تیپ شخصیتی ESFJ (شخصیت نماینده)

شخصیت نماینده ESFJ فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، بصری و با دقت زیاد، احساساتی و اهل قضاوت. آن ها انسان هایی جذاب هستند که روی مردم و اجتماعات تمرکز دارند و از شرکت در مراسم های اجتماعی و حضور در جمع لذت می برند. دستاورهای شخصیت نماینده تحت هدایت ارزش های قاطع آن ها قرار دارد و اغلب با اشتیاق دیگران را راهنمایی می کنند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

یکدیگر را تشویق کنید، بلند کنید و تقویت کنید. زیرا انرژی مثبتی که به یک نفر سرایت می کند توسط همه ما احساس خواهد شد.

DEBORAH DAY

معرفی شخصیت نماینده ESFJ

افراد با شخصیت نماینده ESFJ معمولا بسیار محبوب هستند. این تیپ شخصیتی بسیار متداول است، آن ها چیزی حدود دوازده درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. شخصیت نماینده ESFJ مشوق و هدایتگر شما خواهد بود، او به همه چیز شکل داده، نقاط ضعف را در نظر گرفته و تیم را به سمت پیروزی و شهرت هدایت خواهد کرد. این افراد همچنان از حمایت دوستان و افراد مورد علاقه ی خود لذت می برند، دورهمی های اجتماعی را سازماندهی کرده و بهترین تلاش ممکن را انجام می دهند تا اطمینان یابند همه شاد هستند.

شخصیت نماینده ESFJ

صحبت کردن در مورد نظریه های علمی یا بحث و مناظره در مورد قوانین اصولا موضوعاتی نیستند که شخصیت ESFJ برای زمانی طولانی به ادامه ی ان ها علاقه مند باشد. تیپ شخصیتی ESFJ بسیار نگران تیپ و ظاهر خود، موقعیت اجتماعی و جایگاه خود در مقابل افراد دیگر هستند. غیب کردن و کارهای این چنینی برای آن ها لذت بخش است اما بیشترین سعی خود را می کنند تا از این قدرت های خود در راه درست استفاده کنند.

شخصیت های نماینده ESFJ افرادی نوع دوست هستند و مسئولیت خود را برای کمک به دیگران و انجام کار صحیح بسیار جدی ادامه خواهند داد. البته برای شخصیت نماینده ESFJ مهم است که به یاد داشته باشند افراد مختلف دارای پیش زمینه و دیدگاه های متفاوتی هستند و چیزی که ممکن است به نظر آن ها درست بیاید همیشه حقیقت مطلق نیست.

افرادی که این شخصیت را دارند از سلسله مراتب خوششان می آید و بیشترین تلاششان را می کنند تا جایگاه خوبی داشته باشند، چه در خانه و چه در محیط کار. شخصیت نماینده ESFJ با حمایت و برونگرایی خود همیشه نقطه ی توجه هستند، آن ها همانی هستند که همیشه برای چت کردن و خندیدن با همه فرصتی پیدا می کند. شخصیت های ESFJ از شنیدن در مورد فعالیت ها و روابط دوستان خود لذت می برند، جزئیات کوچک را همیشه به یاد دارند و همیشه آماده هستند تا با گرمی و شور و شوق زیاد در مورد هرچیزی صحبت کنند. اگر اوضاع خوب پیش نرود فرد ESFJ موضوع را می فهمد و سعی می کند تا شادی را به گروه برگرداند.

تیپ شخصیت ESFJ به علت بیزار بودن از بحث و اختلاف، بخش زیادی از انرژی خود را برای گسترش روابط اجتماعی صرف می کند و برنامه ریزی و کارهای سازمان دهی شده را به فعالیت هایی که هدف مشخصی ندارند یا دورهمی های بدون هماهنگی ترجیح می دهد. کسانی که در این تیپ شخصیتی هستند تلاش زیادی را صرف فعالیت هایی می کنند که برنامه ریزی کرده اند و اگر ایده های آن ها رد شده یا افراد دیگر علاقه ای به ایده هایشان نداشته باشند به سادگی احساساتشان آسیب خواهد دید.

