تست رایگان رفتار، احساس و فکر غیر منطقی

به باور الیس وقتی حادثه  فعال كننده ای برای فرد رخ می دهد، او بر اساس تمایلات ذاتی خود ممكن است دو برداشت متفاوت و متضاد از آن حادثه  داشته باشد: یكی افكار، و باورهای منطقی و عقلانی و دیگری افكار، باورها و برداشت های غیر عقلانی و غیر منطقی. در حالی كه فرد تابع افكار و باورهای منطقی باشد، به پیامدهای منطقی دست خواهد یافت و شخصیت سالمی خواهد داشت. در حالی كه فرد تابع و دستخوش افكار و باورهای غیر منطقی و غیر عقلانی باشد، با پیامدهای غیر منطقی مواجه خواهد شد و در این حالت او فردی است مضطرب و غیر عادی كه شخصیت ناسالمی دارد.

هدف تست رفتار، احساس و فکر غیر منطقی:

هدف و ارزیابی تست

هدف این پرسشنامه  ارزیابی واکنش های رفتاری، احساسی و فکری ناکارآمد در افراد است. صرف داشتن این افکار الزاما به معنای اختلال روانی نیست. بهتر است باور‌هایتان را بشناسید و در صورت لزوم تغییر دهید با اتخاذ باورهای کارآمد که به سازگاری و آرامش بیشتر کمک کنند می‌توان استرس را کاهش داد. لازم است افراد برای سلامت خود افکار و باورهای خود را بشناسند و با مدیریت افکار ناکارآمد به آرامش بیشتری دست یابد ولی این افکار بشدت فشارزا هستند و شرایط مناسبی را در زندگی روزمره برای شکل گرفتن اختلالات روانی مختلف فراهم می آورند.

دستورالعمل

لطفا پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، گویه های زیر را با دقت بخوانید و در صورت مطابقت با شما بلی و در غیر این صورت خیر را انتخاب نمایید.

[WpProQuiz 17]

امتیاز 3.1 (18 مشارکت)
مطالب مرتبط
2 نظرات
  1. محسن می گوید

    عالیه

  2. دریا می گوید

    عالیه

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.