تیپ شخصیتی ESTP (شخصیت کارآفرین)

شخصیت کارآفرین (ESTP)

شخصیت کارآفرین ESTP فردی است برونگرا، مشاهده گر، متفکر و آینده نگر. این فرد تمایل زیاد به کنش گرا و پرانرژی بودن دارد. آنها عاشق کشف فرصت های جدید زندگی مانند معاشرت با دیگران و انجام کارهای شخصی خود هستند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟ یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

زندگی یا یک ماجراجویی جسورانه است و یا هیچ نیست.

هلن کلر

معرفی شخصیت کارآفرین ESTP

تیپ شخصیت کارآفرین ESTP همواره بر محیط اطراف خود تأثیر دارد. برای این که بتوانید این افراد را در یک مهمانی تشخیص بدهید، به دنبال فردی باشید که به سرعت از کنار یک گروه به کنار گروه دیگری می رود و با طنز نافذی که دارد موجبات خنده و سرگرمی را فراهم می‌کند و اکثرا در مرکز توجه است. اگر از یکی از حاضرین در جمع خواسته شود که به روی صحنه بیاید، شخصیت کارآفرین ESTP داوطلب می‌شود یا دوستان خجالتی خود را داوطلب می‌کند.

نظریه ها، مفاهیم انتزاعی و بحث‌های کشدار در مورد مسائل جهانی و پیامدهای آن برای مدت طولانی این افراد را جذب نمی کند. شخصیت کارآفرین ESTP گفتگوهای فعال و هوشمندانه ای دارند. آن ها ترجیح می دهند درباره ی مسائل عینی صحبت کنند. شخصیت کارآفرین ESTP ترجیح می دهد به جای نشستن و فکر کردن به احتمالات و روش های انجام یک کار، پیش از بررسی های دقیق ریسک کند و همانطور که پیش می رود، اشتباهات خود را درست کند.

کارآفرینان گونه شخصیتی هستند که خیلی ممکن است شیوه زندگی مخاطره‌آمیز را در پیش بگیرند. آن‌ها در لحظه زندگی می‌کنند و دست به عمل می‌زنند، آن‌ها نقاطی آرام در دل طوفان هستند. افراد دارای گونه شخصیتی کارآفرین از شور و لذت سرخوش می‌شوند نه به خاطر بخش احساسی ماجرا، بلکه به دلیل اینکه برای ذهن منطقی آنها بسیار تحریک‌کننده است. آن‌ها مجبور به گرفتن تصمیماتی فوری بر اساس واقعیت آنی و در روند سریع پاسخگویی به محرک‌های منطقی هستند.

این مسئله باعث می‌شود مدرسه و سایر محیط‌های بسیار سازمان یافته برای کارآفرینان یک چالش باشد. قطعاً دلیلش این نیست که این شخصیت‌ها باهوش نیستند و ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشند، اما رویکرد محدودکننده سخنرانی در آموزش رسمی، از یادگیری عملی که کارآفرینان از آن لذت می‌برند بسیار دور است. باید بلوغ زیادی داشت تا بتوان این روند را ابزاری لازم برای هدفی دانست، چیزی که باعث ایجاد فرصت‌های هیجان‌انگیزتری می‌شود.

همچنین مسئله دیگر که برای افراد دارای شخصیت کارآفرین ESTP چالش‌برانگیز است این است که آنها ترجیح می‌دهند از معیار های اخلاقی خودشان استفاده کنند نه دیگران. برای کارآفرینان قوانین ساخته شده‌اند تا زیر پا گذاشته شوند. اما اگر کارآفرینان مشکل‌آفرینی را به حداقل برسانند، از انرژی خود بهره‌برداری کرده و تمرکز خود را بر روی مسائل خسته‌کننده از دست ندهند، نیرویی محسوب می‌شوند که نباید آنها را نادیده گرفت.

شاید کارآفرینان در بین همه تیپهای شخصیتی، مهارت منحصر به فردی در تشخیص تغییرات کوچک را داشته باشند. این تغییرات می‌تواند اعم از تغییر چهره، یک سبک لباس جدید، یا تغییر عادت باشد و افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP به افکار و انگیزه‌های پنهان توجه می‌کنند در حالی که سایر تیپپ ها باید شانس بیاورند تا متوجه چنین چیزهایی شوند. کارآفرینان بلافاصله از این مشاهدات استفاده می‌کنند؛ خواستار تغییر شده و سؤال می‌پرسند، اغلب بدون اینکه اهمیت زیادی به حساسیت افراد بدهند. کارآفرینان باید به یاد داشته باشند که همه دوست ندارند اسرار و تصمیماتشان برملا شود.

