تیپ شخصیتی ENTJ (شخصیت فرمانده)

شخصیت فرمانده ENTJ فردی است برونگرا، شهودی، منطقی و قضاوت کننده. آنها افرادی قاطع هستند که عاشق حرکت و موفقیت هستند. آنها اطلاعات را جمع آوری می کنند تا دیدگاه های خلاقانه خود را بسازند، اما گاهی قبل از اقدام بر اساس آنها برای مدت طولانی تردید می کنند.

توجه کنید!

اگر تا به امروز با تیپ شخصیتی خود آشنایی نداشته اید، تست شخصیت شناسی MBTI را به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی انجام دهید.

زمانتان محدود است، پس آن را با زندگی کردن بجای شخص دیگری هدر ندهید. به دام جزم‌اندیشی نیفتید؛ که به معنای زندگی کردن با نتایج حاصل از تفکر دیگران است. اجازه ندهید سر و صدای نظرات دیگران صدای درونی خودتان را خاموش کند. و از همه مهمتر، شجاعت پیروی از قلب و شهود خود را داشته باشید. آن‌ها می‌دانند شما واقعاً می‌خواهید به چه کسی تبدیل شوید. تمام چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت است.

STEVE JOBS

معرفی شخصیت فرمانده ENTJ

شخصیت فرمانده ENTJ، رهبرانی بالفطره هستند. افراد دارای این شخصیت تجسم کاریزما و اعتماد به نفس هستند و قدرت را طوری به نمایش می‌گذارند که دیگران را برای هدفی مشترک گرد هم می‌آورند. اما فرماندهان برخلاف همتاهای حساس‌تر خود، سطح بی‌رحمانه‌ای از عقلانیت دارند و از انگیزه، اراده و ذهن تیز خود برای رسیدن به هر هدفی که برای خود تعیین کرده‌اند، استفاده می‌کنند. شاید خیلی خوب باشد که آنها تنها سه درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند تا مبادا به پایمال کردن حق سایر گونه‌های شخصیتی ترسوتر و حساس‌تر بپردازند که بقیه جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. اما به‌خاطر بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات بزرگی که هر روز با آنها مواجهیم باید قدردان فرماندهان باشیم.

شخصیت فرمانده ENTJ

اگر فرماندهان عاشق چیزی باشند، آن چیز چالشی خوب برای انها است و عمیقاً معتقدند که اگر زمان و منابع کافی در اختیارشان باشد، می‌توانند به هر هدفی دست یابند. این باعث می‌شود افراد دارای با تیپ شخصیتی فرمانده به کارآفرینانی درخشان تبدیل شوند و توانایی آنها برای تفکر استراتژیک و داشتن تمرکز طولانی‌مدت در حین اجرای هر مرحله از برنامه‌های خود با اراده و دقت، باعث می‌شود به رهبرانی قدرتمند در کسب و کار تبدیل گردند. این اراده اغلب نوعی رسالت درونی است، چرا که فرماندهان با اراده مطلق خود به سمت اهدافشان حرکت می‌کنند حال آنکه دیگران ممکن است تسلیم شوند و مهارت‌های اجتماعی آنها به این معنا است که به احتمال زیاد سایر افراد را با خود همراه می‌کنند و در این روند به نتایجی چشمگیر دست می‌یابند.

شخصیت فرمانده ENTJ چه در پشت میز مذاکره، چه در محیط شرکت یا در هنگام خریدن یک خودرو، مسلط، متمرکز و بی‌رحم است. دلیلش این نیست که آنها فی‌نفسه سنگدل یا شرور هستند، بلکه مسئله اینجا است که شخصیت فرمانده واقعاً از چالش و نبرد حاضر جوابی در محیط لذت می‌برد و اگر طرف مقابل نتواند مقاومت کند، هیچ دلیلی ندارد که فرمانده از پیروزی نهایی خود چشم‌پوشی کند.

اگر کسی باشد که شخصیت فرمانده ENTJ به وی احترام بگذارد، آن فرد کسی است که از لحاظ فکری قادر است با دقت و کیفیتی همانند خودش با وی برابری کند. شخصیت فرمانده مهارت خاصی در شناخت استعدادهای دیگران دارد و این امر به وی هم در زمینه تیم‌سازی کمک می‌کند (زیرا هیچ کس، هر چقدر هم که باهوش باشد نمی‌تواند همه چیز را به تنهایی انجام دهد)، و هم مانع از آن می‌شود که ENTJ غرور و برتری بیش از حدی نشان دهد. با این حال، این افراد مهارت خاصی دیگری نیز در برشمردن شکست دیگران با بی‌رحمی فراوان دارند و این جا است که فرماندهان واقعاً دچار دردسر می‌شوند.

