اخبار و جشنواره ها

مهارت های مدیریت تیم

از مهارت های مدیریت تیم چه می دانید...؟

بنابراین شما به تازگی به عنوان مدیر شغل جدیدی پیدا کرده اید. تبریک می گویم! یا شاید فقط به شما این وظیفه داده شده که تیم جدیدی را جمع کنید. چه چالشی!

در هر صورت ، خواه تیم شما از قبل وجود داشته باشد یا ایجاد آن به عهده شما باشد ، در ادامه چه می کنید؟

در این مقاله برخی از موارد کلیدی که مدیران تیم برای پیشرفت و موفقیت تیم خود باید انجام دهند ، بررسی شده است. این موارد از انتخاب افراد مناسب و تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری انجام می دهد ، تا برقراری ارتباط با افراد ، رشد و ایجاد انگیزه در آنها متفاوت است. همچنین برخی از رایج ترین گرفتاری هایی که باید از آنها اجتناب شود را پوشش می دهد.

مهارت های مدیریت تیم – مهارت های اصلی مورد نیاز برای مدیریت تیم شما
© iStockphoto
مرغ پرنده

با استفاده از مهارت های مدیریتی تیم خود را گرد هم آورید.

اول کار های مهم
اما قبل از آن ، برخی از تعاریف مفید هستند. دقیقاً مدیریت چیست؟ و چه تفاوتی با رهبری دارد؟

یک نقطه شروع خوب عبارت Warren G. Bennis است که “رهبران افرادی هستند که کارهای درست را انجام می دهند ؛ مدیران افرادی هستند که کارها را به درستی انجام می دهند.” رهبری شامل ایجاد یک چشم انداز جذاب از آینده ، برقراری ارتباط با آن چشم انداز و کمک به مردم برای درک و تعهد به آن است. از طرف دیگر ، مدیران مسئولیت اطمینان از اجرای کارآمد و موفقیت آمیز چشم انداز را دارند.

البته ، این دو نقش با هم همپوشانی دارند – و برای اینکه کاملاً مثر باشید ، باید هر دو نقش را انجام دهید. با این حال ، تمرکز این مقاله بر روی مهارت ها و مسئولیت های خاص مدیران و ابزارهای در دسترس آنها است. به هر حال ، هیچ فایده ای ندارد که به مردم انرژی دهد تا در جهت چشم انداز افسانه ای از آینده کار کنند ، فقط وقتی که زمان اجرای آن فرا می رسد ، روی صورت خود می مانند.

اهمیت هیئت
اولویت اصلی مدیران تیم تفویض اختیار است. مهم نیست که چقدر ماهر باشید ، فقط چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به تنهایی کار کنید. با پشت سر گذاشتن یک تیم ، می توانید خیلی چیزهای بیشتری بدست آورید: به همین دلیل مهم است که شما به طور موثر نماینده خود را واگذار کنید!

نمایندگی موفق با تطبیق افراد و وظایف شروع می شود ، بنابراین ابتدا باید توضیح دهید که تیم شما چه نقش و اهداف دارد. یک روش خوب برای انجام این کار ، تهیه یک منشور تیم است که هدف تیم و نحوه کار آن را مشخص می کند. این نه تنها به شما کمک می کند تیمتان شروع بسیار خوبی داشته باشد ، بلکه در صورت دور شدن از مسیر می تواند برای بازگشت تیم به مسیر خود نیز مفید باشد.

فقط در این صورت است که می توانید به مهارت ها ، تجربه و شایستگی های تیم خود بیندیشید و افراد را با وظایف مطابقت دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار ، و یافتن راهکارهای مقابله با چالش های دنیای واقعی مانند مدیریت شکاف بین مجموعه مهارت های اعضای تیم ، مقاله ما را در زمینه تخصیص وظایف مطالعه کنید.

ایجاد انگیزه در تیم شما
وظیفه اصلی دیگری که به عنوان مدیر بر عهده دارید انگیزه دادن به اعضای تیم است.

مقاله ما در مورد تئوری X و نظریه Y دو رویکرد بسیار متفاوت در ایجاد انگیزه را توضیح می دهد ، که بستگی به پیش فرض های اساسی دارد که شما در مورد افرادی که برای شما کار می کنند ، بیان می کنید. اگر اعتقاد دارید که آنها ذاتاً تنبل هستند ، شما به تئوری X اعتقاد دارید ، در حالی که اگر اعتقاد دارید که اکثر افراد خوشحال و مایل به کار هستند ، به سمت تئوری Y گرایش پیدا خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که این نظریه ها را کاملاً درک کرده اید – اینها اساساً تأثیر خواهند گذاشت موفقیت شما در ایجاد انگیزه در مردم

با آزمون ما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد انگیزه کسب کنید چقدر مهارت های انگیزشی شما خوب است؟

این به شما کمک می کند تعدادی از رویکردهای اصلی انگیزه را یاد بگیرید – نظریه انگیزه-بهداشت نظریه هرتزبرگ ، نظریه انگیزش انسانی مک کللند و نظریه سه عامل سیروتا بسیار مفید هستند.

