تست نیازهای اساسی گلاسر

این پرسش‌نامه (که به نام «آزمون سازگاری نیازهای اساسی صاحبی» نیز معرفی و شناخته شده است)، یک ابزار مبتنی بر روش خود-گزارشی است که برای ارزیابی شدت نیازهای اساسی افراد بر مبنای «تئوری انتخاب» طراحی و ارائه شده است. «تئوری انتخاب» معتقد است که همه‌ی ما پنج نیاز ژنتیکی و اساسی داریم که توسط آن‌ها برانگیخته می‌شویم؛ این نیازها عبارت‌اند از: بقا و زنده ماندن، عشق و احساس تعلق، آزادی، قدرت و پیشرفت، و تفریح. تمام رفتارهای ما هدفمند و برای ارضای یکی از نیازهای ما صادر می‌شوند. هنگامی که نیازهای خود را بشناسیم، می‌توانیم تشخیص دهیم وقتی احساس ناخشنودی و ناراحتی داریم کدام‌یک از نیازهایمان ارضا نشده و وقتی احساس خشنودی می‌کنیم کدام‌یک از نیازها ارضا شده است. افراد برای خودشناسی و شناخت اولویت‌های خود از این آزمون استفاده می‌کنند.

زمان سپری شده

00:00:00

دستورالعمل تست نیازهای اساسی گلاسر

---------------------------------------------------
در این پرسشنامه پاسخ درست و غلط وجود ندارد و پاسخ شما به هر سوال باید نماینده اولین عکس العمل شما دربرابر سوال باشد

درحال محاسبه نتيجه

لطفا منتظر بمانيد!!!!

دوباره

مشکلي به وجود آمده است

ویلیام گلاسر (۱۹۲۵-۲۰۱۳،William Glasser) تدوین کننده نظریه های شناختی کنترل، واقعیت درمانی و انتخاب است. اهم علایق او عبارتند از مسئولیت‌پذیری، مواجهه با واقعیت و پذیرش نتایج انتخاب ها. از جمله ویژگی های گلاسر علاقه او به کاربردی نمودن نظریاتش در حوزه های مشاوره، آموزش و مدیریت است. موسسه واقعیت درمانی او اینک توسط همسر و همکارش اداره می شود و در سراسر جهان (بیش از سی کشور) شعب و نمایندگی دارد.

این آزمون برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که قصد خودشناسی و شناخت اولویت‌های خود را دارند.
  • افرادی که قصد ازدواج و انتخاب همسر و یا ورود به یک رابطه عاطفی عمیق و جدی دارند. ( این عزیزان حتما این مطلب را بخوانند)
  • افرادی که قصد برنامه ریزی تحصیلی، کاری و دیگر امور زندگی خود را دارند.
  • این آزمون، برای تمام افراد نوجوان و بزرگسال جامعه (رده‌ی سنی ۱۳ سال و بالاتر از آن)، به‌صورت فردی و گروهی، قابل اجرا است.
  • پایایی آزمون: پایایی آزمون از طریق محاسبه آلفای کرونباخ برای دانشجویان پسر 74% برای دانشجویان دختر 68% و برای کل افراد 93% بدست آمد.
  • پایایی آزمون در روش دو نیمه کردن برای دانشجویان پسر 66% برای دانشجویان دختر 57% و برای کل افراد 78% محاسبه گردید (به دلیل طولانی بودن آزمون و تعداد زیاد سؤالات، این روش سنجش از دقت کمتری برخوردار است)
  • ضریب پایایی به روش باز آزمایی (اجرای مجدد به فاصلۀ 3 هفته) 68% گزارش گردید (این روش جهت سنجش ویژگی هایی مناسب است که از ثبات و پایداری بیشتری برخوردار است.)
  • در پاسخدهی به سوالات با خودتان صادق باشید و پاسخی که بیشترین شباهت را به رفتارهای شما دارد، انتخاب کنید.
  • به اشتراک گذاری

    امتیاز 4.5 (4 مشارکت)
    نمونه تفسیر
    قیمت