تیپ شخصیتی ESFP (شخصیت بازیگر)

شخصیت بازیگر ESFP فردی است برونگرا، مشاهده گر، احساسی و آینده نگر. این افراد عاشق تجربیات پر جنب و جوش هستند، مشتاقانه درگیر زندگی می شوند و از کشف ناشناخته ها لذت می برند. بسیار اجتماعی هستند و اغلب دیگران را به فعالیت های مشترک تشویق می کنند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

هر ثانیه را بدون ذره ای شک و تردید زندگی کنید.

التون جان

اگر کسی را بتوان یافت که ناگهانی و فی البداهه به رقص و آواز بپردازد، او تیپ شخصیت بازیگر ESFP است. ESFP ها غرق هیجانات لحظه ای می شوند و می خواهند دیگران نیز چنین احساسی داشته باشند. شخصیت بازیگر ESFP زمان و انرژی خود را سخاوتمندانه صرف تشویق دیگران می کند، به طوری که هیچ تیپ دیگری چنین پشتکاری را ندارد.

معرفی شخصیت بازیگر ESFP

ESFP ها دوست دارند که مرکز توجه باشند و دنیا برای آن ها صحنه ی هنرپیشگی است. بسیاری از افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESFP بازیگران واقعی هستند. این افراد علاقه ی زیادی به اجرای نمایش برای دوستان خود دارند، با شوخ طبعی منحصربه فرد و خاکی خود گپ می زنند، نوجه دیگران را جلب می‌کنند و هر گردشی را به یک جشن تبدیل می کنند. ESFP ها کاملاً اجتماعی هستند، از ساده‌ترین چیزها لذت می‌برند و هیچ لذتی برای آن‌ها بالاتر از خوش‌گذرانی با دوستان خوب خود نیست.

شخصیت بازیگر ESFP

فقط مهارت سخرانی این افراد نیست که آن ها را جذاب می کند بلکه ESFP ها قوی ترین حس زیبایی شناسی را در بین تمام تیپ های شخصیتی دارند. شخصیت ESFP توجه زیادی به مد و آراستگی لباس و نحوه ی چیدمان یک خانه دارند. آنها به خوبی می دانند چه چیزی جذابیت دیداری ایجاد می کند و برای بازتاب سبک شخصی خود به راحتی چیدمان محیط اطراف را تغییر می دهند. آن ها به طور طبیعی کنجکاو هستند و به راحتی طرح ها و سبک های جدید را بررسی می کنند.

اگرچه ممکن است همیشه اینطور به نظر نرسد، اما شخصیت بازیگر ESFP نکته سنج است و نسبت به احساسات دیگران بسیار حساس هست. افراد با این تیپ شخصیتی اغلب اولین کسانی هستند که با فردی که با مشکلی روبرو شده است، به گفتگو می پردازند و حمایت های عاطفی و توصیه های عملی خود را ارائه می دهند. با این حال، اگر خود مشکل مربوط به خود آن ها باشد، به ​​احتمال زیاد از درگیری اجتناب می کنند و ترجیح می دهند به طور مستقیم به آن رسیدگی نکنند.

بزرگترین چالشی که ESFP ها ‏با آن روبه رو می شوند این است که معمولا به قدری سرگرم لذت های لحظه ایی شده که از وظایف و مسئولیت های خود غافل می شوند. تحلیل های پیچیده، کارهای تکراری و ارتباط دادن بین آمار و واقعیت از جمله فعالیت هایی است که برای یک ESFP کار ساده ای به حساب نمی آید. اصولا به شانس یا یک فرصت پیش آمده تکیه می کنند یا ترجیح میدهند از دوستانشان کمک بگیرند. البته باید به این نکته توجه کنند که تا آخر عمر نمی توانند مسئولیت های خود را به دیگران واگذار کنند بنابراین می بایست یک برنامه ی بلند مدت را مانند حقوق بازنشستگی یا چک آپ وضعیت سلامت در نظر بگیرند.

ESFP ها ‏کیفیت و ارزش را به خوبی تشخیص می دهند، که به خودی خود صفتی عالی است اما هنگامی که با ضعف برنامه ریزی آن ها ادغام می شود ممکن است مشکلاتی به وجود آید. شخصیت ESFP تمرکز خود را بر پیدا کردن فرصت ها می گذارد، به برنامه ریزی بلند مدت توجهی نمی کند و همین موضوع مانع انجام بسیاری از فعالیت ها می شود.

