ویژگی های افراد سمی چیست؟

در حالی که اکثر ما شاهد داستان های تخیلی از افراد جامعه ستیز و شیطانی هستیم، فکر نمی کنیم همکاران، همسایگان و یا دوستان ما از این افراد باشند، که هر روزه با آنها در حال تعامل هستیم. آدم های سمی همه جا هستند. این طیف حضور گسترده‌ آنها ضرورت شناخت ویژگی آدم های سمی را بر ما آشکار می سازد. در خانواده، محل کار، خیابان و محل تحصیل در کنار شما زندگی می کنند و مدام در حال آزار شما هستند به طوری که نمی توانید با خونسردی از کنارشان بگذرید. آنها در حالی به زندگی شما پا می‌گذارند که فرصت موشکافی رفتارشان را از شما می گیرند و ذهننتان را به مسیری که می خواهند، هدایت می کنند. برای شما هم پیش آمده که با آرامش و شادی وارد محیط کارتان یا یک ‌مهمانی خانوادگی شوید و چند ساعت بعد با چهره ای گرفته و ذهنی پریشان به خانه بازگردید؟ از آنجایی که مهم است بدانیم که چگونه افراد سمی را تشخیص دهید تا بتوانید از خودتان محافظت کنید و یاد بگیرید چگونه با آنها رفتار کنید، در اینجا برخی از ویژگی های این افراد مورد بررسی قرار گرفته شده است.

ویژگی های افراد سمی

در مواقعی که به آنها احتیاج دارید ممکن است آنجا نباشند

در مواقعی که به آنها احتیاج دارید ممکن است آنجا نباشند

شما نمی توانید به آنها اعتماد کنید، حتی اگر آنجا حضور داشته باشند. خیلی احتمال آن کم است، اما آنها ممکن است به خاطر شما در آنجا حضور پیدا کنند اما در پایان به شما یادآوری خواهند کرد که چگونه زمانی که شما نمی توانستید به خود کمک کنید، آنها در آنجا حضور داشتند و شما تا پایان عمر به آنها مدیون خواهید شد. این حسی است که آنها به شما خواهند داد. علاوه بر این ممکن است در مواقع بحرانی به شما کمک کنند اما اگر شما نیاز عاطفی داشته باشید، حمایت آنها کاملا سطحی و ظاهری خواهد بود. افراد سمی نمی توانند به شما آرامش بدهند. همه چیز باید در مورد آنها باشد.

آنها فاقد همدلی هستند

فاقد همدلی هستند

انتظار نداشته باشید که کسی که سمی است، به طور کامل آنچه را که درگیر آن هستید، درک کند، مخصوصا اگر درد عاطفی باشد. آنها حقیقتا قادر به همدلی و همدردی نیستند. آنها ممکن است که صرفا کلماتی را به زبان آورند، جملاتی که دوست دارید بشنوید، اما بیان آنها به شما می گوید که آنچه می گویند از ته دل نیست.

آنها دوست شما نیستند

افراد سمی دوست شما نیستند

دوستان همه چیز را برای خود نمی خواهند و همه چیز درباره آنها نیست. این یک دوست نیست، این یک کاربر است. افراد سمی کاربر هستند، تا آنجا که کسی که از آنها استفاده می کنند، هرگز متوجه نمی شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

از شما برای رسیدن به اهداف شان استفاده می کنند

از شما برای رسیدن از اهدافتان استفاده می کنند

آنها از شما استفاده می کنند تا آنچه را که می خواهند دریافت کنند بدون فکر کردن درباره اینکه چگونه شما تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. به شما لبخند می زنند، با این حال شیوه های حیله گرانه ای برای متقاعد کردن و یا مجبور کردن به انجام آنچه که می خواهند انجام دهید، ابداع می کنند. آنها آنچه را که می خواهند دریافت می کنند، بدون نگرانی درباره اینکه چه تاثیری بر روی شما خواهد داشت. هرگز به این موضوع فکر نخواهند کرد.

شما دائما مجبورید خودتان را ثابت کنید

شما دائما مجبورید خودتان را ثابت کنید

با استانداردهای غیر قابل انکاری که برای دیگران دارند، شخص سمی شما را در وضعیتی قرار می دهد که دائما در حال اثبات خود باشید. بار دیگر، مهم نیست که شما چه کاری انجام داده اید، هرگز به آن سطحی که فرد سمی قرار داده است نخواهید رسید. اگر شما نزدیک به آن سطح شوید، او نوار را به سمت بالا حرکت می دهد و هرگز موفق نخواهید شد.

افراد سمی از عذرخواهی امتناع می ورزند

افراد سمی از عذرخواهی امتناع می ورزند

آنها از گفتن “متاسفم” نفرت دارند. چگونه آنها می توانند عذرخواهی کنند وقتی که فکر می کنند که آنها کامل هستند؟ علاوه بر این، آنها هرگز شکست را نمی پذیرند، به همین علت به دیگران آسیب می رسانند. جهان خود محور آنها این اجازه را به آنها نمی دهد. فکر می کنید چه کسی بازنده است؟ کسی که در دنیای سرد و بی عاطفه فرد سمی گیر افتاده است. علاوه بر این اگر با فرد سمی درباره اشتباهی که کرده است مقابله کنید، آنها دروغ می گویند، وضعیت را پیچیده تر می کنند و جزییات مختلف به آن اضافه می کنند. هرگز با افراد سمی بحث نکنید. و از کنارشان بگذرید.

آنها صاحب احساسات نیستند

افراد سمی دارای احساسات نیستند

آنچه در پشت چشمان مرموز و نفوذ ناپذیر است، همیشه به صورت راز باقی خواهد ماند. شما هرگز نخواهید فهمید که آنها چه احساسی دارند. آنها چیزی را به شما می گویند که معتقدند شما می خواهید بشنوید، اما این حقیقت کامل نخواهد بود. حتی پس از آن، شما احتمالا نمی توانید باور کنید که آنها چه می گویند. با این حال، آنچه شما متوجه خواهید شد این است که آنها احساسات شما را به خودتان فرافکنی می کنند. این شما را در موقعیت نیاز به دفاع یا توجیه خودتان قرار خواهد داد.

کم نشان دادن موفقیت شما

کم نشان دادن موفقیت شما

هر موفقیتی که دارید، افراد سمی همیشه آن را رد می کنند یا سعی می کنند آن را کم نشان دهند. ارتقاء یافتید؟ خیلی بد است که همکار خوبی ندارید. مقاله شما به رسمیت شناخته شده است و یا تصدیق دیگری برای استعداد و توانایی خود دریافت کرده اید؟ این که چیز با ارزشی نیست و شما را بالا نمی برد! این ها را به سختی به حساب می آورند. مهم نیست چه موفقیتی بدست آورده اید، افراد سمی هیچ وقت کسی را ستایش نمی کنند. در عوض، آنها را به حداقل می رسانند و به طور منفی با دستاوردهای شخص دیگر (مخصوصا خودشان) مقایسه می کنند، و به شما این احساس را می دهند که شاید شما به خوبی از پس انجام آن بر نیامده باشید.

هرگز متوجه نمی شوید کدام نسخه از او با شماست

تصویر آنها همیشه تغییر می کند. آیا او یک گفتگوی جذاب داشته است یا هدف او جلب توجه دیگران بوده است؟ افراد سمی استاد بررسی موقعیت و ارائه تصویری از خود هستند که آنها را به اهداف شان نزدیک کند.

امتیاز 3.2 (4 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.