اخبار و جشنواره ها

18 توصیه اساسی برای بهبود زبان بدن

هیچ توصیه خاصی در مورد نحوه استفاده از زبان بدن شما وجود ندارد. آنچه شما انجام می دهید ممکن است به چندین روش تفسیر شود، بسته به زمینه و فردی كه با آن صحبت می كنید. شما احتمالا می خواهید زبان بدن متفاوتی در هنگام صحبت با رئیس خود در مقایسه با زمانی که با یک دختر یا پسر مورد علاقه تان صحبت می کنید داشته باشید. این ها برخی تفسیر های معمول زبان بدن و اغلب موثرترین راه ارتباط بوسیله بدن هستند. با جعبه ابزار ذهنی همراه باشید.

زبان بدن

اول، برای تغییر زبان بدن شما باید از زبان بدن خود آگاه باشید. توجه داشته باشید که چگونه نشسته اید، چگونه ایستاده اید، چگونه از دست و پا استفاده می کنید یا در حالی که با کسی صحبت می کنید، چه کار می کنید.

شما ممکن است بخواهید در برابر یک آینه تمرین کنید. بله، ممکن است به نظر احمقانه برسد، اما هیچ کس شما را تماشا نمی کند. این به شما بازخورد خوبی در مورد اینکه در دید دیگران چطور به نظر می رسید، می دهد و فرصتی برای تمرین قبل از رفتن به جامعه به شما می دهد.

نكته ی دیگر این است که چشمها را ببندید و تجسم کنید که برای داشتن اعتماد به نفس چگونه ایستاده و یا نشسته اید و سپس چشم های خود را باز كنید و به آن حالت تغییر كنید. خودتان را ببینید. سپس آن را امتحان کنید.

شما همچنین می توانید دوستان، مدل ها، ستاره های فیلم و یا افراد دیگری که فکر می کنید زبان بدن خوبی دارند را مشاهده کنید. مشاهده كنید آنها چه چیز را انجام می دهند و شما انجام نمی دهید. تكه ها و قطعه هایی که از افراد مختلف دوست دارید را جمع آوری كنید و سعی كنید از آنچه می توانید از آنها یاد بگیرید استفاده کنید.

ممکن است به نظر برسد که شما چیزی را جعل می کنید. اما تا زمانی که شما آن را یک راه مفید برای یادگیری چیزی جدید می دانید پس به جعل كردن ادامه دهید. و به یاد داشته باشید، احساسات رو به عقب هم کار می کنند. اگر شما کمی بیشتر لبخند بزنید خوشحال خواهید شد. اگر مستقیم بنشینید، انرژی بیشتری خواهید داشت. اگر سرعت حركات خود را کم کنید، آرامتر خواهید شد. احساسات شما عملا رفتارهای جدید شما را تقویت می کند و احساسات عجیب و غریب را از بین می برد.

شما ممکن است پاهای خود را به شكلی مضحک از هم باز كنید و یا در تمام وقت به صورت بسیار صاف بنشینید. هیچ مشكلی ندارد و مردم به اندازه شما در این باره فکر نمی کنند، آنها درگیر مشکلات خود هستند. فقط کمی تمرین کنید، تمرین کنید و خودتان را ارزیابی کنید تا یک تعادل راحت پیدا کنید.

