اخبار و جشنواره ها

روانشناسی رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰ چیست و چه معنایی دارد...؟!

روانشناسی رنگ چیست؟ رنگ سال ۱۴۰۰ و روانشناسی آن چه کاربردی دارد؟

شاید بهتر باشد قبل از پرداختن به روانشناسی رنگ سال ۱۴۰۰ به این پرسش پاسخ دهیم که روانشناسی رنگ چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا تا به این حد مهم است؟

رنگ‌ها؛ اثرات و معانی

به طور خلاصه روانشناسی رنگ، عبارت است از مطالعه رنگ‌ها در رابطه با رفتار انسان. هدف روانشناسی رنگ تعیین چگونگی تأثیر رنگ بر تصمیمات روزمره ما مانند مواردی است که می‌خریم. روانشناسی رنگ تلاش می‌کند بفهمد که آیا رنگ لباس ما را مجبور به خرید می کند؟ آیا رنگ های یک بسته باعث می شود که مارکی را نسبت به مارک دیگر انتخاب کنیم؟ آیا رنگ یک نماد باعث می شود که روی آن کلیک کنیم؟ آیا رنگ یک مطب ما را نسبت به پزشک آن معتمد می‌کند؟ پاسخ کوتاه بله است. اما قسمت چرا کمی پیچیده تر است. با ما همراه باشید تا با هم روانشناسی رنگ ها خصوصا رنگ سال ۱۴۰۰ و همچنین تاثیرات و نحوه بهره گیری از آن در تجارت را بررسی کنیم.

حتما شما هم شنیده‌اید که شرکت پنتون مسئول انتخاب رنگ سال، نه یک رنگ بلکه دو “رنگ سال” را برای سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. این شرکت دو رنگ “Ultimate Grey” و “Illuminating” را انتخاب کرده است؛ سایه ای خاکستری آمیخته با آوای زنده‌ی زرد.

بر اساس اعلامیه این شرکت، این دو رنگ برای نشان دادن خوش بینی و قدرت در زمان های نامشخص انتخاب شده اند. لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی انستیتوی رنگ پنتون، گفت: رنگ خاکستری در کنار زرد نشانی از سختی و خنثی بودن همه چیز است. اما زرد نشان از نور و روشنایی و امید دارد. این یک ترکیب رنگی است که به ما مقاومت و امید می بخشد. ما باید احساس تشویق و سربلندی کنیم. این برای روح انسان ضروری است.

همه ما احتمالا درگیر گذراندن احتمالاً بدترین دو سال عمرمان بوده‌ایم. مردم با یک همه گیری جهانی، بیماری، پریشانی اقتصادی و آشفتگی اجتماعی دست به گریبان بوده‌اند. در انتشار اخبار پنتون ، رنگ ها از Illuminating به عنوان “زرد روشن و شاد با نشاط ، سایه زرد گرم و غنی از انرژی خورشیدی” یاد شده است. خاکستری نهایی ، مانند سنگریزه ها ، نمادی از “عناصر محکم و قابل اعتماد است که جاودانه هستند و پایه محکمی ایجاد می کنند.”

رنگ سال ۱۴۰۰

روانشناسی رنگ سال؛ چگونه یک رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود؟

“انتخاب دو رنگ مستقل نشان می دهد که چگونه عناصر مختلف در کنار هم قرار می گیرند تا پیامی از قدرت و امیدواری را ابراز کنند که هم ماندگار باشد و هم روح بخش؛ و این ایده را به شما منتقل می کند که مربوط به یک رنگ یا یک شخص نیست، بلکه بیش از یک مورد است. اتحاد یک خاکستری نهایی ماندگار با نور زرد پر جنب و جوش پیامی از مثبت بودن را پشتیبانی می کند که از قدرت پشتیبانی می کند.

پیشنهاد نویسنده: تاثیر روانشناختی رنگ‌ها

رنگ سال ۱۴۰۰؛ آمیخته‌ای از وضعیت اقتصادی و بعد روانی جامعه

توانایی شرکت پنتون در پیش بینی روند رنگ ها یک نیروی بازاریابی است که به طراحان مبلمان، منسوجات، مد، لوازم جانبی و فناوری کمک می‌کند تا طرح ها را از فصلی به فصلی انتخاب کنند. از امروز ، خرده فروشان ، طراحان و مارک های مد صندوق های ورودی ما را با مسواک و لباس شنای خاکستری و زرد پر می کنند. گزینه های لاک ناخن و رنگ خارجی.

