چطور استرس کار جدید را کاهش دهیم

اگر به تازگی کار جدیدی را شروع کنید مطمئنا اضطراب و استرسی را تجربه خواهید کرد، چه برای اولین بار باشد چه برای دهمین بار. به خاطر اینکه کارهای بسیار زیادی هست که باید یاد بگیرید و ممکن است توقعات رئیس یا همکارانتان از شما زیاد باشد یا دیگر مسائلی که هنوز از آن اطلاعی ندارید.

استرس شروع کردن یک کار جدید

کار جدید با چالش ها و تغییرات زیادی همراه است و به همین علت، تجربه کردن استرس و اضطراب برای شروع کار و شغل جدید امری طبیعی است. در این مطلب راه هایی را به شما معرفی میکنیم که بتوانید استرس خود را کاهش دهید و با اثرات آن مقابله کنید.

نحوه مقابله با استرس در کار جدید

در اینجا روش های موثری معرفی می کنیم که برای کنار آمدن با اضطراب و کاهش دادن استرس یک کار جدید یا هر موقعیت دیگری که نیاز به تغییر و تحول دارد قابل استفاده هستند.

حمایت دریافت کنید

دریافت حمایت

اگر می توانید از یک همکار حمایت دریافت کنید. یا اگر نمی شود از دوست، خانواده یا حتی یک گروه حمایتی مجازی درخواست پشتیبانی و حمایت کنید. صحبت کردن درباره ی مسائل استرس زا و تلاش برای پیدا کردن منبع آن می تواند به شما کمک کند.

از درخواست کمک در کار نترسید

درخواست کمک

اگر چیزی را نمی دانید از همکار یا رئیس خود بپرسید. پرسیدن نشانه ی ضعف نیست. با این کار شما این پیام را به آن ها می دهید که در کار خود جدی هستید و دوست دارید بجای انجام دادن کاری که از آن مطمئن نیستید، طریقه ی درست انجام دادن آن را یاد بگیرید.

از دیگر مزایای این کار این است که می توانید از این طریق روابط خود را با همکاران و رئیس خود بهتر کنید.

به خاطر داشته باشید که یادگرفتن یک منحنی است

منحنی یادگیری

یادگرفتن هر کاری به صورت یک منحنی است که ابتدای آن شیب بسیار زیادی دارد و سخت پیش می رود اما هرچه جلوتر می روید، از شیب آن کاسته می شود و انجام آن ساده تر خواهد شد.

مثل هر کار دیگری که ما به تکرار انجام می دهیم، کاری که الان برای شما سخت است نیز با مقداری تلاش و تمرین کاملا جزو روتین زندگی شما خواهد شد و پس از آن از توانایی خودتان در انجام این کار احساس اعتماد به نفس خواهید کرد. پس اگر در فشار کار غرق شدید این نکته را به خود یادآوری کنید.

از تسکین دهنده های فوری استرس استفاده کنید

توپ استرس

برخی کارها وجود دارد که انجام آن مانند یک مسکن، استرس شما را کاهش می دهد. مثل تمرین تنفس عمیق که در هنگام فشار استرس می توانید با انجام آن کنترل روحیه ی خود را پس بگیرید.

کارهای دیگری هم وجود دارد که برای کم کردن استرس کار جدید کمک کننده هستند مثل پیاده روی. یا توپ های کاهش استرس، یا اسپینر ها و غیره.

یک سرگرمی منظم داشته باشید که به شما در رفع استرس کمک کند

سرگرمی استرس کاه

سعی کنید زمانی را در برنامه ی زندگی خود به انجام فعالیت های کاهنده ی استرس اختصاص دهید.

کارهایی مثل ورزش منظم، یوگا، نقاشی کردن، نوشتن، کاردستی درست کردن، ساز زدن، صحبت کردن با دوستان، باغبانی، ماهی گیری یا دیگر فعالیت هایی که از انجام آن ها لذت می برید.

از خودتان مراقبت کنید

مراقبت از خود

اگر بتوانید درست غذا بخورید، به اندازه کافی بخوابید و ویتامین های لازم را مصرف کنید از نظر جسمی سلامت بیشتری خواهید داشت که در نتیجه به عوامل استرس زا واکنش بهتری نشان می دهید.

همچنین مراقبت از خود به افزایش توانایی های شناختی شما نیز کمک می کند که به وسیله آن می توانید در کار بهتر تمرکز کرده و بازدهی بیشتری داشته باشید.

امتیاز 3 (2 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.