روانشناسی رنگ سبز

روانشناسی رنگ ها نشان می دهد که رنگ های مختلف می توانند واکنش های روانشناختی ایجاد کنند. به عنوان مثال، تصور می شود که رنگ اغلب در روحیه و احساسات تأثیر دارد.

رنگ سبز چه حسی در شما ایجاد می کند؟ برای بسیاری از افراد، سبز ارتباطات زیادی با طبیعت دارد و بلافاصله سبز چمن، درختان و جنگل ها را به ذهن متبادر می کند. شاید از آنجا که رنگ سبز با طبیعت در ارتباط است، اغلب به عنوان رنگ طراوت و آرامش توصیف می شود.

روانشناسی رنگ سبز

روانشناسی رنگ سبز

سبز رنگی سرد است که نماد طبیعت و جهان طبیعی است. شاید به دلیل ارتباط شدید آن با طبیعت، تصور می شود که رنگ سبز نشان دهنده آرامش، خوش شانسی و سلامتی است. محققان همچنین دریافته اند که رنگ سبز می تواند توانایی خواندن را بهبود بخشد.

رنگ سبز از دیرباز نمادی از باروری بوده و زمانی در قرن پانزدهم رنگ لباس عروس بوده است. از رنگ سبز معمولاً در تزئینات برای آرام بخشی استفاده می شود. به عنوان مثال، مهمانانی که منتظر حضور در برنامه های تلویزیونی هستند اغلب در “اتاق سبز” منتظر می مانند تا استراحت کنند. تصور می شود که رنگ سبز استرس را از بین می برد و به آرامش کمک می کند. کسانی که محیط کار سبز دارند، کمتر درد معده را تجربه می کنند.

اثرات رنگ سبز

رنگ سبز چه حسی در شما ایجاد می کند؟ آیا شما سبز را با برخی از ویژگی ها یا شرایط خاص مرتبط می دانید؟

ویژگی های رنگ سبز

سبز آرام است

در روانشناسی رنگ سبز افراد اغلب اظهار می کنند که رنگ سبز دارای اثر آرام بخشی است. یکی از کاربران می گوید: “من در جایی خوانده ام که سبز یک رنگ آرام بخش است یا رنگی است که به تمرکز یا چیزهای دیگر کمک می کند.”

کاربر دیگری توضیح داد: “سبزه های تیره بسیار آرامبخش هستند. من متوجه شده ام که هر وقت از مسئله ای عصبی یا مضطرب می شوم، نشستن در اتاق نشیمن سبز تیره احساس آرامش بیشتری می دهد.” “من حدس می زنم به همین دلیل است که ” اتاق های سبز ” برای بازیگران قبل از روی صحنه رفتن برای نشستن وجود دارد. سبز احتمالاً به آنها کمک می کند تا بیشتر احساس آرامش کنند. اثرات آرام بخش سبز ممکن است به دلیل ارتباط آن با طبیعت باشد، که مردم معمولاً احساس آرامش و نشاط می کنند.

روانشناسی رنگ سبز

سبز هیجان انگیز است

در حالی که بعضی ها رنگ سبز را رنگ آرامش می دانند، برخی دیگر احساس هیجان می کنند. یکی از کاربران می گوید: “سبز در زندگی من زیاد است. من همه چیز را سبز می خرم، و عکس های زیادی با رنگ سبز دارم. من شخصیت هایی را دوست دارم که موهای سبز، چشمان سبز و لباس های سبز دارند. فکر می کنم این باعث ترشح اندورفین می شود.”

سبز دلسوزی را برمی انگیزد

“وقتی می بینم کسی رنگ سبز پوشیده است، احساس می کنم او مهربان، مفید و دلسوز است. سبز رنگی است که ترحم را تداعی می کند.”

سبز طبیعی است

“رنگ سبز برای من نمادی از رشد طبیعت است. وقتی متوجه رنگ سبز می شوم احساس آرامش می کنم.”

“رنگ سبز من را به یاد دنیای طبیعی می اندازد. من دوست دارم رنگ سبز را در دکوراسیون داخلی و کمد لباس خود وارد کنم زیرا حس می کنم بسیار نزدیک به طبیعت است.”

سبز خوش بین است

“سبز رنگی است که برای من نماد یک آغاز جدید است. من تصور می کنم یک گیاه تازه از خاک بیرون می آید. هر زمان که سعی در ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف دارم، رنگ سبز بسیار کمک کننده است. “

در پایان خاطرنشان می شود که واکنش شما نسبت به رنگ سبز کاملاً شخصی است. تجربیات گذشته و همچنین ارتباطات شخصی و فرهنگی همه می توانند در احساس این رنگ نقش داشته باشند.


در رابطه با سایر رنگ ها هم بخوانید:

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.