تیپ شخصیتی ENFP (شخصیت پیکارگر)

شخصیت پیکارگر ENFP فردی است برونگرا، شهودی، احساسی و آینده نگر. این افراد تمایل به پذیرش ایده ها و اقدامات بزرگ دارند که نشان دهنده حس امید و حسن نیت آنها نسبت به دیگران است. انرژی پر جنب و جوش آنها می تواند در جهات مختلف جریان یابد.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

برایم مهم نیست برای گذران زندگی چه کاری انجام می‌دهید. می‌خواهم بدانم چه چیزی را با تمام وجود می‌خواهید و آیا جرأت آن را دارید که رؤیای برآورده کردن اشتیاق قلبی خود را در سر بپرورانید. برایم مهم نیست چند ساله هستید. می‌خواهم بدانم آیا این خطر را می‌پذیرید که مثل یک احمق به نظر برسید؛ برای عشقتان، رؤیاهایتان و ماجراجویی زنده بودن.

ORIAH MOUNTAIN DREAMER

معرفی شخصیت پیکارگر ENFP

شخصیت پیکارگر ENFP یک روح آزاد است. آن‌ها اغلب به مهمانی‌ها جان می‌بخشند، اما کمتر به هیجان محض و لذت بردن از لحظه علاقه‌مند هستند نسبت به بهره‌گیری از ارتباطات اجتماعی و عاطفی که با دیگران دارند. این افراد جذاب، مستقل، پرانرژی و دلسوز را که 7% درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند مطمئناً می‌توان در هر جمعیتی شناخت.

شخصیت پیکارگر ENFP

پیکارگران تنها افرادی خوش مشرب نیستند که به دنبال خشنود کردن مردم باشند، بلکه ماهیت رؤیاپردازشان آنها را شکل داده و به آنها اجازه می‌دهد با کنجکاوی و انرژی به دنبال ناگفته‌ها باشند. آن‌ها معمولاً زندگی را مثل یک پازل بزرگ و پیچیده می‌بینند که در آن همه چیز با هم مرتبط است، اما پیکارگران ENFP بر خلاف شخصیت های تحلیلگر که معمولاً چنین پازلی را مجموعه‌ای از سازوکارهای نظام‌مند تلقی می‌کنند، آن را از طریق منشوری از احساسات، شفقت و رمز و راز می‌بینند و همیشه به دنبال معنایی عمیق‌تر هستند.

شخصیت پیکارگر ENFP شدیداً مستقل است و بسیار از ثبات و امنیت در پی خلاقیت و آزادی است. بسیاری از گونه ‌های شخصیتی دیگر به احتمال زیاد قادر به مقاومت در برای چنین ویژگی‌هایی نیستند، و اگر پیکارگران علتی برای روشن کردن چراغ تخیل خود بیابند، آنقدر انرژی صرف آن می‌کنند که اغلب در کانون توجه قرار می‌گیرند و همتایانشان آنها را به‌‎عنوان رهبر و مربی برمی‌گزینند، اما پیکارگران استقلال‌دوست نمی‌خواهند همیشه در چنین موقعیت‌هایی قرار بگیرند. بدتر از آن وقتی است که این شخصیت‌ها ببینند درگیر کارهای اداری و رویه‌های معمول شده‌اند که ممکن است با جایگاه رهبری همراه باشد. عزت نفس پیکارگران به توانایی آنها برای دستیابی به راه حل‌های اصیل وابسته است، و آنها باید بدانند که این آزادی را دارند که دست به نوآوری بزنند، اگر در نقشی خسته‌کننده گیر بیفتند ممکن است به‌سرعت صبر خود را از دست بدهند یا افسرده شوند.

خوشبختانه افراد شخصیت پیکارگر ENFP می‌داند چگونه به آرامش برسد و کاملاً قادر به تبدیل کردن خود به روحی آزاد و خیال‌پرداز و مشتاق هستند، و این امر اغلب چنان به‌طور ناگهانی رخ می‌دهد که حتی می‌تواند نزدیکترین دوستانشان را متعجب کند. بودن در جمع به آنها فرصت برقراری روابط عاطفی با دیگران را نیز می‌دهد و باعث می‌شود انگیزه دوستان و همکاران خود را درک کنند. آن‌ها بر این باورند که هر کس باید زمان صرف کند تا احساسات خود را بشناسد و آنها را ابراز نماید و همدلی و اجتماعی بودن آنها باعث می‌شود به‌طور طبیعی این مسئله به موضوع گفتگویشان تبدیل شود.

