تفریح در خانه، 22 روش پر کردن اوقات فراغت در خانه

حوصله‌تان سر رفته است؟ نمی‌دانید در خانه چه کنید؟ این مقاله را از دست ندهید!

قرنطینه خانگی و لزوم تفریح در خانه

برای بسیاری از ما، تفریح در خانه معنایی ندارد و بیرون نرفتن به منزله پایان تمام تفریحات و سرگرمی‌هایمان است. اما گاهی اوقات مثل همه‌ی روزهای این یک سال و اندی مواقعی می‌رسد که هیچ‌کس اجازه بیرون رفتن ندارد. اما در این نوشته جعبه ابزار ذهنی به شما نشان خواهد داد که ماندن و تفریح در خانه آن چنان بد هم نیست!

می‌دانیم که گاهی دوست دارید شام را در رستوران بخورید یا از دورکاری متنفرید، اما ما 22 ترفند و کار هیجان انگیز در خانه را لیست کرده ایم تا بتوانید با آن‌ها از اوقات فراغتتان در خانه بهترین استفاده را ببرید. مراقب باشید به خانه معتاد نشوید چون قرنطینه قرار است روزی به پایان برسد!

1. شطرنج بازی کنید

شطرنج علاوه بر این که سرگرمی بسیار خوب و جالبی‌ست فواید زیادی برای ذهن شما نیز دارد. تحقیقات نشان داده که بازی شطرنج از زوال عقل و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری کرده و کودکان را باهوش‌تر می‌کند. اگر شطرنج بلد نیستید ابتدا چند بازی شطرنج ببینید و درمورد آن مطالعه کنید. می توانید از بازی شطرنج با کامپیوتر در سطوح پایین شروع کنید.

2. خانه رویایی خود را تزئین کنید!

شما هم می توانید این کار را با شروع یک پروژه تغییر دکوراسیون در خانه تان خود انجام دهید و هم برای خانه‌ای که در آینده می‌خرید برنامه ریزی کنید. رنگ و تم اتاق‌ها را مشخص کنید. چند تابلو ببینید. وسایل خانه را انتخاب کنید و آن‌ها را هر جایی که فکر می‌کنید بهتر است در ذهنتان بچینید. تفریح در خانه با خودِ خانه!

تفریح در خانه

3. برای اولین سفر خود پس از پایان شیوع کرونا برنامه ریزی کنید!

ما نمی دانیم چه زمانی می توانیم دوباره به مسافرت برویم اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم از بازدید از مقصدهای خارجی و افزودن مکان های توریستی به لیست خود هیجان زده شویم. می خواهید به یک کشور آسیایی بروید؟ اروپا گردی کنید؟ به پیک نیک بروید؟ یا حتی جزیره مالدیو؟ انتخاب با شماست! سفر رویایی پس از کرونا را برنامه ریزی کنید و از حس فوق العاده آن لذت ببرید.

4. فروشگاه آنلاین برای تفریح در خانه

چه بخواهید لیست محصولات مورد علاقه‌تان را پر کنید و چه خریدهای ضروری خانه را انجام دهید، نشستن در خانه و بالا پایین کردن صفحات فروشگاه های اینترنتی همیشه لذت بخش است. منتظر چه هستید؟!

5. وسایل هنری خود را بیرون بیاورید!

تفریح در خانه

فرقی نمی‌کند کار با خاک رس را دوست داشته باشید، آبرنگ یا طراحی، ساخت قایق کاغذی یا خطاطی کردن، یک گوشه بنشینید و دوباره کار هنری را شروع کنید. از نتیجه شگفت زده خواهید شد!

6. کارهای داوطلبانه انجام دهید!

در حال حاضر گروه های زیادی برای پشتیبانی وجود دارد، و گرچه ما با حضور فیزیکی خود لزوماً نمی توانیم همکاری کنیم اما مطمئناً می توانیم کمک کنیم. به نهادهای خیریه کمک کنید و سفیر آن‌ها شوید. برای محصولات تولید شده توسط کودکان بی‌سرپرست یا بیماران صعب العلاج داوطلب شوید یا مسئولیت آموزش برخی درس‌های سبک به کودکان را بی‌بضاعت را قبول کنید.

7. غذاهای جدید بپزید!

به جای اینکه به همان دستورالعمل های قدیمی پایبند باشید، خود را با برخی از دستورالعمل های پیچیده و جالب تر به چالش بکشید. شک نکنید در خانه همه از شما تشکر خواهند کرد!

8. سوزن دوزی یا بافندگی را امتحان کنید!

مطالعات نشان می دهد که بافندگی در واقع یک ضد استرس بزرگ است. با بافتن یک چیز جدید نه تنها پتو یا شال گردن نرمی برای احساس بهتر فراهم می شود بلکه فرآیندی تسکین دهنده نیز خواهد داشت.

9. سایت های حراجی را مرور کنید

اگر نمی خواهید در حال حاضر بیش از حد هزینه کنید اما به خرید احتیاج دارید حتما سایت‌های حراجی منطقه‌تان را چک کنید.

10. به کلوپ‌های مجازی کتاب‌خوانی بپیوندید!

چالش هفته ای یک کتاب را امتحان کنید. با گروهی از دوستان در یک اپلیکیشن تماس تصویری دور هم جمع شوید و در مورد آن بحث کنید. یا اگر لیستی کتاب های مورد نظر برای خواندن دارید، اکنون وقت آن است!

