10 نشانه فردی که دیگر به شما علاقه ندارد!

شروع یک رابطه جدید (چه عاشقانه باشد و چه افلاطونی) همیشه با شادی، امید و هیجان همراه است. وقتی با شخصی آشنا می شویم به سرعت دوست داریم به او نزدیک شویم. اما حقیقت غم انگیز این است که، این احساسات همیشه دوام ندارند. به سرعت عاشق کسی می شویم و به همین سرعت ممکن است علاقه ها از بین برود. اما گاهی این از دست رفتن علاقه یک طرفه است، و ما باید خیلی سریع نشانه های از دست رفتن علاقه را بدانیم تا کمتر ضربه بخوریم.

10 نشانه فردی که دیگر به شما علاقه ندارد!

آیا در رابطه نگران جدا شدن هستید، آیا فرد مقابل مانند گذشته شما را درک نمی کند؟ در این مقاله از جعبه ابزار ذهنی 10 نشانه وجود دارد که به شما در فهم این موضوع کمک می کند:

1. او با شما کمتر صحبت می کند

درباره آخرین مکالمه خود با این شخص دوباره فکر کنید. آیا همچنان به اندازه گذشته با او صحبت می کنید؟ یا متوجه شده اید که اخیراً بسیار ساکت تر شده است؟ هنگامی که علاقه ما به کسی کم تر می شود، احساس می کنیم تمایلی به دخالت آنها در زندگی نداریم. ما شاید بسیاری از مسائل را به او نگوییم، اخبار روزانه را با آنها به اشتراک نگذاریم، یا اسرار خود را به او نگوییم، (کالینز و ون دولمن، 2006).

2. رفتارش کنار شما تغییر کرده است

یکی دیگر از علائم بارز اینکه کسی علاقه اش را به شما از دست داده این است که اگر آنها شروع به رفتاری متفاوت می کنند. آنها می توانند بیشتر دلهره آور و دور از انتظار باشند، یا بی دست و پا و تنش آور باشند. اما در هر صورت، تغییر رفتار به این معنی است که چیزی در روابط شما تغییر کرده است و او  نمی داند چگونه باید در کنار شما باشند. او ممکن است گاهی دور و گاهی نزدیک باشد، یا ممکن است به طور ناگهانی مودب شود، حس معمول و طنز خود را از دست بدهد.

3. او با شما آینده ای را نمی بیند

وقتی دوست شما یا افراد مهم دیگری تلاش خود را برای برقراری ارتباط با شما متوقف می کنند، بدین معنی است که آنها دیگر به اندازه گذشته در رابطه سرمایه گذاری نمی کنند (جانسون، و همکاران، 2004). آنها به شما پیام نمی دهند یا اول با شما تماس نمی گیرند. آنها هرگز تماس را آغاز نمی کنند و برنامه ریزی نمی کنند که کنارتان باشند. و بعضی اوقات حتی برای چند روز نیستند. آیا این کسی است که هنوز علاقه به برقراری رابطه با شما دارد؟ قطعا نه!

4. دیگر از شما سوال نمی پرسد

در ذات ماست که نسبت به افرادی که به آنها علاقه مند هستیم، کنجکاو  باشیم، خواه دوستان باشند، اعضای خانواده یا شرکای عاشقانه باشند. بنابراین اگر متوجه شدید که عشقتان دیگر از شما سوال نمی پرسد، ممکن است به این معنا باشد که او دیگر احساس نمی کند که شما ارزش وقت و توجه آنها را داشته باشید. آنها از شما درمورد روزتان یا اینکه چه احساسی دارید، سؤال نمی کنند، و به نظر نمی رسد کارهای شما برایشان مهم باشد (سلیور، 2013).

5. او دیگر پاسخگو نیست

ممکن است شما از او بپرسید که اتفاقی افتاده است؟ و او به راحتی سر تکان دهد و توضیحی ندهد. شما به او یک پیام طولانی و دلچسب ارسال می کنید اما او پاسخ کوتاهی می دهد. شما او را به یک مهمانی مهم که برنامه ریزی کرده اید دعوت می کنید و او حاضر نمی شود بیاید. آیا این موارد برای شما آشنا هستند؟ عدم پاسخگویی نشان دهنده این است که فرد علاقه اش را از دست داده است. آنها تماس ها و پیام های شما را جواب نمی دهند، مکالماتشان را با شما کوتاه می کنند، به طرز مبهمی به شما پاسخ می دهند، و همیشه عجله می کنند که شما را ترک کنند.

6. دیگر تلاشی نمی کند

هنگامی که کسی تلاشی برای دیدن شما نمی کند، به شما پیام می دهد که دیگر نمی خواهند با شما رابطه برقرار کند، یعنی دیگر علاقه ای به شما ندارد (لوپز- کانترو و آرچر، 2020). آنها دیگر وقت نمی کنند تا شما را ببینند یا با شما صحبت کنند. بنابراین اگر شما احساس می کنید که فقط شما در یک رابطه تلاش می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تلاش خود را متوقف کنید و این شخص را رها کنید.

7. بهانه گیری های او زیاد شده است

گاهی احساس می کنید طرف مقابل شما که فردی آرام بوده است، راجب مسائل خیلی کوچک ساعت ها با شما بحث می کند و با وجود عذرخواهی شما کوتاه نمی آید، در این حالت او به دنبال بهانه گیری و بهانه تراشی است. این فرد علاقه خود را به شما از دست داده است.