هیج چیز برای یک ESFP بدتر از این نیست که حس کند در یک چارچوب با شرایط خاص قرار گرفته و نمی تواند با دوستانش خوش گذرانی کند. هرجا که نیاز به سرگرمی، شادی، خوش گذرانی و داوطلبی برای انجام کاری خاص باشد، پای یک ESFP در میان است. هیچ چیز برای یک ESFP خوشایندتر از همراهی کردن بقیه در خوشگذرانی ها نیست. ESFP ها ساعت ها می توانند در مورد مسائل مختلف صحبت کنند و احساسات عاطفی خود را به راحتی در میان بگذارند. اگر یک برنامه ریزی خوبی داشته باشند، می توانند از تمام فرصت هایی که زندگی در مقابل آنها قرار میدهد استفاده کرده و لذت ببرند.

نقاط قوت و ضعف شخصیت بازیگر ESFP

نقاط قوت ESFP

نقاط قوت ESFP ها

  • جسور: ESFP ها اصلا به ترسو بودن شناخته نمی شوند. افرادی با تیپ شخصیتی بازیگر هستند که اگر بخواهند همه چیز را تجربه می کنند، بدشان نمی آید که از منطقه راحتی خود خارج شوند، در حالی که هیچ کس دیگری مایل نیست.
  • مبتکر: سنت ها و انتظارات برای ESFP ها در درجه دوم اهمیت قرار دارند. شخصیت‌های بازیگر دوست دارند سبک‌های جدید را آزمایش کنند و دائماً راه‌های جدیدی برای حضور در میان جمعیت پیدا می‌کنند.
  • زیبایی شناسی: ESFP ها بدون توقف خلاقیت هنری را به گفتار و اعمال خود نیز تزریق می کنند. هر روز برای آنها یک اجرا است و بازیگرها دوست دارند یک نمایش مجلل اجرا کنند.
  • عملی: برای ESFP ها، جهان باید احساس و تجربه شود. حقیقت عجیب‌تر از داستان است، و بازیگرها ترجیح می‌دهند ببینند و انجام دهند تا اینکه درباره «چه می‌شد» اظهار نظر فلسفی کنند.
  • ناظر: با این همه تمرکز بر اینجا و اکنون، بر انجام و بازیگری، منطقی است که ESFP ها در هنگام توجه به چیزها و تغییرات واقعی و ملموس ناظر هستند.
  • مهارت های مردمی عالی: بیشتر از همه چیز، ESFP ها دوست دارند به مردم توجه کنند. آنها پرحرف، شوخ هستند و تقریباً هرگز از موضوعاتی برای گفت و گو کم نمی کنند. برای افراد با این تیپ شخصیتی، شادی و رضایت ناشی از زمانی است که با افرادی می گذرانند که از بودن با آنها لذت می برند.

نقاط ضعف ESFP

نقاط ضعف ESFP ها

  •  حساس: افراد بازیگر به شدت احساساتی هستند و در برابر انتقاد بسیار آسیب پذیر هستند. آنها ممکن است احساس کنند که در گوشه ای عقب افتاده اند و گاهی اوقات واکنش بدی نشان می دهند. این احتمالاً بزرگترین نقطه ضعف ESFP ها است، زیرا پرداختن به سایر نقاط ضعف آشکار شده را بسیار دشوار می کند.
  • تناقض گریز: ESFP ها گاهی اوقات تضاد را نادیده می گیرند و کاملاً از آن اجتناب می کنند. آنها تمایل دارند آنچه را که برای رهایی از چنین موقعیت هایی لازم است بگویند و انجام دهند، سپس به سمت چیزهای سرگرم کننده تر می روند.
  • بی حوصله: اگر چیز سرگرم کننده ای نباشد، ESFP ها راه هایی برای ایجاد آن پیدا می کنند. رفتارهای مخاطره آمیز، خودپسندی و لذت های لحظه ای ناشی از برنامه های کوتاه مدت، همه چیزهایی هستند که سرگرمی ها معمولاً به آن دچار می شوند.
  • ضعف در برنامه ریزی بلندمدت: شخصیت های بازیگر ESFP به ندرت برنامه ریزی دقیقی برای آینده انجام می دهند. برای آن‌ها، همه چیز همان‌طور که می‌آیند، پیش می‌آیند، با این باور که می‌توانند هر لحظه تغییر کنند. حتی با چیزهایی که می‌توان برایشان برنامه‌ریزی کرد، وقت نمی گذارند و گام‌ها و پیامدها را مشخص نمی کنند و به خود زحمت نمی‌دهند.
  • تمرکز پایین: هر چیزی که به تعهد و تمرکز طولانی مدت نیاز دارد یک چالش خاص برای ESFP ها است. ترفند بازیگرها این است که لذت های روزانه و کوچک را در اهداف گسترده‌تر بیابند و با کارهای خسته‌کننده‌ای که باید انجام شوند، آن را ادغام کنند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی بازیگر ESFP

