;
تست کمالگرایی هیل HPI
جعبه ابزار ذهنی www.mindtoolbox.ir














Hills Perfectionism Inventory

تست کمالگرایی هیل

گزارش تفسیری



سن شرکت کننده ده تا سیزده سال
جنسیت شرکت کننده مذکر
تاریخ انجام آزمون تاریخ:۱۴۰۲/۱۱/۲۱ زمان:۱۰:۳۹:۰۶
مدت زمان انجام 0 دقیقه

مقدمه

با توجه به رویکرد تک بعدی، افراد کمال گرا تحت هر شرایطی به دنبال نتایج بی عیب و نقص هستند و این امر ممکن است آسیب های متعددی به آنها وارد کند. فرد کمال‌گرا خود را در پرتو معیارهای سخت‌گیرانه ارزیابی می‌کند و از نظر عاطفی احساس ناراحتی می‌کند. آدلر (1963) برخی از جنبه های کمال گرایی را برای انسان مفید دانست و مدعی شد: تلاش برای رسیدن به کمال گرایی فطری است و جزئی از زندگی محسوب می شود و بدون آن زندگی غیرممکن است. از دیدگاه آدلر، تلاش برای رسیدن به کمال گرایی مثبت و سازنده خواهد بود، در حالی که با علایق اجتماعی سازگار است و می تواند پتانسیل فرد را به حداکثر برساند. از سوی دیگر، اگر فرد از آن برای تسلط بر دیگران استفاده کند، مخرب و منفی خواهد بود.

محققان مختلف جنبه های مثبت و منفی کمال گرایی را با عباراتی مانند: کمال گرایی فعال در برابر غیر فعال یا کمال گرایی عادی و کمال گرایی روانرنجور، بیان می کنند. با توجه به این مفهوم، استابر معتقد است که جنبه های مثبت و منفی کمال گرایی باید متمایز شود. از این رو، جنبه مثبت ممکن است به معنای کامل بودن و تمایل به سازماندهی بی عیب و نقص باشد و جنبه منفی مربوط به مشغولیت و نگرانی در مورد اشتباهات خود است.

با وجود اینکه ما در دنیای ناقصی زندگی می کنیم، هنوز هم بسیاری از افراد وسواس دارند که زندگی خود را کامل و بی نقص ببینند. کمال گرایی خصیصه ای است که زندگی را به یک گرایش بی پایان در مورد دستاوردها تبدیل می کند. با این حال، اگر جایی برای خطا باقی نگذاریم، مهم نیست که با چه چالشی روبرو شویم، نتیجه نهایی تقریباً همیشه ناامیدی خواهد بود. هدف تست کمالگرایی هیل این است که مشخص کند آیا شما تمایلات کمال گرایی دارید؟ تا چه حد و در چه زمینه هایی از زندگی خود کمالگرا هستید.

بررسی نمودار (شمای کلی به صورت جدول)
مقیاس نمره خام درصد وضعیت
نمره کمالگرایی کل 157 از 295 53% متوسط
تمرکز بر اشتباهات 20 از 40 50% متوسط
معیارهای بالا برای دیگران 21 از 35 60% بالا
نیاز به تایید 22 از 40 55% متوسط
نظم و ساماندهی 19 از 40 48% متوسط
ادراک فشار از سوی والدین 28 از 40 70% بالا
هدفمندی 19 از 35 54% متوسط
نشخوار فکری 19 از 35 54% متوسط
تلاش برای عالی بودن 9 از 30 30% پایین


ابعاد مختلف کمال‌گرایی می‌توانند تأثیرات متفاوتی بر روان‌شناسی فرد داشته باشند و مهم است که افراد به اندازه‌ای از این ویژگی‌ها بهره‌مند شوند که به پیشرفت شخصی منجر شوند و به طور همزمان با حفظ تعادل در زندگی و روابط اجتماعی خود ادامه دهند.

