تست افسردگی بک 2

تست افسردگی BDI II

تست افسردگی بک (BDI) یک پرسشنامه خود گزارشی 21 ماده ای برای ارزیابی شدت افسردگی در جمعیت های عادی و روانپزشکی است که توسط بک و همکاران در سال 1961 توسعه یافته است، این تست بر تئوری تحریفات شناختی منفی به عنوان مرکز افسردگی تکیه کرده است. این تست در سال 1978 مورد بازنگری قرار گرفت که نتیجه آن نسخه 2 این تست بود که در این صفحه قرار داده شده است. این پرسشنامه از نوع خودگزارشی می باشد و انجام آن 5 تا 10 دقیقه زمان می برد.

مشخصات تست

  • 21 سوال

  • 10 دقیقه

  • تفسیر تخصصی

  • 39 هزارتومان

معرفی تست افسردگی بک

تست افسردگی بک (BDI) یک پرسشنامه خود گزارشی 21 ماده ای برای ارزیابی شدت افسردگی در جمعیت های عادی و روانپزشکی است که توسط بک و همکاران در سال 1961

تاریخچه مختصر تست علائم افسردگی

پرسشنامه افسردگی بک (BDI) یک پرسشنامه خود گزارشی 21 ماده ای برای ارزیابی شدت افسردگی در جمعیت های عادی و روانپزشکی است که توسط بک و همکاران در سال 1961 توسعه یافته است، این تست بر تئوری تحریفات شناختی منفی به عنوان مرکز افسردگی تکیه کرده است. این تست در سال 1978 مورد بازنگری قرار گرفت: BDI-IA و همچنین در سال 1996: BDI-II . BDI-II بر هیچ نظریه خاصی از افسردگی متکی نیست و به چندین زبان ترجمه شده است.

توضیح درخصوص تست افسردگی بک

تست افسردگی بک

این تست از مشاهدات بالینی، نگرش ها و علائمی که اغلب در بیماران بالینی افسرده که به ندرت در بیماران غیر افسرده رخ می دهد، ایجاد شده است. بیست و یک مورد از آن مشاهدات ادغام شد و از نظر شدت 0-3 رتبه بندی می شود. این پرسشنامه از نوع خودگزارشی می باشد. انجامح تست 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. دوره یادآوری سوالات برای BDI-II دو هفته برای (علائم افسردگی اساسی) است که در ویرایش چهارم راهنمای تشخیصی و آماری (DSM-IV) عملیاتی شده است.

مواردی که تست افسردگی بک می سنجد

BDI-II شامل 21 سوال در یک مقیاس 4 جوابی از 0 (علائم وجود ندارد) تا 3 (علائم شدید) است. در این تست علائم اضطراب ارزیابی نمی شوند، اما نشانه های عاطفی، شناختی، و جسمی افسردگی پوشش داده شده است، که منعکس کننده معیارهای DSM-IV برای افسردگی اساسی است. حداقل نمره 0 و حداکثر نمره 63 است. نمرات بالاتر نشان دهنده شدت علائم بیشتر است. در جمعیت های غیربالینی، نمرات بالای 20 نشان دهنده افسردگی است. در افرادی که افسردگی تشخیص داده شده است، نمرات 0-13 نشان دهنده حداقل افسردگی، 14-19 (افسردگی خفیف)، 20-28 (افسردگی متوسط) و 29-63 (افسردگی شدید) است.

افسردگی چیست؟

depression یک اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه مداوم یا از دست دادن علاقه نسبت به چیزهایی می‌شود که زمانی از آن‌ها لذت می‌بردید. همچنین می‌تواند در حافظه، تفکر، خوردن و خواب اختلال ایجاد کند. این امر کاملا طبیعی است که نسبت به موقعیت‌های دشوار زندگی همچون از دست دادن شغل یا طلاق اندوهگین باشیم.

اما اختلال مذکور هر روز به مدت حداقل دو هفته ادامه خواهد داشت و با برخی علائم بالینی همراه می‌شود که به آن افسردگی بالینی هم می‌گویند و زندگی را برای شخص مبتلا بی‌ارزش می‌کند. در صورت عدم درمان و جدی گرفته نشدن علائم، ممکن است اختلالات خلقی حادتر شود و فرد به خودآزاری یا خودکشی دست بزند.

