اخبار و جشنواره ها

هفت عادت ساده برای خواب بهتر

“یک خنده خوب و یک خواب طولانی بهترین درمان در کتاب دکترهاست.”
ضرب المثل ایرلندی

رفع خستگی، آرامش ذهنی، شادابی، سلامتی روحی و جسمی نیازمند خواب خوب و با کیفیت است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مشکل کم خوابی یا بی خوابی دارید این موضوع را جدی بگیرید و برای رفع آن با جعبه ابزار ذهنی همراه باشید. این هفت عادت به شما کمک می کند تا بهتر بخوابید.

خواب بهتر

ورزش منظم

باعث آزاد شدن تنش ها و نگرانی های داخلی می شود. و من بهتر می خوابم، وقتی که نه تنها ذهن من خسته است، بلکه بدنم نیز هست.

خنک نگه داشتن اتاق

در ابتدا ممکن است به نظر برسد که راحتی در اتاق خواب گرم بیشتر است. اما در اتاق خواب خنک احتمال خواب های ترسناک و فکرهای منفی کمتر است.

استفاده از گوش بند

اگر نسبت به سر و صدا حساس هستید و با کوچکترین صدایی از خواب بیدار می شوید بهتر است از این وسیله استفاده کنید.

گوش بند

بدون تلویزیون یا کامپیوتر روشن در اتاق خواب

با این کار باعث می شوید یک جدایی ذهنی بین جایی که کار می کنید یا تلویزیون می بینید با جایی که می خوابید به وجود بیاورید. این جدایی باعث می شود که راحت تر استراحت کنید به جای اینکه وسوسه شوید که کمی بیشتر بیدار بمانید.

دو ساعت قبل از خواب مطالبی که باعث پیشرفت شخصی می شود، مطالعه کنید

مطالعه مطالب علمی و خلاقانه یا هر چیز دیگری غیر از داستان که می دانید به شما ایده های جدیدی می دهد یا افکار شما را درگیر می کند، باعث می شود راحت تر به خواب روید.

مطالعه قبل از خواب

سعی نکنید به زور به خواب بروید

اگر خوابتان نمی آید به رختخواب نروید. وقتی خود را مجبور به خوابیدن می کنید فایده ای ندارد بلکه فقط بیشتر در رختخواب بیدار می مانید. بنابراین بهتر است ۲۰ دقیقه بیشتر روی مبل بنشینید و مشغول مطالعه شوید.

به زور خوابیدن

تمرکز بر روی تنفس برای خواب رفتن و یا برای بازگشت به خواب

اگر موضوعی ذهن شما را مشغول کرده و با آن فکر به خواب می روید ممکن است در طول شب دوباره از خواب بیدار شوید و باز به آن موضوع فکر کنید.

بهتر است در این مواقع روی تنفس خود تمرکز کنید. به هوایی که وارد و خارج می شود. این تمرکز ۱۰۰٪ بر تنفس باعث می شود هر اندیشه یا نگرانی ناپدید شود و هر دو بدن و ذهن دوباره آرام شود. و خیلی به سرعت به خواب روید.

مقالات مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.