در زیر به تفسیر به هریک از ابعاد مختلف کمالگرایی اشاره شده و توضیحات و نمودار نتیجه آزمون شما در هر حوزه آورده شده است



بررسی نمره کلی کمالگرایی شما
مقیاس نمره شما شدت
نمره کلی کمال گرایی 157 متوسط


شدت شاخص نمره کلی کمال گرایی در شما خیلی بالا است.

نمره کلی شما در تست کمالگرایی 157 از 295 می باشد که در محدوده متوسط قرار دارد

 و نشان می دهد که شما در برخی جنبه های زندگی به دنبال کمال و بی نقص بودن نیستید ولی در برخی امور به دنبال کمال گرایی هستید و موضوع کمال گرایی در حد متوسطی در شما وجود دارد که البته این موضوع بد نیست و در حد متوسط یک ویژگی مثبت تلقی می شود. شما هم نتایج برایتان مهم است، و هم فرایند کار لذت می برید، و توانایی کنترل این مسئله را تاحدی در جنبه های زندگی تان دارید. به طور کلی قادرید اهداف و انتظارات خود را به گونه ای تنظیم کنید که از انعطاف لازم برخوردار باشد، ولی در مواقعی هم انعطاف لازم برای امور را از دست می دهید. هرچند که در مواردی کمال گرایی را تجربه کنید ولی تا حد متوسطی آزاردهنده نخواهد بود.

افرادی که کمال گرایی زیادی دارند به اصطلاح تفکر صفر و صد دارند، اینگونه افراد هیچ چیزی را به صورت معمولی یا میانه نمی‌بینند. از دیدگاه آنها یک فرد یا زیباست یا زشت، یا پولدار یا فقیر …، ولی در رابطه با شما اینگونه نیست و خود و امور را آنگونه که هست پذیرفته و بصورت افراطی به دنبال تغییر امور نیستید و این ویژگی را در حد متوسطی دارید.

شما در پی شکست خیلی افسرده و ناامید نمی شوید و به خود و اطرافیان خیلی سخت نمی گیرید. و اگر کاری مطابق خواسته شما پیش نرود، خود را سرزنش نمی کنید. هرچند که ناراحتی و اندوه نرمالی را تجربه می کنید.

شما در امور به دیدگاه دیگران هم اهمیت می دهید ولی نیازی به آن ندارید و عالی بودن از نظر دیگران برای شما مهم است ولی تعیین کننده نیست.

شما فردی تاحدی انتقادپذیر هستید و در پی انتقاد دیگران حالت تدافعی زیاد نمی گیرید و تا حدی در پی کسب رضایت دیگران نیستید.

اعتماد شما نسبت به دیگران تا حدی بینابینی است. و تا حدی فکر می‌کنید که دیگران نمی‌توانند همانند شما کارها را انجام دهند.

شما برخلاف افرادی که در کمال گرایی نمره بالایی دارند استانداردهای فوق بالایی ندارید که نگران رسیدن به آنها باشید.

از مشخصات افراد کمال گرا این است که نشخوار فکری همیشگی را تجربه می کنند، این مورد نیز در رابطه با شما در حد متوسطی صدق می کند.

در کل، نمره ی متوسط که شما در تست کمال گرایی کسب کرده اید بیانگر این است که می توانید با اشتباهات و نقص های خود تا حدی کنار بیایید.

برای تفسیر دقیق تر و کشف ابعاد مختلف کمال گرایی خود تفسیر را کامل مطالعه کنید.



مولفه های کمال گرایی مثبت

کمال گرایی دو بعد اصلی دارد: کمالگرایی مثبت  و کمالگرایی منفی

کمال گرایی مثبت تلاش فرد برای کسب عملکرد خوب و ارتقا دادن کیفیت کارها می باشد که باعث رشد و پیشرفت خواهد شد. اما حتی کمال گرایی مثبت هم درصورتی که شدت آن خیلی زیاد باشد می تواند مشکل ساز باشد. کمال گرایی مثبت سه مولفه دارد که در زیر نمره شما در هریک از مولفه های کمال گرایی مثبت توضیح داده شده است.