جعبه ابزار رهبری مثبت رایگان
یاد بگیرید که قبل از 31 مه به باشگاه بپیوندید با این جعبه ابزار رایگان تیم خود را انگیزه و الهام دهید.

اطلاعات بیشتر
هر رویکردی را که ترجیح می دهید در پیش بگیرید ، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که افراد مختلف در هنگام ایجاد انگیزه نیازهای متفاوتی دارند. برخی از افراد دارای انگیزه بالایی از خود هستند ، در حالی که برخی دیگر بدون نقش مدیریتی عملکرد ضعیفی دارند. برای درک نحوه مدیریت این گروه های مختلف از مقاله ، از مقاله ما در مورد انگیزه Pygmalion استفاده کنید.

در حال توسعه تیم شما
تیم ها از افرادی تشکیل می شوند که دیدگاه ها و توانایی های مختلفی دارند و در مراحل مختلف شغلی خود هستند. برخی ممکن است دریابند وظایفی که به آنها اختصاص داده اید چالش برانگیز است و ممکن است نیاز به پشتیبانی داشته باشند. دیگران ممکن است نسبت به کاری که انجام می دهند “دست پیر” باشند و به دنبال فرصت هایی برای گسترش مهارت های خود باشند. در هر صورت ، این مسئولیت شماست که همه افراد خود را توسعه دهید.

مهارت های شما در این جنبه از مدیریت موفقیت درازمدت شما را به عنوان یک مدیر تعریف می کند. اگر بتوانید به اعضای تیم کمک کنید تا در انجام کارها بهتر شوند ، شما مدیری خواهید بود که مردم آرزو دارند برای آن کار کنند و همچنین کمک بزرگی به سازمان خود خواهید کرد.

موثرترین راه برای پیشرفت افراد این است که اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب به اعضای تیم خود بازخورد می دهید. بسیاری از ما از بازخورد دادن عصبی هستیم ، به ویژه هنگامی که باید منفی باشد. با این حال ، اگر به طور منظم بازخورد بدهید و دریافت کنید ، عملکرد همه بهتر خواهد شد.

فراتر از این ، مقاله ما در مورد درک نیازهای توسعه به شما کمک می کند تا اعضای تیم فردی را توسعه دهید ، تا آنها بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

نکته:
اگر مجبورید تعداد قابل توجهی از افراد جدید را به تیم خود بیاورید ، مقاله ما را در مورد تشکیل ، طوفان ، هنجارسازی و عملکرد بخوانید تا در مورد مراحل مورد انتظار برای گذراندن تیم خود اطلاعات کسب کنید. شما می توانید کارهای زیادی برای کمک به مردم خود در این فرآیند انجام دهید!

برقراری ارتباط و کار با تیم خود – و با دیگران
مهارتهای ارتباطی برای موفقیت در تقریباً هر نقشی ضروری است ، اما مهارتها و فنون خاصی وجود دارد که شما بیشتر از آنها به عنوان یک کارگر معمولی به عنوان مدیر استفاده خواهید کرد. اینها تحت دو عنوان برقرار می شوند: برقراری ارتباط با اعضای تیم و برقراری ارتباط با افراد خارج از تیم شما. هر کدام را به نوبت بررسی خواهیم کرد.

برقراری ارتباط با افراد تیم خود
به عنوان یک مدیر تیم ، شما احتمالاً ریاست جلسات منظم و همچنین جلسات یکبار مصرف را بر عهده خواهید داشت. جلسات مختلف ، و بخصوص جلسات منظم ، به اتلاف وقت مردم مشهور است ، بنابراین ارزش مهارت در مهارت اجرای جلسات موثر را دارد.

بسیاری از جلسات شامل جلسات ایده پردازی است. به عنوان یک مدیر تیم ، اغلب مجبورید این موارد را تسهیل کنید ، بنابراین باید با انجام این کار راحت باشید. این موارد بیشتر از ارائه ساده ایده های خلاقانه است ، همانطور که وقتی فقط یک شرکت کننده منظم در چنین جلسه ای هستید این کار را انجام می دهید: مقاله ما را بخوانید تا بفهمید چگونه جلسات طوفان مغزی را اجرا می کنید. مطمئن شوید که می فهمید که کجاها ممکن است اشتباه پیش بروند و برای جلوگیری از این کار چه کاری می توانید انجام دهید.

