شخصیت شناسی بر اساس فصل مورد علاقه

آیا شما فصل خاصی از سال را ترجیح می دهید؟ برخی بهار را دوست دارند، در صورتی که برخی دیگر عاشق قدم زدن در پاییز هستند. چرا بعضی فصل ها برای ما خوشایندتر است. جواب این سوال در روانشناسی فصل ها داده می شود. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا بعضی اوقات فصل خاصی را ترجیح می دهیم؟

شخصیت شناسی بر اساس فصل ها

در حالی که تحقیقات کمی در رابطه با فصل ها و اثر آن بر شخصیت و خلق و خوی افراد انجام شده است، برخی از تحقیقات بیان می کنند که دما و نور می تواند بر روحیه و شخصیت افراد تاثیرگذار باشد. حتی برخی تحقیقات نشان داده اند که ماه تولد فرد می تواند با شخصیت وی در بزرگسالی مرتبط باشد.

به عنوان مثال افرادی که در فصل بهار و تابستان به دنیا آمده بودند، خلق و خوی مثبت تری داشته و تغییرات سریع تری در هیجانات و خلق و خو را تجربه می کردند، دقیقا برعکس افرادی که در زمستان به دنیا آمده بودند.

کمی عجیب است، اما برای مدت طولانی روانشناسان به تاثیر فصل ها بر خلق و خوی افراد باور داشتند. همچنین در تاثیر فصل بر شخصیت افراد باید تفاوت های فرهنگی را نیز مدنظر قرار داد. برخی ایالت های غربی به پاییز و سرمای شدید بعد آن تمایل زیادی دارند و برعکس در ایالت های شرقی افراد به بهار رنگارنگ و تابستان علاقمندند. در نتیجه جایی که زندگی می کنیم و آب و هوای غالب آن منطقه در اینکه چه فصلی را ترجیح می دهیم تاثیرگذار است.

 آب و هوا و خلقیات ما

آب و هوای سرد می تواند بر روحیه ما تاثیر بگذارد، همچنین محققین دریافتند که آب و هوا همچنین در نحوه رفتار ما نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال، دمای اتاق می تواند در قضاوت افراد در رابطه با جنایتکاران تاثیرگذار باشد. در یک تحقیق در سال 2014، نشان داده شد که وقتی افراد در یک اتاق گرم هستند، جنایتکاران را افرادی سرخوش قضاوت می کردند، در حالی که افراد در یک اتاق سرد، جنایتکاران را افرادی جانی و ستمگر قضاوت می کردند.

با این تفاسیر به نظر می رسد که دمای اتاق می تواند اثرات خیلی ظریفی بر قضاوت و تصمیم های ما داشته باشد. همچنین یک مطاله در سال 2008 نشان داد، افراد در حال نوشیدن یک نوشیدنی گرم، افراد دیگر را گرمتر می بینند. از سوی دیگر نوشیدن نوشیدنی سرد باعث می شود افراد را از نظر شخصیتی سردتر قضاوت کنیم.

نور می تواند نقش داشته باشد!

پوشیده نیست که نور میتواند بر خلق و خو تاثیرگذار باشد. در روز و زمانی که آفتاب وجود دارد افراد انرژی بسیاری دارند و خشوحال ترند، در حالی که در زمان شب و تاریکی افراد خسته و غمگین هستند. بنابراین نور هم نقش مهمی در ترجیح فصل افراد بازی می کند.

ریتم روزانه بدن شما با استفاده از نور بیرونی تنظیم می شود. زمانی که هوا تاریک می شود، بدن هورمون هایی را ترشح می کند که شما را آرام می کند و دوره های آرامش را بوجود می آورد.

کمبود نور خورشید در فصل زمستان، با چیزی که اختلال عاطفی فصلی شناخته می شود در ارتباط است. افرادی که تجربه این اختلالات را دارند، در روزهای سرد و تاریک احساس افسردگی و ناراحتی مضاعفی را تجربه می کنند.

فصل مورد علاقه شما در رابطه با شما چه می گوید؟

درجه حرارت و نور در تعیین اینکه چه فصلی را ترجیح می دهید بسیار مهم است. اما آیا ترجیح شما نیز چیزی راجب شخصیت و خلق و خوی شما می گوید یا خیر؟ بیایید مختصری به شخصیت افرادی که فصل های گوناگون را ترجیح می دهند نگاهی بیاندازیم.

بهار

فصل بهار

بهار زمانی است که کوتاهی و سردی طبیعت جای خود را به بلندی و سبزی می دهد. اگر فصل بهار را ترجیح می دهید احتمالا شما شخصیت پذیرا و گشاده رویی دارید.

تابستان

شناخت فصل ها بر اساس فصل تایستان

تابستان در اکثر نقاط جهان روزهایی بلند و گرم دارد. اگر ترجیح شما تابستان است، احتمال سبک زندگی فعالی دارید و ترجیح می دهید که از زندگی لذت ببرید. اگر ترجیح شما تابستان است، افراد دیگر شما را خوشبین، و فردی با شخصیت قاطعانه توصیف می کنند.

پاییز

شناخت فصل ها بر اساس فصل پاییز

پاییز خوشمزه! روح من به آن تعلق دارد. اگر من یک پرنده بودم، در زمین به دنبال ظهور پاییز پرواز می کردم.

جورج الیوت

خیلی از افراد هم مانند جورج الیوت به پاییز علاقمند هستند. براستی که سقوط هم زمان خوبی برای آغاز است. تغییر هوای پاییز به تغییر و تمایل درونی شما به تغییر اشاره دارد.

زمستان

زمستان و شخصیت شما

اگر شما فردی هستید که عاشق زمستانید، در واقع شما عاشق خانه درونی هستید!

جمع بندی

تغییرات فصلی در نور و دما می تواند تاثیر بسیاری در خلق و خو، احساس و رفتار شما داشته باشد. همچنین بسیار مهم است که بدانیم ترجیح ما برای یک فصل بخصوص تحت تاثیر تجربیات ما نیز قرار دارد. برای مثال اگر در فصل تابستان به شما اجازه داده باشند که به مانند یک فرد بزرگسال تفریح کنید و مستقل باشید، به احتمال بیشتری در آینده ترجیح شما فصل تابستان خواهد بود. بنابراین در ترجیح ما عوامل مختلفی تاثیر دارند.

امتیاز 2.9 (8 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.