11 راه برای افزایش تمرکز

طبق مطالعه انجام شده توسط مایکروسافت، انسان ها فقط در هشت ثانیه می توانند تمرکز خود را از دست بدهند. این بدان معناست که دامنه توجه و تمرکز ما انسان ها کمتر از ماهی قرمز است. داشتن تمرکز به ما کمک می کند که از زمان و موقعیت خود بیشترین استفاده را ببریم، بنابراین همواره در جستوجوی راهی برای افزایش تمرکز در خود هستیم.

11 راهکار برای افزایش تمرکز

در این مقاله سایت جعبه ابزار ذهنی برای بهبود تمرکز 11 روش را به شما پیشنهاد می دهد، بنابراین برای افزایش قدرت تمرکز در خود توصیه می شود با دقت بسیار بالایی این متن را مطالعه کنید و برای کمک به دوستان خود در جهت بهبود تمرکز می توانید این مطلب را با آن ها نیز به اشتراک بگذارید.

  1. خواب کافی داشته باشید

ما در جامعه وسواس داریم که جلو برویم. زود می آییم، تا دیر وقت می مانیم، آخر هفته ها وقت می گذاریم و … ما این کار را انجام می دهیم تا به خود نسبت به همسالان و رقابت خود مزایایی بدهیم که منجر به ارتقا و حقوق بالاتر خودمان می شود.

در 1 تا 3 درصد از جمعیت نخبگان بی خوابی وجود دارد این افراد کمتر از 5 ساعت می توانند بخوابند، اما بیشتر ما نمی توانیم این کمبود خواب را تحمل کنیم.

محققان دریافته اند که برای داشتن بیشتری فعالیت و عملکرد مناسب به هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه روز نیاز داریم.  بیل گیتس، جف بزوس، جک ما و لبرون جیمز فقط تعدادی از افرادی هستند که می توانند شب را به راحتی استراحت کنند.

خواب خوب شب به بدن ما کمک می کند که مجددا تنظیم شود، سایش عضلات کاهش یابد و همچنین استرس نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد و تمرکز ما افزایش می یابد و میزان اشتباهات ما در طول روز کاهش می یابد.

خواب و بهبود تمرکز

  1. تحرک داشته باشید

ما تبدیل به یک جامعه کم تحرک شده ایم که بطور متوسط ​​ده ساعت در روز را در جای خود و بدون حرکت می گذرانیم. در نتیجه بدن ما ممکن است بر اثر کم تحرکی آسیب ببیند. برای مقابله با اثراتی که نشستن بر روی بدن ما ایجاد می کند، باید حرکت کنیم بنابراین وقت آن است که روزانه بر فعالیت بدنی خود بیافزایید.

ورزش های رزمی مانند کاراته یا آیکیدو راهی عالی برای نه تنها تقویت استقامت و بهبود تمرکز طبیعی شما است، بلکه می توانید مهارت های محافظت از خود را یاد بگیرید.

بولدرینگ ورزش عالی دیگری است که به تنهایی قابل انجام است. نکته جالب در مورد رفتن به یک سالن ورزشی بولدرینگ این است که شما می توانید پادکست مورد علاقه خود را گوش دهید و همزمان ورزش هم داشته باشید.

فواید ورزش منظم کاملاً مستند است. طبق انستیتوی ملی بهداشت (NIH)، فقط یک سال فعالیت بدنی هوازی در حد متوسط ، کمک به متوقف کردن یا حتی برگرداندن حافظه می شود که می تواند با افزایش سن رخ دهد.

بیشتر افراد هنگام انجام ورزش شکست می خورند زیرا آن ها سعی می کنند بیش از حد و یا خیلی سریع ورزش کنند و به راحتی تسلیم می شوند. به سلامتی خود به عنوان دو سرعت فکر نکنید، بلکه یک ماراتن باشید. بازی طولانی را انجام دهید. تجربه به من آموخته است که واقعاً ورزش کردن سخت نیست، بلکه ایجاد عادت است، که چالش واقعی است.

داشتن تحرک از راه های افزایش تمرکز

فقط با پنج دقیقه ورزش در روز شروع کنید. همه می توانند پنج دقیقه وقت برای ورزش پیدا کنند. با گذشت زمان شما می توانید به راحتی زمان ورزش خود را به بیست دقیقه در روز برسانید، اما بدون این عادت، احتمال موفقیت شما در افزایش تمرکز کم است.