تیپ های شخصیت بازیگر افرادی اجتماعی، سرگرم کننده و آزاده هستند که در لحظه زندگی می کنند و ذره ای از هیجان را از همه چیز بیرون می کشند. طبیعتاً هنگام قرار ملاقات از این طراوت و انرژی دریغ نمی کنند. برای افرادی که تیپ شخصیتی ESFP دارند، روابط به این معنا نیست که به آرامی پایه‌هایی برای آینده بسازند، یا برای زندگی برنامه‌ریزی کنند، بلکه چیزهای حباب‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی هستند که تا زمانی که لذتی وجود دارد از آنها لذت ببرند.

البته، وقتی این لذت تمام شود، رابطه از بین رفته است. ESFP ها بدون توجه به حرفه های عاشقانه و فداکاری امروزی، دائماً موقعیت ها و تعهدات خود را ارزیابی می کنند. اگر یک هفته بعد آن‌ها همان احساس را نداشتند، تمام است و شخصیت‌های بازیگر مشکلی ندارند که به طور جدی به فکر جدا شدن باشند. در حالی که ESFP ها می‌توانند به جای لذت، روی روابط خود کار کنند، اما برای درک اینکه می‌تواند رابطه می تواند ارزش زحمت را داشته باشد، به پختگی و تجربه زیادی نیاز دارد.

اگرچه آنها دوام ندارند، اما روابط با ESFP ها فراموش نشدنی است. افراد با این تیپ شخصیتی همیشه فعالیت های جدید و هیجان انگیزی در آستین خود دارند و از گذراندن هر لحظه با شریک زندگی خود لذت می برند. شخصیت بازیگر ESFP از صمیمیت فیزیکی بی‌نهایت لذت می‌برد، و ثابت می‌کنند که عاشق، کنجکاو و با ذهنی باز هستند که عاشق تقسیم لذت با شرکای مشتاق و متقابل هستند.
مکالمه با ESFP ها مشابه است و به جای عبارات عمیق، بر موضوعات سرگرم‌کننده و گاهی عجیب و غریب تمرکز می‌کند. گذشته و آینده، علوم و سیاست، و برنامه ها و تعهدات بلندمدت همگی به طور معمول توسط شخصیت های بازیگر نادیده گرفته می شوند. آنها سرعت کار را کاهش می دهند و به تفریح می پردازند.

روابط عاشقانه ESFP

شخصیت های بازیگر با خوشحالی درباره هر چیزی یا هر کسی که به ذهنشان می‌آید صحبت می‌کنند، اما موضوع خاصی ندارند. ESFP های حساس، به «پیشنهادات» بیرونی درباره نحوه مدیریت زندگی عاشقانه‌شان پاسخ ضعیفی می‌دهند. اگر انتقادات از طرف شریکشان باشد، آنها حتی بدتر پاسخ می دهند و تلاش برای حذف این احساسات با عذرخواهی نیز مفید نیست. مدیریت بهتر این موقعیت‌ها برای تیپ های بازیگر یک مشکل قطعی برای بهبود است، زیرا کل روابط ناسالم و بد حول همین ویژگی می‌چرخند.

بازیگرها برای رابطه های اجتماعی ارزش زیادی قائل هستند و تقریباً به اندازه نظرات دوستانشان در مورد شریک‌هایشان تحت تأثیر قرار می‌گیرند. از آنجایی که ESFP ها جذب افرادی می‌شوند که نگرش‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند، این می‌تواند آنها را در یک اتاق پژواک قرار دهد که فقط به آنها می‌گوید آنچه می‌خواهند بشنوند و رفتارهای ناپخته را تقویت می‌کند.

