اخبار و جشنواره ها

راهکارهایی برای بهبود قدرت ذهنی

راهکار های بهبود قدرت ذهنی

خوشبختانه همه توانایی بهبود قدرت ذهنی را دارند. رشد عضلات ذهنی به ورزش نیاز دارد – درست مثل رشد عضلات جسمی. بهبود قدرت ذهنی ممکن است به نوبه خود باعث بهبود سلامت روان شما نیز شود.

در حالی که تمرینات زیادی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود قدرت ذهنی کمک کند ، در اینجا چند تمرین ساده است که می تواند به شما در این مرحله کمک های زیادی کند.

تمرینات شناختی برای بهبود قدرت ذهنی

تمرینات شناختی آن دسته از راهکارهایی هستند که به شما کمک می کنند متفاوت فکر کنید. این می تواند شامل هر تمرینی باشد که به شما کمک می کند مثبت تر فکر کنید ، افکار منفی را از نو تنظیم کنید یا ذهنیت واقع بینانه تری ایجاد کنید. در اینجا چند نمونه از تمرینات شناختی سالم آورده شده است:

نامه تشکر بنویسید

نامه های سپاسگزاری راهی عالی برای فعال کردن و تقویت افکار و احساسات مثبت هستند.

با یک دوست معتمد صحبت کنید

مردم اغلب نسبت به دوستانشان سخت ترند. بنابراین ، سعی کنید همان دلسوزی را که نسبت به یکی از عزیزانتان دارید ، را برای خود نشان دهید.

برعکس آن بحث کنید

در لحظاتی که مطمئن هستید همه چیز اشتباه پیش می رود ، به همه مواردی که می توانند درست باشند فکر کنید.

ورزش های احساسی برای بهبود قدرت ذهنی

تمرینات هیجانی باعث افزایش آگاهی از خود در مورد وضعیت عاطفی می شود. آن ها ممکن است به شما کمک کنند تا احساسات خود را مفید یا مفید تشخیص دهید ، در شناسایی راهکارهایی که از شدت احساسات شما می کاهند به شما کمک می کنند یا ممکن است به شما کمک کنند احساسات ناراحت کننده ای را بپذیرید. در اینجا چند نمونه از تمرینات احساسی آورده شده است:

به احساسات خود برچسب بزنید

توجه به احساسات به عنوان “احساس ” می تواند به شما کمک کند تا از آن ها فاصله بگیرید. این می تواند به شما کمک کند تا منطقی تر فکر کنید و دیدگاه بهتری در مورد مشکلات یا احساساتی که با آن ها روبرو هستید ، داشته باشید. در نتیجه برای بهبود قدرت ذهنی بهتر است احساسات را بشناسیم.

برای مقابله با احساسات ناراحت کننده از مهارت های مقابله ای سالم استفاده کنید

به جای اینکه فقط روی احساسات منفی تمرکز کنید ، می توانید پیاده روی کنید ، برای خودتان یک سخنرانی ساده کنید یا کتابی را که دوست دارید بخوانید. این تلاشی برای اجتناب یا نادیده گرفتن احساسات شما نیست ، اما می تواند به کاهش برخی از احساسات دردناک شما کمک کند.

نفس عمیق بکشید

تمرینات تنفس عمیق می تواند به کاهش اضطراب و کاهش تنش از بدن و ذهن کمک کند.

بهبود قدرت ذهنی و سلامت روان

تمرینات رفتاری برای بهبود قدرت ذهنی

تمرینات رفتاری درمورد برخاستن و انجام کارهایی است که برای شما مفید است. این اقدامات به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و در اوج عملکرد خود باشید. برخی از نمونه های تمرینات رفتاری عبارتند از:

آزمایش های رفتاری انجام دهید

آزمایش های رفتاری به به چالش کشیدن افکار غیر مثمر و محدود کننده خود کمک می کنند.

فعالیت های مثبت را برنامه ریزی کنید

این همیشه به بهزیستی ذهنی شما کمک می کند تا زمانی را برای چیزهایی که موجب شادی شما می شوند اختصاص دهد. قبل از خواب یک حمام گرم داشته باشید یا مدتی را صرف پختن  یک غذای خوب برای خود کنید.

خود را سرگرم کنید

سرگرمی ها ذهن شما را درگیر کاری می کند که دوست دارید انجام دهید. چه عکس گرفتن و چه پختن غذا، سرگرمی ها می توانند نوعی موفقیت را به وجود آورند که می تواند به شما در داشتن احساس خوبی نسبت به خود کمک کند.