وقتی صحبت از حساسیت زیاد می شود که بزرگترین چالش تیپ شخصیتی نماینده است، مردم ممکن است با شما مخالفت کرده و یا از شما انتقاد کنند، با وجودی که این ها می توانند آزاردهنده باشند اما بخشی از زندگی هستند. بهترین کاری که فرد ESFJ می تواند انجام دهد اجرا کردن کاری است که در ان می تواند بهترین باشد: یک الگو برای دیگران باشد، از چیزهایی که قدرت مراقبت از آنها را دارد حفاظت کند و از اینکه افراد زیادی تلاش های او را تحسین کرده و قدر او را می دانند لذت ببرد.

نقاط قوت و ضعف شخصیت نماینده ESFJ

نقاط قوت ESFJ

نقاط قوت ESFJ

  • مهارت‌های عملی قوی: ESFJ ها مدیران عالی برای کارهای روزمره و تعمیر و نگهداری هستند و از مراقبت از نزدیکان خود لذت می‌برند.
  • مسئولیت پذیری زیاد: افرادی که تیپ شخصیتی ESFJ دارند، احساس مسئولیت قوی دارند و برای انجام تعهدات خود تلاش می کنند، اگرچه ممکن است گاهی اوقات این بیشتر ناشی از احساس انتظارات اجتماعی باشد تا انگیزه درونی.
  • بسیار وفادار: این افراد ارزش بسیار زیادی برای ثبات و امنیت قائل هستند و یکی از قابل اعتمادترین کارمندها و شرکا هستند. ESFJ ها اصلی ترین عضو گروه های خانوادگی یا گروه های اجتماعی هستند و همیشه می‌توان به افراد با این تیپ شخصیتی اعتماد کرد.
  • احساسی و صمیمی: این شخصیت به دنبال هماهنگی است و عمیقاً به احساسات دیگران اهمیت می دهد و مراقب است به کسی توهین نکند یا صدمه نزنند، آنها از بحث و جدال متنفرند.
  • مهارتهای ارتباطی بالا: این ویژگی ها در کنار هم قرار می گیرند تا ESFJ را اجتماعی، صمیمی و دوست داشتنی کنند. شخصیت‌های نماینده نیاز شدیدی به «تعلق» دارند، و هیچ مشکلی با صحبت‌های کوچک یا پیروی از نشانه‌های اجتماعی برای کمک به آنها برای ایفای نقش فعال در جوامع خود ندارند.

نقاط ضعف ESFJ

نقاط ضعف ESFJ

  • نگرانی زیاد در مورد وضعیت اجتماعی خود: نگرانی از موقعیت و نفوذ اجتماعی، بر بسیاری از تصمیمات آنها تأثیر می گذارد و به طور بالقوه خلاقیت و ذهن باز آنها را محدود می کند.
  • انعطاف پذیری پایین: ESFJ ها به آنچه از نظر اجتماعی قابل قبول است اهمیت زیادی می دهند و می توانند بسیار محتاط باشند، حتی نسبت به هر چیز غیر متعارف انتقاد می کنند. افراد با تیپ شخصیتی نماینده گاهی اوقات خود را بیش از حد تحت فشار قرار می دهند تا همرنگ جماعت شوند.
  • خلاقیت پایین: همانطور که می توانند از رفتار “غیر معمول” دیگران انتقاد کنند، ممکن است تمایلی به خروج از منطقه امن خود به دلیل ترس از متفاوت بودن، نداشته باشند.
  • آسیب پذیر در برابر انتقاد: ایجاد تغییر در این تیپ شخصیتی بسیار چالش برانگیز است. اگر شخصی، به ویژه یک فرد نزدیک به آنها، عادات، اعتقادات یا سنت های آنها را مورد انتقاد قرار دهد، بسیار تدافعی عمل می کنند و آسیب می بینند.
  • بسیار وابسته: ESFJ ها باید قدردانی و تحسین دیگران را بشنوند و ببینند. اگر تلاش آنها مورد توجه قرار نگیرد به دنبال جلب تحسین و تمجید دیگران می روند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی نماینده ESFJ

اعتبار اجتماعی بالا و احساس تعلق بسیار زیاد و روابط عاشقانه از اهمیت ویژه ای برای ESFJ ها برخوردار است. هیچ نوع رابطه دیگری به افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ همان سطح از حمایت، فداکاری و احساس امنیت و ثباتی که با روابط عاشقانه قوی به وجود می آید را نمی دهد.

