10 روش برای پیدا کردن روانشناس خوب

وقتی می خواهیم جسم خود را درمان کنیم، تقریباً می دانیم از کجا باید کمک بگیریم. اما وقتی می خواهیم احساسات درونی یا روابط خود را بهبود ببخشیم، یا بخواهیم افسردگی یا اضطراب خود را درمان کنیم، چه می کنیم؟ یک روانشناس خوب در تهران را چگونه پیدا کنیم؟ چگونه به یک مرکز مشاوره و روانشناسی اعتماد کنیم؟ یافتن یک روانشناس خوب به اندازه کافی سخت است. چرا باید جست و جوی بیشتری برای یافتن درمانگر مناسب داشته باشید؟ پیدا کردن روانشناس خوب مانند یافتن سوزن در انبار کاه است مگر اینکه معیارهایی برای پیدا کردن داشته باشید. بنابراین در این مقاله به شما عزیزان چند نکته در رابطه با یافتن روانشناس خوب آموزش می دهیم و در پایان به معرفی مرکز مشاوره و روانشناسی ذهن آرا می پردازیم.

پیدا کردن روانشناس خوبروانشناس خوب را از کجا پیدا کنیم؟

روانشناس خوب در صفحات زرد نیست!

لیست صفحات و سایت های زرد را فراموش کنید، بسیاری از مشاوران خوب در آنجا نیستند. به علاوه هیچ معیار و نظارتی در این گونه صفحات یا مقرراتی در این زمینه وجود ندارد که بتوان تضمین کرد که روانشناسان در مجلات یا وب سایت ها خوب هستند!

از متخصصی که می شناسید و به آن اعتماد دارید بپرسید

حسابدار، وکیل، دندانپزشک یا پزشک شما، هر متخصصی که با او ارتباط برقرار کرده اید منبع خوبی است. افراد متخصص در حرفه های مختلف مراجعان خود را به متخصصین دیگر ارجاع می دهند، پس می توان به این گونه افراد نیز اعتماد کرد.

هنگام سوال در رابطه با یک درمانگر روانشناس خوب نیازی نیست که دلیل آن را به دیگران بگویید، مگر اینکه خودتان بخواهید. در این صورت هم فقط کافی است بگوییم، “من یه مشکلی دارم و می خواهم در مورد آن با یک متخصص روانشناس مشورت کنم. آیا کسی را توصیه می کنید؟ “

از دوستان یا اعضای خانواده در رابطه با روانشناس خوب سؤال کنید

معمولاً اولین منبعی که افراد به آن دست می یابند خانواده و دوستان هستند. فقط مطمئن شویدکه آنها قصد حمایت دارند و صلاح شما را می خواهند.

از روانشناسی که می شناسید بپرسید!

اگر یک دوست یا یک دوست مشترک دارید که روانشناس است می توانید از او بخواهید که یک روانشناس خوب به شما معرفی کند. نگران این نباشید که فکر کند چرا خود او را انتخاب نکرده اید، چون روانشناسان همیشه در حال ارجاع دادن مراجعان به همکاران خود هستند و خودشان می دانند که افراد در برابر یک روانشناس ناآشنا نتیجه بهتری می گیرد.

از منابع سازمان یا محل کار استفاده کنید

بسیاری از مشاغل سازمانی برنامه ای تحت عنوان “کمک به کارمندان”، دارند. معمولا سازمان ها برای کمک به منابع انسانی خود با متخصصین حوزه های مختلف قراردادهایی دارند که کارمندان خود را به آنها ارجاع می دهند، این متخصصین دو مزیت عمده دارند، یک اینکه از فیلترهای سازمان عبور کرده اند و می توان به آنها اعتماد کرد و همچنین قیمت خدمات آنها اغلب ارزان است. پس این متخصصین هم روانشناس خوب هستند و هم روانشناس ارزان …

مدارس و دانشگاه های منابع خوبی هستند

احتمالاً مدرسه فرزند شما دارای یک مشاور مدرسه یا یک مشاور تحصیلی است و آن شخص متخصصان درمانی را در منطقه شما می شناسد تا شما یا فرزندتان را در صورت نیاز به آنها ارجاع دهد. همچنین دانشکده ها و اساتید روانشناس در خدمات مراکز بهداشت روان دانشگاه هستند. مراکز مشاوره (غالباً بخشی از خدمات بهداشتی و درمانی در بخش امور دانشجویی) دارای روانشناسان خوب و واجد شرایط، مشاوران و مددکاران اجتماعی برای کمک به طیف گسترده ای از دانشجویان فعلی هستند.

از شرکت بیمه خود استفاده کنید

ممکن است شما خوش شانس باشید و شرکت بیمه شما با متخصصین خوب روانشناسی و مرکز مشاوره خوب در تهران قراردادهای دوجانبه ای داشته باشد. این روانشناسان معمولا ر فیلترهای علمی و اخلاقی شرکت بیمه عبور می کنند و افراد می توانند به این متخصصین اعتماد کنند.

برای پیدا کردن یک مشاور خوب از اینترنت استفاده کنید

تفاوت بین وب و صفحات زرد در این است که متخصصین روانشناسی خوب برای ثبت نام خود در سایت های معتبر و سایت های سازمانی نیاز به حداقل مدارک و مستندات خود دارند. می توان سایت های معتبری برای پیدا کردن متخصصین پیدا کرد، برای مثال سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور لیست متخصصین دارای پروانه فعالیت را لیست کرده است.

برای یافتن روانشناس خوب از جست و جوی گوگل استفاده کنید!

هنگامی که چند نام روانشناس را می دانید در گوگل آنها را سرچ کنید. اگر وبلاگ یا وب سایت داشته باشند، آنها را پیدا کنید. غالباً می توانید با آنچه می نویسند یا چه چیزی درباره آنها نوشته می شود، درک کنید که چه کسانی هستند. فقط بخاطر داشته باشید که بسیاری از روانشناسان خوب و مراکز روانشناسی معبر خوب، دارای مهارت در وب نیستند. عدم یافتن آنها دلیلی برای رد آنها نیست.

خود را محدود نکنید!

خودتان را محدود به نام یا مدرک تحصیلی متخصص نکنید، اگر چه حسن شهرت و مدرک تحصیلی با کار خوب در ارتباط است اما همیشه اینطور نیست و مدرک تحصیلی نشان دهنده تجربه و تمامیت دانش یک روانشناس یا مشاور خوب نیست. همچنین خود را درگیر نام هایی که به کمک شبکه های مجازی معروف شده اند نیز نکنید، هرکسی با تخصص ناچیز نیز می تواند نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.

امتیاز دهید
منبع psychcentral
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.