با این حال افراد دارای شخصیت پیکارگر ENFP باید مراقب باشند، اگر بیش از حد به شهود خود تکیه کنند یا انگیزه دوستان خود را مفروض بگیرند یا پیش‌بینی کنند، ممکن است نشانه‌های را به اشتباه تعبیر کنند و باعث نابودی برنامه‌هایی شوند که با روشی مستقیم به‌راحتی قابل انجام بود. این نوع استرس اجتماعی هراسی است که باعث می‌شود این سنخ شخصیتی که بر هماهنگی متمرکز شبها خوابش نبرد. پیکارگران بسیار عاطفی و حساس هستند و وقتی باعث رنجش شخص دیگری می‌شوند، بسیار ناراحت می شوند.

شخصیت پیکارگر ENFP قبل از پیدا کردن چیزی که واقعاً برایشان درست به نظر برسد، زمان زیادی را صرف کنکاش در روابط اجتماعی، احساسات و ایده‌ها می‌کنند. اما زمانی که این شخصیت‌ها سرانجام جایگاه خود را در جهان پیدا کردند، تخیل، همدلی و شجاعتشان به احتمال فراوان نتایجی باورنکردنی پدید خواهد آورد.

نقاط ضعف و قوت شخصیت پیکارگر ENFP

نقاط قوت ENFP ها

  • کنجکاو: ENFP ها می‌توانند زیبایی و جذابیت را تقریباً در هر چیزی بیابند. این شخصیت‌های تخیلی و ذهن باز، ترسی ندارند که در جستجوی ایده‌ها، تجربیات و ماجراجویی‌های جدید، فراتر از مناطق آسایش خود قدم بگذارند.
  • حساس و همدل: برای افراد با این تیپ شخصیتی، هیچ کس بی اهمیت نیست. پیکارگرها ممکن است حتی ظریف ترین تغییرات را در خلق و خو یا بیان شخص دیگر بفهمند. از آنجایی که آنها نسبت به احساسات و نیازهای دیگران بسیار حساس هستند، ENFP ها می‌توانند از ماهیت مراقبت و توجه خود استفاده کامل کنند.
  • مشتاق: وقتی چیزی تخیل آنها را جذب می کند و به آنها الهام می بخشد، شخصیت های ENFP می خواهند آن را با هر کسی که گوش می دهد به اشتراک بگذارند. و البته آنها به همان اندازه مشتاق شنیدن عقاید و نظرات دیگران هستند، حتی اگر این افکار به شدت با افکار آنها متفاوت باشد.
  • ارتباطات عالی: پیکارگرها مملو از چیزهایی برای گفتن هستند، اما می‌توانند شنوندگانی دلسوز نیز باشند. این به آن‌ها توانایی تقریباً بی‌نظیری می‌دهد تا مکالمات مثبت و لذت‌بخشی با انواع افراد داشته باشند، حتی افرادی که موافق آنها نیستند.
  • خوشگذران: ENFP ها ممکن است برای گفتگوهای عمیق و معنادار زندگی کنند، اما همچنین می توانند خودجوش و سبک دل باشند. این شخصیت‌ها می‌دانند که چگونه در لحظه سرگرمی و شادی را پیدا کنند، و از به اشتراک گذاشتن شادی خود با دیگران به آنها حس لذت می‌دهد.
  • خوش اخلاق: همه این نقاط قوت در کنار هم قرار می گیرند تا فردی صمیمی و صمیمی، با روحیه نوع دوستانه و رفتار دوستانه را تشکیل دهند. پیکارگرها تلاش می‌کنند تا تقریباً با همه کنار بیایند، و دایره‌های آشنایان و دوستان آن‌ها معمولاً بسیار گسترده است.