گاهی اوقات مشاهده و اقدام آنی کارآفرینان درست همان چیزی است که به آن نیاز است، به عنوان مثال در برخی از محیط‌های شرکتی و به‌خصوص در مواقع اضطراری.

اما چنانچه شخصیت‌های کارآفرین مراقب نباشند، ممکن است در دام گرفتار شوند، مسائل را خیلی جدی بگیرند و افراد حساس‌تر را برنجانند یا فراموش کنند که مراقب سلامت و ایمنی خود باشند. کارآفرینان تنها چهار درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و تعدادشان به اندازه ای کافی هست که رقابت و تنوع را حفظ کنند و آنقدر نیست که باعث مشکلات شوند.

کارآفرینان پر از شور و انرژی هستند و ذهنی منطقی، هرچند گاهی اوقات پریشان دارند. افراد با این گونه شخصیتی به دلیل الهام‌بخش بودن، قانع‌کننده بودن و تنوع‌طلبی به‌طور ذاتی رهبران گروه هستند و همه را در مسیرهایی جدید به دنبال خود می‌کشند، و هر جا بروند با خود زندگی و هیجان می‌برند. قرار دادن این موارد در خدمت هدفی سازنده و باارزش چالش واقعی کارآفرینان است.

شخصیت کارآفرین

نقاط قوت و ضعف شخصیت کارآفرین ESTP

نقاط قوت ESTP ها

  • جسور: افراد با تیپ شخصیتی کارآفرین سرشار از زندگی و انرژی هستند. هیچ لذتی برای کارآفرینان بالاتر از کنار زدن مرزها و کشف و استفاده از چیزها و ایده های جدید نیست.
  • منطقی و عملی: کارآفرینان دانش و فلسفه را دوست دارند، اما نه به خاطر خودشان. چیزی که برای شخصیت‌های کارآفرین سرگرم‌کننده است، یافتن ایده‌هایی است که قابل اجرا هستند و جزئیات را عمیق می‌کنند تا بتوانند از آنها استفاده کنند. اگر بحث جذاب نباشد، آنها استفاده بهتری از زمان می کنند.
  • اصیل: ESTP ها با ترکیب جسارت و عملی بودن خود، دوست دارند ایده ها و راه حل های جدید را آزمایش کنند. آنها چیزها را طوری کنار هم قرار می دهند که هیچ کس فکرش را نمی کند.
  • ادراکی: توانایی کارآفرینان برای توجه به زمانی که چیزها تغییر می کنند – و زمانی که نیاز به تغییر دارند به این اصالت کمک می کند! تغییرات کوچک در عادات و ظاهر به کارآفرینان جلب می شود و آنها از این مشاهدات برای کمک به ایجاد ارتباط با دیگران استفاده می کنند.
  • روراست و واضح: این مهارت ادراکی برای بازی‌های ذهنی استفاده نمی‌شود، کارآفرینان ترجیح می‌دهند با پرسش‌ها و پاسخ‌های مستقیم و واقعی ارتباط برقرار کنند.
  • اجتماعی: همه این ویژگی ها با هم جمع می شوند تا یک رهبری ذاتی گروه در کارآفرینان ایجاد کنند. این چیزی نیست که آنها فعالانه به دنبال آن باشند، افراد با این تیپ شخصیتی فقط در استفاده از تعاملات اجتماعی و فرصت های شبکه مهارت دارند.