تیپ های شخصیتی ESFJ رفتارهای بی ثبات انجام نمی دهند. آنها باید بدانند که شریک زندگی آنها همیشه در کنار آنها خواهند بود و از آنها حمایت می کنند و ازدواج و تشکیل خانواده هدف نهایی است.
با در نظر گرفتن چنین هدفی، شخصیت‌های ESFJ در هر مرحله، از قرار ملاقات گرفته تا ازدواج، همه چیز را بسیار جدی می‌گیرند. همه چیز در مورد روابط نماینده ها بر اساس ارضای نیازهای متقابل است، از ایجاد درک اولیه تا احترام متقابل و حمایت از نظرات و اهداف یکدیگر. دانستن اینکه آنها مورد علاقه و قدردانی هستند تأثیر زیادی بر روحیه و عزت نفس نماینده ها دارد.

اگر آنها احساس کنند که این حمایت وجود ندارد، مانند زمانی که از آنها انتقاد می کنند، ESFJ ها می توانند به شدت آسیب ببینند. افراد با تیپ شخصیتی نماینده از تعارض و انتقاد خوششان نمی آید، این می تواند رسیدگی به مشکلاتی را که پیش می آید چالش برانگیز کند. هیچ چیز برای ESFJ ها آزاردهنده‌تر یا افسرده‌کننده‌تر از این نیست که بدانند شرکایشان به رویاها یا نظرات آنها احترام نمی‌گذارند. ESFJ ها می توانند در مواجهه با سختی ها به طرز شگفت انگیزی سخت و خستگی ناپذیر باشند، اما بدون شک باید بدانند که شرکایشان 100% پشتشان هستند.

متأسفانه، ESFJ های کم تجربه ممکن است فاقد قدرت و خرد درونی برای جذب این حمایت از راه‌های سالم باشند. آنها می توانند بسیار نیازمند و وابسته باشند و اصول و ارزش های خود را در ازای تایید شریک خود به خطر بیاندازند. این یک تله وحشتناک است و نه تنها جذاب نیست، بلکه می تواند به راحتی منجر به روابط آزاردهنده عاطفی شود که باعث کاهش بیشتر عزت نفس نماینده ها می شود. دام دیگر، تثبیت آنها در موقعیت اجتماعی شان و نیاز آنها به تأیید است، برای نماینده ها غیرمعمول نیست که اطرافیان و بستگان نقش مهم‌تری در انتخاب شریک‌ شان داشته باشند تا ارزش های خودشان.

ESFJ ها افرادی خونگرم و وفادار هستند که می خواهند احساس اعتماد و ارزش داشته باشند. آنها در امور عملی مانند مدیریت پول و وظایف اداری عالی هستند و خوشحال می شوند اگر این وظایف را به عهده بگیرند. افراد با تیپ شخصیتی نماینده باید مطمئن شوند که برای ایجاد روابطی که به آنها اجازه می‌دهد نیازها و رویاهای خود را برآورده کنند، زمان می‌گذارند و با شریکی هستند که به طور کامل از مراقبت و سخاوت آن‌ها قدردانی می‌کنند و متقابلا او نیز این کارها را می کند.

ESFJ ها معمولاً در نحوه توسعه روابط خود بسیار سازماندهی شده اند و از قوانین و سنت های تعیین شده  پیروی می کنند. مثلا آنها معتقد هستند که دفعه های اول نباید زیاد تماس بگیرند یا ارتباط فیزیکی برقرار کنند. با این حال، از آنجایی که ESFJ ها بر روی دنیای فیزیکی و بیرونی متمرکز هستند و کاملاً احساسی هستند، تمایل دارند بسیار محبت‌آمیز باشند و شرکای جنسی خوبی هستند. افراد با این تیپ شخصیتی عاشق یافتن راه هایی برای خوشحال کردن شریک زندگی خود هستند. وقتی که با شریک خود راحت‌تر می‌شوند، اغلب آماده  آزمایش چیزهای جدید هستند، البته تا زمانی که شرکای آنها مایل باشند.

