چطور احساس خوب نسبت به زندگی داشته باشیم؟

داشتن زندگی شاد و احساس خوب در زندگی یک هدف مشترک است. این هدف مشترک در میان ما انسان ها از خرد جمعی و خواستار درونی ما سرچشمه می گیرد. زمانی که اتفاق خوبی وخوشایندی برای شما می افتد، چه احساس و یا واکنشی از خود نشان می دهید؟ آیا دوست دارید این خبر یا اتفاق خوب را با نزدیکان خود به اشتراک بگذارید؟ این اتفاق چه حسی را درون شما در همان لحظه زنده می کند؟ توانایی تکیه ما بر احساسات خوب و یادآوری و مرور خاطرات و اتفاق خوب زندگی به رفاه عاطفی ما کمک می کند، و سلامت ذهن ما را ارتقا می بخشد.

“خوشبختی را نمی توان سفر کرد، مالک آن شد، به دست آورد، پوشید یا مصرف کرد. شادی تجربه معنوی زندگی در هر دقیقه همراه با عشق، لطف و سپاسگزاری است.”

دنیس ویتلی

چطور احساس خوب نسبت به زندگی داشته باشیم؟

احساس خوب نسبت به زندگی ممکن است؛ برای هر کسی متفاوت به نظر برسد. با این حال منظور از این احساس های خوب و خوشاید در زندگی احساس های است که از عادت ها و اتفاقات خوش زندگی که پایدار هستند سرچشمه می گیرند. این عواطف و بر روان ما تاثیرات مثبت دارند و خصوصیاتی چون اعتماد به نفس، عزت نفس، موفقیت و سلامتی عمومی ما افزایش می دهند. برای این که احساس خوب نسبت به زندگی داشته باشیم، لازم نیست حتما قوانین خاصی را که همه دنبال می کنند ما هم از آن ها پیروی کنیم. ما می توانیم با شناخت از خود (خودشناسی)، شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و آشنایی با روش هایی که به ما احساس مثبت و پایدار می دهد و سلامتی ما را تضمین می کند احساس خوب را در خود ایجاد کنیم وقتی احساس خوب نسبت خود داشته باشیم به موازات آن احساس خوب نسبت به زندگی فیزیکی و واقعیت برونی داریم خوشبختی واقعی از درون سرچشمه می گیرد. احساس یک واقعه درونی می باشد تغییر از درون ایجاد و جاری می شود. این که شما احساس منفی یا مثبتی نسبت یک واقعه دارید به دیدگاه شما بستگی دارد که هر موضوعی را از چه جنبه و زاویه ای آن را ببینید و تحلیل کنید. البته وجود ما فقط در برگیرنده احساسات خوب در تمام لحظات نیست. احساسات منفی چون: غم، ناامیدی، ترس، خشم، افسردگی و یا سرخوردگی هم احساساتی انسانی هستند که در تمام ما انسان ها مشترک است. و هیچ اشکالی ندارد که ما گاهی اوقات غمگین، ناراحت و یا خشمگین شویم ما باید در هر موقعیت احساسات خود را شناسایی کنیم و از درون خود نظاره گر آن ها باشیم. و با بررسی درونی به این آگاهی برسیم که راز احساس خوب در زندگی در دست ها ی ماست. کسی سرنوشت ما را تعیین نمی کند. این ما هستیم به دنبال خوشبختی و احساس خوب باید برویم و با خلاقیت خود و تکیه بر توانایی های خود راه خود و جایگاه مان را در این دنیا فیزیکی سه بعدی پیدا کنیم و فراتر از برویم. برگزیدن احساس خوب یک انتخاب است، که به اراده ما نیز بستگی دارد. شما با یادگیری خودتان و محیط اطرافتان می توانند با تغییرات هر چند کوچک قدم به سوی خوشبختی و موفقیت بردارید. احساس خوب صرفا رسیدن به هدف نیست. بلکه لذت بردن از مسیر است، که احساس خوب و رضایت را برای ما به ارمغان می آورد. و این تغییرات کوچک در زندگی ما باعث می شود تا عادت های مثبت را در خود پرورش دهیم و شاید این طور بتوانیم لحظاتی هر چند گذرا و کوچک احساس خوب نسبت به زندگی در لحظه داشته باشیم چرا که زندگی واقعی در همین لحظه است نه در گذشته و یا آینده.

احساس خوب به زندگی

“خوشبختی زندگی از کمک های کوچک یک بوسه یا لبخند، یک نگاه مهربان، یک تعریف صمیمانه تشکیل شده است.”

