تیپ شخصیتی ISFP (شخصیت ماجراجو)

یک ماجراجو ISFP فردی است که دارای ویژگی های شخصیتی درونگرا، مشاهده گر، احساسی و آینده نگر است. شخصیت ماجراجو ISFP ترجیح می دهد ذهنی باز داشته باشد، به زندگی نزدیک شود، تجربیات جدید و افرادی با صمیمیت پایه داشته باشند. توانایی آنها برای ماندن در لحظه به آنها کمک می کند تا پتانسیل های هیجان انگیز را کشف کنند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

من در طول روز عوض می شوم. وقتی از خواب بیدار می شوم یک شخص هستم و وقتی می خواهم بخوابم مطمئنم که شخص دیگری شده‌ام.

BOB DYLAN

شخصیت ماجراجو ISFP هنرمندانی واقعی هستند، اما نه لزوماً به معنای متداول کلمه و اینکه در فضای باز به نقاشی مشغول باشند. اگرچه خیلی اوقات به خوبی می توانند چنین کاری را هم انجام بدهند. بلکه مسئله این است که آنها از زیبایی شناسی، طراحی و حتی انتخاب ها و اعمال خود برای فشار وارد کردن به محدودیت قراردادهای اجتماعی بهره می گیرند. شخصیت ماجراجو ISFP از پشت کردن به انتظارات سنتی با انجام آزمایش هایی در زمینه های مختلف لذت می برند.

معرفی شخصیت ماجراجو ISFP

افراد ماجراجو در دنیایی نفسانی و رنگارنگ زندگی می کنند که از ارتباطات با افراد و ایده ها الهام گرفته شده است. شخصیت ماجراجو ISFP از بازتفسیر این ارتباطات، ابداع، آزمودن کردن خودشان و دیدگاه های جدید لذت می برند. هیچ نوع شخصیتی دیگری بیش از ماجراجو ها به کنکاش و آزمایش به این طریق دست نمی زند. این امر حس خودانگیختگی را ایجاد می کند و باعث می شود افراد ماجراجو حتی برای دوستان نزدیک و عزیزان خود هم غیرقابل پیش بینی به نظر برسند.

با این همه، افراد ماجراجو قطعاً درونگرا هستند، و وقتی از کانون توجه خارج می شوند تا تنها باشند و دوباره نیرو بگیرند باعث غافلگیر شدن بیشتر دوستان خود می گردند. هرچند تنها شدن افراد با نوع شخصیتی ماجراجو به این معنی نیست که بیکار می نشینند بلکه آن ها از این زمان برای درون نگری، ارزیابی و رواج اصول خود بهره می گیرند. افراد ماجراجو بجای اینکه در گذشته یا آینده متوقف شوند، در مورد اینکه چه کسی هستند فکر می کنند. وقتی از غار تنهایی خود برمی گردند، متحول شده‌اند.

شخصیت ماجراجو

افراد ماجراجو در زندگی به دنبال پیدا کردن راه هایی برای پیشبرد اشتیاق خود هستند. رفتارهای پرمخاطره مانند قماربازی و ورزش های خطرناک در بین این نوع شخصیتی شایع تر است. خوشبختانه هم سویی آنها با لحظه و محیط به آنها این امکان را می دهد تا نسبت به سایرین عملکرد بهتری داشته باشند. افراد ماجراجو همچنین از برقراری ارتباط با دیگران لذت می برند و جذابیتی دارند که نمی توان در برابر آن مقاومت کرد.

افراد با تیپ شخصیت ماجراجو ISFP همیشه می دانند که با تعریف و تمجید می توانند دل افرادی که سعی می کنند اعمال مخاطره‌آمیز آنها را غیرمسئولانه یا بی پروایانه بدانند، نرم کنند. با این حال، اگر انتقادی مطرح شود، ممکن است سرانجام خوشی نداشته باشد. برخی افراد ماجراجو می توانند نظراتی که با تعابیر دوستانه مطرح شده باشد را تحمل کنند، و برای آنها به عنوان دیدگاه دیگری برای کمک به پیشبرد اشتیاق خود در راه های تازه ارزش قائل شوند. اما اگر اظهار نظر گزنده تر باشد و چندان پخته نباشد، ممکن است شخصیت های ماجراجو برخورد خوبی نداشته باشند.

