10 نشانه دوستان غیرواقعی

برخی احساس می کنند که مهربانی و وفاداری مهمترین ویژگی های یک دوست واقعی است، در حالی که برخی صداقت و اعتماد به نفس را در اولویت قرار می دهند. برخی نیز می گویند شوخ طبعی و شاد بودن یک دوست در الویت است. ایده شما در مورد دوست خوب هرچیزی ممکن است باشد، اما در عین حال می توانیم در مورد ویژگی های یک دوست خوب توافق داشته باشد.

یک دوست بد، غیرقابل اعتماد و نامنصف است. یک دوست بد خودخواه است و فقط به خودش اهمیت می دهد. دوست بد در مقابل احساسات شما بی حس است، به آنچه دارید حسادت می کند، و به دوستی به عنوان فرصت نگاه می کند.

10 نشانه دوستان غیرواقعی

آیا تاحالا با چنین اشخاصی مواجه شدید؟ در اینجا 10 علامت اولیه برای کمک به شما در یافتن یک دوست جعلی و الکی آورده شده است:

1. شما را از چیزهایی محروم می کنند

دوست شما با همه به غیر از شما ارتباط برقرار کند و هرگز شما را به میهمانی دعوت نمی کند. شما احساس ناخوشایندی دارید، حتی اگر در مراحل اولیه دوستی باشید. وقتی دوست شما به اصطلاح شما را از امور دور می کند، این بدان معنی است که او واقعاً دوست ندارد شما در اطرافش باشید.

2. به شما متعهد نیستند

دوستان واقعی دقیقا زمانی که به آنها احتیاج دارید در کنارتان هستند. اما دوستان جعلی و بد، در آخرین لحظه شما را تنها نی گذارند و تمام برنامه هایتان را خراب می کنند. آنها به محض اینکه چیزی “سرگرم کننده تر” پیدا می کنند یا شخصی “جالب تر” برای گفتگو پیدا می کنند، ناپدید می شوند و شما را بدون آنکه به فکرتان باشند رها می کنند.

3. شما را با مشکل مواجه می کنند

وقتی با کسی که خیلی بی خیال است، دوست می شوید، فقط هیجان انگیز است. آنها وحشی، غیرقابل پیش بینی هستند، اما گاهی اوقات از شما می خواهند که قانون را نقض کنید یا کارهایی انجام دهید که با ارش هایتان متناسب نیست. اگر بخواهید جلوی آنها را بگیرید، از دست شما ناراحت می شوند. این قطعاً نشانه یک دوست جعلی است، یعنی کسی که شما را تحت فشار قرار می دهد تا کارهایی را که نمی خواهید انجام دهید و شما را دچار مشکل می کند.

4. سعی می کنند موفقیت شما را ضایع کنند

اگر شما و دوستتان یک رقابت پنهانی دارید، این نشانه یک دوستی بد است. در این حالت آنها با شما رقابت می کنند. مطمئناً آنها ممکن است به شما تبریک بگویند و به شما بگویند که خوشحال هستند، اما همیشه یک جمله برای تضعیف روحیه شما دارند. آنها همیشه سعی می کنند موفقیت شما را نادیده بگیرند و هر وقت اتفاقات خوبی برای شما رخ می دهد حسادت می کنند.

5. می خواهند شما به یک روش خاص عمل کنید

رابطه شما با “دوستتان” بسیار شکننده است، نه به این دلیل که خجالتی هستید یا هنوز همدیگر را نمی شناسید؛ بلکه به این دلیل که او از شما می خواهد به یک شیوه خاص رفتار کنید و اگر اینگونه نباشید با شما قطع ارتباط خواهد کرد.

6. با افراد مختلف متفاوت عمل می کنند

در این مورد دوست شما خنده رو، دلسوز، متفکر و مهربان است. اما تنها وقتی تنها هستید. لحظه ای که افراد دیگر نیز ظاهر می شوند، آنها سریع برعکس عمل می کنند یا نحوه عملکردشان با شما تغییر می کند. شاید به خاطر این باشد که آنها از دوست بودن با شما خجالت می کشند. دلیل این امر هر چه باشد، شما شایسته تر از این هستید که با کسی دوست باشید که از بودن در کنار شما خجالت بکشد، آنها دوست دارند فقط دوست باشید و دوست دارد این دوستی مخفی باشد. شما باید در این مواقع سریعا قطع رابطه کنید، زیرا آنها بیش از آنچه دوست شما باشند، بیشتر به عقاید دیگران اهمیت می دهند.

7. پشت سر دیگر دوستان صحبت می کنند

دوستان دیگر را در مسخره می کنند، شاید حس کنید که با شما خیلی صمیمی هستند که راز دیگر دوستان را به شما می گویند و پشت سرشان حرف می زنند. این موضوع حتی می تواند احساس خاصی به شما بدهد، با این فکر که ممکن است شما را نسبت به سایر دوستانش ترجیح دهد. اما اگر این شخص مرتباً پشت سر افراد صحبت کند، پس در رابطه با شما نیز همین کار را انجام خواهد داد. افرادی که پشت دیگران حرف می زنند، بی دین، ​​غیر قابل اعتماد و بدخواه هستند. آنها برای هیچ کس دوست واقعی نیستند.

8. همیشه درخواست دارند

همیشه وقتی به شما نیاز دارند با شما قرار می گذارند. شاید برای همه افراد واضح به نظر برسد که این اشخاص فقط شما را برای استفاده می خواهند. دوستان واقعی شما را دوست دارند و هرچیزی برای خودشان می خواهند، برای شما نیز می خواهند و به همان اندازه که طلب کمک می کنند، به شما نیز کمک می کنند.

9. فقط در مورد خود صحبت می کنند

آنها به حرف شما گوش نمی دهند، هنگام صحبت حرف شما را قطع می کنند و همیشه مکالمه را به سمت خود هدایت می کنند. این نوع افراد که خودشیفته و بسیار خودخواه هستند، به دنبال یک دوست نمی گردند؛ آنها شخصی می خواهند تا همیشه به آنها گوش دهد تا صحبت کنند.

10. آنها وعده های خود را می شکنند

مهمتر از همه، دوستان جعلی قول های خود را می شکنند. اما یک دوست واقعی همیشه تمام تلاش خود را برای حفظ حرف خود انجام می دهد. دوستان جعلی چیزهایی را که می خواهید بشنوید، وعده می دهند، در صورتی که نمی توانند عمل کنند. توجیح می آورند که بیش از حد مشغول کار هستند. آنها غیرقابل اعتماد هستند.

آیا با خواندن این نشانه ها به طور خاص به کسی فکر می کنید؟ به برخی دوستان شک کرده اید؟! نگران نباشید؛ دوستی که بر اساس معیارهای خوب، مانند همدلی، اعتماد و احترام ساخته نشده باشد، هرگز نمی تواند در طول زمان ایستادگی کند. اگر دوستی های بلندمدتی دارید نگران نباشید، حتما واقعی بوده اند.

امتیاز 4 (8 مشارکت)
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. کلینیک روانشناسی مهرپندار می گوید

    سلام
    بسیار مطلب مفیدی بود. ممنون

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.