غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

اضطراب قبل از مصاحبه شغلی

داشتن کمی اضطراب، در روز مصاحبه شغلی بسیار رایج و طبیعی است. حتی اگر شما بدانید که برای یک شغل مورد نظر واجد شرایط می باشید. ملاقات با غریبه ها و کارفرما جدید در موقعیت در محیط تازه و ناآشنا و صحبت کردن در مورد خود می تواند: کمی برای ما اضطراب و استرس ایجاد کند همچنین، ارزیابی و قضاوت شدن بر اساس ظاهر، رفتار و توانایی خود در شغل و کار مورد نظر. همه این ها محرک هایی هستند تا ما کمی احساس اضطراب کنیم. با این حال، استراتژی هایی و راه کار هایی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند تا بر اضطراب روز مصاحبه غلبه کنیم و یا آن ها به حداقل برسانیم. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد، که به ما کمک می کند تا میزان اضطراب را در روز مصاحبه شغلی به حداقل برسانیم.

تغییر طرز فکر

سعی کنید قبل از مصاحبه به خود یادآوری کنید که این فقط یک مکالمه است، و فضای امنی برای صحبت کردن در مورد تجربه کاری خود و آن چه شما را به فردی عالی برای پیوستن به این سازمان تبدیل می کند. با این روش فکر کردن به مصاحبه ممکن است: به شما کمک کند فشار کمتری را احساس کنید.

به چالش کشیدن افکار منفی

اگر به این فکر می کنید، که ممکن است؛ من در این مصاحبه شغلی، موفق نخواهم شد. شما قبل از این که حتی به خود فرصت قبولی بدهید با افکار منفی  از پیش تععین شده که توهمی بیش نیست خود را در موقعیت اضطراب و تنش قار می دهید. پس سعی کنید قبل از روز مصاحبه کمی با خود خلوت کنید. و سعی کنید با افکار و احساسات خود صادق باشید. آن ها شناسایی کنید و افکار منفی را روی کاغذ بیاورید.

مرور نکات پیش از روز مصاحبه

اگر این اولین مصاحبه شغلی شما است، می توانید با مطالعه پرسش های که معمولا در مصاحبه استخدامی می پرسند. اطلاعات اولیه  کسب کنید نا به شما کمک کند تا قبل از مصاحبه پیش زمینه ای از پرسش ها داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کن تی با اضطراب کمتری به سوالات پاسخ دهید.

به توانایی های خود اعتماد کنید

این موضوع مهم است که به تواناییهای خود اعتماد کنید همین موضوع به اعتماد به نفس شما می افزاید و به طور ناخودآگاه باعث می شود تا از اضطراب شما کم شود.

توجه و تمرکز به اطراف

هنگامی که قرار است شما به پرسش های مصاحبه کننده در روز مصاحبه پاسخ دهید سعی کنید بیشترین تمرکز و توجه خود را بر کلام کارفرما مصاحبه کننده داشته باشید تا بتوانید به هر پرسشی که از شما می شود با دقت و آرامش بیشتری پاسخ دهید.

تغذیه

در روز مصاحبه سعی کنید از مصرف غذای سنگین و یا کافین زیاد جلوگیری کنید کافئین باعث می شود سطح هورمون کورتیزول شما بالا برود و در هنگام مصاحبه بیشتر احساس اضطراب و استرس کنید

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.