نقاط ضعف ENFP ها

  • تایید طلب: اکثر پیکارگرها از این که دوست نداشته باشند ناراحت هستند. برای حفظ آرامش، ممکن است در مورد چیزهایی که برایشان مهم است سازش کنند یا اجازه دهند دیگران با آنها بد رفتار کنند. و وقتی نتوانند رضایت کسی را جلب کنند، ممکن است خواب و خوراکشان را از دست بدهند تا بفهمند در مورد آن چه کاری انجام دهند.
  • تمرکز پایین: هیجان یک پروژه جدید، به خصوص پروژه ای که شامل همکاری با افراد دیگر است، می تواند بهترین ها را در ENFP ها به ارمغان بیاورد. اما این تیپ شخصیتی به دلیل داشتن علایق در حال تغییر شناخته شده است، به این معنی که پیکارگرها ممکن است حفظ نظم و تمرکز در درازمدت را دشوار بدانند.
  • سازمان‌دهی نشده: شور و شوق پیکارگرها افسانه‌ای است، اما به همه چیز تعمیم نمی‌یابد. به طور خاص، افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است سعی کنند از مسائل خسته کننده و عملی مانند کارهای خانه، نگهداری یا کارهای اداری اجتناب کنند. احساس بی نظمی ناشی از آن می تواند به منبع اصلی استرس در زندگی آنها تبدیل شود.
  • سازگاری بیش از حد: شخصیت‌های ENFP احساس می‌کنند که برای ارتقای دیگران ساخته شده‌اند، و ممکن است هر زمان که کسی از آنها راهنمایی یا کمک بخواهد، پاسخ مثبت می‌دهند. اما تا زمانی که آنها مرزها را تعیین نکنند، حتی پرانرژی ترین مبارزان نیز می توانند بیش از حد متعهد شوند و زمان و انرژی بسیار کمی برای رسیدگی به نیازهای زندگی خود اختصاص دهند.
  • بیش از حد خوش بین: خوش بینی می تواند یکی از نقاط قوت اصلی این تیپ شخصیتی باشد. اما چشم‌انداز خوش‌بینانه پیکارگرها می‌تواند آنها را به تصمیم‌گیری با نیت خوب اما ساده‌لوحانه سوق دهد، مانند افرادی که اعتمادشان را جلب نکرده‌اند. این ویژگی همچنین می‌تواند پذیرش حقایق سخت اما ضروری را برای پیکارگرها دشوار کند و این حقایق را با دیگران به اشتراک بگذارد.
  • بی قرار: ENFP ها با نگرش مثبت و خوش بینانه خود، به ندرت از بیرون ناراحت یا ناراضی به نظر می رسند. اما آرمان گرایی درونی آنها می تواند این احساس آزاردهنده را در آنها ایجاد کند که برخی از زمینه های اصلی زندگی آنها به اندازه کافی خوب نیستند، خواه کار، زندگی خانگی یا روابطشان.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی پیکارگر ENFP

اغراق کردن در مورد اینکه ENFP ها چقدر به عشق اهمیت می‌دهند، سخت است. این تیپ شخصیتی پرشور، خونگرم و دل باز است، شخصیتی که سرشار از امیدها و رویاها، ایده ها و تجربیات است و پیکارگرها تمام این انرژی پر جنب و جوش را به روابط عاشقانه خود می آورند.

برای ENFP ها، روابط عاشقانه زیبا و هیجان‌انگیز هستند؛ فرصتی برای دو روح نه تنها برای کشف جهان با هم، بلکه برای برقراری ارتباط در عمیق‌ترین سطوح. بسیاری از پیکارگرها اشتیاق عمیقی برای به اشتراک گذاشتن زندگی خود با شخص دیگری دارند. در نتیجه، این شخصیت ها ممکن است زمانی که مجرد هستند کمی احساس پوچی کنند. در حالی که تعهد آنها به روابط تحسین برانگیز است، شخصیت پیکارگر ENFP ممکن است نیاز داشته باشد از سرمایه‌گذاری بیش از حد احساس خود در وضعیت روابط خود مراقبت کند.

وقتی پیکارگرها به کسی علاقه دارند، به ندرت خودداری می‌کنند. افراد با این تیپ شخصیتی تمایل دارند به راحتی عاشق شوند و البته نه عاشق هرکسی. ENFP ها اعتماد دارند که از خود گذشتگی و شوری که احساس می‌کنند واقعی است.

در قلب افراد خوش‌بین، تیپ های ENFP از چالش‌های عملی و ناراحتی‌های یک رابطه جدید هراس ندارند. این ممکن است توضیح دهد که چرا آنها معمولاً از روابط از راه دور طفره نمی روند، در ذهن آنها فاصله فیزیکی با قدرت عشق واقعی قابل مقایسه نیست. به جای تمرکز بر مسائل احتمالی، پیکارگرها در شادی‌های مرحله اول یک رابطه غرق می‌شوند و دائماً به دنبال راه‌هایی برای اثبات فداکاری خود و خوشحال کردن شریک زندگی خود هستند.

چه خوب و چه بد، همه نمی توانند با شور و حرارت این تیپ شخصیتی مطابقت داشته باشند. برخی از افراد فقط به فضای بیشتری نیاز دارند، چه فیزیکی، چه احساسی یا هر دو. اگر به نظر برسد که شور و شوق شریکشان با آنها مطابقت ندارد، شخصیت پیکارگر ENFP ممکن است احساس ناامنی یا نیاز پیدا کند.

و هنگامی که شعله های عاشقانه شروع به سوسو زدن یا فروکش می کند؛ همانطور که تقریباً در هر رابطه طولانی مدت اتفاق می افتد، پیکارگرها ممکن است نگران باشند که وظیفه آنها به درستی انجام نشده است و در نهایت قرار نیست این رابطه به جایی برسد.

شاید از آنجایی که ENFP ها نسبت به دوست داشتن خودشان بسیار بی‌تفاوت هستند، بتوانند با معمایی که چرا برخی از روابط به نتیجه نمی‌رسند مبارزه کنند. آیا عشق نباید به اندازه ای باشد که دو نفر را در کنار هم شاد نگه دارد؟ اما، مانند همه افراد، تیپ شخصیتی ENFP باید به خاطر داشته باشد که روابط از همه نظر متقابل هستند، علاقه متقابل، رشد متقابل و مسئولیت متقابل. شخصیت های ENFP می‌دانند که عشق پایدار نیازمند تلاش و تعهد است، اما زمانی که یک رابطه را شروع می‌کند، ممکن است نگران شوند.

