10 عاملی که جذابیت را افزایش می دهد

طبق مطالعه ای که توسط روانشناس “سامانتا جوئل” از دانشگاه یوتا در آگوست سال 2017 انجام شد، مشخص شده است که گزارش های فرد  جذابیت را پیش بینی نمی کند. از شرکت کنندگان در این تحقیق خواسته شد تا پرسشنامه هایی راجع به خصوصیات شخصیتی و ویژگی های مورد نظر خود را در شرکای احتمالی خود پر کنند و سپس به صورت حضوری قرارهای چهار دقیقه ای ترتیب داده شد. محققان دریافتند که شرکای افراد، لزوما فاکتورهای مطرح شده خودشان در رابطه با جذابیت را ندارند!

نتیجه گرفته شده است که گزارش های فرد نمی تواند پیش بینی کند که ما در آینده جذب چه افرادی می شویم. درعوض، جذابیت طولانی مدت در عشق رمانتیک هنگامی اتفاق می افتد که خصوصیاتی که به طور کلی باعث ایجاد جذابیت می شوند با برخی از عوامل اجتماعی و موقعیت هایی که عنصر اساسی اشتیاق را ایجاد می کند، مخلوط شوند. جعبه ابزار ذهنی 10 عامل موثر در جذابیت را با شما به اشتراک می گذارد:

10 عاملی که جذابیت را افزایش می دهد

1. تشابه

هرچه اعتقادات و طرز تفکر شما با شریکتان شباهت بیشتری داشته باشد، احتمال برای شما جذابیت بیشتری دارد. این اشاره به این جمله است که: ما افرادی را که شبیه ما هستند جذاب تر می دانیم، زیرا اعتماد به افرادی که دارای ذهنی مشابه هستند، برای ما ساده تر است.

2. نزدیکی

ما بیشتر کسانی را که در نزدیکی ما هستند، جذاب تر می دانیم. هرچه بیشتر در معرض ارتباط با اطرافیان قرار می گیریم، به آنها فکر می کنیم و این یک حس آشنایی قوی تر را ایجاد می کند که باعث ایجاد جذابیت قوی تر می شود. این موضوع اغلب برای افرادی که در گذر زمان عاشق می شوند، صادق است.

3. خصوصیات مطلوب

هرچه شریک بالقوه شما از ویژگی های بیشتری برخوردار باشد، جذاب تر خواهید شد. این هم به ظاهر بیرونی جسمی و هم به خصوصیات شخصیتی مربوط می شود.

4. دوست داشتن متقابل

وقتی شخصی شما را دوست دارد، می تواند علاقه شما را نیز افزایش دهد. همیشه نه، اما به طور کلی، انجام می شود. در همان ابتدای شروع ملاقات با شخصی که در حال حاضر با او هستم، از او پرسیدم که چرا مرا دوست داری؟ او گفت، “من کسی را دوست دارم که من را دوست دارد. افرادی که به من اهمیت می دهند.” پس دوست داشتن متقابل در مراحل اولیه جذب اهمیت دارد.

5. تأثیرات اجتماعی

وقتی خانواده و دوستانتان فردی را به عنوان یک فرد تاثیرگذار در نظر می گیرند، در این صورت تمایل بیشتری داریم عاشق آن فرد شویم. به همین دلیل است که وقتی مردم دراز مدت با کسی هستند، شریک بالقوه خود را به خانواده و دوستانشان معرفی می کنند، زیرا می خواهند ببینند که افراد دیگر او را چگونه ارزیابی می کنند.

6. پر کردن نیازها

اگر یک فرد بتواند نیازهای شما برای دوستی، رابطه جنسی یا احساسی برآورده کند، احتمال بیشتری دارد که عاشق او شوید. به همین دلیل من عاشق آخرین شخصی که با او آشنا شدم، نشدم. نیازهای مختلفی داشتیم که می خواستیم آنها را برآورده کنیم. اما او بیشتر از اینکه من برایش مهم باشم تشکیل خانواده، شغل، بچه دار شدن و فعالیت های اجتماعی برایش مهم بود.

7. نکات خاص

زنان معمولاً دوست دارند مردانی باهوش، کمی بسته، اما با قلب انسان دوستانه کنارشان باشد. نمی دانم چرا، اما این ترکیب همیشه مورد پسند من است.

8. آمادگی

هرچه بیشتر به دنبال ایجاد رابطه معنادار با شخصی باشید، بیشتر عاشق شریک زندگی احتمالی خود خواهید شد. ذهنیت ما می تواند ما عاشق فردی شویم که احساس می کنیم آمادگی ایجاد یک رابطه خوب را دارد.

9. انزوا

گذراندن وقت تنهایی با یک شخص، این فرصت را به شما می دهد تا در سطح عمیق تری با یکدیگر آشنا شوید. این امر به شکل گیری جذابیت هر دو شما کمک می کند.

10. رمز و راز

کتاب های بسته اغلب جالب تر از افرادی هستند که کارت های خود را یکباره رو می کنند. این امر به این دلیل است که توانایی کشف لایه های مختلف شخصی با گذشت زمان به حفظ اشتیاق کمک می کند. شما هرگز نمی دانید چه چیزی را کشف می کنید، و این باعث هیجان می شود

شما کدام یک از این عوامل را جذاب تر می دانید؟ نظر خود را در زیر بگذارید!

منبع: 

Brogaard, B. (2017, September 27). Can Scientists Forecast Attraction? Psychology Today. Retrieved October 4, 2017

امتیاز 2 (2 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.