شخصیت نماینده ESFJ نیازهای خاصی برای روابط خود دارد و تیپ های شخصیتی خاصی به بهترین وجه می توانند این نیازها را برآورده کنند. به طور کلی، شرکای این تیپ باید در ویژگی مشاهده‌کننده (S) نماینده مشترک باشند، اما همچنین می‌توانند برای ایجاد حس درون‌گرایی که شرکای درون‌گرا (I) می‌توانند منتقل کنند، یا شاید یک ویژگی مخالف دیگر برای کمک به ESFJ ها در تمرکز بر تصمیم‌های منطقی در صورت لزوم مفید باشد، یا در موقعیت‌های جدید ذهن بازتری داشته باشید.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ESFJ

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ  که تحت تأثیر احساسات خود هستند، برای ایجاد تعادل در زندگی خود به منطق افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP یا ISTP نیاز دارند. همچنین این تیپ ها تاییدطلبی افراطی و روابط اجتماعی ESFJ ها را به تعادل می رساند.

روابط دوستانه ESFJ ها

ESFJ ها یک تیپ شخصیتی بسیار اجتماعی هستند که به دنبال حلقه های بزرگ دوستان هستند و مایلند زمان و انرژی زیادی رابرای حفظ این روابط صرف کنند. نماینده های وفادار و خونگرم برای بودن در کنار دوستان خود بدون توجه به هر اتفاقی و منبع ثابت حمایت عاطفی و تشویق شناخته شده اند.

شخصیت های نماینده با انجام هر کاری که می‌توانند برای اطمینان از خوشحالی دوستانشان و راحت بودن به طور طبیعی تقریباً در هر محیطی بسیار محبوب هستند. این پویایی است که ESFJ ها واقعاً از آن لذت می برند، اما آنها همچنین انتظار دارند که تلاش ها و حمایت های آنها متقابل باشد. هیچ چیز برای افرادی که تیپ شخصیتی نماینده دارند به اندازه این که بفهمند یک دوست مورد اعتماد از اعتقادات یا عادات آنها انتقاد می کند آزاردهنده نیست، مگر اینکه در یک رویارویی مستقیم و به آرامی به او گفته شود.

نماینده ها تمایل دارند بر این باورند که دوستانشان هیچ غلطی نمی توانند بکنند، همیشه بدون توجه به شرایط برای دفاع از آنها قدم برمی دارند و در عوض انتظار دارند همان سود شک را داشته باشند. ESFJ ها می توانند دایره دوستان خود را تا حد زیادی گسترش دهند، اگر یاد بگیرند که به جای قضاوت و نتیجه گیری فوری، پذیرای دیدگاه های دیگر باشند. برای نماینده ها، مانند هر کس دیگری، مهم است که از انزوای سایر دیدگاه‌ها و نظرات خودداری کنند، با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند و آنها را درک کنند.

از سوی دیگر، ESFJ ها در استفاده از حساسیت خود برای هماهنگی با آنچه که باعث انگیزه و محرک دوستانشان می شود، عالی هستند. در حالی که در برخی لحظات، شخصیت‌های نماینده گاهی اوقات می‌توانند از این حساسیت  برای اذیت کردن دیگران استفاده کنند، ولی آنها به مراتب بیشتر علاقه‌مند به حفظ روابط قوی هستند و این ابزاری عالی برای انجام این کار است. شخصیت های ESFJ نوع دوست هستند و تقریبا همیشه از قدرت خود برای کار خیر، تشویق و الهام بخشیدن به دیگران استفاده می کنند.

به طور کلی، تیپ شخصیتی نماینده یک شخصیت دلپذیر و صمیمانه است. انرژی و هوش اجتماعی آنها دوستان و آشنایان زیادی را برای آنها به ارمغان می آورد و حمایت و فداکاری آنها این دوستی ها را صمیمی و قوی نگه می دارد. با این همه شور و شوق برای زندگی، لحظه های کسل کننده با شخصیت نماینده ESFJ مطمئناً کم خواهند بود.