پیکارگرها به روابط خود با بالاترین آرمان ها نزدیک می شوند. آنها آرزو دارند همه چیز را در مورد شریک زندگی خود بدانند و بدون قید و شرط بپذیرند، همانطور که آرزو دارند آن شخص بداند و در ازای آن بدون قید و شرط آنها را بپذیرد. با این رویکرد شدید و همه جانبه به عشق، پیکارگرها ممکن است در مراحل اولیه هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی رابطه احساس انرژی بیشتری داشته باشند. به هر حال، روابط بلندمدت مستلزم دو نفر است که نه تنها از همراهی یکدیگر لذت ببرند، بلکه در امور عملی نیز با هم پیشروی کنند، مانند کارهای خانه، بودجه، و تعهدات اجتماعی یا خانوادگی.

در روابط ثابت، شخصیت‌های پیکارگر ممکن است حسرت روزهایی را داشته باشند که آنها و شریک زندگی‌شان بیشتر روی لحظات رومانتیک تمرکز می‌کردند تا اینکه چه کسی ماشین ظرفشویی را خالی کند. برای ENFP ها، چنین مسائلی می‌تواند به‌طور دردناکی غیرعاشقانه به نظر برسد. اما اگر این افراد سهم خود را از مسئولیت‌ها بر عهده نگیرند و کمک نکنند کارها به خوبی پیش برود، در واقع ممکن است هر گونه استرس و رنجش را در رابطه تشدید کنند.

خوشبختانه، ENFP ها می‌توانند راه‌هایی برای متعادل کردن طبیعت خودانگیخته و پرشور خود با ثباتی که روابط بلندمدت نیاز دارد، بیابند. این شخصیت ها با حساسیت و حسن نیت خود می توانند حتی پیش پا افتاده ترین وظایف را به ابراز خلاقانه و صمیمانه عشق تبدیل کنند.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ENFP

تیپ های درونگرای INTJ و INFJ می‌توانند رفتارهای تکانشگرانه و هیجانی تیپ شخصیتی ENFP را به تعادل برسانند.

روابط دوستانه ENFP ها

به عنوان دوستان، پیکارگرها ENFP شاد و حامی هستند. آنها تقریباً همیشه مشتاق یک شوخی کوچک یا یک بحث عمیق، صمیمانه و احساسی در مورد هر چیزی و همه چیز هستند. سخاوتمندانه و بخشنده، پیکارگرهای سخاوتمند و بخشنده چیزهای زیادی برای ارائه در حوزه دوستی دارند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است با این ظن دست و پنجه نرم کنند که به دوستانشان بیشتر از خودشان اهمیت می دهند، سوء ظنی که می تواند باعث شود این شخصیت های اجتماعی و خونگرم بیش از کمی احساس تنهایی کنند.

برای ENFP ها، دوستی فرصتی است برای دیدن جهان از دریچه چشمان شخص دیگر. پیکارگرهای خیال پرداز و شاد، می دانند که چگونه حتی معمولی ترین لحظات را به یک موقعیت خاص تبدیل کنند. و برای این شخصیت ها، تقریباً هر فرصتی برای گذراندن وقت با دوستان یک موقعیت خاص است. ENFP هادوستان خود را گرامی می‌دارند و از اینکه یک لحظه با هم بودن را بدیهی بدانند متنفرند.

پیکارگرها می‌توانند با تشویق خوب خود، هر مناسبتی را به یک ماجراجویی تبدیل کنند، یک مهمانی، یک مسابقه، یا یک گفتگوی دلخراش درباره وضعیت جهان.همانطور که انتظار دارید، انرژی اجتماعی ENFP ها می‌تواند آهنربایی برای سایر تیپ‌های شخصیتی برون‌گرا باشد. اما گرمی و صمیمیت آنها همه جور آدمی را از پوسته خود بیرون می کشد، و بسیاری از پیکارگرها احساس می کنند با افرادی که نسبتاً خجالتی هستند دوست می شوند.

برای افرادی با این تیپ شخصیتی که جذب عمق و ظرافت می شوند، دیدن فردی که به تدریج صمیمی می شود و درونی ترین افکار و احساسات خود را آشکار می کند لذت بخش است. و با ترکیب منحصربه‌فرد خود از حساسیت و اشتیاق، ENFP ها می‌توانند به دوستان ساکت‌تر کمک کنند تا احساس کنند که درک و پذیرفته شده‌اند. از بیرون، ممکن است به نظر برسد که دوستی با این تیپ های شخصیتی راحت است و تا حدی هم همینطور است. اما این بدان معنا نیست که ENFP ها همیشه روابط عمیق و معناداری را که آرزوی آن را دارند، تجربه می‌کنند.

