اخبار و جشنواره ها

عادات مشترک افراد ناخشنود

کمال گرایی

آیا قبل از اینکه خوشحال باشید همه چیز باید تمام و کمال باشد؟

پس برای شما خوشحالی ساده بدست نمی آید. ایجاد مانع برای خود باعث به وجود آمدن عزت نفس پایین می شود حتی با وجود این که ممکن است شما نتایج بسیار خوب و عالی بدست آورید. شما و کاری که انجام می دهید هیچ وقت کاملا خوب نیست مگر زمانی که احساس کنید همه چیز عالی پیش می رود.

زندگی در دریایی از اصوات منفی

هیچ کس جزیره نیست. آنچه که ما می خوانیم، تماشا می کنیم و گوش می دهیم تأثیر بزرگی بر احساس و فکر ما دارد. اگر خودتان را در اصوات منفی غرق کنید شاد بودن بسیار سخت تر خواهد شد. صداهایی که به شما می گویند که بخش بزرگی از زندگی همیشه ناخوشایند، خطرناک و پر از ترس و محدودیت است. صداهایی که زندگی را از دیدگاه منفی تماشا می کنند.

بیش از حد درگیر گذشته و آینده بودن

درگیر گذشته و آینده بودن

صرف زمان زیادی در گذشته و خاطرات دردناک قدیمی، تعارضات، فرصت های از دست رفته و غیره می تواند کاملا آسیب رسان باشد. فکر کردن زیاد به آینده و تصور اینکه چگونه همه چیز اشتباه پیش خواهد رفت، در روابط و سلامت شما می تواند به سناریو های وحشتناک تبدیل شود. این تفکرات باعث می شود زندگی در حال را از دست بدهید که منجر به از دست رفتن تجربیات فوق العاده می شود.

مقایسه خود و زندگی خودتان با دیگران و زندگی آن ها

مقایسه خود با دیگران

یک عادت بسیار معمول و مخرب، مقایسه مداوم زندگی و خودتان با افراد دیگر و زندگی آن هاست. شما اتومبیل، خانه، شغل، پول، روابط، محبوبیت اجتماعی آن ها را با خودتان مقایسه می کنید و در پایان، چیزی جز اعتماد به نفس پایین و احساسات منفی برایتان نمی ماند.

تمرکز بر جزییات منفی زندگی

دیدن جنبه های منفی  شرایطی که در آن قرار دارید، راهی مطمئن برای ناراحت کردن خودتان و پایین آوردن خلق و خوی اطرافیانتان است.

زندگی بیش از حد پیچیده

زندگی می تواند بسیار پیچیده باشد. این موضوع می تواند باعث ایجاد فشار و ناراحتی شود. اما اغلب این موارد توسط خود ما ایجاد می شود. بله جهان ممکن است پیچیده تر شود اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم عادت های جدیدی ایجاد کنیم که زندگی را ساده تر کند.

درباره چیزهایی نگران هستند که قادر به تغییرشان نیستند

منفی نگری

همه ما گاهی اوقات گناهکار هستیم و با خود فکر می کنیم که چه می شد اگر به گونه ای دیگر عمل کرده یا سخن گفته بودیم. افراد افسرده بیشتر زندگیشان را در فکر “می تونستم اینجوری بگم، می بایست اینجوری رفتار می کردم، شاید بهتر بود این کار و کرده بودم” هستند. اما این خیلی مهم است که ناراحت چیزهایی که تغییری در آنها نمی توانیم بدهیم نباشیم و بجای آن باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و فقط سعی کنیم که در آینده دوباره آن ها را تکرار نکنیم.


مقاله مرتبط: ویژگی‌های افراد خودشکوفا


خودشان را خیلی جدی می گیرند

جدی بودن

اغلب افرادی که خودشان را زیادی جدی می گیرند زندگی را هم زیادی جدی می گیرند. چنانچه شما بتوانید به عقب نگاه کنید و به خود بخندید و متوجه شوید که دنیا آنقدرها هم فکرش را می کردید جدی نیست دیگر آنقدر آن را ترسناک و مهیب تصور نخواهید کرد.

آنها به جای نقاط قوت خود بر روی نقاط ضعف خود تمرکز می کنند

همه ما در جاهایی مشکل داریم. مهم این است که این کاستی ها را با آغوش باز بپذیریم نه اینکه بر روی آنها متمرکز شویم. بهبود فردی کار بسیار مثبتی است ولی افراد ناخوشنود اغلب آنقدر بر روی کاستی های خود متمرکز هستند که نمی توانند بر روی نقاط ضعف خود کار کنند. می بایست که به این کاستی ها رسیدگی کرد ولی اجازه نداد که باعث عقب ماندمان شوند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.