  1. طبیعت دوست شماست

وقتی صحبت از راه های طبیعی برای بهبود و افزایش تمرکز می شود، طبیعت برنده است. بسیاری از ما روزها و عمر خود را بدون هیچ گونه تغییراتی سپری می کنیم .ما جلوی لپ تاپ خود می نشینیم و در مورد ارائه پاورپوینت آینده خود کار می کنیم، سپس تلفن خود را بر می داریم تا از اخبار رسانه های اجتماعی مطلع شویم، سپس تلویزیون غول پیکر 65 ‘خود را روشن می کنیم تا به برنامه های مورد علاقه خود برسیم. فشار بر روی چشمان ما شدید است و از همه بدتر اینکه ما حتی متوجه آن نمی شویم.

راه حل اینجا ساده است، تلفن هوشمند خود را کنار بگذارید و بیرون بروید. حتی فقط یک پیاده روی کوتاه به مدت 15 تا 20 دقیقه می تواند باعث افزایش تمرکز شما شود.

هر محیط طبیعی فوایدی دارد. در حقیقت، طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2014، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد با افزودن گیاهان به فضای اداری، تمرکز و بهره وری افزایش می یابد. نیازی به ذکر رضایت از محل کار و کیفیت هوا نیست.

فقط بزرگسالان نیستند که از محیط های طبیعی نیز بهره مند می شوند. کودکان مبتلا به بیش فعالی می توانند از طریق 20 دقیقه پیاده روی در پارک و بیش از یک پیاده روی ساده در یک محیط شهری تمرکز خود را بهبود بخشند.

طبیعت و تمرکز

راه حل: وقت بیشتری را در طبیعت بگذرانید. آنچه برای مغز شما اتفاق می افتد هنگام راه رفتن در طبیعت است.
  1. فعالیت های آموزش مغز

سودوکو، جدول کلمات متقاطع، شطرنج، اره منبت کاری اره مویی به یک دلیل محبوب هستند. آن ها نه تنها چالش برانگیز هستند، بلکه به بهبود تمرکز و صبر کمک می کنند.

راه حل: بازی های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در اینجا 8 روش برای آموزش مغز برای یادگیری سریعتر و به خاطر سپردن بیشتر وجود دارد
  1. موسیقی

مطالعات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی کلاسیک توانایی شناختی را بهبود می بخشد. شاید این ترکیب کمبود متن با صداهای زیبا باشد که بسیار موثر عمل می کند. ذهن ما درگیر تلاش برای آواز خواندن به همراه تیلور سویفت نمی شود، در عین حال، ایجاد آرامش می کند.

راه حل: موسیقی کلاسیک، صداهای طبیعت یا BGM بیشتری به فضای دفتر خود اضافه کنید. در اینجا چند گزینه برای شما وجود دارد: موسیقی بهره وری برای تمرکز (لیست های پخش توصیه شده)
  1. استفاده از هدفون برای نشنیدن صداها

ما در دنیایی زندگی می کنیم که سر و صدا های زیادی در آن وجود دارد. اعلان ها، وزوزها، تماس های تلفنی، بچه ها، اتومبیل ها و غیره.

متأسفانه همه ما آن تحمل را نداریم. خوشبختانه، ما می توانیم با هدفون های کاهش دهنده صدا محیط آرامی را برای خودمان ایجاد کنیم. این دقیقاً یک روش طبیعی برای افزایش تمرکز نیست، اما در بهبود تمرکز می تواند نقش اساسی داشته باشد.

11 راهکار برای افزایش تمرکز

  1. تای چی

نه کاملاً یک ورزش رزمی، نه کاملاً نوعی مراقبه است. تای چی یک ورزش قدیمی برای افزایش تمرکز ذهن است که شامل حرکت بدن می شود که اغلب به عنوان “داروی در حال حرکت” توصیف می شود. این ورزش کم تحرک و حرکت آرام شما را به چالش می کشد تا بر تنفس و حرکات دورانی خود که در آن عضلات هرگز کشیده نمی شوند، تمرکز کنید.

راه حل: اگر همیشه می خواستید ورزش های رزمی را امتحان کنید اما نسخه سبک تری می خواهید، تای چی می تواند برای شما مناسب باشد.
  1. با کاغذ کار کنید

جامعه ما چنان به فن آوری چسبیده است که اکثر بچه ها با iPad های خود بیشتر از کتاب آشنا هستند. من آیفون خود را دوست دارم اما محدودیت های آن را نیز می دانم. کار با روی کاغذ یکی از روش های طبیعی برای افزایش تمرکز  است. چیزی جادویی در گرفتن قلم در دست و نوشتن مطالب وجود دارد.