افراد ماجراجو نسبت به احساسات دیگران حساس بوده و برای هماهنگی ارزش قائل هستند. وقتی افراد دارای این نوع شخصیت با انتقاد مواجه می شوند ممکن است نتوانند به راحتی خود را کنار بکشند تا گرفتار بحث های جدی نشوند. اما زندگی در لحظه در هر دو سمت جریان پیدا می کند و وقتی احساسات شدید بحث و جدل فروکش کرد، افراد ماجراجو معمولاً می توانند گذشته را متعلق به گذشته بدانند و طوری به حرکت خود ادامه بدهند که انگار هرگز اتفاقی رخ نداده است.

بزرگ ترین چالش برای افراد ماجراجو برنامه ریزی برای آینده است. پیدا کردن آرمان هایی سازنده برای پایه گذاری اهداف خود و تلاش برای رسیدن به اهداف که اصول مثبتی پدید می آورد به هیچ وجه کار کوچکی نیست. افراد ماجراجو بر خلاف برخی از انواع شخصیتی دیگر، برای آینده خود از نظر اقتصادی و بازنشستگی برنامه ریزی نمی کنند. بلکه اقدامات و رفتارهای خود را به عنوان کارهایی که به حس هویتشان یاری می رساند برنامه ریزی می کنند، یعنی موجب ایجاد تجربیات زیادی می شود، نه حقوق بازنشستگی.

اگر این اهداف و اصول شرافت مندانه باشند، ممکن است افراد ماجراجو اعمالی توأم با بخشش و از خود گذشتگی زیاد انجام دهند اما این احتمال هم وجود دارد که افراد دارای شخصیت ماجراجو هویتی خودمحورانه برای خود دست و پا کنند و براساس خودخواهی، تقلب و خودپرستی دست به عمل بزنند. برای افراد ماجراجو مهم است به یاد داشته باشند که برای تبدیل شدن به شخصی که می‌خواهند باید فعال باشند. ممکن است پدید آوردن و حفظ یک عادت جدید برای آنها راحت نیست، اما افراد دارای شخصیت ماجراجو ISFP با صرف وقت در هر روز برای درک انگیزه های خود می توانند از نقاط قوت خود استفاده کرده و هر آنچه که عاشق آن شده‌اند را دنبال کنند.

نقاط قوت و ضعف شخصیت ماجراجو ISFP

نقاط قوت ISFP ها

نقاط قوت شخصیت ماجراجو

  • جذاب و دلربا: افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو آرام و خونگرم هستند و نگرش سهل گیرانه ای به زندگی دارند. این ویژگی ها به طور طبیعی آنها را دوست داشتنی و محبوب می کند.
  • حساس و همدل: ماجراجویان به راحتی با احساسات دیگران ارتباط برقرار می کنند و به آنها کمک می کنند تا هماهنگی و حسن نیت برقرار کنند و تعارضات را به حداقل برسانند.
  • تخیل بالا: شخصیت‌های ماجراجو با آگاهی از احساسات دیگران، از خلاقیت و بینش برای خلق ایده های جسورانه ای استفاده می‌کنند که با قلب مردم صحبت می‌کند. در حالی که توضیح این ویژگی دشوار است، این تخیل زنده و روح اکتشافی به روش های غیرمنتظره ای به ماجراجویان کمک می کند.
  • پرشور: در زیر چهره ی خجالتی و آرام ماجراجویان ISFP، قلب شدیداً احساسی ای می تپد. وقتی افراد با تیپ شخصیتی ISFP درگیر چیزی هیجان انگیز و جالب می شوند، می توانند هر چیز دیگری را برای آن رها کنند.
  • کنجکاو: ماجراجویان باید خودشان ببینند و کشف کنند که آیا ایده هایشان درست است یا خیر.
  • هنری: ماجراجویان می توانند خلاقیت خود را به روش های ملموس و با زیبایی خیره کننده نشان دهند. خواه نوشتن یک آهنگ، نقاشی یک احساس، یا ارائه یک آمار در نمودار، ماجراجویان راهی برای تجسم چیزهایی دارند که برای مخاطبانشان جذاب است.