برخی از مردم به سادگی نمی‌خواهند از نظر احساسی به شیوه‌ای که ENFP ها می‌خواهند راحت باشند. دیگران ممکن است به شیوه‌هایی که با ارزش‌هایشان همخوانی ندارد، قضاوت‌کننده باشند. برای شخصیت پیکارگر ENFP، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بقیه جهان از روابط سطحی پر شده. در این لحظات، آنها نمی توانند فکر کنند که آیا اشتیاق عمیق آنها برای ارتباط انسانی بیش از حد است که نمی توانند آن را تحمل کنند.

ایده آل گرایی ENFP ها همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در روابط دوستانه نزدیک آنها شود. این تیپ شخصیتی به‌خاطر تلاش‌های زیاد برای مراقبت و کمک‌کردن شناخته می‌شود و پیکارگرهابه این افتخار می‌کنند که در مورد انرژی، زمان، پول، توجه و احساسات خود سخاوتمندانه هستند. اما، گاهی اوقات، پیکارگرها ممکن است آنقدر به دوستی‌های خود تن بدهند که نتوانند نیازهای خود را برآورده کنند. متأسفانه، حتی بین عزیزترین دوستان، این نوع عدم تعادل می تواند باعث رنجش و سوء تفاهم شود.

خوشبختانه، حساسیت عاطفی پیکارگران، آنها را قادر می‌سازد تا نه تنها به نیازهای دوستان خود، بلکه به نیازهای خود نیز پاسخ دهند. زمانی که ENFP ها یاد بگیرند میل خود برای کمک به دیگران را با نیازشان برای وفادار ماندن به خود متعادل کنند، می‌توانند قدرت کامل همدلی، کنجکاوی و شادی خود را به دوستی‌های خود بیاورند. ماجراهایی که ENFP ها با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، چیزهایی هستند که یک زندگی خوب از آن ساخته شده است.

والدین با تیپ شخصیتی ENFP

برای شخصیت های پیکارگر ENFP، یکی از لذت‌های بزرگ پدر و مادر شدن، به اشتراک گذاشتن حس شگفتی و الهام خود با فرزندانشان است. هیچ چیز برای والدین ENFP لذت بخش تر از دیدن فرزندشان با کنجکاوی در مورد دنیای اطراف نیست.

والدینی با این تیپ شخصیتی دوست دارند فرزندانشان همان طور که هستند احساس کنند پذیرفته شده و شایسته هستند. به جای تحت فشار قرار دادن فرزندان خود برای رفتارهای خاص، ENFP ها خلاقیت و ابراز وجود فرزندان خود را تشویق می‌کنند. این والدین با تکیه بر نبوغ و خلاقیت خود، فرزندان خود را راهنمایی می‌کنند تا علایق و علایق منحصربه‌فرد خود را کشف کنند و از آنها استقبال کنند.

پیکارگرها کنجکاوی کودکان خود را تشویق می‌کنند. اکثر والدین ENFP ارزش ساختار و قابل پیش بینی بودن را می دانند. با این حال، آنها ممکن است میل زیادی به اجرای قوانین و محدودیت ها نداشته باشند. این شخصیت ها اغلب نگران این هستند که اگر خیلی سخت گیر یا منضبط باشند، پیوند محبت آمیزی که با فرزندانشان دارند به خطر می اندازند.

با گذشت زمان، بسیاری از پیکارگرها متوجه می‌شوند که داشتن ساختار کافی در واقع می‌تواند به رشد فرزندانشان کمک کند. وقتی این والدین متوجه این موضوع شدند، اغلب یاد می‌گیرند که دستورالعمل‌هایی را به شیوه‌ای محبت‌آمیز اما محکم تنظیم کنند. در این پرتو، اجرای قوانین مناسب می‌تواند روش دیگری باشد که ENFP ها چقدر به فرزندان خود عشق می‌ورزند و از آنها مراقبت می‌کنند.

مهم نیست که فرزندانشان چگونه رفتار می کنند، والدین پیکارگر ENFP به ندرت ارتباط شان را با ماهیت همدل و همدل خود از دست می دهند. شخصیت پیکارگر ENFP تمایل دارد پذیرش و شفقت را از خود بروز دهد. به عنوان والدین، آنها قصد دارند به افرادی معتمد تبدیل شوند که فرزندانشان می توانند بدون ترس از قضاوت با آنها صحبت کنند. افراد با این تیپ شخصیتی در ایجاد فضاهای امن که در آن فرزندانشان می توانند در مورد ناامیدی ها و ترس های خود و همچنین عزیزترین امیدها و رویاهای خود راحت صحبت کنند سرآمد هستند.