گوش دادن فعال مهارت مهم دیگری برای تسلط بر مدیران – و دیگران – است. هنگامی که مسئولیت را بر عهده دارید ، می توان به راحتی فکر کرد که می دانید دیگران قرار است چه بگویند یا اینکه گوش دادن از اهمیت کمتری برخوردار است ، زیرا به هر حال چاره ای اندیشیده اید.

در این دام نیفتید. اکثر مدیران خوب شنونده های فعال هستند: این به آنها کمک می کند مشکلات را زود تشخیص دهند (در حالی که هنوز هم کنار آمدن با آنها آسان نیست) ، از سو mis تفاهمات پرهیز کننده جلوگیری کرده و در تیم های خود اعتماد ایجاد می کنند.

ارتباط با افراد خارج از تیم شما
رئیس شما احتمالاً مهمترین شخصی است که باید با او ارتباط برقرار کنید. وقت بگذارید تا کاملاً بفهمید رئیس شما از شما و تیم شما چه می خواهد – اگر دقیقاً می دانید که او چه چیزی را دوست دارد و اینکه چگونه او ترجیح می دهد این زایمان را انجام دهد ، بهتر می توانید با تأیید او روبرو شوید.

از اینکه از رئیس خود بخواهید مربی یا مربی شما شود ، نترسید: شما معمولاً می توانید چیزهای زیادی از او بیاموزید ، اما ممکن است او در ارائه این پیشنهاد فعال نباشد. اگر برای مشاوره به رئیس خود نزدیک می شوید ، مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید همه چیز را فکر کرده اید. موضوع را با خلاصه ای از تفکر خود معرفی کنید و سپس در جایی که به کمک نیاز دارید بگویید.

همچنین ، به عنوان مدیر ، بخشی از وظیفه شما مراقبت از تیم خود و محافظت از آن در برابر فشارهای بی دلیل است. مهارت هایی مانند ابراز وجود و مذاکره برنده را بیاموزید ، تا بتوانید کار را رد کنید یا درباره منابع اضافی مذاکره کنید.

بخش دیگری از کار شما مدیریت نحوه تعامل تیم شما با سایر گروه ها است. برای شناسایی گروه هایی که باید با آنها سر و کار داشته باشید ، از تجزیه و تحلیل سهامداران استفاده کنید. سپس با این افراد صحبت کنید تا دریابید که آنها از شما چه می خواهند و چه کاری می توانند برای کمک به شما انجام دهند.

مدیریت نظم و انضباط
هر چقدر امیدوار باشید که دیگر مجبور به انجام آن نباشید ، در بیشتر مشاغل مدیران زمانی فرا می رسد که مجبور می شوند یک کارمند را تنبیه کنند. نظم و انضباط ممکن است کاملاً با بازخورد اساسی متفاوت باشد ، زیرا همیشه به طور خاص به کار کارمند ارتباط ندارد. به عنوان مثال می توانید در مورد روش تلفنی آنها بازخورد دهید ، اما رسیدگی به مشکلات مربوط به وقت سنجی یا نظافت شخصی می تواند روش دیگری داشته باشد.

نقض آشکار قانون یا خط مشی شرکت به راحتی قابل شناسایی و مقابله است. اما حالات دیگر چه می شود؟ از یک طرف ، شما نمی خواهید کوچک به نظر برسید. از طرف دیگر ، نمی توانید کارهایی را حل کنید که باید با آنها کنار آمد.

برای تصمیم گیری در مورد نیاز به اقدام از این قوانین سرانگشتی استفاده کنید. اگر پاسخ هر کدام مثبت است ، باید زمان اختصاصی را برای صحبت خصوصی با کارمند اختصاص دهید.

آیا این مسئله کیفیت تحویل کارمند به مشتری (داخلی یا خارجی) را تحت تأثیر قرار می دهد؟

یک طراح گرافیک مرتباً دیر وارد کار می شود ، اگرچه برای جبران این کار دیر می ماند. مشتریان گاهی اوقات از اینکه نمی توانند در ابتدای روز با او ارتباط برقرار کنند ، ناامید می شوند ، خصوصاً وقتی که او مشغول کار عجله است.