نقاط ضعف ESTP ها

  • بی احساس: احساسات و عواطف در رتبه دوم پس از حقایق و “واقعیت” برای شخصیت کارآفرین ESTP قرار می گیرد. موقعیت‌های هیجان‌انگیز برای آنها ناخوشایند هستند و صداقت صریح کارآفرینان در اینجا کمکی نمی‌کند. این شخصیت ها اغلب در تشخیص و بیان احساسات خود نیز دچار مشکل هستند.
  • عجول: کارآفرینان با سرعت خودشان حرکت می کنند. آنها تحمل سرعت پایین بقیه را ندارند و به تمرکز روی جزئیات برای مدت طولانی برای کارآفرینان بسیار چالش برانگیز است.
  • مستعد ریسک: این بی‌شکیبایی می‌تواند کارآفرینان را به سمت قلمروی ناشناخته ها سوق دهد بدون اینکه به عواقب بلندمدت آن فکر کنند. شخصیت‌های کارآفرین گاهی عمداً با عجول بودن و خطرات مبارزه می‌کنند.
  • بدون ساختار: کارآفرینان هر فرصتی را که می بینند، استفاده می کنند و اغلب قوانین و انتظارات اجتماعی را در این فرآیند نادیده می گیرند. ESTP ها ممکن است کارها را انجام دهد، اما می تواند پیامدهای اجتماعی غیرمنتظره ای ایجاد کند.
  • دید کلی ندارند: زندگی در لحظه می تواند باعث شود کارآفرینان جنگل را به خاطر درختان از دست بدهند. افراد با این تیپ شخصیتی دوست دارند مشکلات را اینجا و اکنون حل کنند، شاید بیش از حد. همه بخش‌های یک پروژه می‌توانند بی‌نقص باشند، اما اگر آن بخش‌ها با هم هماهنگ نباشند، پروژه همچنان شکست خواهد خورد. ESTP ها از نظم خوششان نمی آید و این عواقب زیادی برایشان دارد.
  • سرپیچی: کارآفرینان تحت فشار قرار نخواهند گرفت. تکرار، قوانین سختگیرانه، ساکت نشستن در حین سخنرانی، کارآفرینان اینگونه زندگی نمی کنند. آنها عمل گرا هستند. محیط‌هایی مانند مدرسه و بسیاری از کارهای ابتدایی می‌توانند آنقدر خسته‌کننده باشند که غیرقابل تحمل باشند، و نیازمند تلاش فوق‌العاده‌ای از سوی کارآفرینان برای متمرکز ماندن باشد.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی کارآفرین ESTP

وقتی صحبت از روابط عاشقانه به میان می‌آید، به سختی می‌توان گفت که افرادی با تیپ شخصیتی کارآفرین ESTP برای روز عروسی خود غمگین هستند. زندگی سرگرم کننده و پر از شگفتی است (چیزی که کارآفرینان مهارت خاصی در آن دارند)، و از همه چیز در اینجا و اکنون لذت می برند. کارآفرینان ممکن است زمان زیادی را صرف برنامه ریزی برای «روزی خاص» نکنند، اما اشتیاق و غیرقابل پیش بینی بودن آن ها باعث می شود که شرکای هیجان انگیزی داشته باشند.

روابط شخصیت کارآفرین ESTP خسته کننده نیست. سبک بداهه پردازی آنها فهرستی پایان ناپذیر از فعالیت ها و سرگرمی هایی را ایجاد می کند که باید در آن شرکت کنند و کارآفرینان شرکای خود را هم تشویق می کنند که در آن شرکت کنند. کارآفرینان ایده‌های جدید و بحث‌های فلسفی را بعضی اوقات دوست دارند؛ اما آنها باید موضوعاتی باشند که بتوان از نظر عملی و واقعی با هم بررسی کرد، نه فقط صحبت‌های بیهوده.

از نظر جنسی، کارآفرینان هیچ فانتزی خاصی ندارند. این سرگرم کننده است و از نظر جسمی لذت بخش است، ایده های جدید همیشه مورد استقبال قرار می گیرند و درک قوی شخصیت های کارآفرین باعث می شود که آنها به خوبی با نیازهای شرکای خود هماهنگ شوند. با این حال، جدایی کارآفرینان از اعمال فیزیکی از ارتباطات عاطفی و معنوی که بسیاری از افراد دیگر در صمیمیت به دنبال آن هستند، می‌تواند منبع جدی تنش باشد.

با گذشت زمان، برای کارآفرینان چالش برانگیز است که روابط خود را به سطوح عمیق تر و از نظر عاطفی صمیمی تر منتقل کنند. افرادی با تیپ شخصیتی کارآفرین ESTP که به راحتی خسته می شوند، به دنبال هیجان دائمی هستندt گاهی اوقات حتی اگر احساس گیر افتادن کنند، عمدا خود را در معرض خطر قرار می دهند. اگر شرکای آن‌ها نتوانند این کار را ادامه دهند، کارآفرینان ممکن است به دنبال شخص جدیدی باشند. اینطور نیست که شخصیت های کارآفرین خیانت کنند. بلکه ممکن است با خود فکر کنند “این درست نیست، پس چرا باید وانمود کنم که هست؟” کارآفرینان منطقی هستند و اگر بخواهند می توانند بر خود کنترل داشته باشند، اما به همان اندازه که جذاب و محبوب هستند، گاهی اوقات تمام کردن رابطه برایشان بسیار آسان است.