نظم و سازماندهی

نظم و سازماندهی یعنی اینکه افراد در محیط پیرامونشان نظم و ترتیب را محترم می دانند. سازمان‌دهی شامل تعریف مشاغل و روابط کاری، تعیین وظایف مختلف در ارتباط با برنامه‌ها، تنظیم و تخصیص منابع و طراحی ساختاری است که وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها را برای حفظ همواری و اثربخشی در عملیات متمایز می‌کند.

نظم به معنای آراستگی، هماهنگی و پیوستگی است. به عبارتی رعایت قوانین و مقررات و وفاداری به آنچه تعیین شده و باید باشد، است. افراد منظم برای زندگی خود برنامه‌ ریزی داشته و کارهای خود را براساس زمانبندی مشخص انجام می دهند.

افراد منظم همیشه برای آینده برنامه ریزی دارند و از پس کارهایی مانند مدیریت و رهبری کردن به خوبی برمی آیند. آنها به نوشتن کارهای خود علاقمند هستند و همیشه مهلتی برای انجام کارها تعیین می کنند.کارهای خود را عقب نمی اندازند و همیشه وسایل آنها جای مشخصی دارد. همیشه وسایل مورد نیاز خود را همراه دارند و از خرید چیزهایی که قابل استفاده نیست خودداری می کنند. کارها را نیمه تمام رها نمی کنند و معمولا سحرخیز هستند.

شدت شاخص نظم و سازماندهی در شما متوسط است و این نشان می دهد که ویژگی نظم و سازماندهی در شما در حد متوسط وجود دارد.

هدفمندی

زندگی هدفمند همان‌طور که از نام‌اش مشخص است یعنی داشتن هدفی مشخص در زندگی که ممکن است شامل همه‌ی هدف‌های ما شود. افرادی که زندگی هدفمندی را دنبال می‌کنند مثل آب رودخانه‌ای هستند که یک مسیر مشخصی را دنبال می‌کنند و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد. یقینا زندگی که براساس هدف طراحی شده باشد دارای پستی و بلندی‌هایی است که می‌توان آن را موانعی برای رسیدن به موفقیت دانست.

کسی که هدفمند است، چشم انداز مشخصی را برای آینده ترسیم کرده است و معمولا تفکر عمیقی در تصمیم های خود دارد. و لحظه ای و تکانشی تصمیم گیری های آنی نمی کند. البته یکی از نقص های افراد خیلی هدفمند این است که انعطاف پذیری کمی در برابر تغییرات لحظه ای و محیطی دارند. اما قطعا نداشتن هدف باعث می شود معنای زندگی برای فرد مبهم باشد.

افراد هدفمند مسئولیت پذیری بالایی دارند و به آنچه که مشخص می کنند سعی می کنند برسند. البته در این مسیر رقابت نمی کنند و نظرات دیگران برای آنها مهم نیست. چرا که هدفمندی یک مسئله شخصی است.

شدت شاخص هدفمندی در شما متوسط است و این نشان می دهد که ویژگی هدفمندی در شما در حد متوسط وجود دارد.

تلاش برای عالی بودن

کسی که تلاش زیادی برای عالی بودن می کند، معیارهای بسیار سطح بالایی برای خود دارد و استاندارهای بالایی در کلیه امور وضع می کند. این افراد به دنبال نتایج خوب هستند و در عین حال پذیرای واقعیت های زندگی و محدودیت های خود می باشند.

این نگاه واقع گرایانه می تواند به آنها کمک کند که با استرس کمتری روبرو شوید، سلامت روان بیشتری را تجربه کنند و از زندگی خود لذت ببرند. در عین حال، آنها را از کیفیت کارها و ارتقای توانایی هایتان غافل نمی کند، به طوری که معمولاً سعی می کنید در حد توان برای بهبود آنها تلاش کنید. مدنظر داشته باشید که این یک ویژگی مثبت کمال گرایی است.

شدت شاخص تلاش برای عالی بودن در شما پایین است و این نشان می دهد که ویژگی تلاش برای عالی بودن در شما در حد پایین وجود دارد.