آیا این مسئله بر انسجام تیم تأثیر منفی می گذارد؟

طراحان فردی تمایل دارند که بر روی پروژه های خود کار کنند ، با جلسات کم بین اعضای تیم طراحی ، بنابراین انسجام تأثیر نمی گذارد. با این حال مردم متوجه عدم دقت در وی می شوند و زمان بندی دیگران شروع به لغزش می کند.

آیا این مسئله منافع افراد دیگر را در تیم بی مورد تضعیف می کند؟

طراحي كه در كنار متأخر نشسته است ، از اينكه بايد قبل از رسيدن به دفتر كار از مشتريان تماس بگيرد ، ناراضي است و نمي تواند پاسخ قاطعي به س “ال “كي خواهد بود؟”

در این شرایط ، مدیر تیم طراحی تصمیم می گیرد که با فرد دیرهنگام صحبت کند به دلیل تأثیر بر همکارش. آنها توافق می کنند که دیر آمدن به محل کار مشکلی نیست (او رفت و آمد طولانی دارد و در طول مسیر ترافیک زیادی دارد) اما او متعهد می شود که هر روز ساعت 9.30 صبح در آنجا باشد تا تعداد تماس های همکارش را کاهش دهد. و همچنین یک زمان مشخص برای دادن به مشتری به او بدهید. او برای جبران وقت دیر کار خواهد کرد و وظیفه ای را به عهده خواهد گرفت که دوست ندارد جابجایی تلفن اضافی خود را جبران کند.

وقتی با یک مسئله انضباط بالقوه روبرو شدید ، وقت بگذارید تا اطلاعاتی در مورد وضعیت جمع آوری کنید ، تصمیم بگیرید که چه کاری انجام می دهید و اقدام می کنید. مسائل نظم و انضباط به ندرت به خواست خودشان برطرف می شود و معمولاً بدتر می شوند ، که اغلب باعث کینه قابل توجهی در میان سایر اعضای تیم می شود.

تله برای جلوگیری از
تعدادی از اشتباهات معمول وجود دارد که مدیران جدید مرتکب می شوند. مراقب باشید از آنها پرهیز کنید!

اینها هستند:

با این فکر که می توانید به دانش شغلی و مهارت های فنی موجود خود اعتماد کنید تا به عنوان مدیر موفق شوید. بسیار مهم است که شما برای توسعه مدیریت خوب و مهارتهای افراد نیز وقت بگذارید – اینها می توانند از مهارتهای فنی شما مهمتر باشند!
در مشاوره منظم با رئیس خود ، در یک تلاش نادرست برای نشان دادن اینکه می توانید به تنهایی کنار بیایید.
بدون اینکه به مشکلی فکر کرده باشید و بدون اینکه فکر کنید چطور می توان مشکل را حل کرد ، به رئیس خود نزدیک شوید.
رئیس خود را خجالت زده یا اجازه دهید او یک سورپرایز ناخوشایند داشته باشد. قانون “بدون تعجب” را دنبال کنید.
انجام هر کاری که به رئیس شما نیاز دارد تا از شما در برابر دیگران دفاع کند. این می تواند باعث شود رئیس شما با همسالان و مافوق خود “چهره خود را از دست بدهد” و به نظر می رسد انگار تیم او از کنترل خارج شده است.
نتوانستید با مشتریان خود (چه داخلی و چه خارجی) درباره آنچه آنها از خود و تیم شما می خواهند صحبت کنید.
استفاده نامناسب از اختیارات خود – اطمینان حاصل کنید که هر کاری از مردم می خواهید به نفع سازمان باشد.
بسیاری از این نکات واضح به نظر می رسند ، با این وجود انجام این اشتباهات در هجوم زندگی روزمره مدیریتی بسیار ساده است.

امتیاز کلیدی
هنگامی که از کارگری به مدیر خط می روید ، باید مجموعه مهارت های جدیدی را ایجاد کنید و از ابزارها و تکنیک های جدید استفاده کنید. اینها به شما در فعالیتهای کلیدی مدیریت ، سازماندهی ، ایجاد انگیزه ، توسعه و ارتباط با تیم خود کمک می کنند.

مهمتر از همه ، نحوه تفویض اختیار را به طور موثر بیاموزید. با این حال ، همچنین یاد بگیرید که چگونه به افراد انگیزه دهید ، اعضای تیم را توسعه دهید ، با افراد داخل و خارج تیم خود به طور موثر ارتباط برقرار کنید و نظم و انضباط را به طور موثر مدیریت کنید.

و اطمینان حاصل کنید که از اشتباهاتی که بسیاری از مدیران جدید مرتکب می شوند جلوگیری می کنید!

خواندید؟

منبع mindtools
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.