اخبار و جشنواره ها

11 خوراکی برای افزایش انرژی!

افزایش انرژی سریع در زندگی شلوغ امروز

زندگی ما به طور فزاینده‌ای شلوغ است و هر روز از روز قبل سنگین‌تر و شلوغ‌تر هم می‌شود؛ لیست کارهایی که باید انجام بدهیم به نظر بی‌پایان می‌آیند و راهی به جز افزایش انرژی سریع نداریم. این سبک از زندگی ماشینی جدید که هر روز هم سنگین‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود می‌تواند احساس استرس و خستگی در ما ایجاد کند که به طور جدی بر بهره وری ما تأثیر خواهد گذاشت.

چه بخوریم تا انرژی‌مان سریع بالا برود؟

اگرچه جستجوی یک نوشیدنی شیرین و انرژی‌زا هستید این مقاله به شما کمکی نخواهد کرد؛ ما در عوض غذاهای سالم زیادی به شما معرفی می‌کنیم که به شما انرژی می دهند و یک افزایش انرژی فوری را برای شما رقم می‌زنند. تیم جعبه ابزار ذهنی لیستی از 11 ماده غذایی تقویت کننده انرژی را تهیه کرده‌اند که نه تنها به سرعت انرژی شما را تقویت می کنند بلکه مواد مغذی ضروری را نیز برای سلامتی و هوشیاری بدن در تمام طول روز فراهم می‌کنند و علاوه بر سلامت جسم، بهره‌وری و سلامت روان شما را نیز بهبود می‌بخشند.

1. آب؛ راهی برای افزایش انرژی سریع!

بیایید این لیست را با ملکه‌ی همه نوشیدنی ها شروع کنیم: آب! دفعه‌ی دیگر که احساس خستگی و تنبلی کردید، از بدن خود را با یک لیوان آب خنک و گوارا پذیرایی کنید! فراموش نکنید که اگر علیرغم اصلاح عاداتت خواب و غذا خوردنتان، سطح انرژی شما هنوز پایین است، به احتمال زیاد آب کافی مصرف نکرده اید. متأسفانه، کم آبی بدن می تواند باعث خستگی شدید و سردرد شود. اگر می خواهید این خستگی را از بین ببرید و انرژی را افزایش دهید، مصرف آب روزانه خود را افزایش دهید؛ به همین راحتی!


نوشته مرتبط: کاهش استرس با این غذاها


2. قهوه؛ انرژی‌زای طبیعی!

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که نمی‌توانید شروع روزتان را بدون قهوه تصور کنید؟ خب خبر خوب این است که کمک بزرگی به تامین انرژی بدنتان می‌کنید! قهوه یک استارت بی‌نظیر برای شروع روز است و انرژی شما را در کمترین زمان به شما برمی‌گرداند و همه این‌ها به لطف یک ترکیب معجزه آسا به نام کافئین است.

کافئین و آنتی اکسیدان قهوه

کافئین متداول ترین ماده انرژی‌زا در جهان است. هم ذهن و هم بدن را بیدار و هوشیار نگه می دارد. قهوه همچنین سرشار از چندین آنتی اکسیدان مهم است، مانند اسیدهای هیدروسینامیک و پلی فنول ها که با مبارزه با استرس به بدن کمک می کنند انرژی خود را بازیابی کند.

3. افزایش انرژی با چای نعناع فلفلی!

احتمالا با دیدن نام چای نعناع در این لیست تعجب کرده اید! اما خوب است بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات طبیعی موجود در چای نعناع می توانند به بدن انرژی بخشند، خستگی را کاهش دهند و تمرکز ذهنی را بهبود بخشند.

چای نعناع فلفلی به تنهایی می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی سبک و گوارا استفاده شود یا می توانید برای دریافت انرژی اضافی، آن را به ترکیب گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید.

4. کره بادام زمینی را فراموش نکنید

یک قاشق غذاخوری از این ماده مغذی و بی‌نظیر در تأمین انرژی روزانه شما بسیار مفید است. کره بادام زمینی یک غذای فوق العاده است زیرا سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبرهای سالم است که گرسنگی را از بین می برد و سطح قند خون را نیز ثابت نگه می دارد.