مولفه های کمال گرایی منفی

کمال گرایی منفی یعنی ایجاد انتظارات بیش از حد و نامتناسب در ذهن شخص که معمولا باعث ایجاد اضطراب، استرس و انفعال می گردد. کمال گرایی منفی 5 مولفه دارد که در زیر نمره شما در هر کدام آورده شده و توضیح کوتاهی درخصوص هریک ذکر شده است

تمرکز بر اشتباهات

کسانی که تمرکز بالایی روی اشتباهات دارند کمی بیش از حد انتظار نگران اشتباه کردن هستید. و اشتباه کردن را برابر با یک شکست بزرگ می دانند و همیشه دوست دارند بهترین عملکرد را نسبت به دیگران و نسبت به خودشان داشته باشند. این افراد در زمان اشتباه تمرکز خود را از دست می دهند و روحیه خود را می بازند و انگیزه خود را برای ادامه مسیر از دست می دهند.

نگرانی از اشتباه کردن می تواند ویژگی های مثبتی نیز داشته باشد؛ می تواند به افراد کمک کند تا در جزئیات کار خود دقیق باشید و به کیفیت نهایی کار توجه کنید. البته افراد باید به خود فرصت اشتباه کردن بدهند.

بنابراین سعی کنید بیش از پیش اشتباهات خود را بپذیرید و به آن ها به عنوان یک بخش طبیعی از یادگیری و پیشرفت نگاه کنید تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید و در عین حال، از فشارهای ذهنی و عاطفی مرتبط با اشتباه کردن دور باشید.

شدت شاخص تمرکز بر اشتباهات در شما متوسط است و این نشان می دهد که ویژگی تمرکز بر اشتباهات در شما در حد متوسط وجود دارد.

معیارهای بالا برای دیگران

معیارهای بالا برای دیگران به این معنی است که فرد برای انتظارات دیگران ارزش زیادی قائل است و هرچه نمره فرد بالاتر باشد این انتظار بیشتر است. و برعکس برای عملکرد دیگران نیز انتظار بالایی دارد و انتظار دارد که دیگران عملکرد بدون نقصی ارائه دهند. و هرچه نمره فرد در این فاکتور کمتر باشد در مواجهه با عملکرد دیگران سهل گیر تر است و کمتر به اشتباهات و نقص های دیگران توجه می کند و از دیدگاه دیگران فردی خوشبین تر و صمیمی تر است. نمره این مولفه نشان می دهد که فرد چگونه با دیگران برخورد می کند، چرا که سخت گیری موجب دوری از دیگران و از دست دادن حمایت اجتماعی می شود. 

شدت شاخص معیارهای بالا برای دیگران در شما بالا است و این نشان می دهد که ویژگی معیارهای بالا برای دیگران در شما در حد بالا وجود دارد.

نیاز به تایید

احتمالاً در اطرافیانتان افرادی را می بینید که مدام در مورد کارهایشان، رفتارشان و تصمیماتشان نظر دیگران را میپرسند و رضایت آنها را جویا می شوند. این افراد به نوعی نیاز به تایید دیگران دارند و به رفتار خودشان اعتماد ندارند. میت وان گفت که چنین افرادی تلاش می کنند در مسیر مورد تایید دیگران گام بردارند تا احترام و توجه آنها را جلب کنند. حال آنکه طلب تایید از دیگران معنایی جز ترجیح دادن ارزش ها و نیازهای دیگران به خودتان ندارد و با اینکار، شما دیگران را نسبت به خودتان در اولویت قرار داده اید. تنها زمانی مورد احترام و تایید دیگران واقع می شوید که خودتان را باور داشته باشید و برای عقاید و نیازهایتان ارزش قائل شوید.

