درونگرا هستید؟ این گونه ابراز احساسات کنید

درونگرایی نوعی رفتار و شخصیت است که البته افراد بسیاری هم دارای این گونه رفتار هستند. درونگرایی شامل ویژگی های رفتاری خاصی است که موجب متمایز شدن این گونه افراد از سایر افراد جامعه می شود. یکی از تاثیر گذار ترین افراد در بهبود و افزایش روحیه افراد درونگرا رفتار اطرافیان این افراد است. به عنوان یک فرد درونگرا، بیان احساسات، چه مثبت چه منفی، به طرز باور نکردنی دشوار است. در ادامه ویژگی های افراد درونگرا و راهکارهایی برای بیان احساسات آورده شده است.

فهرست ویژگی های افراد درونگرا

افراد درونگرا انرژی خود را از درون می گیرند و آن را صرف دنیای درون می کنند. دنیای درون، آن ها را به خود مشغول می کند و حتی اتفاقات بیرونی نیز باید از مسیر تجربه درونی گذر کنند تا برای آن ها قابل درک شوند. معنی این حرف آن نیست که آن ها آدم هایی هستند که تنها به خود توجه دارند و علاقه ای به دیگران ندارند. بلکه، آن ها نیاز دارند که تنها باشند و در تنهایی خود دنیا را تجربه کنند. آن ها به دیگران علاقه دارند اما نه به وسعت برون گراها. افراد درونگرا معمولا جمع کوچکی از دوستان را در اطراف خود دارند اما روابط‌ شان با آن ها عمیق و سنگین است.

– آن ها انرژی را از درون خود می گیرند و آن را صرف درون خود می کنند.

– اهل حرف زدن زیاد نیستند، مگر در جمع دوستان صمیمی و در مورد چیزهایی که به نظر آن ها اهمیت زیادی دارند. آنها آهسته صحبت می کنند.

– از تنها بودن رضایت دارند و در واقع در دنیای درون خویش با اندیشه ها و تفکرات سروکار دارند.

– از بودن در جمع خیلی راحت نیستند و به ویژه تمایل ندارند مرکز توجه دیگران باشند.

– معمولا برای ایجاد رابطه با دیگران تمایل زیادی ندارند و یا پیش قدم نمی شوند.

– اهل سکوت هستند و به همین دلیل شناختن آن ها دشوار است.

– پیش از آن که دست به عمل بزنند و یا به پرسشی جواب بدهند، کاملا در مورد آن فکر می کنند و برای انجام کارها باید دلایل ذهنی کافی داشته باشند.

– کم تر تمایل دارند که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و وسیله شخصی را ترجیح می دهند.

– هیجانات خود را به راحتی بروز نمی‌دهند و به همین دلیل ممکن است از دید برون‌گراها تا حدودی سرد به نظر بیایند.

– تنوع فعالیت‌های آن‌ها کم است اما به طور عمقی روی موضوعات کار می‌کنند.

– معمولا اهل مطالعه، تامل و تعمق و سکوت‌ هستند.

– کتاب، مجله و اینترنت ابزارهای مورد علاقه آن‌ها است؛ ایمیل را بر تلفن و چت ترجیح می‌دهند.

روش هایی برای بیان احساسات افراد درونگرا

صحبت با یک دوست قابل اعتماد

اگر بتوانید با دوستی که برای شما قابل اعتماد است صحبت کنید، بهترین نقطه برای شروع است. هنگامی که شما می دانید که در محیطی امن، با کسی که شما را قضاوت نمی کند صحبت می کنید، باعث می شود که راحت تر بتوانید از منطقه امن خود خارج شوید. اگر صحبت کردن کاری نیست که به طور معمول انجام می دهید، بهتر است که آن را امتحان کنید.

ظاهر خود را تغییر دهید

اگر شما نیاز به ابراز احساسات خود در ملاء عام دارید، می توانید بدون اینکه همه بدانند که دقیقا چه خبر است این کار را انجام دهید. تغییر مدل مو یا حتی تغییر لباس می تواند باعث نشان دادن خلق و خوی شما شود، که می تواند به شما کمک کند که احساس کنید که برای نشان دادن احساس تان، کار کافی را انجام داده اید.