مانند هر رابطه ای، ESTP ها باید قبول کنند رابطه آنها کار و صبر می طلبد و هر روز نمی تواند یک روز هیجان انگیز باشد. اما کارآفرینان افرادی سازگار و کنجکاو هستند که مطمئناً به زنده نگه داشتن رابطه کمک می کند. حفظ روابط سالم فرصتی نهایی برای کارآفرینان است تا استعدادهای خود را در درک هر تغییری در خلق و خو و رفتار شرکای خود به کار گیرند و در عین حال از توانایی های حل مسئله خود برای رفع نیازهایشان نیز استفاده کنند. کارآفرینان همچنین می‌توانند ویژگی‌های نادیده گرفته‌ شده مانند عاطفی بودن و برنامه‌ریزی بلندمدت را تقویت کنند.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ESTP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP می‌توانند به افراد درون‌گرا کمک کنند تا از کسب تجربیات جدید همراه آن‌ها لذت ببرند. و زوج های با تیپ ISTJ و ISFJ برای آنها مناسب خواهند بود؛ ضمن اینکه هر دو تیپ شخصیتی گفته شده تحت تأثیر احساسات خود قرار نمی‌گیرند.

روابط دوستانه ESTP ها

افراد با تیپ شخصیتی کارآفرین قطعا زندگی شادابی دارند. با تخیل قوی و حس خودانگیختگی نیروبخش، کارآفرینان هرگز خسته کننده نیستند. آنها عاشق کاوش ایده های جالب، هم در بحث و هم در عمل هستند، یعنی به نظر می رسد کارآفرینان همیشه برخی از فعالیت های سرگرم کننده را در آستین خود پنهان می کنند. در عین حال، شخصیت‌های ESTP آسان‌گیر، بردبار و جذاب هستند و طبیعتاً این صفات، آنها را کاملاً محبوب می‌کند.

فعالیت های فیزیکی و عملی مانند ورزش های گروهی ایده کارآفرینان از سرگرمی است و این محیط ها به آنها فرصت های زیادی برای پیدا کردن دوستان جدید می دهد. به نظر می رسد آنها تقریباً با همه کنار می آیند و هر کجا که می روند دوستان جدیدی پیدا می کنند. ESTP ها در لحظه زندگی می‌کنند و به‌عنوان یک تیپ شخصیتی با اعتماد به نفس طبیعی (مخصوصاً اگر قاطعانه هم باشند)، چندان نگران این نیستند که دیگران در مورد آنها چه فکری می‌کنند. این باعث جذب دوستانی می شود که نگرش و اشتیاق مشترکی با آنان دارند.

در حالی که کارآفرینان مخالف بحث‌های طولانی فلسفی نیستند و اغلب از تمرین فکری لذت می‌برند، بعید است که ESTP ها روابط دوستانه‌ای را بر اساس بحث‌های فردی درباره چالش‌های اقتصادی اروپا و نقش دین در سیاست ایجاد کنند. کارآفرینان تا حد ممکن صریح اند و در بحث ها نظرات صادقانه ای می دهند. اما در قلب آنها، کارآفرینان اهل عمل هستند و ترجیح می دهند کاری را انجام دهند تا اینکه در مورد آنچه ممکن است روزی باشد صحبت کنند.

بیکار نشستن، به خصوص در هنگام بی حوصلگی، آفت وجود کارآفرینان است. کاوش، هیجان، آدرنالین و ریسک؛ دوستان ESTP باید برای همه این موارد آماده باشند. اغلب آنها به اندازه کافی خوشحال هستند که برای جمعیت اجرا کنند، اما همچنین تمایل دارند دوستان خود را تشویق کنند تا به آنها بپیوندند. کارآفرینان با آنچه که هستند راحت هستند و منتظر تشکر یا تایید بقیه نیستند. فقط شانه هایشان را بالا انداخته و با دوستانی که برای ماجراجویی بازی می کنند حرکت می کنند.