همه این تمایلات می توانند بعداً به ضرر شخصیت بازیگر ESFP باشد. تمایل بازیگرها به اجتناب از وعده‌ها و تعهدات و جهش از شریکی به شریکی دیگر، اهداف بلندمدت ضروری مانند ازدواج را خراب می‌کند. ایجاد روابط واقعی به زمان و تلاش آگاهانه نیاز دارد.

خوشبختانه، ESFP ها افرادی فوق‌العاده دوست‌داشتنی هستند که از لذت‌های کوچک زندگی لذت می‌برند و به ندرت می‌خواهند در شریک زندگی خود تنوع داشته باشند. بازیگرها مشتاق و دوست داشتنی اند، با عشقی خالص که به همه چیز اهمیت می دهد، آنها خوش شانس هستند که وقت می گذارند تا شخصی را پیدا کنند که واقعاً از بودن در کنار او لذت می برند، نه اینکه خیلی زود به ثبات بپردازند.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ESFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP درونگرایی تیپ‌های شخصیتی ISTJ و ISFP را به عنوان یک چالش در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند که یک رابطه‌ی سرگرم‌کننده و مبتنی بر همراهی با آن‌ها ایجاد کنند.

روابط دوستانه ESFP ها

شخصیت بازیگر ESFP به خاطر نگرش‌های اجتماعی و هیجان‌انگیز سرکوب‌ناپذیر خود شناخته می‌شود. آن‌ها چیز زیادی را درونی نمی‌کنند، و همه آن را با محافل گسترده دوستان خود با شوخ طبعی، اشتیاق و خوش‌بینی به اشتراک می‌گذارند. ESFP ها کاوشگر لذت های زندگی هستند و از به اشتراک گذاشتن آن تجربیات با دیگران لذت خاصی می برند. برای بازیگرها، اگر نمی‌توانید احساس کنید زنده هستید، زندگی کردن فایده‌ای ندارد.

بازیگر ها اهل عمل هستند. بیرون رفتن با فعالیت‌هایی که هر پنج حواس را درگیر می‌کنند، ایده شخصیت‌های سرگرم‌کننده از یک زمان خوب است. آنها فعالیت های عملی و حسی را بازی های فکری ترجیح می دهند. افراد با تیپ شخصیتی بازیگر حساس هستند و رد کردن پیشنهاد سرگرمی‌هایشان را شخصی تلقی می کنند و گاهی به دوستی‌ها پایان می دهند. ESFP ها وقت برای سخنرانی و قانع کردن بقیه ندارند.

با این حال، پیدا کردن دوستان جدید برای بازیگرها مشکلی نیست، آنها از ترکیبی جذاب از صراحت و جذابیت استفاده می‌کنند تا همه چیز را در زنده نگه دارند. بازیگران در هیجان و تمرکزشان بر روی اینجا و اکنون در طول تاریخ، به راحتی ماجراجویی را که با یک نفر ا خسته کننده می دانند، و زمانی که فردی از دایره دوستی انها خارج می شود، ادامه می‌دهند.

همه اینها می تواند این تصور را ایجاد کند که ESFP ها موجوداتی کم عمق و لذت محور هستند که به هیچکس جز خودشان اهمیت چندانی نمی دهند. این یک سوء تفاهم وحشتناک و دور از واقعیت است، اما با این وجود دوستی با تیپ های شخصیتی شهودی (N) را چالش برانگیز می کند. بازیگران صمیمانه به دوستان خود اهمیت می‌دهند، به همین دلیل است که تلاش زیادی برای ارائه تجربیات گروهی انجام می‌دهند که معتقدند همه از آن لذت خواهند برد و به درگیری‌های این روابط پایان می‌دهد.

با رشد و بلوغ، افراد بازیگر ESFP بیشتر و بیشتر به انواع شخصیت ها و رویکردهای مختلف احترام می گذارند. ابتکار برای افرادی با تیپ شخصیتی سرلوحه زندگی است. ESFP ها عاشق لمس موضوعات فکری و فلسفی هستند و به دنبال انواع مختلفی از شخصیت ها و دیدگاه ها هستند تا در بین دوستان خود نگه دارند.