فاصله گرفتن فرماندهان از احساسات خود به دلیل ماهیت اجتماعی‌شان کاملاً مشهود است و این مسئله به‌طور مستقیم توسط طیف بسیار گسترده‌تری از افراد احساس می‌شود. به خصوص در محیط حرفه‌ای، فرماندهان ENTJ به‌سادگی حساسیت خود را نسبت به کسانی که آنها را ناکارآمد، بی‌کفایت یا تنبل می‌دانند، سرکوب می‌نمایند. برای افراد دارای تیپ شخصیتی فرمانده، نشان دادن عواطف به معنای ضعف نشان دادن است و با این رویکرد به‌راحتی می‌توان برای خود دشمن تراشید. فرماندهان به‌خوبی این مسئله را به خاطر دارند که کاملاً به داشتن تیمی مؤثر وابسته هستند، نه فقط برای رسیدن به اهداف خود، بلکه همچنین در خصوص اعتبار و بازخورد، چیزی که فرماندهان نسبت به آن بسیار حساس هستند.

شخصیت فرمانده ENTJ به‌راستی منبع نیرو و انرژی هستند، و اغلب تصویری که از خود ارائه می‌دهند تصویری فراتر از افراد عادی است و اغلب اوقات خود نیز چنین هستند. هرچند افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ باید به یاد داشته باشند که جایگاهشان فقط ناشی از اعمال خودشان نیست، بلکه در عین حال ناشی از اقدامات تیمی است که آنها را سرپا نگهداشته است و مهم است که کمک‌ها، استعدادها و نیازهای شبکه حمایتی خود را به ویژه از منظر عاطفی تشخیص دهند. اگرچه شخصیت فرمانده باید ذهنیت “تظاهر کن که داری تا وقتی که بتوانی آن را داشته باشی” را در پیش بگیرد، اما اگر قادر به در نظر گرفتن بخش عاطفی مناسب در کنار نقاط قوت فراوان خود باشد، روابطی عمیق و رضایت‌بخش را کسب خواهد کرد و قادر است در تمام چالش‌های پیش روی خود به پیروزی برسد.

نقاط قوت و ضعف شخصیت فرمانده ENTJ

نقاط قوت ENTJ ها

  • کارآمد: فرماندهان ناکارآمدی را نه فقط به عنوان یک مشکل به خودی خود، بلکه به عنوان چیزی که زمان و انرژی را از تمام اهداف آینده آنها دور می کند، یک خرابکاری مفصل متشکل از بی منطقی و تنبلی می بینند. افراد با تیپ شخصیت فرمانده ENTJ هر جا که بروند چنین رفتاری را خواهند داشت.
  • پرانرژی: فرماندهان به جای اینکه از فرآیند رسیدن به هدف خسته شوند، انرژی می گیرند و واقعاً از هدایت تیم های خود به جلو در اجرای برنامه ها و اهداف خود لذت می برند.
  • اعتماد به نفس بالا: فرماندهان ENTJ هیچ کاری را با شک و تردید انجام نمی دهند. آنها به توانایی های خود اعتماد دارند، نظرات خود را اعلام می کنند و به ظرفیت های خود به عنوان رهبر ایمان دارند.
  • اراده قوی: زمانی که کار سخت می‌شود ENTJ ها تسلیم نمی‌شوند، شخصیت‌های فرمانده برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، اما در واقع هیچ چیز به اندازه ایستادن در برابر چالش ها تا خط پایان برای آنها رضایت‌بخش نیست.
  • متفکران استراتژیک: فرماندهان نمونه ای از تفاوت بین مدیریت لحظه به لحظه بحران و پیمایش در چالش ها و مراحل یک طرح بزرگ هستند؛ به دلیل بررسی هر زاویه از مشکل و نه فقط حل کوتاه مدت مسائل، بلکه برای پیش بردن کل پروژه با راه حل های آنها.
  • کاریزماتیک و الهام بخش: این ویژگی ها ترکیب می شوند تا افرادی را بسازند که قادر به الهام بخشیدن و تقویت دیگران هستند، افرادی که در واقع می خواهند رهبر باشند، و این به نوبه خود به فرماندهان ENTJ کمک می کند تا اهداف جاه طلبانه خود را که هرگز به پایان نمی رسد، انجام دهند.

