رابطه لانگ دیستنس یا از راه دور چیست؟ مزایا، معایب، حفظ رابطه

رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس (long distance) زمانی است که دو نفر با فواصل طولانی یا سایر موانع فیزیکی، عاطفی یا شرایطی از هم دور هستند اما در رابطه هستنند. تماس فیزیکی با یکدیگر بسیار محدود و دشوار است و ارتباط رو در رو به صورت روزانه تقریبا غیرممکن است. ممکن است ارائه یک تعریف دقیق از یک رابطه از راه دور دشوار باشد، اما به طور کلی، اگر بیشتر ارتباطات از طریق تلفن، ایمیل یا چت تصویری نسبت به ارتباط حضوری انجام شود،  این رابطه احتمالاً لانگ دیستنس است.

روابط لانگ دیستنس در طول دهه های گذشته بسیار محبوب شده است. بسیاری از زوج ها به دلیل موقعیت های شغلی یا تحصیلی و یا به دلایل مختلف دیگر، از هم جدا می شوند، اما هنوز هم می خواهند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در چنین مواردی، رابطه از راه دور می تواند یک راه حل به نظر برسد. با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی این نوع روابط راحت تر شده اند، چرا که با برنامه های متفاوتی می توانید به شیوه های مختلفی با شریک خود در ارتباط باشید. در حالی که تکنولوژی روابط راه دور را آسان تر می کند، این نوع رابطه برای همه مناسب نیست.

همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که دو نوع روابط از راه دور وجود دارد. برخی از زوج ها ممکن است باهم و در یک مکان شروع به زندگی کنند و سپس ممکن است به دلیل یک فرصت شغلی یا هر دلیل دیگری از لحاظ فیزیکی از هم دور شوند و انتخاب کنند که رابطه از راه دور داشته باشند. از سوی دیگر، بعضی رابطه ها از همان ابتدا به صورت لانگ دیستنس شروع می شود و ممکن است گاهی قرار های حضوری هم وجود داشته باشد.

 

رابطه لانگ دیستنس

لازمه های روابط از راه دور

مسافت طولانی  و فاصله در رابطه سخت است، بنابراین یک رابطه موفق از راه دور مستلزم آن است که هر دو طرف ویژگی های خاصی داشته باشند که اجازه می دهد رابطه دوام بیاورد. ویژگی‌های زیر کلید رابطه لانگ دیستنس موفق هستند:

  1. اعتماد: دور بودن به این معنی است که باید به شریک خود اعتماد کنید تا وفادار باشد، حتی زمانی که نمی توانید همدیگر را ببینید، و آنها ممکن است فرصتی برای ارتباط با افراد دیگر داشته باشند.
  2. استقلال: افراد در رابطه لانگ دیستنس زمان زیادی را بدون هم صرف می کنند، آنها نمی توانند برای شادی یا ارتباط اجتماعی به هم وابسته باشند. مهم است که کسانی که این رابطه را انتخاب کرده اند، منافع و دوستی های خود را خارج از رابطه، و همچنین توانایی عملکرد خودشان را تقویت کنند.
  3. تعهد: قرار گرفتن در یک رابطه از راه دور مستلزم آن است که هر دو نفر متعهد باشند. فقدان تعهد می تواند باعث شود که یک یا هر دو طرف از رابطه خارج شوند و با کسی که نزدیکتر زندگی می کند باشند.
  4. برنامه ریزی: برای ارتباط داشتن از راه دور هر دو طرف باید توانایی سازماندهی برنامه های خود را برای ایجاد زمان برای تماس های تلفنی و چت های ویدئویی داشته باشند. آنها همچنین باید قادر به برنامه ریزی برای قرارهای حضوری هم باشند.
برای سنجش میزان و نوع عشق در روابط از تست عشق استرنبرگ استفاده کنید.

مزایا و معایب رابطه لانگ دیستنس

روابط از راه دور علاوه بر مزایایی که دارد، می تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد. بهتر است قبل از شروع این نوع رابطه مزایا و معایب آن را بررسی کنید تا بفهمید رابطه لانگ دیستنس مناسب شما هست یا خیر.

مزایای رابطه از راه دور

1. اتصال شما صرفا فیزیکی نیست

شما ممکن است ارتباط عاطفی قوی تری با شریک خود داشته باشید زیرا رابطه شما کاملا فیزیکی نیست و بیشتر بر پایه عواطف شماست.

