8 تکنیک زبان بدن که جذابیت را افزایش می دهد!

زبان بدن چیست؟ طبق فرهنگ لغت، زبان بدن به عنوان نوعی از ارتباطات غیر کلامی تعریف می شود که در آن از حرکات بدنی، آگاهانه یا ناخودآگاه برای بیان نگرش و احساس استفاده می شود. این حرکات بدنی می تواند از بیان صورت تا وضعیت بدن باشد. در این مقاله از جعبه ابزار ذهنی، برخی از راه هایی را که زبان بدن ما می تواند به ارتقاء جذابیت کمک کند، را بررسی می کنیم.

زبان بدن برای جذابیت

زبان بدن برای جذابیت


مقاله مرتبط: زبان بدن برای جذابیت


1. لبخند بزنید

اخم را چرخانده، و وارونه کنید. لبخند زدن می تواند راهی عالی برای ارتقاء جذابیت باشد، زیرا باعث می شود فرد دوستانه تر و نزدیک تر به نظر برسد. لازم نیست لبخند بزرگی باشد، یک لبخند ساده کافی است. همچنین افراد معمولاً ترجیح می دهند چهره های شاد را ببینند زیرا این احساس خوشایندی را به وجود می آورد.

2. باز کردن

دست ها و بازوهای خود را باز نگه دارد. چرا که بستن دسته حالت دفاعی و غریبه بودن را به اطرافیان القا می کند. باز بودن به طیفی از نگرش و زبان بدن اشاره می کند فرد دارای استرس و اضطراب نیست و پذیرای تجربیات جدید و در آغوش گرفتن دیگران است.

3. آینه کاری

تحقیقات نشان داده است که وقتی فرد به دیگری جذب می شود، تمایل دارد از زبان بدن خود به عنوان پاسخی برای نشان دادن علاقه به او تقلید کند. آینه کاری یا انعکاس حرکات طرف مقابل، می تواند به شما در انتقال پیام لطیفی که به او علاقه مند هستید کمک کند. Mirroring همچنین به اتصال و نزدیکی دو طرف کمک کند، زیرا می تواند احساس شبیه بودن به یکدیگر را ایجاد کند و باعث آشنایی شود.

4- تماس چشمی

تماس چشمی فقط یک سر بلند است، این بدان معنی نیست که شما در یک مسابقه خیره شدن شرکت می کنید. به معنای حفظ ارتباط چشمی درست و خوب است. توانایی انجام این کار نشان می دهد که شما واقعاً به آنچه شخص دیگری می گوید، علاقه مند هستید و نشان می دهد که شما گوش می دهید. استفاده از رویکرد نرم تر در تماس چشمی در مقابل خیره شدن می تواند به شما در انتقال دوستانه پیام کمک کند.

5. اشغال فضای بیشتر

این مورد بستگی به شرایط دارد، گرفتن فضای بیشتر بلکه فضای مناسب نیز می تواند مفید باشد. این احساس را به شما می دهد که احساس راحتی و آرامش می کنید.. همچنین می تواند اعتماد به نفس بیشتری از شما نشان دهد. اگرچه اعتماد به نفس كيفيت جذابی است كه می تواند به ارتقاء جذابيت كمك كند، ما نيز هنگام اشغال فضا مورد توجه واقع می شويم.


مقاله مرتبط: زبان بدن افراد موفق


6. حفظ آرامش

منظور از آرامش دقیقاً چیست؟ این امر عمدتاً به انجام ندادن مواردی نظیر ناخن جویدن، ناخنك زدن، لرزش دست و … در حین تعامل اشاره دارد. این موارد در زبان بدن هنگام سخنرانی می تواند به مخاطب بگوید که شما عصبی هستید یا مضطرب هستید و ممکن است باعث شود احساس ناراحتی از تعامل با شما داشته باشند. استرس و فشار همچنین می تواند پیام های دیگری مانند اینکه شما واقعاً علاقمند به تعامل نیستید و ترجیح می دهید در جای دیگری باشید.

زبان بدن

7. داشتن وضعیت مناسب

گذشته از دلایل سلامتی، تمرین برای داشتن وضعیت مناسب از جنبه های مهم زبان بدن هنگام سخنرانی است. این مورد می تواند احساس یک شخص با اعتماد به نفس را ایجاد کند و همچنین باعث می شود قد بلندتر به نظر برسیم. از طرف دیگر، شل و ول بودن ممکن است باعث شود فرد به نظر بی اهمیت برسد و ممکن است نشان دهنده عزت نفس پایین باشد. همچنین در طولانی مدت ناسالم است. مواردی مانند پیاده روی، نشستن یا ایستادن، داشتن وضعیت خوب، به طور کلی سودمند است.

8. با دستان خود بیان کنید

چرا وقتی دهان ما در حال صحبت است، از دستان خود استفاده کنیم؟ به این دلیل است که حرکات دست به دیگران نشان می دهد که در ارتباط خود مشتاق هستید. همچنین به تأکید برخی از نکات در گفتگو کمک می کند. این باعث می شود که هنگام صحبت کردن نیز احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

با چه تعداد از این روش ها موافق هستید؟ اگرچه اینها تنها بعضی از روشهاست ، احتمالاً تکنیکهای مختلف زبان بدن در آنجا بسیار متفاوت است. زبان بدن ما ابزاری مهم است که ما معمولاً پیامهای مختلفی را که ممکن است منتقل کنیم ، متوجه نمی شویم. آگاهی از رفتارهای ما می تواند به ما در بهبود ارتباطات غیر کلامی کمک کند. اگر به دنبال بهبود زبان بدن خود هستید ، شاید بتوانید با برخی از این موارد شروع کنید؟

امتیاز 3.7 (11 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.