نقاط ضعف ENTJ ها

  • سرسختی زیاد: گاهی اوقات این همه اعتماد به نفس و اراده می‌تواند بیش از حد پیش برود، و فرماندهان همگی می‌توانند در اعتماد به نفس خود غوطه‌ور شوند، سعی کنند در تک تک مناظره‌ها پیروز شوند و بینش خود را به تنهایی پیش ببرند.
  • تحمل پایین: افراد با تیپ شخصیتی فرمانده از هر ایده ای که آنها را از اهداف اولیه آنها منحرف می کند و از ایده های مبتنی بر عاطفه اصلا حمایت نمی کنند. فرماندهان برای روشن کردن این واقعیت برای اطرافیانشان لحظه ای درنگ نمی کنند.
  • بی حوصله: برخی از افراد نسبت به دیگران به زمان بیشتری برای فکر کردن نیاز دارند،و این تاخیری غیرقابل تحمل برای فرماندهان ENTJ عجول است. آنها ممکن است تفکر را به اشتباه به عنوان حماقت یا عدم علاقه به خودشان تعبیر کنند، اشتباهی وحشتناک برای یک فرمانده.
  • متکبر: شخصیت‌های فرمانده به افکار سریع و اعتقادات راسخ و ویژگی‌های خود احترام می‌گذارند و به کسانی که با آنها همخوانی ندارند نگاه تحقیرآمیزی دارند. این رابطه برای بسیاری دیگر از تیپ های شخصیتی چالشی است که شاید به خودی خود ترسو نیستند، اما در کنار فرماندهان سرسخت چنین به نظر می رسند.
  • مدیریت ضعیف عواطف: همه این غوغاها، در کنار برتری عقل گرایی، فرماندهان را از بیان عاطفه خود دور می کند و گاهی اوقات کاملاً به دیگران بی محلی می کند. افراد با این تیپ شخصیتی اغلب احساسات دیگران را زیر پا می گذارند و به طور ناخواسته به شریک زندگی و دوستان خود صدمه می زنند، به خصوص در موقعیت های احساسی.
  • سرد و بی رحم: وسواس آنها نسبت به کارایی و اعتقاد تزلزل ناپذیر به شایستگی های عقل گرایی، به ویژه از نظر حرفه ای، فرماندهان را در تعقیب اهداف خود به شدت بی احساس می کند، شخصیت قرمانده ENTJ شرایط شخصی، حساسیت ها و ترجیحات را غیرمنطقی و نامربوط تلقی می کند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی فرمانده ENTJ

فرماندهان همانند سایر حوزه های زندگی خود به ملاقات و روابط با مجموعه ای از اهداف و برنامه ای برای رسیدن به آن ها می پردازند و با انرژی و اشتیاق چشمگیر این کار را انجام می دهند. افراد با تیپ شخصیتی فرمانده ESFP برای برنده شدن در روابط هستند و با کمال میل از همان ابتدا نقش های اصلی را در روابط ایفا می کنند و مسئولیت شخصی را در مورد پیش بردن همه چیز بر عهده می گیرند و به طور فعال برای اطمینان از تجربه ای متقابل انرژی صرف می کنند. روابط عاشقانه برای شخصیت فرمانده ENTJ یک تجارت جدی است و به آن دید بلند مدت دارد.

این احساس مسئولیت شخصی به این معنی است که فرماندهان انرژی زیادی را در روابط خود می گذارند و خلاقیت خود را با داشتن چیزهای جدید برای جذاب نگه داشتن چیزها، به خصوص در مرحله قرار ملاقات، نشان می دهند. با این حال، شخصیت های فرمانده دید بلند مدت دارند و اگر ببینند که رابطه به جایی نمی رسد و مضرات آن بیشتر از فوایدش است، آن را به اتمام می رسانند.

این بی‌رحمی در روابط شخصی، نقطه ضعف اصلی فرماندهان است، و اگر مراقب نباشند، می‌تواند بیشتر شود و آسیب رسان شود. درک احساسات و عواطف دیگران هرگز برای فرماندهان یک مهارت آسان نخواهد بود، اما بسیار مهم است که آنها آگاهانه برای توسعه آن تلاش کنند، هم به خاطر شریک زندگی خود و هم برای ابراز عاطفی سالم خود. اگر این کار را نکنند، حس سلطه گری را القا می کنند و رابطه را به خطر می اندازند.