والدین با تیپ شخصیتی ESTP

از بسیاری جهات، کارآفرینان همان چیزی هستند که بسیاری از کودکان آن را والدین کامل می دانند. افراد سرگرم کننده و بازیگوش، انعطاف پذیر و فهمیده، افرادی با تیپ شخصیتی کارآفرین واقعا از گذراندن وقت با فرزندان خود لذت می برند و می دانند چگونه مطمئن شوند که همه اوقات خوبی را سپری می کنند. کارآفرینان یک کنجکاوی و خودانگیختگی طبیعی دارند که کاملاً با میل شگفت‌انگیز و سیری ناپذیر کودکان خردسال به یادگیری مطابقت دارد.

ESTP ها عاشق فعالیت‌های عملی هستند و فرزندانشان بسیار از این موضوع استقبال می کنند. ورزش، پیاده روی، و سایر سرگرمی های عملی، همگی مورد استقبال و تشویق قرار می گیرند. در عین حال، با توجه به بیزاری آنها از قوانین و برنامه ها، احتمالاً کارآفرینان فرزندان خود را به زور وارد هر باشگاه و تیمی نمی کنند.

شخصیت کارآفرین ESTP فرزندان خود را به عنوان اعضایی برابر در خانواده می بیند. کارآفرینان به فرزندان خود آزادی می دهند، آنها را تشویق می کنند تا از قضاوت خود استفاده کنند (مخصوصاً در مورد چیزهای جزئی)، از قلب خود پیروی کنند و به فکر دیگران باشند. شخصیت‌های کارآفرین به اندازه کافی مراقب فرزندان خود هستند و از این مهارت برای برداشتن کوچک‌ترین تغییرات در خلق و خوی و عادات دیگران استفاده می‌کنند تا بتوانند با راهنمایی‌های بیشتری وارد عمل شوند.

با این حال، کارآفرینان یک چالش مهم دارند: پیوند عاطفی. کارآفرینان احساسات را به عنوان یک حواس پرتی غیرمنطقی، به جای ابزاری برای بیان و ارتباط، نگاه می کنند. اگر فرزندان آنها حساس تر باشند، این می تواند منبع تنش بین کارآفرینان و فرزندانشان باشد. صداقت و منطق همیشه بهترین نسخه نیست.

با این حال، کارآفرینان اغلب متوجه می‌شوند که پدر و مادر بودن تمام انگیزه‌ای را به آنها می‌دهد تا روی حساسیت و هماهنگی عاطفی خود کار کنند. از طریق فعالیت ها و تجربیات مشترک، این والدین می توانند پیوندهای سالم و واقعی با فرزندان خود ایجاد کنند و دانش عمیق تری از نیازها و رویاهای منحصر به فرد فرزندان خود و نحوه حضور در جهان به دست آورند. ESTP ها از مزایای روابط مستقیم و درک شده برخوردارند و فرزندان آنها احساس نمی کنند که مجبورند اشتباهات و چالش های خود را پنهان کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ESTP

وقتی نوبت به گزینه های شغلی کارآفرینان می رسد، عملی بودن حرف اول را می زند. افراد با تیپ شخصیتی کارآفرین ESTP با منطق خود فکر می کنند و در تصمیم گیری سریع در بحران عالی هستند. در عین حال، آنها افراد مهربانی هستند که به نظر می رسد همیشه در هر کجا که می روند دوستی و ارتباط برقرار می کنند. محبوبیت و شبکه قوی می تواند دارایی های بزرگی در دنیای کار باشد و کارآفرینان آن را به دست می آورند.

هوش اجتماعی، همراه با جسارت طبیعی و مهارت بداهه پردازی کارآفرینان، فروش، مذاکرات تجاری، بازاریابی، حتی بازیگری، هر محیط پرتنش و رقابتی را بسیار مناسب می کند. شخصیت‌های کارآفرین به خود اعتماد دارند تا تماس درست را برقرار کنند. ریسک‌ها، چه کوچک و چه بزرگ، بخشی از زندگی هستند و کارآفرینان منتظر نمی‌مانند تا رئیسی به آنها بگوید چه کار کنند. این می تواند کارآفرینان را به دردسر بیاندازد، اما اغلب به اندازه کافی دقیقاً همان چیزی است که مورد نیاز است و می تواند آنها را به همان اندازه ارتقا دهد.