والدین با تیپ شخصیتی ESFP

شخصیت بازیگر ESFP از آرام ترین و سرگرم کننده ترین والدین هستند. بازی با کودکان برای آنها یک لذت واقعی است و افراد با تیپ شخصیتی ESFP دائماً راه های جدید و هیجان انگیزی برای لذت بردن از اوقات خود با فرزندان خود ابداع می کنند. بازیگران از اولین لحظه‌ای که نوزادان خود را در آغوش می‌گیرند، با شادی و شگفتی که فرزندانشان در هر چیزی که در اطرافشان است تجربه می‌کنند، شاد می‌شوند و آن را تا حد امکان به اشتراک می‌گذارند و تشویق می‌کنند.

کاوش و تجارب فلسفه‌های کلیدی برای والدین ESFP سرگرم‌کننده هستند، وقتی فرزندانشان سؤال می‌پرسند، پاسخ آنها این است: «بیایید دریابیم!»  ساختارهای شدید و فعالیت های دقیق برنامه ریزی شده بخش بزرگی از والدین شخصیت های سرگرم کننده نیست. آن‌ها ترجیح می‌دهند روز به روز همه چیز را بپذیرند و با اجازه دادن به فرزندانشان به کشف چیزهای جدید به روش خود آنها را آزاد بگذارند، چیزی که توسط فرزندان  بازیگران بسیار قدردانی می‌شود.

البته، این به این معنی نیست که هیچ قانونی وجود ندارد . نظم و انضباط از شخصیت بازیگر آنها فاصله زیادی دارد، اما آینده نگری و بلوغ خود را دارند و  ESFP ها اغلب مشتاق هستند که از رنج و شکست فرزندان خود جلوگیری کنند. افراد با تیپ شخصیتی بازیگر، خودشان کاملاً حساس هستند و از فرزندانشان انتظار دارند که به قوانینی که وجود دارد احترام بگذارند و توجه کنند، موضوعی که در سنین نوجوانی مورد اختلاف آنها است.

با این حال، سرگرمی ها همیشه به این شخصیت خود ادامه می دهند، و از فرزندانشان حمایت عاطفی زیادی می کنند. در حالی که ESFP ها والدین سختگیری نیستند، اما محبت گرم و حس عملی بودن، به شخصیت های بازیگر سبک فرزندپروری بسیار پرورش دهنده و تشویق کننده می دهد و شکاف را به خوبی پر می کند. وقتی فرزندانشان خود را فضانوردان آینده می‌دانند و تخیل می کنند، ESFP ها با خوشحالی سفینه‌های فضایی ساختگی می‌سازند و بعداً از این ارتباط برای کمک به کودکانشان برای تمرکز بر روی تکالیف مدرسه و اهدافشان استفاده می‌کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ESFP

ESFP ها شخصیت منحصر به فردی دارند که آنها را در برخی مشاغل استثنایی و در برخی دیگر دچار مشکل می کند، آنها خلق و خوی اطراف خود را منعکس می کنند. هنگامی که افراد با تیپ شخصیتی سرگرم کننده در یک مهمانی یا کنسرت هستند، آن خلق و خوی شادی را منعکس می کنند، وقتی دوستانشان غمگین هستند، آن را با همدردی و همدلی منعکس می کنند و هنگامی که بحرانی وجود دارد، بازیگرها نیز با موقعیت سازگار می‌شوند.

در نتیجه، تقریباً هر شغلی که بر کار با دیگران متمرکز باشد مناسب است و حتی برای شادی و مولد بودن ESFP ها ضروری است. شخصیت‌های بازیگر ESFP، برنامه‌ریزان رویدادهای طبیعی، نمایندگان فروش، برنامه‌ریزان سفر و راهنمای تور هستند، زیرا هر یک از این‌ها حس هیجان، تحریک و تازگی را بین آن‌ها و مشتریانشان ایجاد می‌کند.

افراد بازیگر حساسیت عاطفی خود را با احساس قوی استقلال و تدبیر متعادل می کنند و هر کاری را منحصر به فرد می کند. شخصیت های بازیگر ESFP واقعاً از گذراندن وقت با دیگران و آشنایی با آنها لذت می‌برند و در شاد کردن مردم، حتی در ناامیدکننده‌ترین موقعیت‌ها، مهارت دارند. یک چالش خوب همیشه توسط شخصیت های ESFP قدردانی می شود، و آنها روانشناسان، مددکاران اجتماعی، مربیان و مشاورانی فوق العاده و الهام بخش هستند که رضایت کارکنان یا مشتریان را بهبود می بخشند.

