5 راه برای کنار آمدن با اضطراب

اضطراب باعث از بین رفتن انرژی ذهنی ما می شود. امروزه اضطراب مهمترین مسئله بهداشت روان در جهان است. در سال 2017، بیش از 284 میلیون نفر در سراسر جهان دچار اضطراب شده اند و اضطراب را به شایع ترین اختلال سلامت روان در سطح جهان تبدیل کرده است.

اگر شما این سوال را از خود می پرسید که “چگونه با اضطراب کنار بیایم؟” این مقاله برای شماست. ما لیستی از بهترین استراتژی های آمدن با اضطراب تهیه کرده ایم. اینها همان استراتژی هایی است که در طول سالها برای بسیاری از مراجعان مفید بوده است و قطعا برای شما نیز مفید خواهد بود.

به طور کلی، اضطراب، ناراحتی یا عصبانیت در مورد نتیجه ی نامشخص است. بعضی اوقات، این نگرانی و ناراحتی بیش از حد است و فراتر از مسئله ای می شود که بتوانیم به تنهایی از پس آن برآییم و نیاز به کمک متخصص داریم. اگر نگرانی یا ناراحتی شما شامل حملات هراس یا رفتارهای اجباری است، برای کمک حرفه ای تر با درمانگران مجموعه ذهن آرا مشورت کنید.

مشورت با یک درمانگر یا مشاور، حتی فقط برای یک دوره کوتاه مدت، می تواند به حل بسیاری از مشکلات شما کمک کند و در کنار کمک های متخصص می توانید این 5 راه برای کنار آمدن با اضطراب را امتحان کنید.

5 راه برای کنار آمدن با اضطراب

 1. نوشتن خاطرات

journal

با یک بار خاطره نویسی، از قدرت نوشتن خاطرات شگفت زده خواهید شد. بهترین قسمت خاطره نویسی این است که هیچ درست و غلطی وجود ندارد. دفترچه خاطرات شما یک مکان خصوصی است که می توانید هر آنچه در ذهن دارید پیاده کنید و به کشف عمیقی از افکار و ذهن خود دست یابید.

خاطره نویسی روش های مختلفی دارد. شما می توانید روش های مختلف را امتحان کنید. می توانید تمام خاطرات روزتان را بنویسید و یا فقط قسمت برجسته ی افکارتان را، به هر حال بنا به شرایط می توانید به هر روشی که دوست دارید خاطره نویسی را تجربه کنید.

برای تاثیر بهتر خاطره نویسی، پیشنهاد می شود که فراتر از بازنویسی اتفاقات روزانه پیش بروید. آنچه ما می خواهیم این است که از روند تفکر خود آگاه شوید و احساسات موجود در پشت افکارتان را درک کنید این کار می تواند یک روش عالی برای درک درستی از روابط و وقایع مختلف زندگی شما باشد.


مقاله مرتبط: بهترین روشهای درمان اضطراب


2. زمانی برای مراقبت از خود اختصاص دهید

self care

روش هایی که با خودتان رفتار می کنید چیست؟ زندگی پرمشغله است و هنگامی که تقاضاهای زندگی افزایش می یابند، مراقبت از خود اولین مسئله ای است که کنار گذاشته می شود اما بسیار مهم است که شما برای مراقبت از خود وقت بگذارید چرا که وقتی سطح استرس افزایش می یابد، اضطراب نیز افزایش پیدا می کند.

اگر تا به حال به مراقبت از خود فکر نکرده اید، چند ایده مفید برای شما در نظر داریم که باید امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که اگر آن را با شخص دیگری برنامه ریزی کنید، احتمالا کارایی آن افزایش می یابد.

به کارهایی مانند پیاده روی، گردش، کارهای خلاقانه در خانه یا حتی سفرهای کوتاه آخر هفته فکر کنید.

ایده های مراقبت از خود

  • برای ماساژ درمانی به مراکز و سالن های آبگرم بروید.
  • فیلم و سریال مورد علاقه خود را به تنهایی یا به همراه یک دوست تماشا کنید.
  • ورزش کنید، چه در خانه و چه در خارج از خانه. هر کاری لازم است انجام دهید تا ضربان قلبتان بالا رود.
  • به پیاده روی بروید.
  • کار های خلاقانه انجام دهید. یک ساز جدید یاد بگیرید و کارهای هنری انجام دهید.
  • با اعضای خانواده و دوستانتان برقصید.

