برندسازی شخصی، 10 قانون طلایی برند شخصی

ایجاد یک برند شخصی می تواند کاری دلهره آور و سخت باشد. و یکی از ساده ترین راه های گم شدن در این روند این است که نمی دانید از کجا شروع کنید. حتی اپرا وینفری قبل از معرفی خود به عنوان یکی از تأثیرگذارترین برندهای شخصی در جهان، با تکرار چندین سبک در یک نمایش کوچک محلی شروع کرد.

برند شخصی تقریبا برای همه و در هر صنف و فعالیتی لازم است. بنابراین در اینجا 10 قانون طلایی برای ایجاد یک نام تجاری شخصی جذاب، منحصر به فرد و الهام بخش آورده شده است.

برندسازی شخصی

1. تمرکز داشته باشید

“خیلی از افراد وقتی صحبت از اخبار و مطبوعات می شود تمرکز ندارند و سعی می کنند همه جور فعالیتی انجام دهند و هر نظری را بگویند. تصمیم بگیرید که پیام اصلی شما چه باشد و به آن پایبند باشید. متمرکز نگه داشتن پیام خود برای جمعیت هدف، ایجاد محتوا پیرامون برند شخصی باعث می شود که تعریف دیگران از برند شما بسیار آسان شود.

2. اصیل باشید

یک راه آسان برای داشتن یک برند شخصی وجود دارد و آن اصیل بودن است. هرچه واض تر از یک برند دیگر کپی کنیم، مخاطبان بیشتر ما را به عنوان یک مجرم در نظر می گیرند.  ویلیام هریس، کارشناس تبلیغات فیس بوک در الومینت توضیح داد: “اگر اصیل باشید، مدیریت روزمره برند شخصی شما بسیار آسان تر خواهد بود.” برند شخصی شما باید زمینه ای ساده باشد که محتوا ایجاد کنید و با آن مخاطبان خود را پیدا کنید. و سرانجام، جاستین وو، بنیانگذار CoinState می گوید: “قبل از شروع یک نام تجاری شخصی، در صنعت، مهارت یا حرفه خود استاد باشید. اگر این اتفاق بیفتد محتوای شما به تقویت کیستی شما کمک می کند.”

3. یک داستان بگویید

اگر برند شخصی شما داستانی را روایت نمی کند، شما در حال حاضر نیمی از مخاطبان بالقوه خود را از دست داده اید. آلن گانت، مدیر ارشد استراتژی در Skyword و نویسنده The Creative Curve به بهترین وجه آن را توضیح می دهد: ”موثرترین استراتژی برند شخصی این روزها ساختن یک روایت واقعی است – مونولوگ های تک شخصیت خسته کننده هستند، و حتی برای برند شخصی شما خسته کننده ترند” هیچ کس نمی خواهد صدای فریاد شما در مورد نام تجاری خود را در فضای خالی رسانه های اجتماعی بشنود، بنابراین داستانی در مورد نام تجاری خود ایجاد کنید که مخاطبان شما بتوانند با آن درگیر شوند. آلن به طور مرتب در فرودگاه های جهان با مخاطبان خود دیدار و گفتگو می کند و برند شخصی گرم و صمیمی خود را بیشتر توسعه می دهد.

یکی از بهترین راه ها برای بیان داستان، استفاده از محتوای مکتوب یا فیلم است. برای Pelpina Trip، استراتژیست ویدیوی اجتماعی، این قطعاً صدق می کند. کانال ویدیویی وی در LinkedIn بالاترین سطح تعامل را دریافت کرده است. وی می گوید: “شخصی ترین راه برای برقراری ارتباط آنلاین، ویدئو است. به سادگی از تلفن هوشمند خود برای ارسال پیام ویدیویی به مشتریان خود ، ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان احتمالی و ارتباط با همکاران استفاده کنید!”

4- ثابت قدم باشید

سازگار بودن و ثابت قدم بودن بسیار شبیه تمرکز است. اگر به طور مداوم محتوا و صدای نام تجاری خود را بیان کنید، شناخت برند شما بسیار آسان تر است. فیویونا یونگ، مدیر و مربی رهبری هزاره (ICF ACC)، توضیح می دهد: “اطمینان حاصل کنید که وعده و پیام برند شخصی شما ثابت باشد.” او به طور منظم کار می کند تا به افراد کمک کند اهداف محافظه کارانه تری تعریف کنند و می گوید: “شما باید سازگار بودن و ثابت بودن را دست کم نگیرید و بدانید که چگونه ناهماهنگی های کوچک می تواند اثربخشی برند شخصی شما را از بین ببرد.”

