روانشناسی رنگ قهوه ای

به نحوه استفاده از قهوه ای در تصویر زیر توجه کنید. قهوه ای چه حسی در شما ایجاد می کند؟ آیا قهوه ای در ذهن شما موضوع یا حس خاصی را تداعی می کند؟ روانشناسی رنگ قهوه ای را در این مطلب مورد بررسی قرار داده ایم.

طبق روانشناسی رنگ، رنگ ها می توانند واکنش های روانشناختی را برانگیخته کنند و بر احساس و رفتار افراد تأثیر بگذارند. قهوه ای تمایل دارد که مانند یک رنگ خاکی جامد احساس شود، اما گاهی اوقات ممکن است خسته کننده و کسل کننده به نظر برسد. قهوه ای روشن مانند بژ اغلب به عنوان خنثی در طراحی و مد استفاده می شود. در حالی که قهوه ای می توانند زمینه ای محافظه کارانه و سنتی ایجاد کنند، اما این طیف رنگ اغلب کسل کننده تلقی می شود.

روانشناسی رنگ قهوه ای
روانشناسی رنگ قهوه ای

قهوه ای یک رنگ طبیعی است که حس قدرت و قابلیت اطمینان را برمی انگیزد. این رنگ اغلب شبیه زمین کاملاً جامد دیده می شود و رنگی است که غالباً با انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت و ایمنی همراه است.

قهوه ای همچنین می تواند احساس تنهایی، غم و انزوا ایجاد کند. در مقادیر زیاد، می تواند وسیع، خشن و خالی به نظر برسد، مانند یک بیابان عظیم و خالی از زندگی.

قهوه ای احساس گرما، راحتی و امنیت را به ذهن متبادر می کند. اغلب به صورت طبیعی، خاکی و معمولی توصیف می شود، اما رنگ قهوه ای نیز می تواند پیچیده باشد.

به طور کلی رنگ های تیره مانند قهوه ای با احساسات منفی بیشتری همراه هستند.

قهوه ای در محیط

در محیط، هر رنگ با یک عنصر خاص ارتباط دارد. قهوه ای نشان دهنده چوب است. اگرچه از کیفیت پرانرژی و پرطرفداری برخوردار است، اما باید از قهوه ای در تزئینات شما به میزان کم استفاده شود و با رنگ های دیگر کاملاً متعادل باشد. آبی به دلیل همخوانی آب و خاک، رنگ خوبی برای ترکیب با قهوه ای است.

قهوه ای در بازاریابی

رنگ نقش مهمی در روانشناسی بازاریابی و برندسازی دارد و می تواند درک افراد از شخصیت یک برند را تحت تأثیر قرار دهد. انتخاب رنگی که از شخصیت برند شما پشتیبانی کند مهمتر از تلاش برای القای احساسات خاص به مشتریان بالقوه است.

در برندسازی و بازاریابی، رنگ قهوه ای با قابلیت اطمینان، اطمینان و پرورش همراه است. مارک های مشهوری که از رنگ قهوه ای در آرم و بازاریابی خود استفاده می کنند شامل UPS ،Hershey’s ،Cotton ،Edy’s ، J.P. Morgan و M & Ms است.

ترجیح قهوه ای

یک مطالعه اخیر در مورد چگونگی درک رنگ بزرگسالان با توجه به موضوع نشان داد که زنان بیشتر از مردان قهوه ای را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می کنند، اما هنوز یکی از سه رنگ مورد علاقه برای هر دو جنس است.

با این حال، وقتی صحبت از رنگ لباس می شود، از بین 18 رنگ کلی، قهوه ای به عنوان پنجمین رنگ مورد علاقه انتخاب شده است، قهوه ای انتخاب دوم برای زنان و مردان برای اتاق نشیمن و چهارمین انتخاب برای اتاق خوابشان بود.


در رابطه با سایر رنگ ها هم بخوانید:

امتیاز 5 (1 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.