تایپ کردن به سادگی ضربه زدن به یک دسته از کلیدها به ترتیب ظاهراً تصادفی است. نوشتن ما را مجبور به ایجاد هر حرف (یا کاراکتر برای زبان هایی مانند ژاپنی و تایلندی) می کند. این حرکت قسمت های مختلف مغز ما را تحریک می کند و به همین ترتیب تمرکز را بهبود می بخشد.

  1. کافئین

گرچه من طرفدار افزودن کافئین به رژیم غذایی شما نیستم، اما نمی توانم این واقعیت را که می تواند به افزایش تمرکز کمک کند انکار کنم. بیشتر مردم تصور می کنند که این به معنای نوشیدن قهوه است، با این حال، من پیشنهاد می کنم مردم به جای آن چای سبز را که در غیر این صورت ماتچا شناخته می شود، امتحان کنند. چای سبز نه تنها حاوی کافئین است، بلکه دارای مواد شیمیایی شیمیایی گیاهی است که نه تنها عملکرد شناختی را بهبود می بخشد بلکه باعث آرامش و افزایش تمرکز می شود.

  1. مراقبه

قبلا هم گفته ام اما باز هم می گویم. ما در دنیای سر و صدا زندگی می کنیم. مراقبه دقیقاً برعکس است. به ما اجازه می دهد ذهن خود را پاک کنیم. توماس ادیسون یک بار گفت، “وقتی ساکت می شوی ، فقط می توانی به آگاهی برسی.”

مراقبه برای همه مناسب نیست. برای استفاده از قدرت آن زمان می برد و برخی از افراد به راحتی صبر آن را ندارند. برای آن افراد پیشنهاد می کنم به جای آن یوگا را امتحان کنند. از بسیاری جهات یوگا و مدیتیشن بهم پیوند می خورند. هر دو به شدت به تمرینات تنفسی اعتماد می کنند بنابراین اگر در نشستن مشکل دارید، یوگا گزینه بهتری برای شماست. بسیاری از ورزشکاران از جمله کوبی برایانت تمرین کنندگان بزرگی در هر دو فعالیت بودند و نتایج گویای خودشان است.

راه حل: سعی کنید یک دوز سالم از فعالیت های یوگا یا مدیتیشن را به زندگی روزمره خود اضافه کنید. در اینجا 5 بهترین مراقبه صبحانه هدایت شده برای انرژی و انگیزه وجود دارد.

تغذیه سالم و افزایش تمرکز

  1. برای افزایش تمرکز رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید

دوست دارم بگویم، “شما فقط می توانید به اندازه احساسات خود مثمر ثمر باشید.” وضعیت ما با سلامت روحی و جسمی ما ارتباط دارد. بسیاری از موارد موجود در این لیست مربوط به بهبود وضعیت روانی ما است، اما وضعیت جسمی ما نیز به همان اندازه مهم است از این رو ورزش شماره دو این لیست بود. با این حال، ورزش فقط نیمی از وضعیت جسمی ماست. مورد دیگر رژیم ماست.

بسیاری از ما در زمان خود برای ایجاد یک رژیم غذایی سالم متناسب با تمرکز و بهره وری خود سرمایه گذاری نمی کنیم. من یکی از آن ها بودم و از آن رنج می بردم. خوشبختانه همسرم توانست کشتی غرق شده را درست کند و امروز در 46 سالگی احساس سلامتی نسبت به 20 سالگی دارم.

كتاب های كامل به ایجاد رژیم غذایی كامل اختصاص یافته اند. من معتقدم که تقریباً به آن مقدار نیاز نداریم. کلید زندگی خوب به سادگی یک رژیم غذایی متعادل تر است. تجزیه هفت ناهار و هفت شام من در هر هفته معمولاً 40٪ مرغ ، 30٪ ماهی و 30٪ گوشت است. به جز برگر عجیب و غریب، هر وعده غذایی همراه با انواع سبزیجات است. در آخر ، و مهمتر از همه، من به ندرت غذا می خورم تا اینکه سیر شوم.

راه حل: شما نیازی به وگان ندارید. یک رژیم غذایی متعادل می تواند برای بهبود تمرکز شما معجزه کند. این 15 عادت خوردن را برای ادامه کار در محل کار بررسی کنید.

نتیجه گیری

نبرد برای افزایش تمرکز بسیار اهمیت دارد. ما باید مبارزه کنیم! 11 روش بالا به شما کمک می کند تا تمرکز خود را به طور طبیعی افزایش دهید و بهره وری را افزایش دهید.

منبع lifehack.org
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.