نقاط ضعف ISFP ها

نقاط ضعف شخصیت ماجراجو

  • به شدت مستقل: آزادی بیان اولویت اصلی ماجراجویان ISFP است. هر چیزی که با آن تداخل داشته باشد، مانند سنت ها و قوانین سخت، حس ظلم را برای شخصیت های ماجراجو ایجاد می کند.
  • غیر قابل پیش بینی: ماجراجویان از تعهدات و برنامه های بلندمدت بیزارند. تمایل به اجتناب فعالانه از برنامه ریزی برای آینده می تواند باعث ایجاد فشار در روابط عاشقانه ماجراجویان و مشکلات مالی بعدی در زندگی شود.
  • به راحتی تحت استرس قرار می گیرند: ماجراجویان در زمان حال زندگی می کنند و پر از احساسات هستند. وقتی شرایط از کنترل خارج می شود، افراد با تیپ شخصیتی ISFP به شدت تحت استرس قرار می گیرند و جذابیت و خلاقیت خود را از دست می دهند.
  • بیش از حد رقابتی: ماجراجویان می توانند چیزهای کوچک را به رقابت های شدید تبدیل کنند و موفقیت طولانی مدت خود را در جستجوی افتخار لحظه ای از دست دهند.
  • نوسان عزت‌نفس: انجام بعضی کارها با حساسیت و هنرمندی ماجراجویان دشوار است و تلاش‌های ماجراجو اغلب نادیده گرفته می‌شوند. شخصیت ماجراجو اگر تحت حمایت قرار نگیرد، به راحتی احساس نارضایتی می کند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ماجراجو ISFP

ماجراجویان ISFP کاملاً مرموز هستند و شناخت آنها دشوار است. در حالی که افراد بسیار احساساتی هستند، از این حساسیت با دقت محافظت می کنند و ترجیح می دهند گوش دهند تا صحبت کنند، افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو به جای آن روی شریک زندگی خود تمرکز می کنند و علاقه چندانی به دیکته کردن حال و هوای یک موقعیت با احساسات خود ندارند. اگرچه گاهی اوقات این می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما اگر آن‌ها را برای آنچه هستند پذیرفته شوند، ماجراجویان ثابت می‌کنند که شریکی گرم و مشتاق هستند.

بعید است که چیزی در رابطه شخصیت ماجراجو ISFP کهنه شود، حتی طولانی ترین شرکا هم می توانند از رازهایی که ماجراجویان نگه می دارند شگفت زده شوند. همانطور که روابط آنها رشد می کند، شرکای ماجراجویان به شور و نشاط و خودانگیختگی می رسند که برای این دوره از رابطه مناسب است. ماجراجویان ممکن است برنامه ریزان خوبی نباشند و ترجیح می دهند به شرکای خود اجازه دهند که رهبری و استراتژی را بر عهده بگیرند، آنها تقریباً هیچ وقت کارهایی که باید انجام دهند در زمان حال تمام نمی کنند. ماجراجویان عاشق یافتن راه هایی برای غافلگیری شرکای خود به روش های کوچک سرگرم کننده هستند.

غیرقابل پیش بینی بودن ماجراجویان یک حس عملی نیز دارد – اگر کسی قصد دارد یک سفر برنامه ریزی شده را برای ماندن در خانه با شریکی که ناگهان آنفولانزا را به عنوان یک ژست محبت دریافت کرده لغو کند، این شخصیت ماجراجو است. گذراندن وقت با شرکای خود چیزی است که ماجراجویان واقعاً از آن لذت می برند و آنها می خواهند که شریک زندگی خود بدانند که مورد توجه و ویژه هستند.