سن ابتلا به نشانه های افسردگی

بیشترین احتمال بروز این اختلال در سنین 45 تا 65 سالگی دیده می‌شود. با این حال تحقیقات جدید ثابت کرده امروزه احتمال ابتلا به depression در سنین پایین‌تر (خصوصا نسل z یعنی متولدین 1995 تا 2015) هم افزایش یافته است. از طرفی ‌افراد مسن به‌دلیل افکاری همچون نادیده گرفته شدن بیشتر به خودکشی فکر می‌کنند و احتمال افسرده شدن در آن‌ها بالاست.

آیا کودکان هم افسرده می‌شوند؟

بله اما نشانه‌های این اختلال در کودکان با نوجوانان و بزرگسالان متفاوت است. آن‌ها بیشتر دچار کج‌خلقی و پرخاشگری می‌شوند. از دیگر نشانه‌های depression در کودکان نیز می­‌توان به انزوای اجتماعی، ناراحتی یا کاهش میزان لذت و احساس گناه اشاره کرد. اکثر متخصصان معتقدند این بیماری در کودکان به‌دلیل منع او از بازی دلخواهش ایجاد می‌شود.

علائم افسردگی

depression زمانی اختلالات روانی تلقی می­‌شود که همراه با حداقل پنج علامت همزمان و بیش از دو هفته رخ دهد. علائم افسردگی عبارتند از:

  1. فکر به مرگ
  2. احساس ناراحتی، پوچی یا درماندگی
  3. کندی در حرکت، تفکر یا صحبت فرد
  4. اختلال در تمرکز، یادآوری و تصمیم­‌گیری
  5. اضطراب، پرخاشگری و احساس بی­‌قراری
  6. کج­‌خلقی، فوران خشم یا پایین آمدن آستانه­‌ صبر
  7. اختلال در خواب، ازجمله بی­‌خوابی یا پرخوابی
  8. خستگی، پایین بودن انرژی و طاقت‌فرسا بودن کارها از نظر فرد
  9. بی‌­میلی به انجام فعالیت‌­های لذت ­بخش، از رابطه جنسی گرفته تا ورزش
  10. درد فیزیکی مثل سردرد یا کمردرد بدون علت
  11. اختلال در اشتها، شامل بی­‌میلی به غذا و کاهش وزن یا پرخوری و افزایش وزن
  12. احساس بی­‌ارزشی، عذاب وجدان، تمرکز روی شکست­‌های گذشته و سرزنش خود

اعتبار تست بک

اعتبار محتوایی BDI-II پس از جایگزینی آیتم ها و بازنویسی برای منعکس کردن معیارهای DSM-IV برای اختلالات افسردگی اساسی بهبود یافته است. میانگین ضرایب همبستگی 0.72 و 0.60 بین رتبه‌بندی بالینی افسردگی و BDI برای جمعیت‌های روانپزشکی و غیرروان‌پزشکی پیدا شده است.

اعتبار ساختاری برای علائم پزشکی اندازه گیری شده توسط پرسشنامه بالا است، α = 0.92 برای بیماران سرپایی روانپزشکی و 0.93 برای دانشجویان کالج. اعتبار همزمان بالا بین پرسشنامه و سایر معیارهای افسردگی مانند پرسشنامه شخصیت چند مرحله ای مینه سوتا-D، r = 0.77 نشان داده شده است. اعتبار معیار BDI-II با مقیاس رتبه بندی افسردگی همیلتون (r = 0.71) با پایایی آزمون مجدد یک هفته ای بالا r = 0.93 (پیشنهاد استحکام در برابر تغییرات روزانه در خلق و خوی) و ثبات درونی 91 = α همبستگی مثبت دارد.

سعی کنید با شرایط مناسب جسمی ( عدم گرسنگی، تشنگی، خواب آلودگی) و ذهنی آزمون را انجام دهید. تمام جملات هر بند را به دقت بخوانید و جمله ای را که احساس فعلی شما را بهتر منعکس می کند، با علامت زدن مشخص کنید. به احساسات و افکار خود اعتماد کنید و خیلی روی یک سوال مکث نکنید.

زمان سپری شده

00:00:00

---------------------------------------------------

در هر مرحله یکی از گزینه ها که به شما نزدیک تر است را انتخاب نمایید.

درحال محاسبه نتيجه

لطفا منتظر بمانيد!!!!

دوباره

مشکلي به وجود آمده است