8 برنامه های دیگری به غیر از شما تدارک می بیند

آیا تا به حال به بهترین دوست خود پیشنهاد رفتن به کوه را داده اید، و بعدا بدانید که او قبلاً با شخص دیگری برنامه ریزی کرده است؟ وقتی این اتفاق بیفتد، بعید نیست احساس صدمه، حسادت یا خیانت کنید. اگر شخص و طرف مقابل، شما را از تمام برنامه های خود خارج کند، ممکن است به معنای این باشد که او دیگر به شما علاقه مند نیست (لی، Dove ،Agnew،Korn، & Mutso ،2010).

9. او افراد دیگر را در اولویت قرار می دهد

از آنجا که ما اکنون در عصر رسانه های اجتماعی زندگی می کنیم، کشف این مسئله که دوستان ما وقتی در کنار آنها نیستیم کجا هستند، سخت نیست. آیا برایتان پیش آمده است که دوست شما دعوت شما را برای صرف غذا به خاطر مشغله زیاد رد کرده باشد،و بعداً متوجه شوید که در واقع با شخص دیگری بوده است؟ آنها به شما می گویند که به دلیل این و آن نمی توانند شما را ببینند، اما با افراد دیگر وقت کافی دارند. این نشان می دهد که شاید آنها دیگر شما را به عنوان شخصیت مهمی در زندگی خود در نظر نمی گیرند (رودریگز و فینچام، 2013).

10. او شخص دیگری را پیدا کرده است

سرانجام، اما مهمتر از همه، وقتی دوست یا شریک زندگی شما شخص دیگری را پیدا کند یک دلیل محکم است که دیگر شما را دوست ندارد. به نظر می رسد او بیشتر از شما، با این شخص لذت می برد. آنها کنار هم خوشحال تر به نظر می رسند. این بسیار دشوار است که ببینیم شخصی که دوستش داریم با شخص دیگری باشد.

لیافت شما بالاتر است

در پایان، بسیار دشوار است ببینیم کسی که خیلی دوستش داشته ایم اکنون با ما سخت برخورد می کند. اما بدانید شما سزاوار بهتر از این هستید که با کسی باشید که نمی خواهد با شما باشد. شما نباید در رابطه ای باشید که تنها شما تلاش می کنید. پایان یک رابطه هیچگاه آسان نیست، اما شما لیاقت حس دوست داشته شدن را دارید. بنابراین افرادی که شما را از این موهبت منع کرده اند، رها کنید و زندگی خود را برای انجام کارهای بزرگتر و بهتر ادامه دهید.

منابع: 

  • Collins, A., & van Dulmen, M. (2006). Friendships and Romance in Emerging Adulthood: Assessing the Distinctiveness in Close Relationships. Journal of Social Psychology, 24 (12), 205-216.
  • Johnson, A. J., Wittenberg, E., Haigh, M., Wigley, S., Becker, J., Brown, K., & Craig, E. (2004). The Process of Relationship Development and Deterioration: Turning Points in Friendships That Have Terminated. Communication Quarterly, 52 (1), 54-67.
  • Sailor, J. L. (2013). A Phenomenological Study of Falling Out of Romantic Love. Qualitative Report, 18, 37.
  • Lopez-Cantero, P., & Archer, A. (2020). Lost without you: the Value of Falling out of Love. Ethical Theory and Moral Practice, 1-15.
  • Lee, B., Dove, N. L., Agnew, C. R., Korn, M. S., & Mutso, A. A. (2010). Predicting nonmarital romantic relationship dissolution: A meta‐analytic synthesis. Personal Relationships, 17(3), 377-390.
  • Rodriguez, A. E., Hall, J. H., & Fincham, F. D. (2013). What predicts divorce and relationship dissolution?. In Handbook of divorce and relationship dissolution (pp. 101-128). Psychology Press.
امتیاز 4.6 (12 مشارکت)
مطالب مرتبط
7 نظرات
  1. کالین می گوید

    باشه همه اینا درست ولی مامانم با من اینجور رفتار میکنه
    😔

  2. سیامک وفا می گوید

    دقیقا همشون درسته، منم مدتیه دوست صمیمی دانشگاهی ام ترکم کرده😓

  3. غمگینترینم می گوید

    هر ده نشونه ای که گفتی نامزدم داره نزدیک به دو ماهی هست نه پیام میده ون زنگ وهروقت ازش خواستم می‌خوام حرف بزنیم بهونه میاره هروقت ازش درخواست دیدنشو خواستم با هزار مندکشی خواهش تمنا بازم جواب رد داده بهونه واسم میاره من بخاطرش از خیلی چیزها توی زندگی گذشت کردم فدا کردم حالا جوابمو با بی محلی میده

    1. کاربر۵ می گوید

      بپرس ازش مشکل چیه؟ دلخوری از کجاس

  4. یه بدبخت می گوید

    لعن ت بر عشق😔😔😔پسرا اصن عاشق نشین، تا دیروز تو بغلم بود امروز مسدودم کرده، بهم میگه بهم نگو عشقم، بعدشم گفت شاید یکم خوشم بیاد ازت ولی عاشقت نیسم💔😔حال منو فقط شکست خورده ها درک میکنن

  5. شبح می گوید

    من تو همه درد هاش درد کشیدم و غصه خوردم، حس میکنم براش خسته کننده شدم

  6. یه پسر می گوید

    سلام من عاشق دختری شدم که دوس نداره شوهر کنه
    دختر عمه هستش
    به نظرم اخلاقش عوض شد
    بچه بودیم قولو قرار ازدواج گذاشتیم ولی الان خداییش اخلاقش عوض شد

    دخترا لطفاً کمکم کنید
    دَس بوسم

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.