همه ما گاهی نیاز داریم نظر دیگران را در مورد کارهایمان بدانیم و این اتفاق کاملاً طبیعی است. اما زمانی که به صورت افراطی این کار را تکرار کنیم و دائماً به دنبال تایید شدن توسط دیگران باشیم، به عبارتی محتاج تایید دیگران هستیم. به مرور زمان این امر به دل مشغولی و نگرانی تبدیل می شود و آثار مخرب آن زندگیمان را تحت تاثیر قرار می دهد. باید سعی کنیم تمرکزمان را روی زندگی خودمان بگذاریم و به دنبال گوش دادن به نظرات دیگران نباشیم.

افرادی که نیاز به تایید بالا دارند ترس تایید نشدن از سوی دیگران را دارند. توجه دیگران برایشان مهم است و به عبارتی دیگر ضعف عزت نفس دارند و احساس تنهایی می کنند و گاهی هم دچار خودشیفتگی می شوند و انتقاد کردن دیگران برایشان سخت تمام می شود.

در طرف مقابل هم نیاز به تایید دیگران تاحدی باید در افراد وجود داشته باشد، چرا که افراد در بطن روابط اجتماعی رشد می کنند و پیشرفت می کنند. لذا درجانی از تایید دیگران و استقلال فردی باید در هر فردی وجود داشته باشد.

شدت شاخص نیاز به تایید در شما متوسط است و این نشان می دهد که ویژگی نیاز به تایید در شما در حد متوسط وجود دارد.

ادراک فشار از سوی والدین

ادراک فشار از سوی والدین به این معنا که افراد احساس می کنید باید عملکرد خوبی داشته باشید و مطابق انتظار والدینشان عمل کنید تا بتوانید تایید و توجه آنها را جلب کنید. نمی توان درباره ریشه این احساس نظر قطعی داد؛ ممکن است ناشی از انتظارات بالایی باشد که والدینتان در برخی از زمینه ها از شما در گذشته داشته و دارند. و یا ممکن است ناشی از دلایل دیگری اعم از فشارهای جامعه و رسانه ها باشد. این ویژگی در برخی موارد می تواند انگیزه بخش باشد و به افراد کمک کند تا در دستیابی به اهدافشان پیشرفت کنند و موفقیت های خود را به اشتراک بگذارید.

در طرف مقابل افرادی که این فشار را حس نمی کنند استقلال نسبی دارند و می توانند در مواقعی که لازم است، خودشان تصمیم بگیرند و بر اساس خواسته هایشان عمل کنند.

در حالت متوسط می توان گفت که افراد قادرید تعادل نسبی بین انتظارات والدینشان و استقلال خودشان برقرار کنند. یعنی علاوه بر به کارگیری راهنمایی های والدینشان، توانایی های خود را در تصمیم گیری و رسیدن به اهدافشان به کار بگیرند.

شدت شاخص ادراک فشار از سوی والدین در شما بالا است و این نشان می دهد که ویژگی ادراک فشار از سوی والدین در شما در حد بالا وجود دارد.

نشخوار فکری

انجمن روانشناسی آمریکا (APA) نشخوار فکری را به عنوان “تفکر وسواسی شامل افکار یا مضامین مفرط و تکراری که با اشکال دیگر فعالیت ذهنی تداخل می کند” تعریف می کند.
این می تواند نشانه ای از مشکلات مختلف سلامت روان باشد. APA اضافه می کند که معمولاً با اختلال وسواس فکری اجباری و اختلال اضطراب فراگیر  یا کمال گرایی رخ می دهد.

افرادی که نشخوار فکری دارند به نتایج ضعیف و عملکرد اشتباه خود خیلی حساس هستند و در ذهن خود عملکرد و نتیجه خود را مدام مرور می کنند. در حالت های شدید نشخوار فکری عملکرد افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و در در موارد ضعیف تر مانع عملکردشان نمی شود.

افرادی که نشخوار فکری دارند دوست دارند عملکردشان از دید دیگران بدون نقص باشد و حتی زمانی که دچار خطا یا اشتباه می شوند دوست ندارند کسی از اطرافیان از آن مطلع شود. در موارد خفیف نشخوار فکری افراد می دانند که شکت بخشی از فرایند رشد و یادگیری است.