برای شرکای آنها مهم است که روشن کنند که این عشق و توجه ارزشمند است. ماجراجویان هرگز چنین تشکری را نمی‌خواهند، اما اگر آن را نشنوند، واقعاً می‌تواند به احساسات آنها آسیب برساند. چنین عباراتی نباید شفاهی باشند، ماجراجویان به اعمال اعتقاد دارند، نه به کلمات، اما بسیار مهم است که بدانند احساساتشان مشترک است.

اگر احساس کنند مورد قدردانی قرار می‌گیرند، ماجراجویان ISFP بسیار خوشحال می‌شوند که به هر طریقی که می‌دانند، متقابلاً پاسخ دهند. برای افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو رابطه جنسی بسیار مهم است و هیچ جنبه ای از زندگی آنها واضح تر از زندگی جنسی آنها نیست. صمیمیت فرصتی برای ماجراجویان است تا شریک زندگی خود را راضی کنند و تمام حس موجود را در لذت بردن از این لحظات درگیر می کنند. ماجراجویان ممکن است در جمع های عمومی خجالتی باشند، اما با شریکی که به آن اعتماد دارند، خجالتشان از بین می‌رود.

احساسات و عواطف زیربنای هر جنبه ای از روابط ماجراجویان است، در کنار تمایل به چیزهای تازه. شخصیت های ماجراجو نباید مجبور به انجام کاری شوند، و عجله در تعهدات طولانی مدت راهی مطمئن برای ترساندن آنهاست. اگر ماجراجویان نتوانند هیجان و چیزهای نو را تجربه می کنند در رابطه سرد می شوند.

با این حال، توسعه برخی مهارت ها با برنامه ریزی می تواند زمینه رشد سالمی برای ماجراجویان باشد. یاد بگیرند که با بیان احساسات خود و برقراری ارتباط واضح تر راحت تر باشند، چیزی است که شرکای آنها نیز می توانند به آن کمک کنند. در هر صورت، به اشتراک گذاشتن ویژگی مشاهده‌گر (S) معمولاً جنبه‌های چالش‌برانگیز درک متقابل را هموار می‌کند و روابط با افرادی که دارای ویژگی‌های برون‌گرا (E) و قضاوت (J) هستند، به ماجراجویان کمک می‌کند تا به روش‌های واقعی و قابل‌دستیابی بیاموزند و رشد کنند. .

زوج مناسب تیپ شخصیتی ISFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP از ساختارمندی و نظمی که افراد دارای تیپ‌های شخصیتی ESTJ یا ESFJ می تواند با خود به زندگی آن‌ها بیاورد سود

روابط دوستانه ISFP ها

در دوستی، ماجراجویان از راحت ترین افراد اطراف هستند. افرادی آرام و خودجوش، افراد دارای تیپ شخصیتی ماجراجو، مسائل را با بحث و جدل یا برنامه‌های بلندمدت ساختاریافته درگیر نمی‌کنند. سرگرمی های فکری طاقت فرسا مانند بحث در مورد سیاست اقتصادی توجه آنها را برای مدت طولانی جلب نخواهد کرد. اینجا و اکنون چیزی است که برای ماجراجویان مهم است، و آنها عاشق گذراندن وقت با دوستان خود در انجام فعالیت های معمولی و سرگرم کننده هستند.

شخصیت های ماجراجو به اعمال اعتقاد دارند نه به گفتار. آنها در مورد آنچه هست صحبت می کنند، نه آنچه می تواند، باید یا خواهد بود، و در واقع آن را انجام می دهند. این اشتیاق به عمل برای ماجراجویان یک موهبت است، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند از خجالتی بودن خود در ملاقات با افراد جدید عبور کنند. ماجراجویان بسیار حساس تر از بقیه افراد هستند، و ایجاد اعتماد کافی با دوستان جدید برای راحت شدن و احساس طبیعی بودن زمان می برد.

