نتیجه تست عشق استرنبرگ

جعبه ابزار ذهنی
نتیجه تست عشق استرنبرگ
0/0
مجموع
0/0
صمیمیت
0/0
تعهد
0/0
شهوت
نوع عشق شما عشق ابلهانه
توضیحات نوع عشق ابلهانه

این نوع عشق، از ترکیب شور و شهوت و تعهد به وجود می‌آید و صمیمیت در آن دیده نمی‌شود. زوجین صرفاً بر اساس حالت شور و شوق (شهوت) نسبت به هم متعهد هستند و رابطه صمیمانه و عاطفی عمیقی با همدیگر ندارند. این حالت گردبادی از هیجانات است که زود فروکش می‌کند. عشق ساده لوحانه در زوج هایی دیده می شود که یک عنصر مشترک قوی دارند و به همین دلیل تصمیم می گیرند، ازدواج کنند.

استرنبرگ معتقد است در این حالت افراد در نگاه اول عاشق یکدیگر می‌شوند و خیلی زود بدون اینکه همدیگر را بشناسند به داشتن یک رابطه طولانی متعهد می‌گردند. این عشق خیلی شدید و اغلب وسواس گونه است. فرد نمی‌تواند فکر خود را از او رها کند، شدیداً آرزو می‌کند به او نزدیک شود، او را لمس کند و با او در هم آمیزد.

به نظر اشتنربرگ عشق مثل يك مثلث است و بهترين عشق به مانند يك مثلث متساوي الاضلاع است .
منظور اين است كه عشق سه عنصر دارد :

  • ميل يا هوس
  • صميميت
  • تعهد

صمیمیت

صمیمیت به معنای میزان نزدیکی و ارتباط بین زوجین است. در واقع برای آنکه بفهمید چقدر با شریک زندگی‌تان صمیمی هستید باید از خودتان بپرسید که چقدر می‌توانید زمان مشترکی را در کنار یکدیگر بگذرانید و همانند دوستان صمیمی با یکدیگر رفتار کنید.

شهوت

شهوت در حقیقت به شور و اشتیاقی اشاره دارد که به زوجین انگیزه می‌دهد تا با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند، برای هم جذابیت جسمانی داشته باشند و روابط رمانتیکی را برقرار کنند. در واقع این مؤلفه بیشتر به هیجاناتی که نسبت به شریک خود دارید اشاره می‌کند.

تعهد

این مولفه در کوتاه مدت به افراد کمک می‌کند که بتوانند تصمیم درستی در انتخاب شخصی که در رابطه‌ عاطفی به آن پایبند باشند، بگیرند. در دراز مدت این ویژگی منجر به تلاش برای حفظ رابطه عاطفی می‌شود. افرادی که این ویژگی را در خود رشد نداده‌اند در حقیقت به دنبال روابط کوتاه مدت هستند و تصمیم‌گیری آن‌ها برای وارد شدن به رابطه عاطفی به معنای تصمیم‌گیری برای حفظ آن در دراز مدت نیست.

دوستان خود را به انجام این تست دعوت کنید