تست عشق و عاشقی واقعی

عشق شما چه میزان واقعی است؟ آیا او مرا دوست دارد؟

پاسخ همه سوالات شما در تست عشق استرنبرگ

تست عشق و عاشقی استرنبرگ

موافقت یا مخالفت خود را با استفاده از یک عدد بین 1 تا 9 نشان دهید
از مقیاس ۹ درجه ای استفاده کنید که در آن؛ عدد 1 به معنی اصلا، عدد 5 به معنی متوسط و عدد 9 به معنی کاملا می باشد.

اصلا

کاملا

درحال محاسبه نتيجه

لطفا منتظر بمانيد!!!!

دوباره

مشکلي به وجود آمده است

بخش اول

جنسيت

خالی نگذارید

سعی کنید در پاسخ دهی به سوالات تست عشق آنلاین، هیچ گزینه ای را خالی نگذارید و نزدیک ترین گزینه به نظر خودتان را انتخاب کنید.

خودتان باشید

صادقانه پاسخ دهید، حتی اگر از پاسخ خوشتان نمی آید، ولی سعی نداشته باشید خودتان را چیزی که نیستید نشان دهید.

سریع باشید

در انتخاب گزینه ها وسواس به خرج ندهید، زمان تست 12 دقیقه است پس بیش از این برای انجام آن زمان نگذارید.

آیا تابحال حس کرده اید که عاشق شدید اما شک دارید که این عشق واقعی است یا یک علاقه ی سطی و یا حتی هوس است؟ تست روانشناسی عشق و عاشقی برای تشخیص میزان عشق حقیقی طراحی شده است و به شما کمک می کند تا از احساس خود بهتر باخبر شوید. و متوجه شوید که این احساس عشق است یا یک هوس زودگذر …

همه افراد چه زن و چه مرد دنبال عشق واقعی هستند، شما می دانید “عشق واقعی” چه ویژگی هایی دارد و چطور می توان آن را پیدا کرد؟عشق یکی از مقدس ترین واژه ها است که باعث ایجاد پیوند زناشویی بین هر دختر و پسری می شود، بسیاری از افراد معتقدند که عشق واقعی وجود ندارد و عشق های اسطوره ای فقط مختص کتاب هاست.

شناخت عشق واقعی و تلاش جهت تحقق آن برای داشتن یک رابطه عاشقانه سالم و در پی آن ازدواجی موفق الزامی است. بسیاری از نشانه های عشق در منابع مختلف ذکر شده است اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای تشخیص عاشق واقعی انجام همین تست به صورت آنلاین می باشد.

تست عشق استرنبرگ (مثلث عشق استرنبرگ)

تست روانشناسی عشق، نخستین بار توسط استرنبرگ برای سنجش سبک های عشق ورزی ساخته شد. تست عشق استرنبرگ در مطالعات زیادی توسط پژوهشگران و روانشناسان سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. این تست دارای 45 سوال می باشد. پاسخ سوالات در یک مقیاس 9 گزینه ای آورده شده است که شما می بایست انتخاب کنید.

سه جنبه عشق از دیدگاه استرنبرگ

در نظریه استرنبرگ، مفهوم عشق به عنوان مثلث عشق معرفی شده که از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

 صمیمیت: که شامل احساس نزدیک، اتصال و پیوند می باشد.

اشتیاق یا هیجان زیاد: که شامل احساسات و تمایلاتی است که منجر به جذابیت جسمی، عاشقانه و موارد جنسی می شود.

تعهد: که شامل احساساتی است که باعث می شود فرد در کنار کسی بماند و به سمت اهداف مشترک حرکت کند.

انواع عشق در نظریه استرنبرگ

سه مؤلفه عشق به شیوه‌ای سیستمی با هم تعامل دارند و حالت های مختلف را ایجاد می نمایند. وجود یک جزء از عشق و ترکیبی از دو یا چند جزء از مفاهیم بالا، هشت نوع تجربه عشق را ایجاد می کند.

فقدان عشق

در این نوع عشق هیچکدام از ابعاد سه گانه عشق حضور ندارند. همه ما این نوع رابطه را به طور طبیعی با مردم عادی داریم. چنانچه احساس ما نسبت به شریک جنسی از این نوع باشد می توان گفت که رابطه در معرض خطر می باشد.

عشق همدلانه

در این نوع عشق هوس و تعهد به مقدار کمی وجود دارند اما صمیمیت در حد بالایی است. چنین احساساتی را معمولا در ارتباط با دوستان صمیمی خود داریم.

عشق هیجانی

در این نوع عشق آنچه که باعث برقراری رابطه می شود شور و شوق بالاست. در این نوع عشق هوس و اشتیاق زیاد اما صمیمیت و تعهد در سطح ضعیفی قرار دارد.

عشق متعهدانه

در این نوع عشق تعهد بسیار بالا بوده اما هیجان شدید و صمیمیت در سطح پایینی قرار دارند. این نوع عشق در زوجینی دیده می شود که زمان زیادی از ازدواجشان می گذرد. آن ها معمولا به خاطر بچه ها یا دیگران در کنار هم زندگی می کنند.

عشق رمانتیک

این عشق در بین افرادی دیده می شود که رابطه آن ها تازه شکل گرفته است. در این نوع عشق اشتیاق (هیجان شدید) و صمیمت زیاد بوده اما با توجه به اینکه طرفین به اندازه کافی تجربه مشترک ندارند احساس تعهد پایین است.

عشق یاورانه

در این نوع عشق می توان گفت که صمیمت و تعهد شدید ولی اشتیاق(هیجان شدید) ضعیف است. عشق عاطفی را در زوجینی می توانیم ببینیم که زمان طولانی با یکدیگر بوده و در آن ها جاذبه جنسی از بین رفته است.

عشق ساده انگارانه

در این نوع عشق اشتیاق (هیجان شدید) بالا بوده اما صمیمت بین دو نفر بسیار کم است. عشق ساده انگارانه در زوج هایی بیشتر دیده می شود که یک ویژگی مشترک قوی دارند و به خاطر همین اصل نیز تصمیم به ازدواج می گیرند.

عشق آرمانی

این نوع عشق سه عنصر را به طور مشخص در خود جای داده است. این همان عشق رویایی است که هر فرد انتظار آن را می کشد. 

مشخصات تست عشق استرنبرگ

45 سوال

15 دقیقه

انجام آنلاین تست عشق

مشخصات تست عشق استرنبرگ

45 سوال

15 دقیقه

تفسیر تخصصی

رایگان

انجام آنلاین تست عشق

به اشتراک گذاری

امتیاز 4 (163 مشارکت)