اگر دوستان جدید صحبت را با تعریف و تمجید شروع کنند، بعید است که هرگز به ISFP ها نزدیک شوند. افراد با این تیپ شخصیتی از اینکه تقریباً با هر کسی کنار بیایند خوشحال هستند، اما دوستان صمیمی شان باید از قضاوت کردن یا مطالبه گری بودن راحت باشند. اگر دوستانشان همه چیز را حمایت کنند و راحت جلوه دهند، ماجراجویان خوشحال می شوند و با گرمی و خنده بیشتر متقابلا پاسخ می دهند. وقتی با دوستانی هستند که به آنها اعتماد دارند، ماجراجویان می‌دانند چگونه آرامش داشته باشند، قوانین، سنت‌ها و انتظارات را کنار بگذارند تا فقط از خود لذت ببرند.

کسانی که محیط‌های امن و ساختاریافته را ترجیح می‌دهند، ممکن است در نهایت در این دوستی‌ها دچار مشکل شوند، به‌خصوص اگر به ماجراجویان درباره نحوه زندگی‌شان دستور بدهند. مانند هر زمینه ای دیگر در زندگی ISFP ها، دوستان آنها آزادند که کار خود را انجام دهند و ماجراجویان را به کار خود بسپارند.

نگرش آرام و بدون قضاوت ماجراجویان باعث می شود که آنها با دیگران کنار بیایند، اما همیشه اینطور نیست. فضای شخصی و آزادی زیاد برای شخصیت‌های ماجراجو ضروری است، و اغلب دیگر انواع تیپ های احساسی، که جهان‌بینی خود را به اشتراک می‌گذارند و از انجام دادن کارها لذت می‌برند، به سمت ماجراجویان کشیده می شوند. واقعا هیچ دوستی بهتر از ماجراجویان برای کنار گذاشتن سنت ها و لذت بردن از سرگرمی های کم استرس وجود ندارد.

والدین با تیپ شخصیتی ISFP

وقتی نوبت به فرزندپروری می رسد، ماجراجویان اغلب احساس قدرت می کنند. در حالی که نمی توان گفت که هیچ کس واقعاً برای چنین کاری آماده نیست، اما گرمای طبیعی شخصیت های ماجراجو، عملی بودن و طبیعت آرام آنها به آنها کمک می کند تا در هر لحظه از شادی و سختی که با بزرگ کردن کودک همراه است، قدردانی کنند.

بزرگترین قدرت ماجراجویان مسلماً لذتی است که از بودن و کمک به عزیزانشان می برند. نیازهای عملی از همان روز اول مورد توجه قرار می‌گیرد و فرزندان ماجراجو همیشه می‌توانند روی کاری هیجان‌انگیز برای انجام یا یادگیری هر روز حساب کنند. افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو عاشق سرگرمی، فعالیت‌های عملی هستند و با رشد فرزندانشان، اغلب تشویق می‌شوند تا سرگرمی‌های بیشتری را انجام دهند که حول این نوع فعالیت‌ها می‌چرخد.

حتی زمانی که این فعالیت‌های عملی جلو می روند، ماجراجویان اغلب از درونگرایی (I) خود سرپیچی می‌کنند، وقت خود را با فرزندان خود می‌گذرانند و از فعالیت‌های جذابی لذت می‌برند که بر زمان با کیفیت متمرکز است. سفرهای ناگهانی، پروژه هایی مثل مانند رنگ آمیزی مجدد اتاق خواب، یا پختن برخی غذاها با هم، همگی احتمالاً خاطرات خوبی برای فرزندان ماجراجو ISFP خواهند بود.

هیچ‌کدام از اینها به این معنی است که والدین ماجراجو بسیار سرسخت هستند، در واقع، آنها یکی از آرام‌ترین تیپ‌های شخصیتی هستند که در مورد فرزندپروری وجود دارد. ماجراجویان بر این باورند که تنها راه برای اینکه فرزندانشان واقعاً بزرگ شوند تا افرادی با ذهن باز و متعادل باشند این است که به آنها اجازه دهیم چیزهای جدید را کشف و تجربه کنند، اشتباه کنند و از آنها درس بگیرند و همیشه بدانند که توانمند خواهند بود.

