مهارت متقاعدسازی و مذاکره

اختلاف نظر و بحث در شرایطی که گروهی از مردم با هم در حال صحبت باشند، اغلب ایجاد می شود. مردم نیازها، خواسته ها، اهداف و باورهای متفاوتی دارند و گاهی اوقات با هم درگیر می شوند. مهارت متقاعدسازی و مذاکره به حل این تعارضات کمک می کند.

مذاکره فرایندی است که می تواند برای حل و فصل اختلافات بین افراد و یافتن زمینه های مشترک مورد استفاده قرار گیرد.

مذاکره چیست

بدون مذاکره، چنین درگیری هایی ممکن است منجر به مشاجره و نارضایتی شود و در نتیجه نارضایتی یک یا همه طرفین را در پی داشته باشد. هدف مذاکره تلاش برای دستیابی به توافق بدون مانع در ارتباطات آینده است.

همکاری با هم!

مذاکرات “سبک قدیمی” شامل تلاش برای “پیروزی” بوده است که برای رسیدن به این پیروزی طرفین مذاکره سعی می کردند زمینه ی مشترکی را ایجاد کنند که هر دو طرف بدون زیر پا گذاشتن خواسته های خود به چیزی را ارائه می کردند.

اخیرا شیوه های مذاکره تغییر کرده است و مذاکره کنندگان به این نتیجه رسیده اند که اگر با هم همکاری کنند تا بهترین راه حل ممکن را پیدا کنند، نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

درک مهارت متقاعدسازی و مذاکره

صفحات مذاکره ما برای کمک به شما در درک روند مذاکره و نحوه موفقیت در مذاکره طراحی شده است.

این نوشته ها همچنین به شما در درک اهمیت ارتباط خوب و اینکه چرا رویکرد برد-برد به احتمال زیاد موفق تر از سایر روش ها در مذاکره است، کمک می کند.

مذاکره چیست؟!
مذاکره همیشه لازم نیست رسمی باشد، اما اگر مراحل مشابهی را در فرآیند هر مذاکره دنبال کنید، می تواند کمک کننده باشد.

صفحه ما در مورد مذاکره چیست؟ این مراحل را توضیح می دهد.
همچنین اهمیت نگرش ها، دانش و مهارت های بین فردی در انجام یک مذاکره موفق مورد بحث قرار می گیرد.

مذاکره در عمل!
روشهای مختلفی برای مذاکره وجود دارد. دو گزینه اصلی مذاکرات برد-باخت یا چانه زنی و مذاکرات برد-برد است.

نوشته ی انواع روش های مذاکره، هر دوی این روش را توضیح می دهد و نمونه هایی از نحوه عملکرد آنها در عمل را ارائه می دهد. همچنین این نوشته ایده هایی برای رسیدن به مذاکره برد-برد را در اختیار شما قرار می دهد.

تحلیل رفتار متقابل!
تحلیل رفتار متقابل یک تکنیک روانشناختی است که توسط دکتر توماس هریس در کتاب “من خوبم، شما خوب هستید” رواج یافت.

تحلیل رفتار متقابل برای درک علت موفقیت بیشتر در مذاکرات کمک کننده است.

نوشته ی تحلیل رفتار متقابل در مذاکرات بیشتر در مورد علم پشت این تکنیک و نحوه استفاده از آن در برخورد با دیگران توضیح می دهد.

اجتناب از سوتفاهم در مذاکرات!
مانند هر فرآیند ارتباطی، ممکن است سوء تفاهم هایی در مذاکرات ایجاد شود و این سوتفاهم ها دلیل متداولی برای شکست مذاکرات هستند.

نوشته ی جلوگیری از سوء تفاهم در مذاکرات، بیشتر در مورد چگونگی ایجاد سوء تفاهم و مهمترین مهارتهای بین فردی مورد نیاز برای اجتناب و غلبه بر آنها توضیح می دهد.

مذاکره همتایان!

عبارت “مذاکره همتایان” اصطلاحی است که برای مذاکره دوستانه اغلب میان جوانان استفاده می شود. البته در محل کار یا موقعیت های داوطلبانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

صفحه ما در مورد مذاکره همتایان توضیحات بیشتری راجع به مهارت های لازم برای انجام این کار ارائه می دهد.

مهارت متقاعد سازی و نفوذ!

متقاعد کردن بخش مهمی از مذاکره موفقیت آمیز است. برای رسیدن به مذاکره برد-برد می بایست از پیشنهاد خود حمایت کنید و دیگران را تحت تاثیر مزایای طرح پیشنهادی خود قرار دهید.

مهارت متقاعدسازی و مذاکره و میانجیگری

بسیاری از مهارتهای بین فردی با هم مرتبط هستند. مهارتهای مذاکره شاید به ویژه با مهارتهای حل تعارض و میانجیگری در هم آمیخته باشند. برای مثال، اگر مذاکره شما با شکست مواجه شد، ممکن است لازم باشد از مهارت های حل تعارض استفاده کنید. اگر در تلاش برای حل یک وضعیت درگیری هستید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که از تکنیک های مذاکره و به ویژه از تکنیک های مرتبط برای یافتن راه حل برد-برد استفاده می کنید.

مذاکره برد برد
مذاکره برد برد

مهارتهای رسمی یا غیر رسمی؟

مهارت های مذاکره، مانند حل اختلاف و مهارت های میانجیگری، فقط مختص دولتمردان بین المللی یا حتی مقامات اتحادیه نیست.

مهارت های مذاکره می تواند برای بسیاری از موقعیت ها در خانه و محل کار مانند توافق بر سر زمانی که نوجوان شما باید در خانه باشد، یا بحث در مورد اینکه چه کسی در دفتر جدید در کجا بنشیند، مفید باشد.

مسأله مهم تلاش و مذاکره برای دستیابی به راه حلی برد-برد است: راه حلی که به هرکسی چیزی می بخشد و نتیجه بهتری از آنچه دیگران به تنهایی به دست آورده اند، ارائه دهد.

امتیاز 1 (1 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.