18 توصیه اساسی برای بهبود زبان بدن

18 توصیه اساسی برای بهبود زبان بدن

  1. دست و پای خود را روی هم قرار ندهید: شما احتمالا قبلا شنیده اید که نباید دست به سینه بنشینید زیرا ممکن است در حالت دفاعی و یا محافظتی به نظر برسید. این برای پاهای شما هم هست. بازوها و پاهای خود را باز نگه دارید.
  2. تماس چشمی داشته باشید، اما خیره نشوید: اگر با چند نفر صحبت می کنید، به آنها برای تماس بهتر و ایجاد ارتباط بهتر نگاه کنید و ببینید که آیا آنها گوش می دهند یا نه. نگه داشتن بیش از حد ارتباط چشمی با مخاطب ممکن است باعث موذب شدن فرد شود. از طرف مقابل نداشتن تماس چشمی ممکن است شما را متزلزل نشان دهد. اگر به تماس چشمی عادت ندارید، ابتدا ممکن است کمی سخت یا ترسناک به نظر برسد، اما به تمرین ادامه دهید و بدانید به آن عادت خواهید کرد.
  3. نگران نباشید از فضای بیشتری استفاده کنید: با استفاده از فضا، به عنوان مثال، نشستن یا ایستادن با پاهای كمی باز اعتماد به نفس خود را ضمانت كنید و خود را راحت نشان دهید.
  4. شانه های خود را رها کنید: زمانی که احساس می کنید در شانه های خود به شدت احساس تنش میكنید به راحتی آنها را رها سازید. شانه ها ممکن است کمی بالا بیایند و به جلو حرکت کنند. سعی کنید آنها را آزاد سازید و سعی کنید با کمی تکان دادن و شل كردن شانه ها، آنها را عقب بکشید.
  5. وقتی که آنها صحبت می کنند با سر تایید كنید: چند وقت یكبار نكته هایی را كه می شنوید با سر تایید كنید اما زیاده روی نكنید.
  6. لم ندهید، صاف بنشینید، ولی در حالت راحت نه در حالت سفت و خشك.
  7. تكیه دهید اما نه زیاد: اگر می خواهید نشان دهید که به چیزی که شخص می گوید علاقه مند هستید، به سمت شخص خم شوید. اگر می خواهید نشان دهید که اعتماد به نفس دارید و آرام هستید، كمی به عقب تكیه بدهید. ولی بیش از به جلو خم نشوید كه ممكن است شما را بیش از حد درمانده و نیازمند نشان دهد یا بیش از حد به عقب تكیه ندهید كه ممكن است شما را متكبر و مغرور نشان دهد.
  8. لبخند بزنید و بخندید: خود را بیش از حد جدی نگیرید. کمی بخندید، وقتی کسی چیزی خنده دار می گوید لبخند بزنید و بخندید. اگر یك فرد مثبت به نظر برسید، مردم بیشتر تمایل به گوش دادن به شما دارند. اما اولین کسی نفر به جوک های خود نخندید، این كار باعث می شود شما عصبی و نیازمند به نظر برسید. وقتی که به کسی معرفی می شوید، لبخند بزنید ولی این لبخند را زیاد ادامه ندهید زیرا در این حالت فردی دو رو به نظر می رسید.
  9. صورت خود را لمس نکنید: این كار ممکن است شما را عصبی نشان دهد و برای شنوندگان یا افرادی که در گفتگو هستند، موجب حواس پرتی شود.
  10. سر خود را بالا نگه دارید: چشم هایتان را روی زمین نندازید،این كار ممکن است شما را متزلزل و سردرگم نشان دهد. سر خود را مستقیم و چشمان خود را موازی افق نگه دارید.
  11. اندكی سرعت خود را كم كنید: این برای بسیاری از چیزهاست. قدم زدن کندتر نه تنها باعث آرامش و اعتماد به نفس می شود، بلکه موجب احساس استرس كمتر می شود.
  12. نترسید و سعی کنید از حرکات ناگهانی و عصبی مانند تکان دادن پا یا زدن انگشتان دست خود به میز جلوگیری کنید. در این حالت شما عصبی و بیقرار به نظر میرسید و می تواند باعث حواس پرتی فرد مقابل شود. سعی کنید آرام باشید، سرعت خود را كم كنید و بر حرکات خود تمرکز کنید.
  13. از دست های خود با اطمینان بیشتر استفاده كنید به جای استفاده از دست برای ضربه زدن به میز یا خاریدن صورتتان، از آنها در مسیر برقرار كردن ارتباط استفاده كنید. برای توصیف چیزی یا اضافه کردن وزن به نقطه ای که می خواهید، از دستانتان استفاده کنید. اما از آنها زیاد استفاده نکنید كه ممکن است منحرف كننده شود.
  14. نوشیدنی خود را پایین بیاورید: نوشیدنی خود را در مقابل سینه خود نگه ندارید. در واقع، چیزی را در مقابل سینه ی خود قرار ندهید، زیرا شما را دفاعی نشان می دهد. آن را پایین بیاورید و در کنار پا قرار دهید.
  15. متوجه شوید كجا ستون فقرات به پایان می رسد: بسیاری از مردم ممکن است در نشستن یا ایستادن كمر خود را صاف كنند. با این كه ممکن است فکر كنید که ستون فقرات جایی که گردن شروع می شود به پایان میرسد، اما ستون فقرات در پشت سر شما تمام می شود. کلیه ستون فقرات را مستقیم نگه دارید و موقعیت را بهتر کنید.
  16. یکی از مواردی که ما از سینفلد آموخته ایم، این است که هركس كه با او از فاصله ی نزدیك صحبت كنیم موذب خواهد شد. اجازه دهیم كه افراد حریم خصوصی داشته باشند و به آن تجاوز نكنیم.
  17. آینه: اغلب هنگامی که شما با یک شخص همراه می شوید، زمانی که هردوی شما ارتباط خوبی برقرار می کنید، ناخودآگاه یکدیگر را تكرار می کنید. این به این معنی است که در استفاده از زبان بدن فرد مقابل آینه می شوید. برای ایجاد ارتباط بهتر، می توانید کمی از آینه فعال را امتحان کنید. اگر او به جلو برود، به جلو برید. اگر او دست های خود را بر روی ران خود نگه می دارد، شما نیز می توانید همین کار را انجام دهید. اما فورا واکنش نشان ندهید و هر تغییری در زبان فرد را تكرار نكنید كه این حالت عجیب و غیر عادی خواهد شد.
  18. نگرش خوب را حفظ كنید: آخرین، اما نه کم اهمیت ترین راه، حفظ نگرش مثبت، باز و آرام است. احساس شما در زبان بدن شما متبلور خواهد شد و می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

مقاله مرتبط: چگونه زبان بدن خود را بهبود بخشیم؟


شما می توانید زبان بدن خود را تغییر دهید، اما همانند تمام عادت های جدید مدتی طول می کشد. به خصوص مواردی نظیر نگه داشتن سر. شما ممکن است زمان زیادی برای تصحیح کردن صرف کنید، اگر هزاران روز سر خود را پایین نگاه داشته باشید. و اگر سعی کنید بسیاری از چیزها را همزمان تغییر دهید، ممکن است گیج کننده باشد و غافلگیر شوید.

چند تا از این تكنیك های زبان بدن را برای سه تا چهار هفته به کار ببرید. تا آن زمان، آنها باید به عادت های جدید تبدیل شوند و چیزی شوند كه حتی بدون فكر نیز آن را انجام دهید. اگر نه، تا زمانی كه به عادت تبدیل شوند به تمرین ادامه دهید. سپس چند چیز دیگر را که مایلید تغییر دهید و بر آنها کار کنید، تمرین كنید.

مقالات مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.