تصور اینکه کارآفرینان مشاغل ایمن اما خسته کننده را به جای مشاغل کم ثبات اما هیجان انگیزتر انتخاب کنند، سخت است. محدودیت‌ها، قوانین، محیط‌های بسیار ساختاریافته؛ اینها راه‌های عالی برای دیوانه کردن کارآفرینان هستند. افراد با تیپ شخصیتی ESTP زندگی خود را با شرایط خاص خود می گذرانند و این باعث می شود تا افراد تجاری و فریلنسرهای درخشانی باشند. این نقش‌ها همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جنبه‌های خسته‌کننده‌تر کار، حسابداری، تحقیقات دقیق و غیره را به کسانی که مناسب‌تر هستند واگذار کنند.

کارآفرینان افرادی کنجکاو و پرانرژی هستند که ذوق عمل دارند. کسانی هستند که تدارکات توزیع منابع ایمنی عمومی را تحلیل و مدیریت می‌کنند، و کسانی هستند که آمبولانس‌ها را می‌رانند، در خیابان‌ها گشت می‌زنند و با دستان خود جان انسان‌ها را نجات می‌دهند. آنها بسیار مراقب و در عین حال عجول هستند و به آنها این امکان را می دهد که در یک نگاه کل یک موقعیت را ببینند و عمل کنند. هر نقش که نیازمند واکنش اضطراری باشد برای کارآفرینان عالی است، خواه به عنوان امدادگر، افسر پلیس یا سرباز.

این کیفیت زندگی در لحظه و اشتیاق به نتایج فوری برای تلاش های آنها به خوبی به حوزه دیگری تبدیل می شود: ورزش. هیجان رقابت، برداشتن محدودیت های فیزیکی برای به دست آوردن تنها یک امتیاز بیشتر برای پیروزی، نمی تواند برای کارآفرینان قابل مقایسه باشد. افراد با تیپ شخصیتی کارآفرین، چه به عنوان ورزشکار در زمین مسابقه باشند، چه از کناره ها مربیگری کنند و چه از بالا نظر می دهند، از تلاش های تیمی و برنامه ریزی خوب لذت می برند، و هر یک از این موقعیت ها باعث ایجاد خط خوبی در این زمینه می شود.

شغل های مناسب شخصیت کارآفرین ESTP

  • افسر پلیس
  • آتش نشان
  • کارآگاه
  • کشتی ران
  • راننده آمبولانس
  • تکنسین اورژانس
  • مامور بیمه
  • مهماندار هواپیما
  • مهندس پرواز
  • خلبان
  • مربی ورزش
  • فیزیولوژیست
  • سرمایه گذار
  • کارمند بورس
  • بانکدار
  • مجری تلویزیون
  • راهنمای تور مسافرتی
  • جراح
  • موسیقی دان
  • نجار
  • کشاورز
  • صنایع دستی
  • آشپز
  • کارگر
  • مهندس برق
  • جنگل بان
  • مهندس مکانیک
  • عکاس
  • برج مراقبت فرودگاه
  • تعمیرکار اتومبیل
  • فروشنده اتومبیل
  • مشاور مدیر
  • مدیر دارایی

شخصیت کارآفرین ESTP در کار

تقریباً در هر محیطی، از جمله محل کار، شناسایی کارآفرینان بسیار آسان است. افرادی با تیپ شخصیتی ESTP، پرهیجان و خودجوش، سرگرم‌ کننده و شاید کمی گستاخانه، عاشق رسیدگی به مشکلات در زمان بروز و گفتن داستان‌های عالی در مورد راه‌حل‌هایشان هستند. به طور طبیعی، برخی از موقعیت‌ها با این ویژگی‌ها بهتر از سایرین کار می‌کنند، اما کارآفرینان افراد سازگاری هستند و می‌توانند راهی برای جذاب‌تر کردن هر موقعیتی پیدا کنند.

ESTP ها به عنوان کارمند

چالش برانگیزترین موقعیت کارآفرینان موقعیتی است که بیشتر افراد باید در آن شروع کنند: به عنوان کارمندان. در حالی که شخصیت‌های کارآفرین کاملاً قادر به اعمال محدودیت بر اساس شرایط خود هستند، از اینکه قوانین و مقررات دیگران بر آنها اعمال شود متنفرند. کارآفرینان به دلیل تجربیات، بداهه پردازی و تفکر سریع خود شناخته می شوند، اگر اجازه استفاده از این ویژگی ها را نداشته باشند و مجبور باشند هر چیز کوچکی را با یک سرپرست بررسی کنند، خسته و ناامید خواهند شد.