والدین با تیپ شخصیتی ESFJ

نماینده ها به‌عنوان والدین فرصتی عالی دارند تا گرمی، محبت و فداکاری خود را به شیوه‌هایی که تأثیر واقعی و مثبت دارند، نشان دهند. والدین ESFJ حساس و در عین حال محکم اند، آنها می توانند قوانین و اختیارات خود را بدون اینکه کاملاً زورگو باشند، با استفاده از شفقت و حمایت خود برای رفع سوءتفاهمات یا اختلاف نظرها وضع کنند.

بچه دار شدن اغلب نقطه اوج اهداف زندگی شخصیت نماینده ESFJ است و آنها هر لحظه از آن را ارزشمند می شمارند. از همان ابتدا، ESFJ ها سعی می کنند اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان احساس امنیت و شادی می کنند. افراد با تیپ شخصیتی نماینده، از نوزادان خود که کاملاً به مراقبت از آنها وابسته هستند، بسیار حمایت می کنند. از آنجایی که خانواده برای نماینده ها مهم است، شروعی فوق العاده با ارزش برای رابطه آنها است.

همانطور که فرزندانشان رشد می کنند و شروع به کاوش بیشتر می کنند، عشق و مراقبت ESFJ ها به آنها بیشتر می شود، اما اغلب بیش از حد محافظه کار می شوند. نماینده ها نه تنها از نظر جسمی فرزندان خود را به طور وسواسی ایمن نگه می دارند، بلکه از لحاظ اجتماعی نیز با ترتیب دادن قرارهای بازی، اردوها و سایر فعالیت ها به اندازه ای که فرزندانشان نیاز به مرتکب شدن اشتباهاتی که منجر به رشد عاطفی و استقلال اجتماعی می شود، به آنها فضا نمی دهند.

شخصیت های نماینده برای هماهنگی و ثبات ارزش زیادی قائل هستند و اغلب سعی می‌کنند از فشار غیرمستقیم برای آموزش درس‌های زندگی استفاده کنند. با این حال، زمانی که آنها مجبور به رویارویی با اعمال اشتباه آشکار فرزندان خود می شوند، والدین ESFJ قاطعانه وارد عمل می شوند و انتظار دارند به گفته های آنها احترام گذاشته شود. والدین نماینده که معتقد به نقش های سنتی هستند، رابطه والد-فرزند را سیاه و سفید می بینند و اختیارات خودشان را خیلی مهم می دانند.

هنگامی که فرزندانشان در سنین نوجوانی هستند و شروع به دوری از والدین خود می کنند، نماینده ها دچار مشکل می شوند. شخصیت های نماینده ای که احساس می کنند فرزندان خود را از دست می دهند، گاهی سعی می کنند وابستگی خود را تا آنجا که ممکن است طولانی کنند. یادآوری این نکته مهم است که وقتی بچه های بالغ خانه را ترک می کنند، به این دلیل است که والدین آنها در آماده کردن آنها برای مرحله بعدی زندگی خود موفق بوده اند، موفقیتی که ESFJ ها می توانند به آن افتخار کنند.

فرزندان شخصیت نماینده ESFJ همیشه از حساسیت و صمیمیتی که با آن بزرگ شده‌اند قدردانی خواهند کرد و با گذشت زمان و داشتن فرزندان خود، این حقیقت را گرامی می‌دارند که این کودکان از مزایای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی هستند که بی‌قید و شرط آنها را دوست دارند و از آنها مراقبت می‌کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ESFJ

از آنجایی که شخصیت نماینده با حس عملی و نیروی اجتماعی همراه است، مشاغلی که آنها رضایت‌بخش‌ می‌دانند، معمولاً حول بهترین استفاده از این ویژگی‌ها می‌چرخد. ESFJ ها به خوبی سازماندهی شده اند و از ایجاد نظم و ساختار در محل کار خود لذت می برند و اغلب در محیط هایی با سلسله مراتب و وظایف واضح و قابل پیش بینی بهترین کار را انجام می دهند. یکنواختی و کار معمولی برای تیپ شخصیتی نماینده بد نیست، زیرا آنها از انجام کاری که باید انجام شود خوشحال هستند.