اما از آنجایی که همه چیز در مرحله آشنایی به خوبی پیش می رود و آینده قابل قبول در نظر گرفته می شود، افراد با تیپ شخصیتی فرمانده همچنان با خلاقیت و انرژی خود، بقیه را تحت تاثیر قرار می دهند. اعتماد به نفس اصیل آنها حداقل می توان گفت که زندگی جنسی فرماندهان را پویا می کند، و آنها اغلب برای کشف راه های جدید برای ابراز محبت خود با اشتیاق تخیلی تلاش می کنند. با این حال، فرماندهان تمایل دارند این نوآوری‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنند و خودانگیختگی واقعی را به تیپ‌های شخصیتی کمتر سازمان‌یافته واگذار می‌کنند.

فرماندهان به شدت رشد گرا هستند و از هر فرصتی برای بهبود خود، گوش دادن و عمل به انتقادات استفاده می کنند، تا زمانی که انتقادات منطقی باشند و همیشه برای ارتقای دانش خود تلاش کنند. در عین حال، فرماندهان این انتظار را از شرکای خود دارند و برای آنها شگفت آور است که دیگران همیشه این نگرش را ندارند. برای شخصیت‌های فرمانده ENTJ، شگفت‌انگیزتر، تلاش فعال دیگران برای اجتناب از این موقعیت‌های پرتنش است.

فرماندهان بهتر است به یاد داشته باشند که رویکرد آنها تنها یک روش از هزاران روش است و واقعیت مطلق نیست. در حالی که فرماندهان ممکن است انتقاد را کارآمدترین راه بدانند، باید به خاطر داشته باشند که شرکای آنها ممکن است بیشتر به حمایت عاطفی و رشد علاقه مند باشند، حوزه ای از خودسازی که خود فرماندهان اغلب از آن اجتناب می کنند.

مانند بسیاری از چیزها، تعادل خیلی مهم است و فرماندهان باید تلاش کنند تا نیاز شرکای خود را برآورده کنند، هر نیازی که دارند، خواه از طریق انتقاد صادقانه یا حمایت عاطفی و تحسین مداوم. مانند سایر تیپ های تحلیلگر، بهترین تطابق فرماندهان با سایر انواع شهودی (N) است، با یک یا دو ویژگی متضاد برای ایجاد تعادل بیشتر در رابطه. فرماندهان بالغ می توانند نیازهای شرکای خود را تشخیص دهند و با آنها سازگار شوند و می دانند که حتی منطقی ترین افراد نیز نیازهای عاطفی دارند که باید برآورده شوند. خوشبختانه همان منطقی که احساسات را رد می کند، می تواند تشخیص دهد که یک نگرش آشتی جویانه می تواند بهترین ابزار برای انجام کار باشد. افراد دارای تیپ شخصیتی فرمانده، با احساس مسئولیت و فداکاری قوی خود، مطمئناً این تلاش را انجام می دهند و در نتیجه روابط طولانی مدت و رضایت بخشی دارند.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ENTJ

افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ به بحث درباره موضوعات عاطفی علاقه‌ای ندارند و دو تیپ شخصیتی درونگرای INTP و INFP این مسئله را به خوبی درک می کنند.

روابط دوستانه ENTJ ها

شخصیت فرمانده ENTJ مانند بیشتر جنبه‌های زندگی، در دوستی به دنبال رشد و الهام‌بخشی شخصی است و اغلب برنامه‌ای برای چگونگی انجام آن دارد. دوستی‌های موقعیتی، که بر اساس چیزهایی مانند روال‌های مشترک ساخته شده‌اند، روش مورد علاقه فرماندهان نیست، بلکه آنها به دنبال دوستان خاص خود می‌روند، به دنبال افرادی می‌گردند که اشتیاقشان را برای بحث‌های عمیق و معنادار به اشتراک بگذارند، و به همان اندازه که از یادگیری و پیشرفت لذت می‌برند. همیشه دوست فرمانده بودن آسان نیست، آنها از روابط خیلی مطالبه می کنند، اما توجه زیادی به دوستی های خود دارند و بعید است که هرگز احساس خستگی کنند.