شخصیت بازیگر ESFP با توانایی خود در پاسخگویی با تدبیر و اشتیاق در مواقعی که نیاز شدید به کمک آن‌ها وجود دارد، متخصصان پزشکی درخشانی می‌سازند، به‌ویژه به عنوان متخخص اورژانس، امدادگر و پرستار. آنها به سرعت اطلاعات مربوط به دیگران را به دست می آورند و به آنها کمک می کنند تا در برخورد با بیمار یا مجروح مستقیماً به اصل موضوع برسند. بازیگر ها با احساسات شدید، رشد می‌کنند و جای بهتری برای آن وجود ندارد.

هر کس انرژی لازم برای این کار را ندارد، یا مسئولیت مرگ و زندگی را می‌خواهد، برخی از بازیگرها ترجیح می‌دهند با خلق زیبایی، مردم را خوشحال و هیجان زده کنند. افراد با این تیپ شخصیتی انرژی خلاقانه زیادی دارند و بسیاری از آنها در زمینه موسیقی، مد، عکاسی و طراحی داخلی، شغل های رضایت بخشی ایجاد می کنند. با بهترین حس زیبایی شناسی از هر تیپ شخصیتی، ESFP ها به ​​دلیل سبک زیبایی شناسی خود مشهور هستند.

با این حال، مشاغلی که ارتباط انسانی را حذف می‌کنند و بر تصمیمات بی‌طرفانه و مبتنی بر داده تمرکز می‌کنند، برای ESFP ها عذاب‌آور هستند. برخی از شخصیت‌های بازیگر در چنین کارهایی به اندازه کافی خوب عمل می‌کنند، اما در بیشتر موارد، برای مشاغلی مانند نوشتن یا تجزیه و تحلیل داده‌ها مناسب نیستند. همچنین نفرت بازیگرها را از برنامه‌ها، ساختارها، و تکرار را در نظر بگیرید و آنها را در کار کارمندی تصور کنید!

صرف نظر از اینکه علایق متنوع آنها در کجا نهفته است، ESFP ها به آزادی، تازگی و مهمتر از همه به تماس انسانی نیاز دارند. افراد دارای تیپ شخصیتی بازیگر باید بدانند که نه تنها مورد قدردانی قرار می گیرند، اما  میخواهند دوست داشته شوند. وقتی بازیگرها سر کار می‌آیند، می‌خواهند شلوغی را ببینند، و با تیمی متشکل از دوستان توانا که خیلی خوشحال هستند در کنارشان اقدامی انجام دهند و آن را دنبال کنند.

شغل های مناسب شخصیت بازیگر ESFP

معلم، مشاور، مربی ورزش، مددکار اجتماعی، روانشناس، پرستار، دامپزشک، تکنسین پزشکی، فیزیوتراپ، مراقب سالمندان، متخصص تغذیه، تکنسین داروخانه، اپراتور آژانس مسافرتی، راهنمای تور، عکاس، موسیقی دان، افسر پلیس، کشاورز، تهیه کننده برنامه تلویزیونی، نقاش، مجسمه ساز، مدیر منابع انسانی، مهماندار، جواهرساز، سرآشپز، مسئول پذیرش، زمین شناس، پزشک اطفال، دستیار دندانپزشک

شخصیت بازیگر ESFP در کار

صرف نظر از موقعیتی که شخصیت های بازیگر در محل کار خود را پیدا می‌کنند، تمایل دارند که محیط را تا حد امکان دوستانه و لذت بخش کنند. افراد با تیپ شخصیتی ESFP می توانند یک نگرش اجتماعی و آرام داشته باشند و از آن استفاده کنند تا دیگران را با کارهای عملی که باید انجام دهند، همراهی کنند. هر چه بازیگرها آزادی بیشتری برای برآورده کردن این نیازها داشته باشند، نتایج بهتری به دست می‌آیند، تا زمانی که بدانند هدف چیست، و به سختی می‌توان تیپ شخصیتی بهتری از بازیگرها را در یک محیط کاری پرتحرک و پویا داشت.

ESFP ها به عنوان کارمند

به عنوان زیردستان، ESFP ها با تغییر و ایده های جدید رشد می کنند و از کارهای تکراری و کاملاً تعریف شده متنفرند. مدیران شخصیت‌های آنها، آزمایش‌کنندگانی می‌یابند که می‌توانند طوفان فکری کنند، به سرعت روش‌های جدید را درک کنند و از آن روش‌ها استفاده عملی کنند. تا زمانی که بازیگرها کمی آزادی عمل داشته باشند، سبک خلاقانه خود را اعمال کنند. با این حال، شخصیت بازیگر ممکن است به تلاش نیاز داشته باشد، زیرا می‌توانند در لحظه فراموشکار باشند، و می‌توانند بیشتر درگیر تلاش برای کسب بازدهی سریع شوند و برنامه های بلند مدت را از یاد ببرند.