مشاغل مدیریتی به ESFJ ها اجازه می دهد تا نه تنها یک محیط، بلکه افراد حاضر در آن را سازماندهی کنند. مهارت‌های عملی آن‌ها و قابل اعتماد بودنشان، از شخصیت‌های نماینده حسابداران شگفت‌آوری می‌سازد، اگرچه آنها اغلب ترجیح می‌دهند حسابدار شخصی باشند، به مردم کمک کنند و مستقیماً با آن‌ها تعامل داشته باشند، نه اینکه حسابداران شرکتی در اتاق‌های انفرادی که اعداد و ارقام را به هم بزنند.

مشاغل صرفاً تحلیلی اغلب برای ESFJ ها بسیار کسل کننده هستند، آنها به تعامل انسانی و بازخورد عاطفی نیاز دارند تا واقعاً در خط کار خود راضی باشند. افرادی با تیپ شخصیتی ESFJ ارائه دهندگان عالی مراقبت های پزشکی و مددکاری اجتماعی هستند چرا که درک انسانی بالا دارند و شنوندگان خوبی هستند. تدریس یکی دیگر از گزینه های عالی است، زیرا نماینده ها اقتدار را دوست دارند، اما به اندازه کافی حمایت کننده و دوستانه هستند تا از این اقتدار احساس سرسختی نداشته باشند.

بهترین شغل‌ها برای شخصیت نماینده ESFJ همگی این مزیت را دارد که شاید مهمترین نیاز آنها را ارضا می کند: احساس قدردانی و دانستن اینکه به کسی کمک کرده‌اند. نماینده ها به سختی می توانند راضی شوند، مگر اینکه بدانند کاری ارزشمند برای شخص دیگری انجام داده اند. این اغلب نیروی محرکه شغل و پیشرفت شغلی ESFJ ها است. در هر کاری که آنها انتخاب می کنند، راحتی شخصیت های ESFJ در موقعیت های اجتماعی پرمشغله و دانش و مهارت های عملی گرد هم می آیند تا افرادی باشند که نه تنها سازنده و مفید هستند، بلکه افرادی هستند که واقعاً از آن لذت می برند.

شغل های مناسب شخصیت نماینده ESFJ

رادیولوژیست، دستیار پزشک، منشی، دامپزشک، گفتار درمانگر، متخصص تغذیه، دندانپزشک، مربی ورزشی، پرستار، معلم، مشاور، مددکار اجتماعی، روحانی، مشاور ترک اعتیاد، مدیر خدمات به مشتریان، نماینده بیمه، هتل داری، مسئول پذیرش، نماینده فروش، مهماندار هواپیما، راهنمای تورهای مسافرتی، فروشنده، مشاور املاک، آرایشگر، بازاریاب، کارگردان، طراح لباس، روانشناس، منشی دادگاه، مدیر تدارکات

شخصیت نماینده ESFJ در کار

وقتی صحبت از محل کار به میان می آید، ESFJ ها تمایلات واضحی دارند که بدون توجه به موقعیت نشان می دهد. افراد با تیپ شخصیتی نماینده در نظم و هماهنگی اجتماعی رشد می‌کنند و از صمیمیت و هوش اجتماعی خود استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که هر فرد مسئولیت‌های خود را می‌داند و قادر به انجام کارهایی است که باید انجام شود. ESFJ ها راحت هستند و خواسته هایشان را صراحتا با احترام بیان می کنند، حتی با وجود سلسله مراتب و نقش‌های روشن. چه به عنوان  کارمند، چه همکاران یا مدیران، شخصیت‌های ESFJ انتظار دارند که به اقتدار احترام گذاشته شود و قوانین و استانداردها حمایت شود.