نتیجه گیری برای بهبود قدرت ذهنی

بسیاری از افراد قدرت ذهنی را اشتباه درک می کنند. آن ها فکر می کنند قوی بودن به معنای گریه نکردن در فیلم های غم انگیز یا تأیید نکردن احساس آسیب دیده است. اما تجربه و بیان احساسات طبیعی انسان قدرت بیشتری نسبت به سرکوب آن ها دارد. بنابراین ، باور نکنید که نشان دادن احساسات به معنای ضعف شما است.

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید قدرت ذهنی بیشتری داشته باشید، به دنبال کمک باشید. صحبت با یک متخصص خوب و یا انجام تست های روانشناسی ممکن است به شما کمک کند تا خود را بهتر بشناسید و قدرت ذهنی لازم برای تفکر ، بهبود احساسات خود و انجام بهترین کارها را برای رسیدن به موفقیت داشته باشید.

تفاوت بین قدرت ذهنی و سلامت روان

قدرت ذهنی و سلامت روانی گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند اما یک چیز نیستند و در این مقاله سایت جعبه ابزار ذهنی قصد دارد تفاوت بین قدرت روان و سلامت روان را برای شما توضیح دهد.

بسیاری از فرهنگ های لغت ، بهداشت روانی را “فقدان بیماری روانی” تعریف می کنند. اما نداشتن افسردگی ، اضطراب یا بیماری ها ی روانی دیگر به معنای قدرت ذهنی شما نیست.

در حقیقت، حتی اگر با یک مسئله بهداشت روان روبرو هستید ، ممکن است از نظر ذهنی هنوز قوی باشید . قدرت ذهنی شامل توانایی شما برای تفکر ، احساس و عملکرد به بهترین شکل است.

قدرت ذهنی

قدرت ذهنی در مقابل سلامت روان

تفاوت بین قدرت ذهنی و سلامت روان هنگامی آسان تر و ملموس تر  می شود که آن را با تفاوت بین سلامت جسمی و قدرت جسمی مقایسه کنید. عضلات بزرگتر می تواند سلامت جسمی شما را بهبود بخشد. با این حال ، عضلات بزرگ تضمین می کنند که شما هرگز با یک مشکل بهداشت جسمی مانند کلسترول بالا روبرو نخواهید شد.

و اگرچه یک مسئله سلامتی ممکن است رفتن به باشگاه و تمرین را کمی دشوارتر کند ، شما هنوز هم می توانید انتخاب کنید که حتی در صورت داشتن یک مشکل بهداشت جسمی ، از نظر جسمی تقویت شوید.

تمریناتی که باعث ایجاد قدرت ذهنی می شود ، سلامت روان شما را نیز بهبود می بخشد. و سلامت روان بهتر ، رشد ذهنی را آسان تر می کند.

تعریف قدرت ذهنی

  • توانایی کنار آمدن با احساسات منفی به روشی سالم.
  • درک احساسات خود .
  • دانستن اینکه چه زمانی باید با احساسات خود درگیر شوید و چه زمانی یک قدم به عقب برگردید.

سلامت ذهنی

  • وجود یا عدم وجود یک مسئله بهداشت روان میزان سلامت ذهنی را مشخص می کند.
  • حالت کلی سلامتی ذهنی شما.

قسمت های مختلف قدرت ذهنی

قدرت ذهنی سه قسمت دارد:

تفکر

شامل توانایی تفکر واقع بینانه است. این بدان معناست که چگونه می توان افکار غیر منطقی را شناخت و گفتگوی درونی واقع بینانه تری را جایگزین آن ها کرد. این همچنین در مورد صحبت کردن با خود با مهربانی است. بنابراین وقتی وسوسه می شوید بیش از حد نسبت به خود انتقاد کنید ، قدرت ذهنی به شما امکان می دهد با دلسوزی به خود پاسخ دهید.

احساس

قدرت ذهنی شامل سرکوب احساسات یا انکار درد شما نیست. درعوض ، تأیید احساس شماست. گاهی اوقات ، این به معنای پذیرش احساسات ناخوشایند یا حتی آرامش خود قبل از گفتگوی سخت است.

عمل

قدرت ذهنی مربوط به انجام اقدامات تولیدی است. این حتی به معنای تمرین حتی در هنگام خستگی یا به معنای اجازه دادن به خود مراقبت از خود است ، این شامل اطمینان از خوب بودن رفتارهای شما است.

روشی که فکر می کنید بر احساس شما و احساس شما تأثیر می گذارد. رفتار شما نیز به نوبه خود بر نحوه تفکر شما تأثیر می گذارد. یک ارتباط میان ذهن و بدن ما وجود دارد که افکار ، احساسات و رفتارهای ما را بهم پیوند می دهد. در درمان شناختی رفتاری (CBT) ، به عنوان “سه گانه شناختی” شناخته می شود.

بهبود قدرت ذهنی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.