طرز برخورد مناسب مادر با پسر

طرز برخورد مناسب مادر با پسر؟ آیا تربیت دختر و پسر برای مادران متفاوت است؟ معمولا پسران سرسختی های بیشتری نسبت به دختران دارند و برقرای ارتباط عاطفی با آن ها برای مادران دشوارتر است. تقریبا می توان گفت همه مادران آرزو دارند که یک مادر خوب برای فرزند خود باشند. اما اینکه چقدر در این امر موفق می شوند بستگی به مسائل مختلفی دارد. در تربیت پسران لازم است که مادر از نحوه رشد روانی و اجتماعی فرزند خود آگاه باشد، نیازهای متفاوت او را بشناسد و از مهارت های ارتباطی کافی برای برقراری رابطه ای صمیمانه با او برخوردار باشد. اگر شما نیز فرزند پسری دارید که در تربیت و ارتباط با او چالشهایی را تجربه می کنید، در ادامه این مقاله به ارائه توضیحاتی در مورد طرز برخورد مناسب مادر با پسر پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند برای شما سودمند باشد.

طرز برخورد مناسب مادر با پسر

توصیه هایی در مورد طرز برخورد مناسب مادر با پسر

مادران در برخورد با پسران خود لازم است یکسری نکات را رعایت کنند تا بتوانند ارتباط بهتری با آن ها برقرار کنند. ارتباط سالم بین مادر و فرزند از آن جهت اهمیت دارد که اساس تمام روابط بعدی را در زندگی فرد تشکیل می دهد. زیرا ارتباط با مادر، مفهوم دلبستگی در سطح روان فرد را نیز شکل می دهد.

شما به عنوان مادر باید برای برقراری ارتباطی سالم و کامل به نکاتی توجه نمایید. اگر با وجود رعایت این نکات هنوز هم در ارتباط با او با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید، قبل تشدید کشمکش، موضوع را با کمک مشاوره خانواده حل نمایید.

1- رفتار مادر با پسر مهربانی و صمیمیت را پرورش می دهد

مادر در خانواده منبع مهر و محبت محسوب می شود. فرزندان اغلب، رفتار مهربانانه و صمیمانه را از طریق همانند سازی با مادر خود یاد می گیرند. پسران در کنار ویژگی های مردانه نظیر قدرت طلبی، برای آن که بتوانند در آینده ارتباط مثبتی با دیگران برقرار کنند؛ نیاز دارند تا یکسری ویژگی ها و مهارت های زنانه را نیز تمرین کنند. در این زمینه مادران اصلی ترین الگوی فرزند خود هستند و با ارتباطی که مادران با فرزند پسر خود شکل می دهند، در حقیقت به او کمک می کنند که در آینده ارتباط بهتر و سالم تری را با همسر خود شکل دهد.

طرز برخورد مناسب مادر با پسر

2- به پسرتان بیاموزید مسئولیت رفتارهای خود را به عهده بگیرد

برخی از مادران به خاطر عشق و محبت زیادی که به فرزند خود دارند، هر زمانی که او مرتکب اشتباهی می شود، آن ها را نادیده می گیرند. این نادیده انگاری و عدم برخورد مناسب زمینه سازِ رفتارهای مخربی نظیر بی مسئولیتی در آینده می شود. در حقیقت یکی از علل بی مسئولیتی در مردان تربیت نادرست در دوره کودکی و نوجوانی است.

برای آنکه مسئولیت پذیری را در فرزند خود پرورش دهید از همان ابتدا زمانی که فرزندتان رفتار اشتباهی انجام می دهد به او فرصت دهید تا عواقب کارهایش را ببیند و مسئولیت آن ها را بپذیرد. البته این رفتار باید به دور از تحقیر و سرزنش باشد. اما فراموش نکنید که برای تنبیه کودک خود نیز از روش ها سالم استفاده نمایید.

طرز برخورد مناسب مادر با پسر

3- به فرزند پسرتان مهارت های زندگی را آموزش دهید

مردان در اجتماع با فشارها و استرس های مختلفی مواجه می شوند. استرس های شغلی، مالی و مسائل مربوط به اداره خانواده از جمله مهم ترین این استرس ها هستند. آن ها برای آن که بتوانند در برابر عوارض استرس و فشار عصبی از خود محافظت کنند؛ باید با مهارت های زندگی و سازگاری آشنا باشند. این مهارت ها معمولا از دوران ابتدایی زندگی شکل می گیرند و به مرور زمان تقویت می شوند. مادران در پرورش مهارت های زندگی و مهارت های سازگاری در فرزندان خود نقش بسزایی دارند.

طرز برخورد مناسب مادر با پسر

مانند مورد قبل برخی از مادران از سر عشق و دلسوزی هنگامی که فرزندشان با شرایط سختی مواجه می شوند به جای آن که به او بیاموزند چگونه در برابر مشکلات ایستادگی کند، خودشان مسئولیت کارها را به عهده می گیرند تا فرزندشان متحمل سختی نشود. این رفتار در دراز مدت آسیب زیادی به فرزند شما می زند. چرا که شما آمادگی لازم برای برخورد با سختی ها را در او ایجاد نکرده اید. در نتیجه زمانی که فرزندتان با استرس های شدیدتری در آینده مواجه می شود به دلیل فقدان مهارت های کافی نظیر مهارت حل مساله، ممکن است برای رفع مشکلات خود دست به رفتارهای مخربی بزند.

امتیاز 2.5 (4 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.