ESFJ ها به عنوان کارمند

ESFJ ها با مسئولیت های مشخص و با هدف، افرادی صبور، کارآمد و سخت کوش هستند که به اختیارات مدیران خود احترام می گذارند. در حالی که نماینده ها ممکن است با آزادی و خلاقیت بیش از حد مبارزه کنند، آنها در محیط های کاری با ساختار، امنیت و دستورالعمل ها رشد می کنند. کارهای روتین برای ESFJ ها مشکلی ندارند و فداکاری و وفاداری آنها باعث احترام مدیرانشان می شود.

ESFJ ها به عنوان همکار

کار تیمی مفهومی است که شخصیت نماینده ESFJ در اجرای آن مشکلی ندارد. افرادی با تیپ شخصیتی نماینده که اغلب در محل کار به دنبال دوستان می گردند، تقریباً همیشه مایلند در زمان و مکان مورد نیاز کمک کنند. به نظر می رسد که ESFJ ها به مدیران پروژه و کسی که مشکل ها را حل می کند، مشهورند. از سوی دیگر، نماینده ها اغلب نیاز دارند که با گروه کار کنند، تنها ماندن در کنار کاغذبازی‌ها برای روزهای متوالی آنها را خسته و ناکام می‌گذارد.

نماینده ها به ویژگی‌هایشان  افتخار می‌کنند، که این باعث می‌شود وقتی مورد انتقاد قرار می‌گیرند، حساس‌تر می‌شوند. هنگامی که پیشنهادات و کمک آنها رد می شود، شخصیت های نماینده می توانند دلخور شوند. ESFJ ها ممکن است به همکاران خود نیاز داشته باشند که هر از گاهی برای کارهای آنها ابراز قدردانی کنند.

ESFJ ها به عنوان مدیر

نماینده ها از مسئولیت هایی که سازماندهی موقعیت های اجتماعی را به همراه دارد لذت می برند و لذتی که از مدیریت سایر افراد احساس می کنند به خوبی به سمت های مدیریتی آنها تبدیل می شود. به عنوان رهبران تیم، ESFJ ها راه هایی را پیدا می کنند تا همه احساس مشارکت کنند، افراد را متحد می کنند و روابط را هموار می کنند تا کارها را انجام دهند.

در عین حال، نماینده ها احترام زیادی برای ساختارهای سنتی قدرت قائل هستند و اگر بعد از همه تلاش‌هایشان برای متقاعد کردن زیردستان خود برای همکاری با یکدیگر به چالش کشیدن قدرت آنها منجر شود، آنها ممکن است استرس بگیرند، کنترل عصبانیت خود را از دست بدهند و به طور کلی واکنش بدی نشان دهند. افراد با تیپ شخصیتی نماینده نسبت به موقعیت خود حساس هستند و از تعارض خوششان نمی آید و موقعیت هایی را ترجیح می دهند که همه نقش خود را بدانند. تا زمانی که انتظارات به وضوح بیان شده باشد، ESFJ ها مدیران موثر و لذت بخشی هستند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESFJ

  • جنیفر لوپز: خواننده آمریکایی
  • بیل کلینتون: سیاستمدار آمریکایی
  • ماریا کری: خواننده آمریکایی
  • هیو جکمن: بازیگر استرالیایی
  • سلین دیون: خواننده کانادایی
  • ویکتوریا بکهام: طراح مد انگلیسی
  • پنه لوپه کروز: بازیگر و مدل اسپانیایی
  • استیو هاروی: کمدین و میزبان بازی‎ های تلویزیونی آمریکایی
  • التون جان: خواننده و پیانیست انگلیسی
  • ویتنی هیوستون: خواننده آمریکایی
  • آریانا گرانده: خواننده آمریکایی
  • اد شیرن: ترانه نویس و خواننده انگلیسی
  • جانگ هو-سوک: عضو گروه BTS
  •  تیلور سویفت: خواننده سرشناس آمریکایی
  •  جو بایدن: سیاستمدار و رئیس جمهور آمریکا
  •  مارگو رابی: بازیگر استرالیایی
  •  پریانکا چوپرا: بازیگر هندی
  • الن دجرنرس: مجری معروف آمریکایی

 

امتیاز 5 (1 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.