3. به موسیقی گوش بدهید

موسیقی با روح ما صحبت می کند. گوش دادن به موسیقی ملایم و آرامش بخش می‌تواند روشی موثر در غلبه بر اضطراب باشد. اما زمانی که پر مشغله می شویم موسیقی آرامش بخش را فراموش می کنیم. بهتر است به یاد داشته باشیم که امروزه با آسان ترین روش می توانیم به بهترین موسیقی های جهان دسترسی پیدا کنیم.

موسیقی درمانی، یک نوع درمان رو به رشد است که بر اساس تحقیقات انجام شده به کاهش درد، فشار خون، اضطراب، بالا بردن خلق و مثبت بودن کمک می کند و پزشکان هر روز بیشتر از موسیقی در اتاق درمان و اتاق عمل استفاده می کنند.

شما می توانید کلمه ی “موسیقی آرامش بخش” را در سایت های موسیقی جستجو کنید و با کمک موسیقی، آرامش را به زندگی خود باز گردانید.

4. تمرینات مرتبط با حواس 5 گانه

mindfulness

وقتی که اضطراب زیادی را تجربه میکنیم، انرژی زیادی در ما شکل می گیرد. گاهی این انرژی زیاد باعث می شود فکر کنیم از بدنمان جدا شده ایم. تمرینات مرتبط با حواس 5 گانه کمک می کنند تا دوباره با بدن ارتباط برقرار کنیم و سطح اضطراب را تا حد قابل کنترلی پایین آوریم.

تمرینات مرتبط با حواس 5 گانه، تمرین ذهن آگاهی است که در آن شما 5 حس خود را به محیط فعلی خود متصل می کنید. این یک روش عالی برای تمرکز کردن در اکنون است. می توان این تمرینات را در هر مکان و هر زمانی انجام داد. هر زمان افزایش اضطراب را احساس کردید، این تمرینات می تواند استراتژی خوبی برای کسب تمرکز و جلوگیری از حملات احتمالی وحشت زدگی یا اضطراب طولانی مدت شود.

روند کار به این صورت است:

  • چند نفس عمیق بکشید.
  • در مرحله بعد، 5 موردی که می بینید، 4 چیزی که می شنوید، 3 چیزی که می توانید لمس کنید و احساس کنید، 2 چیزی که می توانید بو کنید و 1 چیزی که می توانید بچشید را شناسایی کنید.
  • به این موارد فکر کنید و چند دقیقه به خود فرصت دهید.
  • اگر باز هم نیاز بود، این کار را تکرار کنید تا جایی که احساس بهتری پیدا کنید.

5. کنترل افکار

آخرین مورد، مهم ترین مورد است. در بسیاری از موارد اضطراب با نحوه فکر کردن ما ارتباط مستقیمی دارد. مراقب صحبت ها و افکار منفی خود باشید و آن را تحت کنترل داشته باشید. اگر می دانید که با یک موضوع چالش برانگیز مواجه خواهید شد، از نظر ذهنی خود را برای آن آماده کنید و به خود اجازه دهید که با این چالش کنار بیایید. از این گذشته، این چالش به رشد و توسعه شما کمک خواهد کرد.

همچنین، به یاد داشته باشید که زندگی پر از انتخاب است و گزینه هایی که پیش روی ما قرار دارد ممکن است ایده آل نباشند. ادغام بعضی از  استراژی های فوق می تواند یکی از اولین انتخاب هایی باشد که برای ایجاد تغییر در زندگی و کنترل اضطراب انجام می دهید.

 و در آخر
همه ما گه گاهی اضطراب را تجربه می کنیم، تلاش برای شناسایی منبع اضطراب به ما کمک می کند تا بهترین راهکارها را پیدا کنیم. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توانید در زندگی خود به کار ببرید که مطمئناً اضطراب شما را به حداقل می رساند و شما را به زندگی پر تحرک و مطلوب باز می گرداند.

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 12 =