شدت شاخص نشخوار فکری در شما متوسط است و این نشان می دهد که ویژگی نشخوار فکری در شما در حد متوسط وجود دارد.

پاسخ شما به سوالات

در جدول زیر پاسخ شما به هریک از سوالات آورده شده است. .

پاسخ ها
شماره سوال جواب شما
1 من تنها زمانی احساس رضایت می کنم که تکالیفم را کامل و بی نقص انجام داده باشم و نتایج عالی بدست آورم موافقم
2 من به توصیه های دیگران در مورد خودم خیلی حساس هستم کاملا موافقم
3 وقتی کیفیت کار اطرافیانم با معیارهای من هماهنگ نباشد، معمولا به آنها گوشزد می کنم کاملا موافقم
4 من آدم فوق العاده منظمی هستم نه موافقم نه مخالف
5 قبل از تصمیم گیری، همه راه حل ها را بدقت بررسی می کنم مخالفم
6 اگر اشتباه کنم، در نظر دیگران کوچک خواهم شد کاملا موافقم
7 احساس می کنم والدینم اصرار دارند که من در همه زمینه ها، بهترین باشم نه موافقم نه مخالف
8 اگر در انجام کاری نتوانم نتایج عالی و کامل کسب کنم، مدت زیادی ناراحتی حاصل از آن در ذهنم باقی می ماند مخالفم
9 من تمام نیروی خود را برای رسیدن به نتایج کامل و بی نقص صرف می کنم موافقم
10 وقتی نتایج کار خود را با دیگران مقایسه می کنم، اغلب احساس بی لیاقتی می کنم کاملا موافقم
11 وقتی اطرافیانم کارها را با کیفیتی که من انتظار دارم انجام نمی دهند، ناراحت می شوم مخالفم
12 من اعتقاد دارم که هر چیزی باید سر جای خودش قرار گیرد کاملا موافقم
13 من بخشی از وقتم را صرف برنامه ریزی برای کارهایم می کنم موافقم
14 وقتی در انجام تکلیفی شکست می خورم، خیلی احساس شرمندگی می کنم نه موافقم نه مخالف
15 والدینم از من انتظار دارند که به اهداف خیلی بالایی برسم و موفقیت زیادی کسب کنم مخالفم
16 من در بیشتر مواقع نگران کارهایی هستم که انجام داده ام یا باید انجام دهم کاملا موافقم
17 من نمی توانم کاری را نیمه کاره رها کنم کاملا موافقم
18 عکس العمل دیگران نسبت به کارهایم برایم خیلی مهم است نه موافقم نه مخالف
19 من از آدم هایی که خوب کار نمی کنند و بعد بهانه تراشی می کنند، بدم می آید کاملا موافقم
20 فکر می کنم که آدم مرتب و منظمی هستم کاملا موافقم
21 اغلب تصمیم هایم را بعد از فکر کردن بسیار می گیرم مخالفم
22 وقتی اشتباه می کنم خیلی ناراحت می شوم موافقم
23 والدینم به سختی از من راضی می شوند کاملا موافقم
24 وقتی اشتباهی از من سر بزند، احساس می کنم تمام آن روزم خراب شده است نه موافقم نه مخالف
25 فکر می کنم در هر زمینه ای باید بهترین باشم کاملا موافقم
26 من همیشه دوست دارم دیگران کارهای مرا مورد تایید قرار داده و از من تعریف کنند مخالف
27 من اغلب از دیگران انتقاد می کنم مخالف
28 من دوست دارم همیشه مرتب و منظم باشم مخالف
29 من همیشه اول خوب فکر می کنم بعد تصمیم می گیرم که چکار کنم و دنبال چه هدفی باشم مخالف
30 اگر اشتباه کنم و کسی به من بگوید اشتباه می کنی، احساس بی ارزشی می کنم موافقم
31 والدینم از من انتظار دارند که به پیشرفت تحصیلی و شغلی بالایی دست پیدا کنم مخالف