در طول زندگی فرزندانشان، ENFP ها ترکیبی از عشق و حمایت زیاد را ارائه می‌کنند. اما همانطور که کودکان در سنین نوجوانی بالغ می شوند، به طور طبیعی احساس می کنند که تمایل دارند استقلال خود را ایجاد کنند. آنها ممکن است زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانند تا با خانواده خود یا دیدگاه ها و ایده هایی را تجربه کنند که کاملاً با والدینشان متفاوت است.

تیپ های ENFP اغلب انتخاب‌ها و رفتارهای فرزندانشان را به‌عنوان یک رفراندوم برای موفقیت والدین خود می‌بینند. اگرچه پیکارگرها ایده مستقل شدن فرزندانشان را دوست دارند، اما ممکن است گاهی احساس کنند که فرزندانشان آنها را از خود دور می‌کنند، چیزی که می‌تواند برای این شخصیت‌ها به شدت آزاردهنده باشد. ENFP ها ممکن است خیلی آزاد باشند، اما نسبت به احساسات و انتظارات دیگران نیز حساس هستند و ممکن است تلاش کنند رفتار فرزندان خود را شخصی نگیرند.

خوشبختانه، دلسوزی پیکارگرها می‌تواند به آنها کمک کند تا نیازهای فرزندان خود را در هر مرحله از رشد درک کنند و به آنها احترام بگذارند. والدین با این تیپ شخصیتی توانایی فوق العاده ای دارند که فرزندان خود را دقیقاً در جایی که هستند درک کنند. این می‌تواند به فرزندانشان کمک کند که احساس قوی از خود و ارزش خود داشته باشند، و آنها را قادر می‌سازد تا با اطمینان خاطر وارد دنیای بزرگ و گسترده شوند، و بدانند که هم خود و هم والدین ENFP شان باید به آنها اعتماد کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ENFP

شخصیت های پیکارگر به داشتن انبوهی از ایده‌ها، علایق و سرگرمی‌ها معروف هستند. آنها تا جایی که ممکن است برای جا دادن هر چیزی که به آن اهمیت می‌دهند در زندگی‌شان تلاش می کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که انتخاب یک مسیر شغلی می تواند باعث شود افرادی با این تیپ شخصیتی احساس پراکندگی کنند. آنها ممکن است احساس کنند که در چندین جهت کشیده شده اند، در مورد اینکه چگونه به علایق خود احترام بگذارند و گزینه های خود را باز نگه دارند در حالی که شغل ثابتی دارند، نامطمئن هستند.

ENFP ها می‌توانند از کنجکاوی و تخیل بی‌پایان خود برای پیشبرد هر حرفه‌ای استفاده کنند. هنگام انتخاب شغل، شخصیت پیکارگر ENFP متوجه می‌شوند که مشکل اصلی آنها کمبود گزینه نیست. این است که امکانات بسیار جذاب و ارزشمندی برای کشف وجود دارد.
ENFP ها با طرز فکر صحیح، می‌توانند در هر شغلی لذت و خشنودی پیدا کنند. آنها حتی ممکن است از شاد کردن یک همکار بدخلق، لبخند زدن به مشتریان عصبانی، یا تقویت روحیه یک محل کار نه چندان شاد استقبال کنند.

با این اوصاف، پیکارگرها به احتمال زیاد با کارهایی که معیارهای خاصی را برآورده می‌کنند، راضی می‌شوند. اول، آنها باید باور داشته باشند که کاری که به صورت روزانه انجام می دهند با ارزش های اصلی آنها همخوانی دارد. دوم، اکثر افراد با این تیپ شخصیتی در مشاغلی که از استعدادهای آنها استفاده می کنند و بر آنها می افزایند، بهترین احساس را دارند.

برای ENFP ها حفظ انگیزه در شغلی که آنها را قادر به کمک به مردم یا ایجاد جامعه نمی‌سازد، دشوار است. این تیپ های شخصیتی ممکن است احساس کنند که اگر شغلی را انتخاب کنند که به آنها اجازه استفاده و بهبود مهارت های افراد خود را نمی دهد، چیزی از دست رفته است. شخصیتهای پیکارگر همچنین در مشاغلی که فرصت‌های یادگیری و فضای خلاقیت را ارائه می‌دهند، بیشترین انگیزه را دارند، از جمله فرصتی برای آزمایش پروژه‌های جانبی که مورد علاقه‌شان است.

این توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از ENFP ها به سمت مشاغل در سازمان‌های غیرانتفاعی، خدمات عمومی، مشاوره، آموزش، مشتریان یا روابط عمومی، رسانه‌ها و سرگرمی‌ها و صنعت خدمات جذب می‌شوند. مشاغل در رسانه های اجتماعی و ارتباطات نیز می تواند برای آنها مناسب باشد و به آنها اجازه می دهد خلاقیت را با حس ارتباط انسانی متعادل کنند. پیکارگران همچنین ممکن است به سمت زمینه‌های علمی و فنی گرایش پیدا کنند، جایی که می‌توانند تأثیر مثبتی داشته باشند، مانند سلامت انسان و علوم محیطی.

برای افراد با این تیپ شخصیتی، چیزی به اندازه شغلی که هر روز آن یکسان است، آزاردهنده نیست. قابل پیش بینی بودن و تکرار می تواند باعث شود پیکارگران نه تنها احساس بی حوصلگی کنند، بلکه کمی هم دلسرد شوند. اگرچه آنها از درجه‌ای از ساختار و مسئولیت‌پذیری بهره می‌برند، اما ممکن است در محیط‌های کاری که به گروه‌بندی و سلسله‌مراتب سخت‌گیرانه متکی هستند، قدرت را از دست بدهند.

شخصیت پیکارگر ENFP به دنبال تنوع است و دوست دارد مدام سؤال بپرسد. برای حفظ انگیزه، آنها باید احساس کنند که در حال جابجایی مرزها و کشف ایده های جدید هستند. هر شغلی که از آنها انتظار دارد ساکت بمانند و از پروتکل پیروی کنند، عملاً نقطه قوت ENFP ها را از بین می برد.

خوشبختانه، خلاقیت سرکوب‌ناپذیر پیکارگرها در اکثر محیط‌های کاری نعمت است. این شخصیت‌ها با اشتیاق و همدلی‌شان می‌توانند هر روز کاری را به فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید تبدیل کنند و دنیا را کمی بهتر کنند.

شغل های مناسب شخصیت پیکارگر ENFP

  • روزنامه نگار
  • گرافیست
  • بازیگر
  • ناشر
  • طراح داخلی
  • نقاش
  • سر دبیر مجله
  • کارگردان
  • تهیه کننده محتوای آموزشی
  • طراح لباس
  • تحلیل گر اخبار
  • مستند ساز
  • انیمیشن ساز
  • مدیر تبلیغات
  • مشاور بازاریابی
  • معلم
  • مشاور
  • روانشناس
  • مددکار اجتماعی
  • مشاور تحصیلی
  • مسئول آموزش به والدین
  • انسان شناس
  • فیزیوتراپ
  • مخترع
  • مدیر منابع انسانی
  • رستوران دار
  • مخترع

شخصیت میانجی گر ENFP در کار

شخصیت های پیکارگر با خون گرمی و ذهن باز خود، اغلب راه‌هایی برای ایجاد خلاقیت، الهام‌بخش‌تر و دلسوزتر کردن محل کار خود پیدا می‌کنند، مهم نیست در کجای مسیر شغلی هستند. خواه آنها یک کارمند جدید یا یک مدیر عامل باشند،  ENFP ها وقتی زمان و آزادی لازم برای کشف ایده‌های جدید را داشته باشند، احساس خوشبختی می‌کنند. و اگر آنها بتوانند این ایده ها را در کنار سایر افرادی که هیجان آنها را به اشتراک می گذارند کشف کنند، بهتر است. برخی از تیپ‌های شخصیتی برای سلسله‌مراتب محل کار سخت‌گیر هستند، اما پیکارگرها همه همکاران خود را برابر خود می‌دانند. مطمئناً، آنها ممکن است بخواهند رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهند، اما بیشتر می خواهند تأثیر خوبی بر دیگران بگذارند.

ENFP ها به عنوان کارمند

به عنوان کارمند، ENFP ها اغلب مدیران خود را با خلاقیت و سازگاری خود تحت تأثیر قرار می‌دهند. افراد با این تیپ شخصیتی از آزمایش روش های جدید برای انجام کارها و تغییر مسیر در صورت لزوم خوشحال می شوند. آنها همچنین به عنوان شنوندگان عالی برجسته هستند و همیشه مشتاق در نظر گرفتن دیدگاه های دیگران هستند. شخصیت پیکارگر ENFP به انجام یک کار خوب اهمیت می‌دهند، و اغلب احساس می‌کنند که بهترین کارشان را زمانی انجام می‌دهند که بتوانند با سرعت خودشان حرکت کنند و کارها را به سبک خودشان انجام دهند.

بی‌اعتنایی مداوم از سوی روسای آنها می‌تواند به طور جدی برای ENFP ها استرس‌زا باشد. بسیاری از افراد با این تیپ شخصیتی از مدیریت و نظارت مستقیم بهره مند می شوند. پیکارگرها به این بدنام هستند که قبل از تکمیل پروژه جدید، پروژه جدیدی را شروع می کنند. آنها عاشق کاوش در مسیرهای جدید هستند، اما زمانی که جذابیت یک پروژه شروع به محو شدن کند، ممکن است برای آنها انگیزه ای باقی نماند. در این شرایط، ممکن است اعلام حضور از طرف روسای آنها به‌عنوان مسئولیت‌پذیری و تشویق یا به عبارت دیگر، کار گروهی برایشان مفید باشد.