دوستی‌های فرمانده بر پایه ایده‌ها ساخته می‌شوند، و بسیاری از چیزهایی که برای آنها لذت‌بخش است، ابراز احساسات و دفاع از آنها در برابر حمله از هر زاویه است. افراد با تیپ شخصیتی فرمانده بسیار باهوش و بسیار انتقادپذیر هستند و اگر در حالت تدافعی قرار بگیرند عقب نشینی نخواهند کرد، در واقع هیچ راه بهتری برای جلب احترام آنها وجود ندارد.

ایستادن در برابر شخصیتی به مغروری و بداخلاقی فرماندهان ENTJ کار آسانی نیست، و آنها اغلب متوجه می شوند که وقتی واقعاً شروع به لذت بردن از خود می کنند، دیگران زیر نیرویی که اعمال می کنند له می شوند. فقط سرسخت‌ترین خردگراها می‌توانند در برابر شخصیت‌های فرمانده که نه نیاز به حمایت عاطفی دارند و نه نیاز دیگران را درک می‌کنند، موضع خود را حفظ کنند. این عدم حساسیت، بزرگترین نقطه ضعف فرماندهان است. تمایل آنها به به چالش کشیدن دوستانشان، زیر سوال بردن نتیجه گیری آنها، و نادیده گرفتن بحث های عاطفی، مخصوصا برای دوستان احساسی دشوار است. برای ENTJ ها یا نکته ای با منطق و عقل حمایت می شود یا اشتباه است.

فرماندهان روشن‌فکرتر تشخیص می‌دهند که اگر زمانی وجود داشته باشد که بتوانند از دیگران بیاموزند و خود را بهبود بخشند، در حوزه احساسات عاطفی است. دوستی با افرادی از گروه  احساسی می تواند به ویژه برای فرماندهان مفید باشد، زیرا ویژگی شهودی مشترک (N) یک ارتباط آنی را تقویت می کند که می تواند شکاف بین منطق مهارنشدنی آنها را پر کند و این درک که همکاری و آشتی اغلب می تواند بیشتر از این منطق انجام شود.

با این حال، اکثر دوستان فرماندهان احتمالاً در دسته تحلیلگر قرار می گیرند، زیرا همه این دسته ها اشتیاق یکسانی به ایده های منطقی و گسترده و بحث های انتقادی دارند. هر کسی که بتواند با توانایی فرماندهان در طوفان فکری و نظریه پردازی برابری کند، یک دوست صادق و فداکار از ENTJ ها  پیدا می کند. هرکسی که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد، مانند بسیاری از افراد احساساتی که اغلب موضوع چنین بحث‌هایی را زیر سوال می‌برند، نادیده گرفته می‌شوند.

والدین با تیپ شخصیتی ENTJ

به عنوان والدین، اکثر فرماندهان باید رویکرد با اراده و بیش از حد منطقی خود را در زندگی تعدیل کنند تا جایی برای نیازها و احساسات فرزندانشان باز کنند. این به هیچ وجه نشان نمی‌دهد که افراد با تیپ شخصیتی فرمانده، والدین بدی هستند و فقط به این معناست که روابط آنها با کودکان، که معمولاً حساس‌تر هستند و کمتر قادر به انجام تحلیل‌های منطقی هستند، نیاز به درایت احساسی و شخصی بیشتری دارد.

اما فرماندهان همیشه در معرض چالش هستند و نقش خود را به عنوان والدین جدی و با نهایت احساس مسئولیت شخصی انجام می دهند. شخصیت های فرمانده ENTJ با داشتن استانداردهای بالاتر از بسیاری از افراد، موفقیت فرزندان خود را بازتابی از آن استانداردهای شخصی می دانند و چیزی جز این نمی خواهند که ببینند آنها به افرادی باهوش و مستقل تبدیل می شوند که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. ایجاد ارزشهای اخلاقی خاص برای فرماندهان اهمیت کمتری نسبت به پرورش عقل و اندیشه مستقل و عقلانی دارد.

فرماندهان از اختلاف نظر استقبال می کنند و این در مورد فرزندانشان نیز صادق است. اما در حالی که با خوشحالی در مورد نقش ها و مسئولیت ها بحث های منطقی دارند، فرماندهان انتظار دارند به اختیارات آنها احترام گذاشته شود. اختلاف نظر بهانه ای برای فرار از مسئولیت های تعیین شده نیست و والدین فرمانده می توانند در حفظ این ساختار کاملاً سازش ناپذیر باشند. این سخت گیری می تواند منبع بزرگی برای تنش در خانه باشدt کمی انعطاف پذیری می تواند برای آنها بسیار سخت باشد.