افراد ESFP بازخورد صادقانه ای در مورد اینکه آیا چیزها منطقی هستند یا خیر، ارائه می دهند، اما نسبت به انتقاد دیگران از عادات خود کاملاً حساس هستند، افراد با این تیپ شخصیتی، حالت تدافعی پیدا می کنند و به راحتی ناراحت می شوند. اما در نهایت، اگر آنها بر این باور باشند که انتقاد از نیت صادقانه برای کمک است، نه صدمه زدن، آن را به دل نمی گیرند. بزرگترین چالش برای ESFP ها در موقعیت‌های کارمندی این است که آنها برای آزادی و استقلال بسیار بیشتر از ایمنی و امنیت ارزش قائل هستند و اگر شرایط آنها برآورده نشود، به همان اندازه احتمال دارد که آنها شغلشان را ترک کنند.

ESFP ها به عنوان همکار

اگر کسی بتواند با همکاران خود دوست شود و تنش را در تیم خود حفظ کند، آن ESFP ها هستند. یک فضای سرگرم کننده برای بازیگرها مهم است و افراد با تیپ شخصیتی ESFP از مهارت های مشاهده ای و اجتماعی قوی خود استفاده می کنند تا همه را دور هم جمع کنند و در صورت لزوم، حال و هوای تلخ را تغییر دهند. ESFP ها به ندرت ایده های خاصی در مورد چگونگی تحقق این امر دارند و با خوشحالی رویدادها و فعالیت هایی را در داخل و خارج از محل کار سازماندهی می کنند. آنها در خودانگیختگی، شوخ طبعی و اشتیاق رقیب ندارند.

ESFP ها به عنوان مدیر

به عنوان مدیران، بازیگرها هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا انرژی و سرگرمی را به کارهای روزانه‌ای که باید انجام شود، وارد کنند. شخصیت های ESFP از بودن در مرکز توجه و حتی بیشتر از این که احساس کنند مورد نیاز و قدردانی هستند، لذت می برند. انجام دادن خواسته کارمندانشان، چیزی است که ESFP ها بخشی از کار می دانند. اقتدار و موقعیت اجتماعی به دلیل اینکه آنها بخش مهمی از تیمی هستند که کار را انجام می دهند در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

افراد بازیگر در توجه به خلق و خوی دیگران عالی هستند، و تیپ های شخصیتی کمی وجود دارد که در جلوگیری از تعارض و ایجاد محیط های کاری آرام و لذت بخش خوب عمل کنند. زیردستان آنها همیشه می توانند نظر خود را بیان کنند و افراد با این تیپ شخصیتی همیشه از شنیدن صدای دیگران خوشحال می شوند، حتی اگر چیزی آنها را ناراحت کند. توانایی بازیگرها در برقراری ارتباط با دیگران و همدلی با آنها، آنها را به رهبرانی مدبر و الهام‌بخش تبدیل می‌کند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESFP

  • ویلیام جی. کلینتون: رئیس‎ جمهور آمریکا
  • کتی پری: خواننده انگلیسی
  • الویس پریسلی: خواننده و تهیه ‎کننده موسیقی آمریکایی
  • نیکی میناژ: رپر ترینیداد و توباگویی – آمریکایی
  • پینک: خواننده آمریکایی
  • مایلی سایرس: خواننده آمریکایی
  • لئوناردو دی کاپریو: بازیگر آمریکایی
  • ویل اسمیت: بازیگر آمریکایی
  • اندی سمبرگ: کمدین و بازیگر آمریکایی
  • جان گودمن: بازیگر آمریکایی
  • جیک جیلنهال: بازیگر آمریکایی
  • زک افران: بازیگر آمریکایی
  • بریتانی مورفی: بازیگر آمریکایی
  • میکلانجلو بوناروتی (میکل آنژ): هنرمند و مجسمه ‎ساز ایتالیایی
  • دکتر وین دایر: نویسنده آمریکایی کتاب ‎های روانشناسی
امتیاز 4.7 (3 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.