ENFP ها به عنوان همکار

ENFP ها افرادی را که با آنها کار می‌کنند نه تنها به عنوان همکار بلکه به عنوان دوستان می‌بینند. افراد با این تیپ شخصیتی به همکاران خود علاقه واقعی نشان می دهند و کنجکاو هستند که چه چیزی آنها را شاد می کند. می‌توان روی شخصیت پیکارگر ENFP حساب کرد که هر زمان یکی از همکارانشان سرخورده است یا استرس دارد، آنها را تشویق و حمایت می‌کنند.
ENFP ها همیشه در جستجوی راه حل های برد-برد برای هر مشکلی هستند. آنها نمی خواهند با هزینه دیگران موفق شوند و به ندرت یک همکار را برای اینکه خود را خوب جلوه دهند، کنار می گذارند. در عوض، آن‌ها در جایی که شایسته است اعتبار می‌دهند و هرکسی را که کار خوبی انجام می‌دهد تمجید می‌کنند. طوفان ذهنی گروهی نقطه قوت آنهاست. پیکارگران نه تنها با مدارا، بلکه با هیجان واقعی به نظرات و پیشنهادات دیگران گوش می دهند.

توانایی آنها در استراحت و سرگرمی همیشه باعث محبوبیت این شخصیت ها در زمان های غیرکاری خواهد شد. اما چیزی که پیکارگرها را متمایز می‌کند این است که چگونه می‌توانند محبوبیت خود را به رهبری طبیعی تبدیل کنند، و الهام‌بخش همکاران خود باشند تا در تیم‌ها با هم متحد شوند و برای رسیدن به اهدافشان همکاری کنند.

ENFP ها به عنوان مدیر

روسای ENFP با افرادی که برای آنها کار می کنند ارز بالا به پایین صحبت نمی کنند. در واقع، مدیرانی با این تیپ شخصیتی رفتاری شبیه به قبل از مدیریت دارند، آنها با کارمندان خود ارتباط واقعی برقرار می کنند و به جای فریاد زدن دستورات از پشت میزشان، از طریق آنها الهام می گیرند.

ENFP ها  ترجیح می‌دهند بر روی هدف های بزرگ تمرکز کنند و به کارمندان خود اجازه می‌دهند در رسیدگی به جزئیات از قضاوت خود استفاده کنند.
با این حال، همه این دیدگاه را در مورد رهبری مشترک ندارند. در غیاب دستورات واضح، برخی از کارمندان ممکن است احساس کنند که از آنها انتظار می رود که ذهن پیکارگرها را بخوانند. و برخی از تیم ها ممکن است برای موفقیت در پروژه های خود نیاز به ضرب الاجل ها و جدول زمانی دقیق داشته باشند. برای تیپ های شخصیتی ENFP، توبیخ یا اخراج کارمندانt حتی کسانی که مستحق آن هستند، می تواند دشوار باشد. مدیران ENFP ممکن است در نهایت از افرادی که برای آنها کار می کنند ناامید شوند یا حتی از آنها سوء استفاده کنند، مگر اینکه حد و مرزها و انتظارات را تعیین کنند.

خوشبختانه، این شخصیت‌ها حساسیت و بینش لازم را دارند تا تشخیص دهند تیمشان چه زمانی به ساختار یا نظم بیشتری برای پیشرفت نیاز دارد. و اگرچه ممکن است آسان نباشد، ENFP ها می‌توانند از مهارت‌های ارتباطی و همدلی خود برای مدیریت حتی چالش‌برانگیزترین موقعیت‌های محل کار به روشی مهربان و منصفانه استفاده کنند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENFP

  • چارلز دیکنز: نویسنده انگلیسی
  • جنیفر آنیستون: بازیگر زن آمریکایی
  • کیانو ریوز: بازیگر مرد آمریکایی
  • باب دیلن: موسیقیدان آمریکایی
  • جاستین تیمبرلیک: بازیگر و خواننده آمریکایی
  • جون (RM): عضو گروه BTS
  • کیم ته-هیونگ (V): عضو گروه BTS
  • فیدل کاسترو: رهبر انقلابی کوبا
  • چه گوارا: رهبر انقلابی کوبا
  • سالوادور دالی: سورئالیست اسپانیایی
  • برایان کاکس: فیزیکدان و مجری تلویزیونی انگلیسی
  • تیلور سوییفت: خواننده آمریکایی
  • جاستین بیبر: خواننده آمریکایی
  • ویل اسمیت: بازیگر امریکایی

امتیاز 4.2 (12 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.