راهکارهای افزایش صمیمیت زناشویی

برای ازدواج به منظور تقویت و به دوام آن، نیاز به احترام متقابل و مهربانی است. این احترام و مهربانی با توجه به یکدیگر و با حسن نیت در طول ازدواج، نشان داده می شود. برای ایجاد صمیمیت لازم است که بهترین خودمان باشیم نه بدترین. اگر فرزند داشته باشید، باید همیشه به خاطر داشته باشید که در همه حال شما الگوی فرزند خود هستید. به احتمال زیاد، کودکان رفتارهای خوب را نخواهند آموخت اگر والدین شان با یکدیگر با احترام و مهربانی رفتار نکنند. داشتن یک زندگی ایده آل یک رویا نیست، افراد خوشبختی که در اطراف خود می بینید به خواست خودشان خوشبخت شده اند و با انجام تغییراتی در شیوه رفتاری و داشتن آگاهی مسیر درست زندگی خود را پیدا کرده اند.

Marital intimacy

ایجاد صمیمت مهم است

سوالی که ممکن است برای تان پیش بیاید، این است که ایجاد صمیمت بین زن و شوهرها چه فایده ای دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم صمیمیت باعث می شود ارتباط بین زن و شوهرها محکم تر شود و آنها نسبت به هم وفادارتر و متعهدتر باشند. زن و شوهرهای صمیمی بیشتر با هم می سازند، از زندگی مشترک خود راضی تر هستند و زندگی شان دوام بیشتری دارد و دلیلش این است که صمیمیت، حال کلی رابطه را خوب می‌کند و وقتی حال کلی رابطه خوب شود، معمولا توجه بیشتری به یکدیگر خواهند داشت و کم تر از هم دلخور خواهند شد.

راه هایی برای افزایش صمیمیت

1. استفاده از کلمات جادویی

از سه کلمه کوچک سحرآمیز (“لطفا”، “متشکرم” و “خواهش می کنم”) استفاده کنید. افرادی که دوست دارید مستحق آن هستند که گاهی آنها را بشنوند.

2. با هم مودبانه صحبت کنید

دلیل اینکه شما در مراحل اولیه ازدواج  مودبانه بوده اید، این است که آن جواب داده است. مردم پاسخ مثبت به افرادی که مودب هستند، می دهند.

3. قدردانی برای امور روزانه

فقط به این دلیل که همسرتان همواره لباس ها را می شوید، به این معنا نیست که شما نباید سپاسگزار باشید. به رسمیت شناخته شدن و قدردانی احساس خوبی است. ابراز قدرانی تعاملات مثبت ایجاد می کند.

4. نحوه بیان

همان طور که چیزی که می گویید مهم است، نحوه بیان آن نیز مهم است. تن صدا بسیار اهمیت دارد. طعنه زدن و منفی بودن دشمن یک رابطه خوب است.

5. فحاشی نکنید

نتیجه استفاده از کلمات نامناسب برای توصیف یکدیگر، باعث می شود، احترام بین شما کمرنگ شود و باعث ایجاد فضای منفی در خانه خواهد شد. فحش دادن ممکن است در همان لحظه حال شما را خوب کند اما مشکلی را حل نمی کند و در نهایت بین شما فاصله خواهد انداخت.

6. گوش دادن به یکدیگر

مکالمه واقعی را تشویق کنید. توجه داشته باشید که شریک زندگی شما چه می گوید. علاقه نشان دهید و صحبت هایش را قطع نکنید. میان حرف هایش نپرید. احساسات را تشخیص دهید و به اشتراک بگذارید. وقتی که به دیگران گوش می دهید آنها احساس می کنند که دوست داشته شده اند.

7. در جمع او را انتقاد و اصلاح نکنید

مواقعی وجود دارد که برخی از پیشنهادات و انتقادات سازنده می توانند مفید باشد. اما زمان مناسب آن در جمع نیست. انتقادات خود را در خلوت انجام دهید.

8. حرکات مودبانه

به یاد داشته باشید از حرکات مودبانه استفاده کنید. درب  را برای یکدیگر نگه دارید. برای حمل وسایل سنگین به یکدیگر کمک کنید. صبح قهوه همسر خود را بیاورید. با انجام این کارهای کوچک به طور مرتب به شادی رابطه تان بیفزایید.

9. عذرخواهی کنید

هر انسانی مرتکب کار اشتباه می شود. بلافاصله پس از فراموشی، بی صبری، صدمه زدن و یا فقط اشتباه ساده، عذرخواهی کنید. عذر خواهی صمیمانه و بخشش به همان اندازه صادقانه، برای رابطه ضروری است.

در دنیایی که غالبا نامهربان است، جایی که مردم اغلب احساس ناخوشایندی یا تحقیر می کنند، حتی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، خانه های ما باید یک پناهگاه امن و جایی باشد که ما دوست داریم و به خوبی رفتار می کنیم. شریک های زندگی مستحق احترام و قدردانی هستند که با بهترین رفتارها به آنها ابراز شود. رفتار خوب یکی از بهترین راه ها برای گفتن “دوستت دارم” است.

10. گفتن رازهای خصوصی به همسر

شما در زندگی خود چیزهای زیادی را با همسرتان شریک می کنید اما آیا این درباره رازهای تان هم صدق می کند؟ اگر همسر شما رازهای دل خود را با شما در میان بگذارد، بدین. معنی است که شما برای او فردی قابل اعتماد و مهم هستید.

11. همسرتان را بشناسید و به نیازهای وی توجه کنید

اگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان درباره همه ‌حس‌ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی درباره حس‌ها و نیازهای شان نمی دانند و البته ممکن است برای شان صحبت‌کردن در مورد آنها راحت نباشد؛ بنابراین خودتان دست‌ به‌ کار شناخت همسرتان و درک و برآورده‌ کردن نیازهایش باشید.

12. خاطرات تان را مرور ‌کنید

شما روزهای صمیمانه ای را پشت سر گذاشته اید که مرور آنها و پر رنگ‌ نمودن شان ممکن است به افزایش صمیمت بین شما و همسرتان کمک کند. خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی و ازدواج شما، خاطرات شیرین و دلچسبی هستند که باید هر از چند گاهی آن‌ها را به همراه همسرتان و یا حتی به تنهایی مرور نمایید.

تماشای عکس ها و فیلم های مراسم ازدواج تان، قرار گذاشتن و رفتن به مکان هایی که با آنها خاطره دارید، انجام مجدد کارهای خاص و غافلگیر کننده دوران عاشقی، معجزه می کند. البته در کنار مرور خاطرات قدیمی، ساختن خاطرات صمیمانه جدید را نیز فراموش نکنید.

13. با خانواده همسرتان وقت بگذرانید

برقراری ارتباط مناسب با خانواده همسر، یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد رابطه صمیمی بین همسران است. بنابراین اگر رابطه صمیمی با همسرتان برای شما مهم است، برای خانواده همسرتان وقت بگذارید و برای شان کاری انجام دهید؛ مثلاً به دیدن شان بروید، برای آنها هدیه بخرید یا سعی‌کنید روابط خود را با خانواده همسرتان بهبود بخشید. وقتی همسرتان ببیند که به خانواده اش علاقه مندید و به آنها اهمیت می دهید، با شما صمیمی‌تر می شود.

14. نوازش

نوازش کردن موجب می شود که شما هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید. زمانی که می بینید شریک زندگی تان نه به هدف رابطه جنسی، بلکه تنها از روی عشق و علاقه به شما این کار را انجام می دهد، خوشنود خواهید شد.

امتیاز 5 (1 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.