معما یا چیستان همراه جواب یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که جدا از جنبه تفریح و سرگرمی بدون هزینه، میزان بهره هوشی افراد را می سنجد، دورهمی ها و میهمانی ها بهانه خوبی برای به چالش کشیدن ذهن حاضرین با طرح یک معما می باشد و به نوعی جو مهیجی ایجاد خواهد شد. چراکه بعضی مواقع پاسخ دادن به یک معمای آسان چنان درگیر کننده و گمراه کننده می شود که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق زدگی می شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد.

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری می تواند هوش و دقت افراد را به چالش بکشد. در واقع معما تصویری با درگیر کردن حس بینایی افراد، هوش تصویری افراد را تحریک می کند. در معمای تصویری، گاهی اوقات جواب معما، بسیار ساده است و در برخی موارد باید به دنبال یک جواب پیچیده باشید.

معمای تصویری شماره 1

در تصویر زیر چند مربع وجود دارد؟

10 مربع در تصویر وجود دارد.

معمای تصویری شماره 2

در تصویر زیر چند مکعب دیده می شود؟

9 مکعب در تصویر وجود دارد.

معمای تصویری شماره 3

در تصویر زیر،دو گربه کاملا شبیه یکدیگر کدامند؟

گزینه 2 و گزینه 4

معمای تصویری شماره 4

کدام یک از تصاویر زیر (در تصویر منظره دریاچه) جای خالی را پر می کند؟

معمای تصویری شماره 5

در تصویر زیر، این زن توانست از زندان فرار کند، به نظر شما او چگونه این کار را کرده است؟

معمای تصویری شماره 6

سایه هدهد کدام است؟

معمای تصویری شماره 7

شماره پارکینگ چند است؟

معمای تصویری شماره 8

 رئیس وقتی وارد دفتر خود شد؛ متوجه شد که اسناد او برداشته شده است. پلیس به سه نفر مشکوک است. اما هر سه نفر می گویند در دفتر حضور نداشته اند. به نظر شما کدامیک دروغ می گوید؟

معمای تصویری شماره 9

مردی در قطب جنوب در طوفان مانده است. دو غار در روبرویش است که در یک غار، یک خرس گرسنه وجود دارد و در غار دیگر، زباله های رادیو اکتیو خطرناک وجود دارد. به نظر شما بهتر است کدام غار را انتخاب کند؟

معمای تصویری شماره 10

زنی دوستش را به صرف شام به خانه ی خود دعوت میکند. او برای شام کباب و پوره ی سیب زمینی درست می کند. برای دسر، زن یک سیب را دو نیم می کند، یک نصفه ی ان را به همراه مقداری خامه ی شیرین به دوستش میدهد و بقیه ی خامه در ظرف دیگری باقی می ماند.زنِ میزبان نصفه ی خودش از همان سیب را می‌خورد. دوست زن بر اثر مسمومیت می میرد، اما زنِ میزبان علیرغم این‌که از همان سیب خورده بود، زنده میماند. چه اتفاقی افتاده است؟

معمای تصویری شماره 11

چند موش را مشاهده می کنید؟

معمای تصویری شماره 12

آیا می توانید یک زن را در این تصویر پیدا کنید؟

معمای تصویری شماره 13

مردی به همراه دوستش برای گردش به بیرون شهر می رود و میگوید که تمام هفته را مشغول کار بوده است. دوستش نیز از هفته ای که گذرانده تعریف می کند، که در جنگل گم شده و تا الان هیچ غذایی نخورده است. کدام یک از آنها دروغ می گوید؟

معمای تصویری شماره 14

در تصویر، دو زن را می بینید کـه یکی از آنها ده سال در فقر زندگی کرده و بتازگی یک مرد رابه قتل رسانده تا بدهی سنگینش را پرداخت کند. می توانید بگویید کـه این زن کدام یک از آنها اسـت؟

معمای تصویری شماره 15

در تصویر زیر،گربه‌هایی را می بینید کـه دم همه ی آنها بالاست. حالا سوال اینجاست کـه آیا می توانید در بین آنها، خرگوش را پیدا کنید؟

معمای تصویری شماره 16

در بین این پاندا ها یک توپ فوتبال وجوددارد، آیا می توانید آن را پیدا کنید؟

امتیاز 4.1 (304 مشارکت)