مراقبه

افراد درونگرا تمایل به فکر کردن دارند، پس اگر نیاز به تفکر دارید، فضایی را به خود اختصاص دهید و آن را از خود دریغ نکنید. با تمریناتی مانند مدیتیشن می توانید توجه خود را به درون خود جلب کنید. این فرصتی را برای تفکر بدون قضاوت و یا حواس پرتی می دهد.

کمک خواستن

گاهی به تنهایی نمی توانیم از پس از زندگی برآییم. ممکن است در وضعیتی باشید که بهتر باشد از کمک کسی بهره ببرید. اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان بتواند این نقش را به عهده بگیرد، پس لطفا صحبت کنید. اگر نیاز به کمک یک فرد ناشناس دارید می توانید از مشاوره های تلفنی بهره ببرید.

نوشتن

اگر برای شما صحبت در مورد احساسات سخت است، پس نوشتن را امتحان کنید. وقتی چیزهای زیادی در ذهن خود دارید، آگاهانه شروع به نوشتن کنید. هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد، یا لازم نیست در مورد موضوع خاصی بنویسید. مورد املا، دستور زبان، و یا نقطه گذاری نگران نباشید. فقط بنشینید و در مورد احساسات خود بنویسید.

ورزش کنید

ورزش هورمون هایی مانند اندروفین را در بدن آزاد می کند، که باعث ایجاد احساس مثبت در بدن می شود. در حالی که این احساس می توانید روی جسم شما تاثیر بگذارد، قطعا می تواند تفاوت هایی هم در ذهن شما ایجاد کند. ورزش باعث تخلیه هیجانات منفی می شود و به ذهن شما کمک می کند تا آنچه که باعث آسیب به شما می شود را دور بریزید.

هنر

بسیاری از افراد از طریق هنر خودشان را ابراز می کنند، زیرا به آنها کمک می کند مولد چیزی باشند، با احساس خود چیزی را خلق کنند و زمانی را صرف شناخت و ابراز احساسات می کنند. شما از طریق هنرهایی مانند نقاشی، آواز خواندن، مجسمه سازی و…، می توانید احساسات خود را بر روی آنچه که انجام می دهید متمرکز کنید، به جای آن که آن را روی افکار خود صرف کنید.

چهار گروه درونگراها

درونگرای متفکر

این گروه همه چیز را بر پایه استدلال های منطقی بنا می کنند و وقایع در نظرشان بی ارزش است و تنها به ارزش ها و فعالیت های نظری خود اهمیت می دهند. قضاوت و استدلال آنها اغلب صحیح، ولی خشک و بی روح است. دانشمندان سختگیر که دست به اختراعات مهم می زنند، اغلب به تیپ درون گرای متفکر تعلق دارند.

درونگرای هیجانی

این افراد دنباله رو هیجان های خود هستند و اغلب خودخواه هستند. در برقراری روابط عاطفی بسیار محکم هستند؛ اگرچه در ظاهر خونسرد و آرام هستند؛ ولی دلیر و پرشور؛ غرق در دنیای درونی خود هستند. شعرا؛ موسیقی دانان و هنرمندان از این گروه اند. زیرا معمولاً از واقعیات گریزانند.

درونگرای حسی

این گروه افراد ؛ به پاسخ ها و عکس العمل های درونی خود توجه می کنند و تنها بر مبنای حس و محسوسات درونی خود عمل می کنند. اینان علاقه مند به جمع کردن اشیا عتیقه و کلکسیون های هنری هستند. زیرا از سر و کار داشتن با غیر محسوسات دوری می جویند.

درونگرای خیالاتی یا ذهنی

این تیپ افراد واقعیات را حس می کنند، اما برای کارهای عملی استعداد چندانی ندارند. در مقابل شدیداً مادی؛ کم مقاومت هستند و اغلب در زندگی روزانه، به علت کم تحملی، عقب نشینی می کنند و بیشتر پژوهشگر و اهل دیده اند؛ و از عمل کردن به هر کاری، حتی به ایده ها و نظریات خود عاجزند.

امتیاز 3 (2 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.