روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی چه حسی در شما ایجاد می کند؟ مدت هاست که مردم بر این باورند که برخی از رنگ ها می توانند حالت ها و احساسات مختلفی را تحریک کنند و برخی تحقیقات این ایده را پشتیبانی می کنند که رنگ ها می توانند اثرات روانی داشته باشند. در روانشناسی رنگ آبی که اغلب در طبیعت یافت می شود مانند آبی کمرنگ آسمان روز یا آبی تیره یک استخر آب. به همین دلیل شاید مردم اغلب رنگ آبی را آرام توصیف می کنند. با این حال  آبی به عنوان یک رنگ سرد، گاهی اوقات یخی، دور یا حتی سرد به نظر می رسد.

روانشناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی

آبی توسط بسیاری از مردم به عنوان رنگ مورد علاقه توصیف می شود و رنگی است که بیشتر مورد پسند آقایان است. از آنجا که رنگ آبی مورد علاقه بسیاری از افراد است، اغلب به عنوان رنگی غیر تهدیدآمیز مورد توجه قرار می گیرد که می تواند محافظه کارانه و سنتی به نظر برسد. آبی احساس آرامش را به ذهن می آورد. غالباً به عنوان آرام، امن و منظم توصیف می شود. رنگ آبی اغلب به عنوان نشانه ای از ثبات و قابلیت اطمینان دیده می شود. مشاغلی که می خواهند تصویری از امنیت ارائه دهند، معمولاً در تبلیغات و بازاریابی خود از رنگ آبی استفاده می کنند.

رنگ آبی همچنین می تواند احساس غم یا دوری از خود را ایجاد کند. در نظر بگیرید که چگونه یک نقاشی که به شدت دارای رنگ آبی است، مانند نقاشی هایی که پیکاسو در “دوره آبی” خود تولید کرده است، بسیار تنها، غم انگیز یا فراموش شده به نظر می رسد.

از رنگ آبی اغلب برای تزئین دفاتر استفاده می شود زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق های آبی از تولید و زایایی بیشتری برخوردار هستند. آبی یکی از محبوب ترین رنگ هاست. برخی از برنامه های کاهش وزن توصیه می کنند غذای خود را از بشقاب آبی بخورید. آبی به ندرت در غذا به غیر از زغال اخته و برخی از آلوها به طور طبیعی دیده می شود. همچنین، انسان آماده است تا از غذاهای سمی پرهیز کند و رنگ آبی در غذا اغلب نشانه فساد یا سم است. رنگ آبی همچنین می تواند ضربان نبض و دمای بدن را کاهش دهد.

نحوه استفاده از رنگ آبی در زبان را در نظر بگیرید: ماه آبی، دوشنبه آبی، خون آبی، بلوز و روبان آبی.

روانشناسی رنگ آبی

احساسات آبی

به رنگ آبی تصویری که همراه این مقاله است نگاه کنید. رنگ آبی چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ آیا رنگ آبی را با برخی ویژگی ها یا شرایط خاص مرتبط می دانید؟ یک نکته مهم که باید بخاطر بسپارید این است که احساسات برانگیخته شده توسط برخی رنگ ها لزوماً جهانی نیستند. اختلافات فرهنگی گاهی اوقات در نحوه درک رنگ افراد نقش دارد.

تجارب فردی نیز تأثیر مهمی بر روحیه هایی که رنگ ها می توانند ایجاد کنند دارد. اگر رنگ آبی را با یک دوست سرزنده تداعی کنید، ممکن است آبی را به عنوان یک رنگ پرانرژی ببینید که احساس هیجان شما را برانگیخته است.

ویژگی های رنگ آبی

آبی صادقانه است

“آبی رنگ آسمان، اقیانوس، خواب و گرگ و میش است. این رنگی است که احساس خیلی خوبی به من می دهد. وقتی آن را می بینم تقریباً احساس می کنم در بهشت ​​هستم. برای من آبی رنگ صداقت است، الهام بخش و معنوی. این باعث می شود احساس کنم به اندازه کافی خوب هستم. “

آبی آرام است

“من عاشق چشم آبی هستم … به خصوص سایه های فیروزه ای. من در حال حاضر از نظر احساسی فرد آرامی هستم. وقتی که در اطرافم رنگ آبی هست، در حضور دیگران کمتر عصبی می شوم و راحت تر ارتباط برقرار می کنم. “

آبی الهام بخش است

“من آبی را دوست دارم زیرا این رنگ اقیانوس و آسمان است. رنگ آبی باعث می شود من آرام، ساکت، بازتابنده و قوی باشم. وقتی به آب های آبی اقیانوس نگاه می کنم، احساس آرامش و قدرت می کنم، احساس می کنم مانند موج های متحرک آزاد هستم.”


در رابطه با سایر رنگ ها هم بخوانید:

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.