مداخلات و قوانین سختگیرانه سبک ماجراجویان نیست. آزادی ای که ماجراجویان به فرزندان خود می دهند با خطراتی نیز همراه است، زیرا سطح خاصی از بلوغ را از خود کودکان می طلبد. بعضی از تجربه ها سخت تر از بقیه هستند. اینها می‌تواند درس‌های سختی برای افرادی با تیپ شخصیتی ماجراجو نیز باشد، زیرا آنها در مورد سبک زندگی یا فرزندپروری که مورد انتقاد قرار می‌گیرد، حساس‌تر از بقیه هستند. هیچ چیز به اندازه جمله “من به شما گفتم” برای انها ناخوشایند نیست.

برنامه ریزی بلند مدت یکی دیگر از زمینه های چالش برانگیز برای والدین ماجراجو است. وقتی صحبت از مواردی مانند پس‌انداز برای تحصیلات دانشگاهی فرزندانشان می‌شود، ماجراجویان لزوماً به شرکای خود متکی هستند که با سهولت بیشتری از این نوع کارها مراقبت می‌کنند.

همانطور که فرزندانشان در سنین نوجوانی رشد می کنند، ماجراجویان گاهی اوقات نیز دچار مشکل می شوند. شخصیت‌های ماجراجو ISFP باید بدانند که از کار و تلاش آنها قدردانی می‌شود، چیزی که نوجوانان آن را ابراز نمی کنند. برای یادگیری عدم واکنش بیش از حد در زمانی که همه چیز آنطور که می‌خواهند پیش نمی‌رود، می‌تواند، ماجراجویان باید وقت زیادی صرف کنند. بچه‌ها در آن سن تلاش می‌کنند از خانواده فاصله بگیرند و ماجراجویان باید بدانند که عزیزانشان در کنارشان هستند.

با این حال، در نهایت، ماجراجویان کمتر احتمال دارد که شکاف‌هایی را ایجاد کنند که سایر تیپ‌های شخصیتی گاهی بین خود و فرزندانشان ایجاد می‌کنند. همیشه از سوی بزرگسالان در حال رشد فشاری وجود خواهد داشت، اما با وجود چنین والدین صمیمی و دلسوزی، فرزندان ماجراجو همیشه می توانند مطمئن باشند که می دانند خانه  امن کجاست.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ISFP

وقتی صحبت از دنیای شغلی می شود، شخصیت ماجراجو ISFP به چیزی بیش از یک شغل نیاز دارد. ثروت، قدرت، ساختار، پیشرفت و امنیت همگی اهداف کمتری برای شخصیت‌های ماجراجو هستند و آنها آزادی خلاق می خواهند. ماجراجویان آرزوی به حقیقت پیوستن خیالات خود را دارند.

کسانی که بر پیش بینی پذیری و برنامه ریزی بلندمدت تاکید می کنند، متوجه می شوند که  پیش بردن این دیدگاه ها در مورد ماجراجویان غیرممکن است. افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو، آزمایش‌کنندگان پرشوری هستند و چه از آن آگاه باشند و چه نه، پیشگامان مشهوری هستند. تیپ های ISFP با چشم انداز منحصر به فرد خود و تمایل به اینکه خودشان باشند، آنها هنرمندان ذاتی، موسیقی دانان و عکاسان و همچنین طراحان هستند. راه اندازی کار خودشان برای ماجراجویان بسیار جذاب تر از کار اداری است.

ماجراجویان از نشستن بیکار در محیط های تکراری متنفرند. آن‌ها افرادی آزاد هستند و به انعطاف‌پذیری، فرصت‌هایی برای بداهه‌پردازی، و کار همه جانبه‌ای نیاز دارند که هر حسی را درگیر کند. اگر این نیازها را با ماهیت رقابتی خود ترکیب کنند، شخصیت های ماجراجو ورزشکاران انفرادی فوق العاده ای هستند. ماجراجویان ترجیح می‌دهند در لحظه زندگی کنند و معتقدند اینجا و اکنون مهمترین چیز است.