آیا بعد از یک سال سخت پناه بردن در محل، آیا صاحبان خانه هایی که به جای فیلم، مسافرت و صرف غذا برای خرید خانه خود هزینه های خود را صرف ارتقای بهداشتی می کنند، آیا پالت رنگی خوش بینانه ای را اتخاذ می کنند؟

رنگ سال ۱۴۰۰ از دیدگاه طراحان و سلبریتی‌ها

آردن میرین

آردن میرین، بازیگر و طراح L.A ، گفت كه او درب خانه های ییلاقی نقره ای خود را با سایه زرد مشابهی رنگ آمیزی كرده است. او گفت: “این باعث می شود هر وقت آن را می بینم خیلی خوشحالم.” “من اعتقاد راسخی دارم که زندگی می تواند به اندازه کافی سخت باشد. خانه شما باید امیدوار و شاد باشد. چه تصمیم فوق العاده ای برای انتخاب دو رنگ است. رنگ خاکستری، که در بسیاری از لحظات 2020 اتفاق افتاده است. با خوش بینی جسورانه زرد باعث می شود امید به آینده وجود داشته باشد. من همیشه یک پاپ یا زرد را دوست داشتم، و اکنون فکر می کنم همه ما به یک رنگ زرد ، معتدل با رنگ خنثی خوب احتیاج داریم – اگرچه انتخاب خنثی من با این رنگ زرد، یک نیروی عمیق است. “

اورلاندو سوریا اما مخالف است…

گرچه اورلاندو سوریا ، مجری برنامه “Build Me Up” از شبکه HGTV از طرفداران “خاکستری های زیبا ، اثیری ، کمرنگ” است ، اما علاقه زیادی به سایه خاکستری Pantone برای رنگ سال ندارد. وی گفت: “Ultimate Grey در دسته ای از خاکستری ها قرار می گیرد که من از آنها متنفرم. “من متوجه می شوم وقتی از اینها در فضاها استفاده می شود مرده و کسل کننده به نظر می رسند.”

سوریا گفت: “رنگ‌های روشن و اشباع شده مانند این باعث می شود که در اوایل دهه 2000 به عنوان مجله Wallpaper Magazine فکر کنم که طراحی اسکاندیناوی حداقل، با رنگ سبز آهک و صورتی نئون محبوب بود. “من فکر می کنم اوایل دهه 2000 قطعاً یک بازگشت داشته است ، به خصوص در مد و موسیقی (فکر کنید موهای سبز نئونی بیلی الیش و لباس گوچی). من نمی دانم که یک سری از طراحان داخلی تمام می شوند و اتاق ها را با این رنگ زرد روشن رنگ می کنند ، اما وقتی مردم به دنیا می آیند و می خواهند بیانیه بدهند، می توانم آن را روی لباس ببینم. “

میچل پارکر با اشاره به ترکیب رنگ سال ۱۴۰۰ معتقد است:

میچل پارکر، سردبیر ارشد Houzz، گفت که پلت فرم بازسازی و طراحی خانه مدت هاست که از جفت شدن رنگ استقبال می کند. وی گفت: “از آنجا كه یك رنگ زرد روشن گاهی اوقات در دوزهای زیادی ممكن است غافلگیركننده باشد ، ما معمولاً می بینیم كه صاحبان خانه فقط از یك پاشیده كوچک از آن با نوارهای خاکستری بزرگتر استفاده می كنند تا بیانیه بصری قوی ارائه دهند.” “یک مثال ممکن است یک رنگ رنگ خارجی خاکستری باشد که با یک رنگ زرد در جلوی در ترکیب شده است. یا تکه های مبلمان یا دکورهای زرد رنگی که کمی جلوه به کابینت های خاکستری در سرویس بهداشتی یا آشپزخانه می دهد. این پالت همچنین با اکثر رنگ های چوبی به زیبایی بازی می کند. ما خوشحالیم که می بینیم با تعیین سالانه Pantone توجه بیشتری به آن جلب می کند. “

