جعبه ابزار ذهنی

مدیریت استرس

بسیاری از ما در زندگی خود با استرس یا فشار روانی مواجه هستیم، گاه استرس موقتی از یک پروژه ی کوتاه مدت و گاه استرس طولانی مدت در یک کار با فشار بالا است. امروز در جعبه ابزار ذهنی ابزارهایی برای مدیریت استرس معرفی می کنیم.

این استرس نه تنها ناخوشایند است، بلکه می تواند به طور جدی بر سلامتی و کار ما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر از ابزار و تکنیک های مناسب استفاده کنید، می توانید استرس را مدیریت کنید.

در این صفحه، به چیستی استرس می پردازیم، بررسی می کنیم چه چیزی باعث افزایش خطر ابتلا به آن می شود و در می یابیم چگونه می توان آن را مدیریت کرد تا نتواند بر سلامت و بهره وری شما تاثیر بگذارد.

توجه داشته باشید:

در حالیکه تکنیک های مدیریت استرس در این صفحه از سایت جعبه ابزار ذهنی می تواند تاثیر مثبتی بر کاهش استرس داشته باشد، اما فقط برای راهنمایی هستند. در صورت هر گونه نگرانی در مورد بیماری های مرتبط با استرس، یا درصورتی که استرس باعث ناراحتی شدید و یا مداوم شما می شود، توصیه می کنیم به یک متخصص حرفه ای بهداشت و روان مراجعه کنید.

از اینجا شروع کنید

راهبردهای مقابله

راهبردهای مبتنی بر ادراک

راهبردهای مبتنی بر عمل

مدیریت استرس عملکرد

اعتمادبنفس و عزت نفس

تن آرامی و خواب

مدیریت خشم

شادی و رفاه

فرسودگی

دیگر مهارت های مدیریت استرس