این ویژگی گاهی اوقات ماجراجویان ISFP را بی پروا و کوته بین می کند، اگرچه این مشکلات کاملا واضح نخواهد بود. تاکید بر چیزهای عملی و ملموس، اشیایی که می توان آنها را دید و لمس کرد، به قیمت نادیده گرفتن ایده های انتزاعی تر است. ماجراجویان اغلب احساس می‌کنند که کنترل کمی بر آینده دارند و نمی‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند، بنابراین نگرانی در مورد آن اکنون فایده‌ای ندارد.

این طرز فکر می تواند آنها را از بسیاری از مشاغل ایده آل خود مانند روانشناسی، مشاوره و تدریس باز دارد که برای شروع به برنامه ریزی طولانی مدت و مدارک تحصیلی نیاز دارد. برای اینکه ماجراجویان به مدت طولانی روی یک هدف واحد متمرکز شوند، انرژی زیادی می‌طلبد، اما می‌تواند زندگی روزمره را برای بقیه عمرشان بسیار پربارتر کند. یک مسیر ساده تر حول کار آزاد در هر صنعتی که ماجراجویان از آن لذت می برند ایده آل آنهاست. به نظر می رسد ماجراجویان همیشه راهی برای زیباتر کردن و هیجان انگیزتر کردن دنیا و گذران زندگی پیدا می کنند.

شغل های مناسب شخصیت ماجراجو ISFP

طراح مد، نقاش، نجار، باغبان، جواهرساز، سفال گر، سرآشپز، خیاط، پرستار، جراح، چشم پزشک، کاردرمانگر، دستیار پزشکف باستان شناس، نقشه بردار، زمین شناس، معلم دبستان، گارسون، کشاورز، تربیت کننده حیوانات، مشاور اعتیاد، فروشنده، نماینده فروش، منشی، رئیس دفتر، مدیر مدرسه، بازرس بیمه، پلیس، هنر درمانگر، خلبان

شخصیت ماجراجو ISFP در کار

در محل کار، ماجراجویان به دنبال موقعیت‌هایی هستند که به آن‌ها فضای بیشتری برای انجام دادن کارها به روش خودشان بدهد. محیط‌های خشک که حول سنت‌های محکم و رویه‌های کاملاً اجرا شده می‌چرخند، بعید است برای شخصیت‌های ماجراجو جذابیت داشته باشند. ماجراجویان خودجوش، جذاب، و سرگرم کننده فقط می خواهند فرصتی برای بیان این ویژگی های طبیعی داشته باشند و بدانند که تلاش های آنها مورد قدردانی قرار می گیرد.

ISFP ها به عنوان کارمند

افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو دوست ندارند تحت کنترل باشند، و این می تواند در موقعیت های کارمندی کاملاً واضح باشد – آنها از تحت سلطه بودن متنفرند. در عین حال، ماجراجویان برای تمرکز بلندمدت خود شناخته شده نیستند، بلکه به دلیل سازگاری و خودانگیختگی خود شناخته شده اند. آن‌ها از روش‌های غیر متعارف استفاده می‌کنند، گاهی اوقات از روش‌های مخاطره‌آمیز، و قوانین موجود فقط روش دیگران برای انجام کارها هستند نه آنها. با این حال، ماجراجویان راهی برای به وقوع پیوستن چیزها پیدا می کنند. برای مدیریت موفقیت‌آمیز شخصیت‌های ماجراجو، باید اهداف مشخصی وجود داشته باشد و در غیر این صورت آنها ماندگار نخواهند بود.

اگر بتوان این تعادل را ایجاد کرد، ماجراجویان ISFP خود را یادگیرنده‌های مشتاق و حل‌کننده‌های پرشوری نشان می‌دهند، به‌ویژه اگر بتوانند با افراد دیگر رو به رو شوند یا به تنهایی با یک مشکل برخورد کنند. افراد با این تیپ شخصیتی متواضع و حتی خجالتی هستند و بعید است که با کمک داوطلبانه خود را در نشان دهند. اما ماجراجویان ISFP عاشق این هستند که احساس قدردانی کنند، و اگر کاری به آنها محول شود، سخت کار می کنند تا این قدردانی را به دست آورند.