وقتی این بحث‌ها به بحث های عاطفی تبدیل می‌شوند، زمانی است که والدین فرمانده با مشکل واقعی مواجه می‌شوند، زیرا ضعف مداوم آنها در تحمل عاطفی، برخورد با کودکان در حال رشد، به‌ویژه نوجوانان را مهم‌ترین چالش آنها می‌کند. مانند سایر روابط خود، والدین فرمانده باید برای تقویت این مهارت تلاش کنند، اغلب کودکان خردسال کلماتی برای بیان منطقی نیازهای خود ندارند، و نوجوانان نیز حوصله آن را ندارند، و این یک شرایط کاملاً طبیعی است.

فرماندهان می توانند با یادگیری گوش دادن به احساسات دیگران به خصوص کودکان، به عنوان یک شکل ارتباطی و پاسخگویی مشابه، به کاهش تعارضات عاطفی با فرزندان خود کمک کنند، و اعتمادی ایجاد کنند که به آرام کردن سال های سرکشی نوجوانی کمک می کند.

والدین فرمانده ENTJ باید به خاطر داشته باشند که بخشی از ایجاد احساس استقلال ضروری این است که فرد بتواند برنامه و فعالیت های خود را کنترل کند، حداقل تا حدی مسیر خود را ترسیم کند. افراد با تیپ شخصیتی فرمانده از هیچ تلاشی برای فرزندان خود دریغ نمی‌کنند، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که ساختار آن‌ها در حین رشد و بلوغ فرزندانشان بیشتر از برنامه‌های غیردرسی اجباری برای رسیدن به هدفشان یعنی تربیت بزرگسالان توانا و باهوش کمک می‌کند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ENTJ

در دنیای مشاغل جسارت و انگیزه فرماندهان واقعاً در بهترین حالت خود قرار دارد. هیچ تیپ شخصیتی دیگری بهتر از فرماندهان برای رهبری یک سازمان یا تیم مناسب نیست و هیچ تیپ شخصیتی دیگری تا این حد از آن لذت نمی برد. فرماندهان با ترکیب بینش، هوش و عزم خود برای پیشبرد ایده‌ها به سوی تکمیلشان بدون توجه به موانع، نیرویی هستند که باید روی آنها حساب کرد.

در دنیای تجارت، اعتماد به نفس بیش از حدی که فرماندهان (مخصوصاً افراد قاطع) اغلب در روابط شخصی خود به اشتباه از آن استفاده می کنند، به یک اقتدار تحسین برانگیز تبدیل می شود که مردم را در مسیر خود نگه می دارد و کارها را انجام می دهد. طبیعتاً بهترین مشاغل برای افرادی با تیپ شخصیتی شغلی است که حداکثر استفاده را از این خصوصیات می‌کنند، و بسیاری پست‌های اجرایی و کارآفرینی را به‌عنوان مسیرهای کاری ایده‌آل توصیف می‌کنند.

برای شخصیت فرمانده ENTJ، شکست یک گزینه نیست، آنها چشم اندازی از آینده را تصور می کنند، استراتژی برای دستیابی به آن چشم انداز تدوین می کنند و هر مرحله را با دقت بی رحمانه ای اجرا می کنند. ساختار و نظم برای ENTJ کلیدی است، و اگر کسی شلخته باشد، یا با بی کفایتی، تنبلی یا ناکارآمدی جلوی کارها را بگیرد، فرماندهان از اخراج انها دریغ نخواهند کرد. شخصیت های فرمانده اهداف خود را با دیدی منحصر به فرد دنبال می کنند و استانداردهای سختگیرانه ای برای خود و دیگران دارند که بیش از هر چیز دیگری برای مؤثر بودن طراحی شده اند. این امر ENTJ ها را به استراتژیست های عالی تبدیل می کند و عینیت و وضوح فکر آنها باعث می شود تا وکلا و قضات خوبی باشند.