در طرف مقابل، CyreneQ، یکی از قصه گویان برتر اسنپ چت، “چیزی سازگار و ثابت از نظر بصری یا شخصیتی را پیشنهاد می دهد. چیزی منحصر به فرد که مردم می توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند و بدانند که این شما هستید. به عنوان مثال، یک لوگو وابسته یا داشتن یک عبارت مفهومی که بعد از هر ویدیو بیان شود. درواقع چیزی که مردم می توانند عاشق آن شوند.” بنابراین خواه درصدد ایجاد یک برند سرگرم کننده وحشی و خارق العاده در بازار باشید و یا یک برند تجاری، سازگاری و ثبات اصل اساسی است.

5. آماده شکست باشید

شکست سخت است، و همه ما به طور کلی می خواهیم از آن اجتناب کنیم و این طبیعت انسان است. با این حال، برای داشتن یک برند شخصی که بالاتر از بقیه باشد، باید شکست بخورید. والت دیزنی وقتی از اولین تلاش های ناموفق خود در ایجاد یک نام تجاری انیمیشن می گفت: “من فکر می کنم داشتن یک شکست سخت خوب در جوانی مهم است. من چیزهای زیادی از آن شکست یاد گرفتم. زیرا شکست باعث می شود شما به نوعی از آنچه ممکن است برای شما اتفاق بیفتد آگاه شوید.”

وقتی تیموتی هوانگ، مدیرعامل Stories By Tim، Inc می گوید: “شما هرگز موفق به کسب بهترین برند تجاری نخواهید شد، مگر اینکه چند بار شکست بخورید و از منطقه راحتی خود عبور کنید.” بهترین برندها همیشه از آزمون و خطا، اشتباهات و شکست های مکرر ناشی می شوند و نه از کمالگرایی زیاد.

6. تأثیر مثبت ایجاد کنید

بعد از اینکه برند شخصی خود را در طی یک دوره زمانی توسعه دادید، به طور کلی ایجاد تاثیر مثبت تنها کاری است که می توانید برای ارتقاء برند خود کنید. نکته خوبی که باید مدنظر داشته باشید این است که شما برند خود هستید، فارغ از اینکه شغل فعلی شما چیست. همیشه به خاطر داشته باشید چه تاثیری بر دیگران می گذارید و به یاد داشته باشید تمام آنچه که ما داریم شهرت خودمان است و این یعنی برند شخصی ما، بنابراین برای همه و در همه جا عالی باشید! حفظ نگرش مثبت و کمک به دیگران به رشد سالم برند شما در طولانی مدت کمک می کند.

7. یک مثال موفق را دنبال کنید

جیسون وونگ، مدیر عامل شرکت Wonghaus Ventures، توضیح می دهد: “افرادی که به نام تجاری شخصی علاقه مند هستند، باید مانند افراد مشهور و افراد با نفوذ، خود را بازاریابی کنند.” یک راه مناسب مطالعه روند زندگی و شیوه کار افراد محبوب در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی و سپس پیاده سازی آنها با همان پیچ و تاب است.

8. برند خود را زندگی کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از راه هایی که می توانید ساختن نام تجاری شخصی را برای خود دشوار کنید، جدا نمودن برند خود از زندگی شخصی است. هنگام ساختن یک برند شخصی، آسان تر این است که سبک زندگی و برند واقعی شما یکسان باشد. تیم سالو، بنیانگذار Mentors & Mentees، که با دانشجویان همکاری می کند تا به آنها در ساخت برندهایی که باعث استخدام آنها می شود، کمک کند، نیز به این ایده اعتقاد دارد. “برند شخصی شما باید هر کجا که می روید با شما باشد. باید جلوه ای اصیل از هویت شما باشد و آنچه را که اعتقاد دارید تقویت کند.”

9. اجازه دهید افراد دیگر داستان شما را تعریف کنند

بهترین روابط عمومی و تبلیغات، دهان به دهان است. ایجاد برند شخصی نیز عموما از این قاعده مستثنی نیست. آرون اورندورف، سردبیر Shopify Plus، داستان های شخصی خود را از طریق فیلم های پر جنب و جوش و یا فیلم هایی با دو حیوان دست آموز تعریف می کند و مخاطبان او را به یاد می آورند. همانطور که او به طور روشن بیان می کند: “برند تجاری شخصی داستانی است که مردم وقتی در اتاق نیستید درباره شما تعریف می کنند.”

10. میراث بگذارید

هنگامی که برند شخصی خود را محکم ساختید، قدم بعدی این است که به میراثی که از خود به جای می گذارید فکر کنید. کلیدواژه ها و اعمالی که می خواهید شناخته شوند چیست؟

برند شخصی یک پروژه مادام العمر است که به طور مداوم تکامل یافته و تغییر می کند. حتی کارشناسانی که بزرگترین برندهای تجاری را ایجاد یا ارتقا می دهند می دانند که هیچ قانون سختی برای ایجاد یک برند شخصی وجود ندارد. اما این دستورالعمل های کلی به شما کمک می کند تا اولین گام ها را بردارید.

منبع forbes

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.