کارآفرینان به خوبی می‌دانند که ریسک مساوی است با پاداش، و با کمال میل کارهای پیش پا افتاده‌تر  رابه نفع چیزی که کمی هیجان‌انگیزتر است کنار می‌گذارند، به این امید که توجه کسی را به خود جلب کند. یک لوح و یک جایزه کمک زیادی به افراد با تیپ شخصیتی ESTP می کند. پیشروی با اصول پایدار و کمک‌رسانی بی‌صدا راه کارآفرینان نیست. آنها با نیروی محض شخصیت خود در بحران خوب پیش می‌روند.

ESTP ها به عنوان همکار

به عنوان همکاران، کارآفرینان ذهنیتی سخت دارند، تا زمانی که دیگران کار خود را انجام می دهند، با کمال میل کار خود را انجام می دهند، و از انجام آن لذت می برند. ESTP ها افراد جذاب و محبوبی هستند، شبکه سازی شغلی به طور طبیعی برای کارآفرینان به وجود می آید. این ویژگی ها باعث می شود که شخصیت های کارآفرین به راحتی با هر کسی کنار بیایند.

در عین حال، اگر کارآفرینان یک همکار را بی‌کفایت یا بدتر از آن تنبل ببینند، بدون تردید به او اطلاع می‌دهند. کارآفرینان نسبت به تغییرات در عادات و خلق و خوی همکاران خود بسیار مراقب هستند و به خوبی هماهنگ هستند، مگر اینکه خودشان عامل ناراحتی باشند.

ESTP ها به عنوان مدیر

موقعیت‌های مدیریتی جایی هستند که کارآفرینان معمولاً راحت‌تر هستند، زیرا اغلب انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. قوانین و سنت‌ها برای افرادی با تیپ شخصیتی کارآفرین آزاردهنده است – آنها ترجیح می‌دهند یک سری ایده‌های جدید را با شانس انجام سریع‌تر یا بهتر انجام دادن کارها امتحان کنند تا اینکه با روشی سنتی کارها را انجام دهند. کارآفرینان عمل گرا هستند، با تمرکز بر آنچه که بهترین عملکرد را دارد یا می تواند انجام دهد.

این می تواند محیطی پر هرج و مرج را ایجاد کند، اما ذات شخصیت الهام بخش کارآفرینان، آنها را برای رسیدگی به چنین چیزی مناسب می کند. کارآفرینان از زندگی در لحظه لذت می برند. شخصیت‌های کارآفرین به‌جای موفقیت‌های ناملموس و گسترده مانند «راضی‌کردن مشتریان»، اهداف کوچک، واضح، قابل اندازه‌گیری و دست یافتنی را تعیین می‌کنند که همه چیز را در مسیر مشخص نگه می‌دارد، و همیشه می‌توان برای یک شغل خوب به تبریک‌های صمیمانه ESTP ها اعتماد کرد. کارآفرینان به خط پایان چشم دوخته اند، اما قدم به قدم به آنجا می رسند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTP

  • کوین اسپیسی: بازیگر آمریکایی
  • جک نیکلسن: بازیگر آمریکایی
  • مریل استریپ: بازیگر آمریکایی
  • بن افلک: بازیگر آمریکایی
  • ساموئل ال. جکسون: بازیگر آمریکایی
  • آلفرد هیچکاک: کارگردان انگلیسی
  • سیلوستر استالونه: بازیگر آمریکایی
  • جرج دابلیو بوش: رئیس جمهور آمریکا
  • دونالد ترامپ: رئیس جمهور آمریکا
  • وینستون چرچیل: نخست وزیر بریتانیا
  • دیوید کمرون: نخست وزیر بریتانیا
  • وینستون چرچیل: نخست وزیر بریتانیا
  • دیوید کمرون: نخست وزیر بریتانیا
  • مایک تایسون: بوکسور آمریکایی
  • دیل کارنگی: نویسنده آمریکایی
  • اپیکور: فیلسوف یونانی
  • آل کاپون: گانگستر آمریکایی
  • مدونا: خواننده آمریکایی

امتیاز 4.1 (9 مشارکت)
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. مبینا می گوید

    جنسن اکلس هم estp ه

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.