هیچ‌کدام از اینها نمی‌تواند کارساز باشد اگر هیچ‌کس نتواند بفهمد فرماندهان چه فکر می‌کنند، و آنها این شانس را دارند که ارتباطاتی واضح و مختصر داشته باشند، مخصوصاً زمانی که کسب و کار خودشان را دارند. فرماندهان همچنین  ENTJ ها عطش زیادی برای دانش دارند و از استفاده از یک اصل پس از درک مکانیسم های اساسی آن نمی ترسند. ترکیب این امر با رهبری آنها، فرماندهان را به اساتید دانشگاهی تلاشگر و مؤثر تبدیل می کند.

تنها مشکل این است که تشخیص مهارت‌های فرماندهان زمان می‌برد، و راکد ماندن به عنوان کارمندان سطح پایین باعث می‌شود که نادیده گرفته شوند و عمیقاً ناراضی باشند. افراد با تیپ شخصیتی فرمانده، مشتاق رهبری و مسئولیت، رشد و فرصت هستند و واقعاً از مدیریت دیگران برای انجام کار لذت می برند. فرماندهان ذاتا کاریزماتیک و رهبر هستند. شناسایی آن همیشه آسان نیست، اما فرماندهان احتمالاً از عهده این کار بر می آیند.

شغل های مناسب شخصیت فرمانده ENTJ

  • مدیر فروش
  • کارگردان تئاتر
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر بنگاه املاک
  • مدیر پروژه
  • برنامه ریز مالی
  • تحلیل گر اقتصادی
  • بانکدار
  • سرمایه گذار
  • مشاور مدیر
  • مشاور تحصیلی
  • روانپزشک
  • وکیل
  • قاضی
  • خلبان
  • مهندس شیمی
  • روانشناس
  • دانشمند امور سیاسی
  • پاتولوژیست
  • مدیر سبکه
  • مدرس علوم اجتماعی
  • خزانه دار
  • سرپرست پلیس
  • مدیر دانشگاه
  • استاد دانشگاه
  • معلم دروس فنی
  • مدیر بازاریابی

شخصیت فرمانده ENTJ در کار

برای افرادی که تیپ شخصیتی فرمانده دارند، محل کار فقط یک زیستگاه طبیعی است. کارآیی و ارتباط واضح فرماندهان ارزشمند است، رهبری آنها مورد تحسین قرار می گیرد و توانایی آنها برای انجام ساده کارها بی رقیب است. همانطور که گفته شد، برخی موقعیت‌ها برای فرماندهان مناسب‌تر از موقعیت‌های دیگر هستند، این ویژگی‌ها همگی به نقش مدیریتی یا اجرایی اشاره می‌کنند و هر موقعیتی را که از قدرت انها می کاهد، بسیار نامطلوب می‌سازد. تیپ‌های شخصیتی فرمانده ENTJ، تیپ‌های سرسختی هستند، با این حال، می‌توانند خود را با تقریباً هر رابطه سلسله مراتبی با انجام کاری که به بهترین شکل انجام می‌دهند تطبیق دهند، به وسیله اظهار عقایدشان، ابتکار عمل و انجام کارهایی که دیگران آن را غیرممکن می‌دانستند.

ENTJ ها به عنوان کارمند

موقعیت‌های زیر دست بودن برای فرماندهان چالش‌برانگیز است و برای اطمینان از رضایت و مشارکت آن‌ها به مدیریت فعال نیاز است. زیردستان فرمانده همیشه با موفقیت‌های بالا دست به کار شدند تا مهارت‌های جدید را بیاموزند و به دنبال چالش‌ها و مسئولیت‌های جدید باشند و اعتقاد دارند ثابت کنند که با کمی سخت‌کوشی هیچ چیز غیرممکن نیست. اگر همه چیز کمی کند شود، شخصیت‌های فرمانده ممکن است شغلشان را ترک کنند، اما زمانی که احساس می‌کنند در پروژه‌های اطراف خود مشارکت دارند، به خوبی سازماندهی شده و به خوبی اولویت‌بندی شده‌اند، به خوبی کار می کنند.

فرماندهان استانداردهای بسیار بالایی را رعایت می کنند. اظهارات عینی و منطقی در مورد اینکه چه کاری درست انجام می شود و چه کاری می توان بهتر انجام داد، برای فرماندهان مفید است و به دور از این گونه انتقادات، مدیرانشان از آنها قدردانی می کنند. فرصت‌های رشد، افراد با تیپ شخصیتی فرمانده را درگیر و سازنده نگه می‌دارد، و تا زمانی که مدیران آن‌ها این را مسئولیت اصلی خود بدانند، رابطه‌ای پربار و رضایت‌بخش خواهد بود.