5. نان سبوس دار

یک برش نان غلات و حبوبات سبوس دار حدود 70 کالری برای شما فراهم می کند که بیشتر به صورت کربوهیدرات است. بدن شروع به تجزیه سریع کربوهیدرات ها می کند که به شما یک افزایش انرژی فوری و تضمینی می‌بخشد! نکته خوب درمورد نان سبوس دار این است که این ماده یک کربوهیدرات پیچیده است که اجازه می دهد انرژی به آهستگی و به طور مداوم آزاد شود و شما را برای مدت بیشتری در طول روز پرانرژی و هوشیار نگه دارد.


این مقاله را حتما مطالعه کنید! مناسب ترین رژیم غذایی برای خانم ها


6. آووکادو

آووکادو به معنای واقعی کلمه دستاوردهای فوق‌العاده است. آووکادو دارای فیبر سالم، آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین های گروه B است. مقادیر بالای اسیدهای چرب موجود در آووکادو به جذب مواد مغذی کمک کرده و سطح انرژی شما را در طول روز حفظ می‌کند.

7. سیب؛ انرژی‌زای تضمینی!

یک سیب در روز گرسنگی را از بین می برد! سیب یک قهرمان همه جانبه است. سیب منبعی غنی از ویتامین ها، فیبر و کربوهیدرات است که منابع اصلی سوخت بدن و مغز ما هستند. علاوه بر این، سیب همچنین پر از آنتی اکسیدان است که طبق چندین مطالعه، می تواند روند هضم کربوهیدرات را کند کند که باعث طولانی شدن اثر انرژی زای طولانی مدت می شود.

8. اسفناج

طبق تحقیقات، سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ، حاوی ویتامین K (که برای استخوان ها عالی است)، لوتئین (که باعث تقویت بینایی می‌شود) و البته آهن هستند.

9. تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین غذاهایی است که به شما انرژی می دهد و هیچ لیست و برنامه‌ی غذایی بدون آنها هرگز کامل نخواهد بود.

تخم مرغ حاوی مواد مغذی کلیدی مانند فولات، تیامین و ویتامین های گروه B است؛عناصر اساسی برای تبدیل غذا به انرژی پایدار. همچنین در تخم مرغ مقادیر زیادی لوسین وجود دارد که باعث تولید انرژی در سلول ها می شود.

10. موز

تا به حال فکر کرده اید که چرا ورزشکاران اینقدر موز را دوست دارند؟ بله، آن‌ها شیرین و خوشمزه هستند، اما همچنین میوه‌ای فوق العاده ای هستند که شما برای افزایش انرژی خود به آن نیاز دارید!

موز مقادیر زیادی پتاسیم، فیبر و ویتامین B6 را تامین می کند که باعث عملکرد صحیح عضلات می شود. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند که هضم کمتری دارند و در نتیجه انرژی پایدار دارند.


پیشنهاد نویسنده: بهبود افسردگی با مواد غذایی


11. چای سبز

فکر کردید که فقط قهوه و نوشیدنی های انرژی زا نوشیدنی های حاوی کافئین هستند، درست است؟ خب اشتباه می‌کنید! چای سبز منبع عالی کافئین است و می تواند انرژی شما را تقویت کرده و شما را هوشیارتر و متمرکزتر کند.

سخن پایانی

چه به دنبال غذاهای غنی از کربوهیدرات برای تقویت انرژی فوری باشید و چه مواد غذایی حاوی پروتئین و چربی های سالم که سطح انرژی شما را در طول روز حفظ کنند، گزینه ها تقریباً بی پایان هستند. اما فراموش نکنید که غذاها و خوراکی‌های سالم فراوانی وجود دارد که می توانید برای افزایش انرژی خود تهیه کرده و میل کنید! نوشیدنی‌های انرژی‌زا و فست فودها را فراموش کنید و به بدن خود ارمغان‌های طبیعی هدیه دهید تا پرانرژی و سالم بمانید.

منبع lifehack
مقالات مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.