2. روابط لانگ دیستنس اعتماد می سازند

از آنجایی که اکثریت افراد در این روابط نمی توانند 24 ساعته باهم در تماس باشند، آنها یاد می گیرند که به وقت شریک خود احترام بگذارند و در عین حال از اوقات انفرادی خود نیز لذت می برند. روابط راه دور، اعتماد را ایجاد می کند زیرا شما باید به شریک زندگی خود متکی باشید، حتی زمانی که بسیار از هم دور هستید.

3. قدر باهم بودن را می دانید

وقتی فرصت محدودی برای وقت گذراندن با هم دارید، قدر این فرصت کم را بیشتر می دانید و زمان هایی که با یکدیگر هستید در لحظه هستید و لذت می برید.

4. استقلال عمل بیشتری دارید

شما می توانید برنامه های خود را با آزادی عمل بیشتری بچینید؛ چرا که نیاز نیست برنامه های خود را کاملا با طرف مقابل منطبق کنید.

5. بحث و درگیری کمتری را تجربه می کنید

ممکن است متوجه شوید که وقتی از هم دور هستید و دائماً در کنار هم نیستید، درگیری کمتری در روابط شما وجود دارد. چرا که در فرصت محدودی که دارید، بحث های مهم تری برای گفتن هست.

6. استرس و شرایط سخت برای شما آسان می شود

مدیریت فاصله و دوری بین دو نفر نشان می دهد که شما و شریک زندگی خود می توانید از پس استرس زیاد و سختی های رابطه بر بیایید، و این نشان می دهد که شما با هم می توانید از سختی های زندگی عبور کنید.

رابطه لانگ دیستنس

معایب رابطه لانگ دیستنس

1. تنهایی زیادی را احساس می کنید

ممکن است در لحظات مهم زندگی شما یا زمان هایی که ناراحت هستید، شریکتان حضور نداشته باشد و این به شما احساس تنهایی بدهد.

2. پتانسیل بیشتری برای حسادت یا دروغ وجود دارد

اصل رابطه از راه دور اعتماد و تعهد است، اما به این خاطر که شما زمان کمی با طرف مقابل در ارتباط هستید و پنهان کاری راحت تر خواهد بود، ممکن است شریک شما دروغ بگوید. همچنین وقتی که در لحظات مهم آن فرد ممکن است آنجا حضور نداشته باشید، احساس حسادت پیش خواهد آمد.

3. هزینه هایی برای ملاقات با یکدیگر باید کنار بگذارید

یک رابطه راه دور ممکن است گران باشد زیرا یکی از شما یا هردو  باید سفر کنید تا یکدیگر را ببینند.

4. مشکلات ارتباطی زیادی پیش می آید

اینکه از پشت پیام ها احساسات طرف مقابل را درک کنید، گاهی کار سختی است، برای همین گاهی ممکن است بحث و جدل بوه وجود آید. علاوه بر این؛ حل کردن مشکلات به صورت حضوری معمولا به صورت حضوری راحت تر است. گاهی هم به خاطر مشکل اینترنت نمی توانید با شریکتان ارتباط برقرار کنید.

5. نداشتن رابطه جنسی می تواند مشکل زا باشد

رابطه جنسی شاید جزء اصلی رابطه نباشد، اما بخش غیر قابل انکار یک زندگی مشترک است. این امر ممکن است فشارها و تنش هایی را ایجاد کند.

6. مسیر زندگی شما ممکن است عوض شود

در چنین رابطه ای، هر کس استقلال زیادی دارد و مسیر خود را در زندگی طی میکند و مشترکات کمی وجود دارد. برای همین ممکن است مسیر شغلی یا تحصیلی شما زندگیتان را تغییر دهد و نتوانید رابطه را ادامه دهید.

راهکارهایی برای حفظ رابطه لانگ دیستنس

  1. سعی کنید به طور منظم و خلاقانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.
  2. از موقعیت های ناراحت کننده و ریسکی مانند مهمانی ها یا قرار های خاص پرهیز کنید.
  3. کارها و فعالیت های مشترک انجام دهید.
  4. برای رابطه هدف گذاری کنید.
  5. سعی کنید قرار حضوری ترتیب دهید.
  6. برای یکدیگر هدیه بفرستید.
  7. بیشتر تماس های تصویری برقرار کنید.
  8. یکدیگر را در جریان برنامه های خود بگذارید.
امتیاز 3.8 (27 مشارکت)
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    عن میزنه کلاهبرداری و شیادی مثل مجازی مثل این تلپاتی چرنده لطفا واقع بین باشید پسریکه لاو شماست یه هفته آشنایی و بعدم خواستگاری به نظرم از 100 اگه 60 داره زنش شید هر چند از ویو من شوهر اوکی یعنی شاغل و ماشین و خونه دار نه یه گدای کامل

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.