ENTJ ها به عنوان همکار

در میان همکاران، فرماندهان اجتماعی هستند و از به اشتراک گذاشتن ایده ها و انتقادات در جلسات طوفان فکری مکرر خود بسیار لذت می برند. فرماندهان تمایل دارند خود را در موقعیت هایی به عنوان نمایندگان و رهبران پروژه مطرح کنند، زیرا عینیت و کاریزمای خود را ویژگی های عالی برای این نقش ها در نظر می گیرند. شخصیت‌های فرمانده از کار کردن با افراد مثل خودشان لذت می‌برند، اما مردم باید نشان دهند که شبیه آنها هستند، هر کسی که فرماندهان آنها را ناشایسته بدانند، فقط اغماض و تکبر را خواهند دید.

فرماندهان ENTJ  دارای اراده قوی هستند، و اگرچه از الهام بخشیدن و آموزش دادن به دیگران لذت می برند، انرژی ای که در این فرآیند به ارمغان می آورند می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. وقتی این نقش‌ها برعکس می‌شوند، فرماندهان باید به خاطر داشته باشند که همکاران آنها بسیار منطقی هستند و به اعتماد به نفس خود احترام می‌گذارند.

ENTJ ها به عنوان مدیر

مدیران فرمانده افراد دارای اعتماد به نفس و جذابیت ارتباطی هستند و فقط با یک پیز با زیردستانشان ارتباط برقرار می کنند: انجام کار با کارآمدی بالا و با بالاترین استاندارد کیفیت. همه چیزهای دیگر تابع آن هدف است، اما ابزاری که فرماندهان به آن دست می‌یابند، باعث می‌شود که دیگران این هدف را از آن خود کنند. فرماندهان رهبران ذاتی هستند و توانایی آنها در تدوین استراتژی و شناسایی نقاط قوت هر یک از اعضای تیم خود، گنجاندن آن توانایی ها در برنامه های خود به طوری که هر فرد نقش منحصر به فرد و مهمی را ایفا کند، آنها را به افراد توانمند تبدیل می کند.

اما در حالی که این تلاش‌ها روحیه و رضایت را در میان زیردستان همفکر فرماندهان افزایش می‌دهد، آنها همچنان برای دستیابی به هدف نهایی کار به موقع و استثنایی ساخته شده‌اند. کسانی که توسط مدیران فرمانده ENTJ خود ناکارآمد دیده می شوند، یا نشان می دهند که تنبل هستند یا کارهای بی کیفیتی تولید می کنند، به هیچ وجه از شکست خود در تحت تأثیر قرار دادن ENTJ ها آگاه نیستند. تنها راه جذب شخصیت فرمانده ENTJ این است که مطابقت داشته باشید.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENTJ

  • وینستون چرچیل: نخست وزیر انگلستان
  • الیزابت اول: ملکه انگلستان
  • ژولیوس سزار: ژنرال و امپراتور روم
  • ناپلئون بناپارت: ژنرال، امپراتور، پادشاه ایتالیایی – فرانسوی
  • آنگلا مرکل: صدراعظم آلمان
  • مصطفی کمال آتاتورک: رئیس جمهور ترکیه
  • بیل گیتس: کار آفرین و بشر دوست آمریکایی
  • وارت بافت: سرمایه گذار آمریکایی
  • استیو جابز: کار آفرین آمریکایی
  • جک ولش، مدیر ارشد اجرایی سابق جنرال الکتریک
  • جورج کلونی: بازیگر مرد آمریکایی
  • آرنولد شوارتزنگر: بازیگر و سیاستمدار اتریشی
  • هریسون فورد: بازیگر مرد آمریکایی
  • جیم کری: بازیگر و کمدین مرد آمریکایی
  • شارلیز ترون: بازیگر زن آفریقای جنوبی
  • رابرت داونی جونیور: بازیگر و کشتی‎ گیر آمریکایی
  • مت دیمون: بازیگر مرد آمریکایی
  • کوئنتین تارانتینو: کارگردان آمریکایی
  • ادل: خواننده انگلیسی
  • فرانکلین روزولت: رئیس جمهور آمریکا
  • پابلو پیکاسو: نقاش اسپانیایی
  • گوردون رمزی: آشپز انگلیسی
امتیاز 4 (23 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.