32 اگر حرف بی معنی بزنم یا کار بیهوده ای انجام دهم تمام روز به آن فکر می کنم و ناراحت می شوم موافقم
33 من از خودم انتظار دارم به نتایج خیلی مطلوبی دست یابم کاملا موافقم
34 من خیلی کم حرف می زنم؛ زیرا نمی خواهم اشتباه کنم نه موافقم نه مخالف
35 تنبلی و شلختگی اطرافیانم مرا خیلی عصبانی می کند مخالف
36 اغلب اتاق خود را تمیز و مرتب نگه می دارم مخالف
37 قبل از انجام دادن هر عملی ابتدا مدت زیادی را صرف برنامه ریزی می کنم و نقشه می ریزم موافقم
38 فکر می کنم اگر در زمینه ای موفق نشوم، دیگران سایر موفقیت هایم را نیز نادیده خواهند گرفت نه موافقم نه مخالف
39 روز به روز بیشتر احساس می کنم که باید کارها را درست تر انجام دهم مخالف
40 وقتی اشتباهی از من سر می زند، نمی توانم ناراحتی حاصل از آن را از ذهنم بیرون کنم نه موافقم نه مخالف
41 من احساس می کنم هر کاری را باید به بهترین نحو انجام دهم موافقم
42 اغلب دلواپس این مسئله هستم که دیگران در مورد من چطور فکر می کنند کاملا موافقم
43 وقتی اطرافیانم از روی بی دقتی اشتباه می کنند، تحمل خود را از دست می دهم و عصبانی می شوم نه موافقم نه مخالف
44 وقتی از چیزی استفاده می کنم، بلافاصله آن را سر جایش می گذارم تا همه چیز مرتب باشد کاملا موافقم
45 قبل از هر عملی ابتدا مدت زیادی در مورد چگونگی انجام آن فکر می کنم موافقم
46 از نظر من اشتباه کردن یعنی شکست خوردن موافقم
47 حس می کنم والدینم فشار زیادی بر من وارد می کنند تا موفق شوم مخالف
48 من اغلب به مدت زیادی به کارهایی که انجام داده ام، به ویژه اشتباهاتی که کرده ام فکر می کنم مخالف
49 من اغلب می ترسم که مردم حرف های مرا خوب نفهمند و بد برداشت کنند مخالف
50 وقتی اطرافیانم اشتباه می کنند، من احساس ناراحتی و ناکامی می کنم مخالف
51 کمد و سایر وسایلم مرتب و منظم است. کاملا موافقم
52 من یکباره و بدون فکر قبلی تصمیم نمی گیرم کاملا موافقم
53 به نظر من اشتباه کردن نشانه ی حماقت است نه موافقم نه مخالف
54 حس می کنم والدینم از من انتظار دارند که آدم کاملی باشم و در همه ی زمینه ها عالی عمل کنم مخالف
55 وقتی کاری را شروع می کنم، دایم فکر می کنم که چطور می توانم آن کار را بهتر انجام دهم موافقم
56 محل مطالعه ی من اغلی مرتب و منظم است مخالف
57 وقتی اشتباه بزرگی از من سر می زند احساس می کنم که آدم بدردنخوری هستم مخالف
58 والدینم عقیده دارند که به هر قیمتی که شده من باید بهترین نمره ها را بگیرم و بهترین نتایج را کسب کنم مخالف
59 من همیشه نگران این موضوع هستم که دیگران در مورد من چطور قضاوت می کنند کاملا مخالف

منابع

  • Hill, R. W., Huelsman, T. J., Furr, R. M., Kibler, J., Vicente, B. B., and Kennedy, C. (2004). A new measure of perfectionism: the perfectionism inventory. J. Pers. Assess. 82, 80–91, doi: 10.1207/s15327752jpa8201_13
  • جمشیدی، بهنام.، حسین چاری، مسعود.، حقیقت، شهربانو.، رزمی، محمدرضا (1388). اعتباریابی مقیاس جدید کمالگرایی. مجله علوم رفتاری، دوره 3، شماره 1.
;
پی دی اف
اشتراک
انجام تست