ساموئل تیلور کولریج

عادت های ساده ای که به احساس خوب در ما کمک می کند

همیشه برای تغییر باید از ساده ترین راه ها و روش ها شروع کنیم . هیچ لزومی ندارد، مسیر تغییر و احساس خوب را سخت بگیریم و کاری خارق العاده انجام دهیم. با قدم به قدم و با تکرار می توان تغییر ایجاد کرد و طریق کسب عادت های جدید و سازنده احساس خوب را هر چه بیشتر در خود پرورش داد. برخی این عادت های ساده عبارت اند از:

انتخاب های خود را شناسایی کنید.

در حالی که نمی توانید از بسیاری از مشکلاتی که در زندگی با آن ها مواجه خواهید شد جلوگیری کنید، می توانید نحوه واکنش خود را به آن ها کنترل کنید. و مسئول واکنش و رفتار های خود باشید. زمانی که شادی و حس خوب را به‌عنوان یک انتخاب تلقی کنید. رضایت بیشتری از خود و زندگی خواهید داشت.

قدردانی از دیگران و شکرگزاری را تمرین کنید.

حتی در سخت ترین تجربیات زندگی، اغلب چیزهایی وجود دارد که باید بابت آنها سپاسگزار بود. تصدیق آنچه در زندگی شما خوب است یک گام اساسی در یادگیری نحوه زندگی همراه با احساس خوب است.

بخشش و بخشندگی تمرین کنید.

عصبانیت نسبت به خود، نسبت به چیزهایی که در زندگی شما اتفاق افتاده است، یا عصبانیت نسبت به دیگران می تواند بار مهمی از کنیه و اندوه را بر دوش شما بگذارد و قلب شما نسبت به دریافت شادی و محبت ببند. و ما را از اطرافیان دور کند. زمانی که بتوانید بخشید و گذر کنید، از موضوعاتی و کسانی که باعث رنجش شما شده اند و فاصله خود را با آن ها حفظ کنید و یا با ببخش آن ها را رها کنید احساس سبکی می کنید. و قلب و ذهن خود را برای اتفاقات شاد تر، احساس خوب و خوشبختی نسبت به زندگی باز می کنید. و یاد می گیرد که در زندگی از بسیاری از مسائل باید گذشت تا زندگی حال و در لحظه را شادتر زیست و احساس خوب واقعی را تجربه کرد.

احساس خوب به زندگی

خود آگاهی (ذهن آگاه)

از نقشی که افکارتان در کیفیت زندگی روزمره شما ایفا می کنند آگاه شوید. تمرکز بر چیزهای بد و احساسات منفی می تواند مخرب باشد. زمانی می توانید یاد بگیرید که شادتر باشید و به جنبه های منفی فکر نکنید و روی جنبه های مثبت تر چیزها تمرکز کنید.

انتخاب دوستان مثبت و سازنده

احساس حضور در جمع دوستان مثبت و کسانی که ارزش ها و تفکرات مشترک با ما دارند و از ما حمایت می کنند، می تواند بخش مهمی از زندگی شادتر باشد. و باعث ایجاد احساس خوب در زندگی شود. بدون عشق و همراهی دوستان، تنهایی ممکن است؛ به عاملی تبدیل شود که می تواند سلامتی، حس خوشبختی و رفاه کلی در ما کاهش دهد.

احساس خوب به زندگی

تغذیه و ورزش

تغذیه سالم، ورزش و فعالیت جسمی می تواند به سلامت ذهن و فیزیک ما کمک کند. وقتی عادات غذایی سالم را برای خود انتخاب می کنیم، و تصمیم می گیریم که برای سلامتی خود حداقل وقت لازم را بگذاریم، و به آن رسیدگی کنیم. احساس خوب را نصیب به خود می کیم . طبق تحقیقات دو دهه اخیر فعالیت جسمی و پیش گرفتن تغذیه سالم از بروز بسیاری از بیماری های روحی و جسمی پیشگیری و جلوگیری می کند. از جمله افسردگی، آلزایمر، انواع سرطان ها و سکته های مغزی .

تمیزی و پاکیزگی

تمیز نگه داشتن محل کار و خانه و عاری از هرج و مرج ممکن است؛ به بهبود خلق و خوی شما کمک کند. به عنوان مثال، برخی از افراد زمانی که اتاق خواب، محل زندگی خود را مرتب می کنند و یک روز را صرف تمیز کردن کمد می کنند، خوشحال تر می شوند. و احساس بهتری نسبت به محیط اطراف خود دارد. شلختگی و نا پاکیزگی باعث می شود ذهن ما هم آشفته شود. اگر در فضای خود احساس شلوغی می کنید، سعی کنید کمی تمیزکاری و سازماندهی کنید

امتیاز 5 (1 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.