11. برای تفریح در خانه زیورآلات بسازید!

انجام کاری جزئی گرا و خلق چیزی زیبا هم تسکین دهنده است و هم ماندگار! معطل نکنید، با حداقل وسایلی که دارید یک دستبند زیبا درست کنید و از نتیجه کار لذت ببرید!

12. وقت باغبانی است!

قرار نیست حتما یک حیاط بزرگ یا یک باغ پر از درخت میوه داشته باشید. رسیدگی به یک کاکتوس کوچک یا گیاه سرخس می‌تواند کافی باشد. زمان خوبی برای یادگیری اصولی پرورش گل و گیاه است. خود یا دانه گیاه را می‌توانید آنلاین سفارش دهید و از پرورش آن لذت ببرید.

13. یک برنامه استعدادیابی برگزار کنید!

تفریح در خانه

اگر در حال حاضر در یک خانواده دو نفره یا بیشتر هستید، وقت آن است که یک برنامه استعدادیابی ترتیب دهید. خواه نوازندگی پیانو باشد، نگه داشتن قاشق روی بینی باشد، یا توانایی در آوردن صدای هلی کوپتر! قرار هست حسابی تفریح کنید، وقت را تلف نکنید و مقدمات یک مسابقه واقعی را فراهم کنید!


مقاله مرتبط: بازی های جذاب داخل خانه


14. آرایش کنید!

فقط به این دلیل که اخیراً بیرون نمی‌روید نباید آرایش کردن را کنار بگذارید. این مسئله تنها شامل خانم‌ها نمی‌شود. آقایان هم باید آرایش‌های مخصوص خود را انجام بدهند. ریش خود را به مدل جدیدی کوتاه کنید. سیبیا‌ها و ابروها را اصلاح کنید. آرایش جدیدی را امتحان کنید!

15. خودمراقبتی را فراموش نکنید!

ماسک‌های پیلاف و یا پوست خیار را امتحان کنید. به مدت یک هفته هر روز یک حوله گرم روی پوستتان بگذارید و بعد از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. در اینترنت به اندازه کافی در این رابطه اطلاعات هست! به خودتان برسید!

16. آموزش دهید!

جلساتی را در حوزه تخصص خود (مانند مالیات اگر حسابدار هستید یا یوگا اگر مربی باشید) برگزار کنید و این موضوع را در رسانه های اجتماعی گسترش دهید. حتی می‌توانید خودتان را مجبور کنید تا چیزی یاد بگیرید و سپس آن را با بقیه به اشتراک بگذارید!

17. یاد بگیرید چگونه موها را کوتاه کنید

اگر یک هم اتاقی پایه و علاقه‌مند دارید این ایده برایتان مناسب تر هم می‌شود! با موهای او شروع کنید. می‌توانید هر دو مهارت‌های آرایشگری‌تان را افزایش افزایش دهید.

18. نمایشگاه ها و موزه های آنلاین را از دست ندهید!

بسیاری از موزه ها در حال برپایی تورهای خود به صورت آنلاین هستند. راحت در خانه بنشینید و در حالی که از قهوه تان لذت می برید زیباترین و حیرت انگیز ترین آثار سراسر جهان را تماشا کنید!

19. در مورد یک موضوع جدید تحقیق کنید

آیا در مورد یک دوره خاص در تاریخ، یک شخصیت عمومی، برخی از تئوری های توطئه عجیب یا چیزهای دیگر واقعا کنجکاو شده اید؟ اکنون زمان آموزش خودتان است. متخصص شوید! هر آن چه لازم است بیاموزید.

20. یوگا یا پیلاتس انجام دهید

تفریح در خانه

نگران نباشید زیرا برنامه های خیلی عالی تفریح در خانه برای یادگیری و انجام حرکات یوگا و پیلاتس وجود دارد. می توانید در یک کلاس آنلاین ثبت نام کنید یا فقط از طریق ویدیوهای یوتیوب این هنرها را فرا بگیرید.

21. یک زبان جدید بیاموزید!

مهم نیست چه قدر مشغله داشتید و چند سالتان است، اکنون زمان مناسب برای یادگیری یک زبان جدید است. می‌توانید از دو اپلیکیشن یادگیری زبان مانند Memrise یا Duolingo استفاده کنید. اگر علاقه ای به یادگیری زبان جدید ندارید، در کلاس آنلاین دیگری ثبت نام کنید.

22. با حیوان خانگی‌تان وقت بگذرانید!

اگر الان به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک دوست خزدار دارید، چرا دارید این مقاله را می خوانید؟ همین حالا از فضای مجازی دور شوید با سگ و گربه یا حیوان خانگی تان وقت بگذرانید.

سخن پایانی

می دانیم که دوران قرنطینه خانگی دوره سختی برای همه ما بوده و همچنان هست. اما با یادگیری ترفندهای تفریح در خانه می توانیم نه تنها اثر سو این بحران جهانی را خنثی کنیم بلکه از آن کاملا به نفع خود استفاده کنیم.

راستی، شما چه کارهای دیگری برای تفریح در خانه انجام می دهید؟ حتما برایمان بنویسید!

امتیاز 3.2 (9 مشارکت)
منبع www.housebeautiful.com
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. زهرا می گوید

    عالیییییی

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.