روانشناسی رنگ سال ۱۴۰۰؛ رنگ زرد

رنگ سال ۱۴۰۰

در روانشناسی رنگ، معنی رنگ برای زرد در اطراف آفتاب است. این احساس شادی ، مثبت اندیشی ، خوش بینی و تابستان را ایجاد می کند بلکه فریب و هشدار را نیز در پی دارد. برخی از مارک ها برای طراحی وب سایت خود از رنگ زرد شاد به عنوان پس زمینه یا حاشیه استفاده می کنند. همچنین اگر با سایر طراحی وب سایت شما مطابقت دارد ، می توانید از رنگ زرد برای نوار “ارسال رایگان” در بالای وب سایت خود استفاده کنید. کمی لمس رنگ زرد می تواند به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک کند فروشگاه شما را با یک چیز مثبت مرتبط کنند.

تاثیرات رنگ زرد بر بازار و تجارت جهانی؛ رنگ سال و مارکتینگ

رنگ زرد توسط مارک هایی مانند فراری و ایکیا استفاده می شود. بسیاری از افراد رویای رانندگی با فراری را در سر می پرورانند. این برند لوکس با این احساس خوشبختی، تابستان و سبک زندگی بی دغدغه همراه است. برند ایکیا از رنگ زردرنگ در مارک تجاری خود نیز استفاده می کند. خرید مبلمان چه ربطی به خوشبختی دارد؟ خب، بیایید بررسی کنیم چه کسی احتمالاً این محصولات را خریداری کرده است. بسیاری از افرادی که تازه خانه خود را خریده اند و یا برای اولین بار از خانه خود نقل مکان کرده اند، برای خرید محصولات جهت تهیه خانه خود به ایکیا می روند. این نقطه عطف معمولاً پر از خوشبختی و خوش بینی برای تغییر جدید است که باعث می شود زرد رنگی عالی برای ارتباط با نام تجاری باشد.

روانشناسی رنگ سال ۱۴۰۰؛ رنگ خاکستری

در روانشناسی رنگ ، خاکستری نشان دهنده بی طرفی و تعادل است. معنای رنگ آن احتمالاً از سایه بین سفید و سیاه است. با این حال ، رنگ خاکستری برخی از مفاهیم منفی را به همراه دارد ، به ویژه هنگامی که صحبت از افسردگی و از دست دادن است. عدم رنگ آن باعث کسل شدن آن می شود. از رنگ خاکستری می تواند برای رنگ قلم ، هدر ، گرافیک و حتی محصولات استفاده شود تا مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

تاثیرات رنگ خاکستری بر تجارت و بازارهای جهانی؛ رنگ خاکستری و مارکتینگ

اپل نمونه ای از مارک تجاری است که از رنگ خاکستری در مارک تجاری خود استفاده می کند. به هر حال ، بسیاری از لپ تاپ های آنها به رنگ خاکستری یا نقره ای است زیرا رنگ خنثی آن هیچ کس را عقب نمی اندازد. در وب سایت خود ، آنها از رنگ خاکستری برای سربرگ خود استفاده می کنند تا در مقابل یک آرم سفید قرار بگیرند. با این حال ، در طول نام تجاری آنها ، تعادل بین سفید ، سیاه و خاکستری استفاده شده را مشاهده خواهید کرد که می تواند به حفظ ظاهر تمیز و خنثی کمک کند.

سخن پایانی

اثرات رنگ‌ها بر زندگی ما بر هیچ‌کس پوشیده نیست. رنگ قرمز شما را هیجان‌زده می‌کند. آبی و سبز آرامش بخش هستند و ترکیب رنگ قرمز و زرد اشتهای شما را تحریک می‌کنند. با بهره‌گیری از قدرت روانشناسی رنگ ها در دنیای تجارت و مارکتینگ می‌توان از احساسات جامعه در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصصان مشاوره شغلی جعبه ابزار ذهنی و پزشکان کلینیک روانشناسی ذهن آرا در تماس باشید.

مقالات مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.