ISFP ها به عنوان همکار

در میان همکاران خود، ماجراجویان احساس راحتی می کنند. کار با افراد برابر و دادن برخی توصیه ها به منظور حل مشکلات عملی درست جایی است که شخصیت های ماجراجو دوست دارند باشند. در حالی که اگر نقششان مستلزم تعامل اجتماعی بیش از حد باشد، ممکن است خود را خسته کنند، در غیر این صورت کاملاً جذاب هستند و مهارت های اجتماعی عالی دارند.

تیپ های ISFP بردبار و دوستانه هستند و معمولاً فقط کاری را که باید انجام شود انجام می دهند بدون توجه به اینکه همکارانشان وزن خود را بالا می برند یا خیر. با این حال، در پایان روز، ماجراجویان حساس هستند و باید بدانند که این تلاش‌ها مورد قدردانی قرار می‌گیرند، یک تعریف و تمجید به‌خوبی به آنها کمک می‌کند. ماجراجویان اجازه می‌دهند اهداف شخصی‌شان روی رویکردشان به کارشان تأثیر بگذارد، که می‌تواند آن‌ها را کمی غیرقابل پیش‌بینی کند، اما این با تمایل آنها برای هماهنگی و تمایل آنها برای یافتن راه‌حل‌های برد-برد در هر زمان ممکن متعادل می‌شود.

ISFP ها به عنوان مدیر

موقعیتی که بیش از همه برای ماجراجویان غیرطبیعی به نظر می رسد، مدیریت است. آنها تیپ شخصیتی سلطه جویی نیستند و از اعمال کنترل بر دیگران، برنامه ریزی اهداف بلندمدت یا نظم دادن به رفتارهای نامطلوب لذت نمی برند. اما فقط این دلایل به این معنا نیست که شخصیت های ماجراجو در آن خوب نیستند.

حساسیت ماجراجویان به آنها این امکان را می دهد که شنوندگان خوبی باشند و به آنها کمک می کند تا انگیزه های شخصی زیردستان خود را با کار در حال انجام هماهنگ کنند. آن‌ها همچنین به زیردستان خود این آزادی را می‌دهند تا کارهایی را که برای حل مسائلی که در هر روز باید حل شود، انجام دهند، و شخصیت های ISFP احتمالاً در کنار آن‌ها به دنبال آن کار خواهند بود. این به مدیران ماجراجو سبک خاصی از الهام و همکاری می دهد و معمولاً مورد پسند قرار می گیرند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFP

  • مایکل جکسون: خواننده افسانه‎ ای آمریکایی و رقاص
  • ریحانا: خواننده باربادوسی
  • بریتنی اسپیرز: خواننده آمریکایی
  • کرت کوبین: موسیقیدان آمریکایی
  • لانا دل ری: خواننده آمریکایی
  • لیدی گاگا: خواننده آمریکایی
  • بیلی ایلیش: خواننده آمریکایی
  • کریستینا آگیلرا: خواننده آمریکایی
  • فارل ویلیامز: خواننده و رپر آمریکایی
  • جئون جونگ-کوک (Jungkook): عضو گروه BTS
  • نرون: امپراتور روم
  • مرلین مونرو: بازیگر آمریکایی
  • برد پیت: بازیگر آمریکایی
  • استیون اسپیلبرگ: کارگردان آمریکایی
  • رایان گاسلینگ: بازیگر آمریکایی
  • هث لجر: بازیگر آمریکایی
  • جسیکا آلبا: بازیگر آمریکایی
  • ژان رنو: بازیگر فرانسوی
  • جان تراولتا: بازیگر آمریکایی
  • مونیکا بلوچی: مدل و بازیگر ایتالیایی
  • الیزابت تیلور: بازیگر آمریکایی
  • دیوید بکهام: بازیکن فوتبال انگلیسی
  • کوبی برایانت: بسکتبالیست آمریکایی
  • ژان-ژاک روسو: فیلسوف و نویسنده سوئیسی
  • باب راس: نقاش آمریکایی و شخصیت تلویزیونی
امتیاز 4.4 (11 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.