اخبار و جشنواره ها

جلوگیری مقایسه خود با دیگران

“مقایسه، مرگ شادی است.”
مارک تواین

“هنگامی که شما راضی و خشنود هستید که خودتان باشید و مقایسه یا رقابت نکنید، همه به شما احترام خواهند گذاشت.”
لائو تسو

یکی از رایج ترین و مخرب ترین عادت های روزمره شما این است که به طور مداوم زندگی و خودتان را با دیگران و زندگی شان مقایسه کنید. اگر این رفتار را کنار بگذارید موفقیت های زیادی به سراغتان می آید! اما چطور باید مقایسه را کنار گذاشت؟ با جعبه ابزار ذهنی همراه باشید.

مقایسه خود با دیگران

شما اتومبیل، خانه، شغل، کفش، پول، روابط، محبوبیت اجتماعی و غیره را مقایسه کنید. و در پایان، اعتمادبنفس خود را کاهش داده و احساسات منفی زیادی در خود ایجاد می کنید. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه می توان دست از این عادت برداشت؟

در اینجا سه گامی که به شما کمک می کند تا از این عادت دور بمانید آورده شده است.

گام اول: درک این موضوع که اگر خودتان را با دیگران مقایسه کنید، نمی توانید پیروز شوید.

فقط درک آگاهانه آن می تواند مفید باشد. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، تقریبا همیشه می توانید کسی دیگری را در جهان پیدا کنید که بهتر از شما در چیزی یا کاری باشد.

اگر خودتان را با دیگران مقایسه کنید، نمی توانید پیروز شوید

بله شما ممکن است احساس خوشایندی داشته باشید که ماشین شما از ماشین همسایه تان بهتر است اما چند روز بعد همسایه ای را می بینید که ماشین بهتری از شما دارد.

گام دوم: خودتان را با خود مقایسه کنید.

به جای مقایسه خود با افراد دیگر، عادت به مقایسه خود با خودتان را ایجاد می کند. ببینید چقدر رشد کرده اید، چه چیزی به دست آورده اید و چه پیشرفت هایی را در جهت اهداف خود انجام داده اید.

این عادت باعث ایجاد قدردانی و مهربانی نسبت به خودتان می شود، زیرا شما متوجه می شوید که چقدر به اهداف خود رسیده اید، بر چه موانعی غلبه کرده اید و چه کارهای خوبی انجام داده اید. شما احساس خوبی در مورد خودتان، بدون نیاز به فکر کردن در مورد دیگران، پیدا می کنید.

خودتان را با خود مقایسه کنید

شما می توانید این عادت را با استفاده از چند دقیقه در روز و یا فقط هر جمعه (یا هر روز که متناسب با شما است) برای استفاده از یک دفتر یادداشت برای نوشتن اینکه چگونه شما رشد کرده اید، چقدر نزدیک تر به اهداف خود را در حال حاضر هستید، بر چه چیزهایی غلبه کرده اید و چه چیزهای جدیدی یاد گرفته اید و …، در خود ایجاد کنید.

با انجام این کار، تفکر شما در طول زمان تغییر می کند و الگوهای تفکر شما به طور خودکار بیشتر در مقایسه شما با خودتان نه با افراد دیگر، متمرکز خواهد شد.

گام سوم: با دیگران مهربان تر باشید.

به نظر می رسد که طرز رفتار و فکر کردن نسبت به دیگران تاثیر بزرگی بر روی رفتار شما نسبت به خود و فکر کردن در مورد خودتان داشته باشد.

قضاوت و انتقاد بیشتر شما از دیگران باعث می شود که ناخودآگاه تمایل به قضاوت و انتقاد خود بیشتر از خود پیدا کنید. با دیگران مهربان تر باشید و به آنها کمک کنید و در نتیجه تمایل پیدا خواهید کرد که مهربان تر و مفیدتر برای خودتان باشید.


مقاله مرتبط: روش هایی برای خوشحال کردن دیگران


بنابراین بر روی کمک به مردم و مهربانی با آنها تمرکز کنید.

بر موارد مثبت خود و اطرافیانتان تمرکز کنید.

و قدردان موارد مثبتی که در خود و دیگران می بینید باشید.

مقالات مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.