صفحه اصلی روانشناسی پیری به تاخیر انداختن پیری کاهش سرعت پیری و داشتن طول عمر

کاهش سرعت پیری و داشتن طول عمر

0
0
13
اکسیر

تغییراتی که می توانید بر روی شیوه زندگی خود انجام دهید، به شما کمک می کند که طول زندگی تان را افزایش دهید و کیفیت “سال های طلایی” خود را بهبود ببخشید. در ادامه راه هایی برای کاهش سرعت پیری و زندگی طولانی تر آورده شده است.

کاهش سرعت پیری و داشتن طول عمر

دیدگاه جدیدی در مورد بالا رفتن سن بدست آورید

به جای اینکه به آن به شکل زوال اجتناب ناپذیر نگاه کنید، آن به عنوان خرد و دانش ببینید. مطالعات نشان داده است کسانی که به افزایش سن دیدگاه مثبتی دارند، جوان تر از افراد هم سن که به افزایش سن به دیدگاه منفی می نگرند، به نظر می رسند.

خوردن ماست کم چرب یونانی

اگر در رژیم غذایی تان کلسیم کافی نداشته باشید، بدن کمبود کلسیم را از استخوان های تان جبران می کند. این امر قدرت استخوان ها را کاهش داده و منجر به پوکی استخوان می شود. پزشکان توصیه می کنند که بزرگسالان 19 سال به بالا از 1000 میلی گرم کلسیم در روز دریافت کنند. یک فنجان ماست یونانی حاوی 415 میلی گرم کلسیم است که تقریبا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه را برای بدن شما فراهم می کند.

مدیتیشن

استرس مزمن می تواند زندگی شما را 9 تا 17 سال کاهش دهد. اما با یافتن راه های موثر برای رهایی از استرس، آسیب ناشی از استرس می تواند تغییر کند. علاوه بر این، یکی از بهترین راه ها برای رهایی از استرس، از طریق مراقبه یا مدیتیشن است.

استفاده از کرم ضد آفتاب

دکتر وندی رابرتز، متخصص پوست، توضیح می دهد که استفاده از کرم های ضد آفتاب، مانع افزایش چروک های پوست و پیری زودرس پوست می شود. در حقیقت، 90 درصد از پیری از طریق عوامل خارجی ایجاد می شود، که بزرگ ترین آنها قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

استفاده از عینک آفتابی

علاوه بر محافظت از پوست از اثرات مضر خورشید، شما همچنین باید از چشم خود محافظت کنید. در طولانی مدت، اشعه ماوراء بنفش بیش از حد می تواند موجب مشکلات مختلف چشم شود، از جمله آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مربوط به سن، علت اصلی از بین رفتن بینایی در افراد بالای 50 سال است. اطمینان حاصل کنید که عینک آفتابی که انتخاب می کنید 99 تا 100 درصد از اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

تحریک مغز

یک مطالعه منتشر شده در مجله نورووژی تایید می کند که افرادی که به طور منظم مطالعه می کنند، می نویسند و یا اطلاعات را پردازش می کنند، احتمال تجربه زوال عقل در سنین پیری را نخواهند داشت. تحریک ذهنی در کاهش زوال شناختی بسیار ارزشمند است.

ورزش منظم ایروبیک

افرادی که فعال هستند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، برخی از سرطان ها، افسردگی و زوال عقل را کاهش می دهند. 150 دقیقه در هفته ورزش هوازی داشته باشید.

افزایش قدرت جسمانی

یکی از جنبه های ناامید کننده پیری، از دست دادن بافت عضلانی و نیرو است. با این حال، با افزایش قدرت، می توانید روند پیر شدن را کاهش دهید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که افزایش قدرت و نیرو همچنین ژن های شما را جوان تر می کند.

گذراندن وقت با دوستان و خانواده

روابط نقش مهمی در سلامت و امید به زندگی ایفا می کنند. روابط اجتماعی نه تنها کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد، بلکه طول آن را نیز افزایش خواهند داد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای زندگی طولانی تر انجام دهید این است که روابط خود را با دیگران تقویت کنید.

ازدواج کنید

ازدواج سلامت ذهنی و جسمی را به ارمغان می آورد و احتمال مرگ زودرس را 15٪ کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که افراد متاهل شیوه زندگی سالم تری دارند. علاوه بر این، ازدواج اضطراب و خطر افسردگی را کاهش می دهد. البته، باید ازدواج عاشقانه و حمایت کننده داشته باشید تا بتواند به سلامتی و عمر مفید شما کمک کند.

کارهای داوطلبانه

محققان مزایای روانی و اجتماعی کارهای داوطلبانه را مطالعه کرده اند. آنها دریافتند که داوطلبان طولانی تر از غیر داوطلبان زندگی می کنند. در حقیقت، داوطلب شدن به نظر می رسد خطر مرگ را 25 درصد کاهش دهد که می تواند به دلیل ایجاد احساس مفید بودن، شایستگی و افزایش حمایت اجتماعی باشد. علاوه بر این، هنگامی که به دیگران کمک می کنید، هورمون هایی مانند اکسی توسين و پروژسترون آزاد می شوند. این هورمون ها استرس را تنظیم می کنند.

شکلات تلخ

شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات تلخ می تواند گردش خون در مغزتان را افزایش داده، فشار خون را پایین بیاورد و باعث مهار آسیب سکته مغزی شود. شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی جوانی است. کاکائو در واقع یکی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان به داشتن بدنی جوان تر و پویاتر کمک می کند. البته باید توجه کرد که فلاونوئید موجود در شکلات شیری یا شکلات سفید که مقدار کاکائوی آن کم است، بسیار کم یا حتی نزدیک به صفر است.

داشتن هدف در زندگی

تعیین هدف

تحقیقات منتشر شده در علوم روانشناختی نشان می دهد که در هر سنی، داشتن هدف می تواند طول عمر شما را افزایش دهید. در واقع، هدفمند بودن یکی از قوی ترین عوامل پیش بینی کننده طول عمر است. بنابراین، اگر می خواهید زندگی طولانی تر داشته باشید، اهداف معنی دار را تنظیم کنید. به طور خاص، اهداف کلیدی را برای آنچه که می خواهید در طول عمر خود به دست آورید تعیین کنید.

با وجدان باشید

پژوهش هایی رابطه بین وجدان و کاهش فشار خون، نرخ پایین تر ابتلا به دیابت و سکته مغزی، و مشکلات مفصلی کمتر را نشان داده است. افرادی که دارای شخصیت های باوجدان هستند کمتر احتمال دارد درگیر رفتارهای مضر و خطرناک شوند – مانند سیگار کشیدن و رانندگی خطرناک – و بیشتر احتمال دارد که به سلامت خود پایبند باشند.

هفت ساعت خواب

تحقیقات نشان داده است برای خواب، 7 عدد جادویی است. مطالعه بر روی بیش از 30،000 بزرگسال نشان داده است که حملات قلبی و سکته مغزی دو برابردر افرادی که کمتر از پنج ساعت در روز خواب می خوابند در مقایسه با کسانی که هفت ساعت می خوابند، بیشتر است.

کاهش سرعت پیری و داشتن طول عمر
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *