تیپ شخصیتی ENFJ (شخصیت قهرمان)

شخصیت قهرمان ENFJ فردی است که دارای ویژگی های شخصیتی برونگرا، شهودی، احساسی و قضاوت کننده است. این تیپ های صریح و صمیمی عاشق کمک به دیگران هستند و تمایل دارند که ایده ها و ارزش های قوی داشته باشند. آنها از دیدگاه خود با انرژی خلاق برای رسیدن به اهداف خود حمایت می کنند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟ یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

هر کاری که هم اکنون انجام می‌دهید همچون موج به بیرون گسترش می‌یابد و همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وضعیت شما می‌توانید موجب درخشش قلبتان شود یا اضطراب را منتقل نماید. نفس شما می‌توانید عشق بتاباند یا افراد را در افسردگی فرو ببرد. نگاهتان می‌تواند شادی را بیدار کند. کلماتتان می‌تواند الهام‌بخش آزادی باشد. تک‌تک اعمال شما می‌تواند قلب‌ها و ذهن‌ها را باز کند.

DAVID DEIDA

معرفی شخصیت قهرمان ENFJ

شخصیت قهرمان ENFJ رهبرانی بالفطره و سرشار از عشق و شور و جذبه هستند. این شخصیت‌ها که حدود دو درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند اغلب سیاستمداران، مربیان و معلمان ما هستند که الهام‌بخش دیگران برای برای موفقیت و انجام کارهای خوب در جهان هستند. قهرمانان به‌طور طبیعی دارای اعتماد به نفسی هستند که موجب پدید آمدن نفوذ می‌شود، از هدایت کردن دیگران برای همکاری با یکدیگر و بهبود بخشیدن خود و جامعه‌شان دچار غرور و شادی می‌شوند.

مردم جذب شخصیت‌های قوی می‌شوند، و قهرمانان اصالت، دغدغه و نوع‌دوستی از خود ساطع می‌کنند و از به پا خاستن و صحبت کردن در هنگامی که احساس می‌کنند چیزی باید گفت نمی‌ترسند. آنها به‌راحتی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، به‌خصوص به صورت حضوری و ماهیت روشنگرانه افراد دارای گونه شخصیتی قهرمان به آنها کمک می‌کند تا به ذهن همه دسترسی پیدا کنند، چه از طریق حقایق و منطق یا احساسات. قهرمانان به‌راحتی انگیزه‌های افراد و رویدادهای به ظاهر مجزا را مشاهده می‌کنند و قادر هستند این ایده‌ها را در کنار هم قرار دهند و ارتباط آنها را به‌عنوان هدفی مشترک با فصاحت و جسارت بیان کنند.

علاقه قهرمانان به دیگران واقعی و گاهی نوعی نقص است، وقتی افرادی با این گونه شخصیتی به کسی باور داشته باشند، ممکن است بیش از حد در مشکلات آن شخص درگیر شوند یا بیش از حد به وی اعتماد کنند. خوشبختانه، این اعتماد معمولاً نوعی رسالت درونی است، زیرا نوع‌دوستی و اصالت قهرمانان الهام‌بخش کسانی است که به بهتر شدن خود اهمیت می‌دهند. اما اگر این شخصیت‌ها مراقب نباشند، ممکن است خوش‌بینی خود را بیش از حد توانشان تعمیم دهند و گاهی اوقات دیگران را وادار به حرکت کنند حال آنکه ممکن است این افراد آمادگی تا تمایلی به این کار نداشته باشند.

قهرمانان نسبت به دام های دیگران  نیز آسیب‌پذیر هستند: آن‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تأمل و تجزیه و تحلیل احساسات خود دارند، اما اگر بیش از حد در وضعیت فرد دیگری گرفتار شوند، ممکن است دچار نوعی افسردگی عاطفی شوند، مشکلات افراد دیگر را در خود ببینند، و بکوشند اشکالی را برطرف کنند که واقعاً وجود ندارد. اگر این شخصیت‌ها به نقطه‌ای برسند که محدودیت‌های شخص دیگری آنها را متوقف سازد، ممکن است توانایی آنها برای مشاهده ریشه مشکل از دست برود و در نتیجه هیچ کمکی نکنند. وقتی چنین اتفاقی رخ داد، مهم است که قهرمانان خود را عقب بکشند و با تأمل در خود بین آنچه واقعاً احساس می‌کنند و آنچه که مسئله‌ای جداگانه است و باید از منظری دیگری به آن نگریست تمایز قائل شوند.

قهرمانان افرادی اصیل و اهل توجه هستند که وقت حرف زدن حرف می‌زنند و وقت عمل کردن عمل می‌کنند، و هیچ چیزی به اندازه پذیرفتن مسئولیت، متحد کردن و انگیزه‌بخشی به تیم خود با اشتیاقی مسری آنها را خوشحال نمی‌کند. افراد شخصیت قهرمان ENFJ نوع‌دوستانی پرشور هستند، گاهی اوقات حتی تا مرز جنون، و بعید است، وقتی در تأیید مردم و ایده‌های آنها به پا می‌خیزند از سلاح به دست گرفتن هراس داشته باشند. جای تعجب نیست که بسیاری از قهرمانان معروف رهبران سیاسی و فرهنگی بانفوذی هستند، این گونه شخصیتی می‌خواهد آینده‌ای روشن‌تر را نشان دهد، چه با هدایت یک ملت به سمت رفاه، یا رهبری تیم فوتبال برای پیروز شدن در مبارزه‌ای دشوار.

شخصیت قهرمان

نقاط قوت و ضعف شخصیتی قهرمان ENFJ

نقاط قوت ENFJ ها

  • پذیرا: قهرمانان نظرات قوی دارند، اما ذهنشان بسته نیست. آنها اهمیت اجازه دادن به دیگران برای ابراز کامل خود را درک می کنند. حتی زمانی که قهرمان‌ها با کسی موافق نیستند، حق آن شخص را برای بیان حقیقت خود می‌شناسند.
  • قابل اعتماد: می‌توان روی افراد با این تیپ شخصیتی برای انجام تعهدات و مسئولیت‌هایشان حساب باز کرد، حتی زمانی که انجام این کار دشوار است.
  • پرشور: قهرمان‌ها اصلا افراد کسل کننده و خشکی نیستند. ENFJ ها سرشار از علایق هستند و از دنبال کردن سرگرمی‌های خود لذت می‌برند؛ چه پیاده‌روی، آشپزی، رقصیدن، پرورش گیاهان آپارتمانی یا چیزهای دیگر. در نتیجه، آنها به ندرت علاقه خود را برای انجام یک کار جالب از دست می دهند.
  • نوع دوست: این شخصیت ها به خاطر داشتن میل عمیق برای تبدیل شدن به نیرویی برای تغییر مثبت شناخته شده اند. ENFJ ها واقعاً معتقدند که اگر مردم را دور هم جمع کنند، می توانند به افراد کمک کنند.
  • کاریزماتیک: مصمم و الهام‌بخش، قهرمان‌ها اغلب به نقش‌های رهبری راه پیدا می‌کنند. چه آنها کاپیتان تیم فوتبال باشند و چه یک رهبر در صحنه جهانی، به ندرت هدف اصلی خود را فراموش می کنند: خدمت به دیگران.

نقاط ضعف ENFJ ها

  • غیرواقع بین: بسیاری از ENFJ ها به خود فشار می‌آورند تا هر اشتباهی را که با آن مواجه می‌شوند اصلاح کنند. اما مهم نیست که چقدر این شخصیت ها تلاش می کنند، حل همه مشکلات جهان برای آنها واقع بینانه نیست. اگر مراقب نباشند، می توانند خود را خیلی اذیت کنند و قادر به کمک به کسی نباشند.
  • بیش از حد ایده آلیست: قهرمانان داستان تمایل دارند ایده های روشنی در مورد اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه است، داشته باشند. آنها اغلب فکر می کنند که همه در این اصول اساسی مشترک هستند یا حداقل، همه باید این اصول را به اشتراک بگذارند. بنابراین زمانی که افراد ارزش‌های اصلی خود مانند حقیقت یا عدالت را زیر پا می‌گذارند، می‌تواند به عنوان یک شوک واقعی برای قهرمان‌ها باشد.
  • تحقیرآمیز: افراد با این تیپ شخصیتی از آموزش دیگران به خصوص در مورد علل و باورهایی که برای آنها اهمیت زیادی دارد لذت می برند. اما، گاهی اوقات، تلاش های قهرمانان داستان برای “روشن کردن” دیگران ممکن است به عنوان دیکتاتور بودن تلقی شود، متأسفانه موثرترین استراتژی برای متقاعد کردن افراد دیگر این نیست.
  • تحمیل عقاید: وقتی صحبت از خودسازی به میان می‌آید، ENFJ ها به ندرت انرژی یا اراده پایینی دارند. اما آنها ممکن است تشخیص ندهند که همه این ویژگی ها را ندارند. در مواقعی، قهرمان‌ها ممکن است دیگران را وادار کنند تا تغییراتی را ایجاد کنند که برای آن آماده نیستند یا به سادگی علاقه‌ای به ایجاد آن در وهله اول ندارند.
  • بیش از حد همدلانه: شفقت یکی از بزرگترین نقاط قوت این تیپ شخصیتی است. اما قهرمانان داستان تمایل دارند مشکلات دیگران را به عنوان مشکلات خود بپذیرند، عادتی که می تواند آنها را از نظر احساسی و جسمی خسته کند.

روابط عاشقانه شخصیت قهرمان ENFJ

شخصیت‌های قهرمان ENFJ وقتی صحبت از مسائل احساسی می‌شود، می‌توانند خیلی ایده آل گرا باشند. افراد با این تیپ شخصیتی به ندرت به چیزی که از ایده آل های آنها فاصله دارد رضایت می دهند و روابط عاشقانه آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست. قهرمان‌ها می‌خواهند عاشق محتوای شخصیت و روحیه یک فرد شوند – نه فقط به شکلی که از آن طرف اتاق به نظر می‌رسند.

اگرچه ممکن است این شخصیت‌ها به‌عنوان افراد برون‌گرا یا حتی کمی احساسی به نظر برسند، تعداد کمی از شخصیت‌ها به جاذبه‌های زودگذر راضی می شوند. استانداردهای آنها بالاست و آنها این را می دانند. در واقع، این آگاهی ممکن است به قهرمان‌ها درک عمیق‌تری بدهد که چقدر کمیاب و ارزشمند است که یک جرقه واقعی را با شخص دیگری احساس کنند و به نوبه خود، چقدر نادر و خاص است که آن جرقه به شعله‌های پیوسته یک عشق ماندگار تبدیل شود.

وقتی قهرمان‌ها عاشق کسی می‌شوند، به سخن می‌افتند و در مورد آن خجالتی نیستند. افراد ENFJ از جمله تیپ‌های شخصیتی هستند که به راحتی احساسات خود را بیان می‌کنند، بنابراین اغلب متوجه می‌شوند که اولین قدم را برمی دارند، نه اینکه منتظر اطمینان خاطر باشند که طرف مقابل هم همین احساس را دارد یا نه.

در دنیای دوستیابی، تمایل قهرمان‌ها برای ارتباط طراوت‌بخش و گاهی غیرعادی باشد. این، همراه با شدت شور و شوق آنها، برای بسیاری از مردم فوق العاده جذاب است. گفته می‌شود، چون قهرمان‌های داستان اغلب اولین حرکت را انجام می‌دهند، ممکن است رد شدنشان توسط بقیه را راهی ببینند که برای پیدا کردن شریک ایده آل باید طی کنند.

افراد با تیپ شخصیتی ENFJ مشتاق هستند تا تعهد خود را ثابت کنند و زمان و تلاش خود را صرف تثبیت خود به عنوان شرکای قابل اعتماد و قابل اعتماد می کنند. حتی در اولین قرار ملاقات، این شخصیت ها ممکن است گفتگو را به سمت موضوعات سنگین تر هدایت کنند. قهرمان‌ها فقط نمی‌خواهند بفهمند که یک نفر چه برنامه‌های تلویزیونی تماشا می‌کند، آنها می‌خواهند حسی از رویاها و آرزوهای شریک زندگی‌شان، تغییراتی که امیدوارند در خود و جهان ایجاد کنند، پیدا کنند. و همانطور که رابطه عمیق تر می شود، ENFJ ها به حمایت از شریک زندگی خود برای تحقق این رویاها افتخار می کنند.

برای قهرمان‌ها، یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی کمک به کسی است که به رسیدن به اهدافش اهمیت می دهند. برخی از شخصیت‌های اصلی این کار را یک قدم جلوتر می‌برند و اهداف شریک زندگی خود را هدف خود می‌دانند. این حداقل می تواند مشکل ساز باشد. اگر شخصیت های قهرمان برای کمک به شریک زندگی خود بیش از حد سرمایه گذاری کنند، ممکن است در نهایت از مراقبت از خود، سرگرمی ها و دوستی های خود غافل شوند. آنها همچنین ممکن است در خطر تحت فشار قرار دادن شریک زندگی خود برای تغییر زندگی خود به روش هایی باشند که به سادگی برای آن آماده نیستند.

وقتی قهرمان‌های داستان این کار را بیش از حد انجام می‌دهند، اغلب متوجه می‌شوند که فشاری که بر شریک زندگی‌شان وارد می‌کنند تا خودشان را «بهتر» کنند، به یکی از دو روش نتیجه معکوس می‌دهد. شریک زندگی آنها ممکن است احساس ناامنی کند، از ترس اینکه به اندازه کافی خوب نیستند، یا ممکن است عصبانی شوند و از این مفهوم که نیاز به تغییر دارند احساس رنجش کنند. در هر صورت، قهرمانان داستان باید بیاموزند که شریک زندگی خود را بدون فشار زیاد تشویق کنند تا رشد کند.

تعداد کمی از تیپ های شخصیتی مشتاق تر از شریکشان برای ایجاد یک تعهد محبت آمیز با شریک انتخابی خود هستند. آنها قرار ملاقات و روابط را جدی می گیرند. حتی در اولین روزهای یک رابطه، افراد با تیپ ENFJ تمایل دارند روی روابط طولانی‌مدت تمرکز کنند و با بلوغ رابطه، می‌خواهند هر کاری را که لازم است انجام دهند تا این رابطه به ثمر برسد.

در حالی که قهرمان‌ها مطمئناً می‌دانند چگونه از لحظه لذت ببرند، آنها همچنین می‌دانند که عشق فقط سرگرمی و بازی نیست. این می تواند چیز زیبایی باشد. قهرمان‌ها به جلب رضایت شریک زندگی‌شان اهمیت می‌دهند و حساسیت آنها به آنها کمک می‌کند تا با تغییرات خلقی و خواسته‌های شریک زندگی خود هماهنگ شوند. تا زمانی که نیازهای خود را کنار نگذارند، افراد با این تیپ شخصیتی می توانند از روابط بسیار ارزشمندی که بر پایه اعتماد، حمایت متقابل، و صداقت و البته عشق استوار است، لذت ببرند.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ENFJ

افراد دارای تیپ شخصیتی ENFJ و دو تیپ شخصیتی درون‌گرا INFP و INTP دقیقا به یک اندازه شهودی هستند، بنابراین می توانند به راحتی نیازهای یکدیگر را در یک رابطه برآورده کنند.

روابط دوستانه ENFJ ها

ارتباط با افراد دیگر باعث می شود که قهرمانان ENFJ احساس سرزندگی و هدفمندی کنند. پس جای تعجب نیست که آنها احساس خیلی خوبی نسبت به دوستی دارند. قهرمان‌ها تلاش صادقانه و اختصاصی برای نزدیک ماندن با دوستان خود انجام می‌دهند. برای این شخصیت‌ها، دوستی‌ها به صرفا وقت گذرانی یا هزینه اضافه نیستند، در عوض، آنها جزء اصلی یک زندگی خوب هستند.

تعداد کمی از تیپ های شخصیتی می توانند با تمایل صادقانه قهرمانان داستان برای شناخت افراد مطابقت داشته باشند. برای قهرمان‌ها، کشف خصلت‌ها، نظرات، امیدها و حماقت‌های یک نفر یکی از خالص‌ترین لذت‌های زندگی است. بیشتر قهرمانان داستان مجذوب سایر جهان بینی ها نمی شوند، حتی آنهایی که از صمیم قلب با آنها مخالف هستند. اما مواجهه با انبوهی از دیدگاه ها چیزی است که زندگی را برای این افراد جذاب نگه می دارد.

شخصیت های ENFJ اطراف خود را با انواع و اقسام دوستان و آشنایان احاطه کرده‌اند، از جمله آن‌هایی که تجربیات و ایده‌هایشان به شدت با خودشان متفاوت است. با این اوصاف، برای اکثر ENFJ ها احترام گذاشتن به کسی که راه‌های تقلب را انتخاب می‌کند، به دیگران بی‌احترامی می‌کند یا از به چالش کشیدن وضعیت موجود امتناع می‌کند، دشوار است. درعوض، برقراری ارتباط با افرادی که ایده‌آل‌های اصلی خود را دارند، به‌ویژه تعهدشان به انجام کار درست و ترک دنیا بهتر از آنچه که آن را پیدا کرده‌اند، آسان‌تر است.

نزدیک ترین دوستان  شخصیت قهرمان ENFJ آسیب پذیری های خود و با ارزش ترین رویاهای زندگی خود را به دلیل همدلی بالای قهرمان ها به اشتراک می گذارند. این شخصیت‌ها با بسیاری از افراد روابط گرم، دلسوز و حمایت‌کننده برقرار می‌کنند، اما تمایل دارند خود را کامل یعنی ویژگی های منفی شان را فقط به حلقه‌های درونی دوستانی که اعتماد آنها را جلب کرده‌اند نشان دهند.

قهرمانان داستان می توانند از بهترین دوستانی باشند که هر کسی می تواند آرزو کند. افرادی با این تیپ شخصیتی مهربان و قابل اعتماد اند و انرژی و توجه باورنکردنی را به دوستی های خود اختصاص می دهند. آن‌ها می‌خواهند دوستانشان احساس کنند که نه تنها مورد تایید قرار گرفته‌اند، بلکه مورد حمایت قرار می‌گیرند، نه اینکه فقط شنیده شوند، بلکه درک شوند.

شخصیت‌های قهرمان داستان از نزدیک‌ترین دوستانشان گرفته تا دایره وسیع آشنایانشان، روابط عمیقی دارند و پیوندهایی ایجاد می‌کنند که به راحتی شکسته نمی‌شوند. همچنین می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد که به روش‌های مختلف در دوستی حاضر باشند، چه با صرف زمان پس از یک روز کاری طاقت‌فرسا برای کمک به یک دوست یا با برگزاری جشن تولد آخر هفته برای دوستی. چیزهای کمی می تواند آنها را از تلاش برای کمک به تحقق خوشحال اطرافیانشان باز دارد.

در حالی که ENFJ ها از کمک کردن لذت می‌برند، اما همیشه از نتایج ان راضی نیستند. حقیقت این است که برخی از مردم انرژی یا انگیزه کافی برای استفاده کامل از پیشنهادهای کمک قهرمانان را ندارند، یا ممکن است به سادگی نخواهند به حرف آنها گوش دهند. به عنوان مثال، دوست آنها ممکن است توصیه های مربوط به شغلش را نادیده بگیرد و ENFJ را ناراحت کند.

وقتی این اتفاق می افتد، افراد با تیپ شخصیتی قهرمان ممکن است احساس سرخوردگی یا رنجش کنند. آنها حتی ممکن است در تلاش برای پیش بردن کمک خود دوستشان را قضاوت کنند؛ رویکردی که اغلب نتیجه معکوس می دهد.

هنگامی که قهرمان ها به بلوغ می رسند، یاد می گیرند که رفتار بقیه را به خودشان نگیرند. به طور متناقضی، داشتن نگرش انعطاف‌پذیرتر می‌تواند این افراد را برای حمایت مؤثرتر از افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند راهنمایی کند. همانطور که بسیاری از قهرمانان کشف می کنند، پایدارترین دوستی ها نه تنها بر رشد متقابل بلکه بر پذیرش، شفقت و احترام واقعی استوار است.

والدین با تیپ شخصیتی ENFJ

قهرمانان داستان ENFJ تمام هدایای خود را برای تربیت فرزندان به ارمغان می آورند، از جمله دلسوزی، عزم و اراده و حتی مهارت های رهبری آنها. به عنوان والدین، آنها با یک احساس عمیق هدف مندی هدایت می شوند. به طور خاص، آنها این وظیفه را به عنوان مأموریت خود می بینند که به فرزندان خود کمک کنند تا به بهترین، مهربان ترین و تواناترین خود تبدیل شوند.

برای انجام این کار، ENFJ ها تلاش می‌کنند تا زندگی محبت‌آمیز، تشویق‌کننده و حمایت‌کننده را برای فرزندان خود ایجاد کنند. والدین با این تیپ شخصیتی خلاقیت و اصالت را ترویج می‌کنند و به فرزندانشان اجازه می‌دهند که حرف‌هایشان را بزنند و خودشان باشند. برای قهرمان ها، یکی از بزرگ‌ترین پاداش‌های والدین، تماشای شکوفایی فرزندانشان به شخصیت‌های منحصربه‌فردشان است.

این بدان معنا نیست که شخصیت‌های داستان این طرز فکر را دارند که همه چیز باید طبق میلشان پیش برود. مانند همه والدین، این تیپ‌های شخصیتی گهگاه رتبه‌بندی می‌کنند و به فرزندان خود می‌گویند «چون من این را گفتم» کاری انجام دهند. با این حال، قهرمان‌ها در قلب خود می‌خواهند مطمئن شوند که فرزندانشان کار درست را از روی درک شان انجام می‌دهند، نه اطاعت کورکورانه.

والدین ENFJ، وظیفه محبت آمیز خود را برای کمک به فرزندان خود برای درک پتانسیل منحصر به فرد خود می دانند.
این افراد معمولاً قوانین و مرزهای روشن و متناسب با سن خود را تعیین می کنند تا فرزندانشان عواقب رفتار غیرمسئولانه یا نامهربانانه را درک کنند. با این حال، حتی زمانی که والدین قهرمان داستان بد رفتار می کنند، آنها این کار را از روی عشق انجام می دهند؛ در تلاش برای القای ارزش های قوی و احساس مسئولیت در فرزندانشان.

خوشبختانه، این والدین آرمان‌گرا و خوش اخلاق می‌توانند تفاوت بین درست و نادرست را به گونه‌ای توضیح دهند که باعث نشاط و الهام بخشیدن به فرزندانشان شود. شخصیت‌های قهرمان داستان با الگوبرداری از انواع رفتارهایی که امیدوارند فرزندانشان از آنها تقلید کنند، آنها را آموزش می‌دهند.

والدین با این تیپ شخصیتی استانداردهای بالایی برای فرزندان خود دارند. این انتظارات عموماً با بهترین نیت‌ها همراه است، قهرمان‌های داستان فقط می‌خواهند مطمئن باشند که فرزندانشان در مسیری به سوی زندگی معنادار و رضایت‌بخشی هستند که از پتانسیل آنها به خوبی استفاده می‌کند.

والدین با تیپ ENFJ به توانایی خود در دیدن آنچه که هر فرد به دنیا می آورد افتخار می کنند، ویژگی ای که به آنها کمک می کند تا همه روش هایی را که فرزندانشان با استعداد و توانمند هستند تشخیص دهند. با این حال، گاهی اوقات، انتظارات قهرمانان داستان ممکن است برای فرزندانشان طاقت فرسا به نظر برسد. بچه‌های شخصیت‌های ENFJ ممکن است گاهی احساس کنند که باید محبت والدین خود را با رعایت استانداردهایشان به دست آورند، استانداردهایی که دستیابی به آنها ممکن است غیرممکن به نظرمی رسد. در این مواقع، قهرمانان داستان ممکن است نیاز داشته باشند که به فرزندان خود اطمینان دهند که آنها را به خاطر آنچه هستند دوست دارند، نه کاری که انجام می دهند.

خوشبختانه، حساسیت قهرمان‌ها به آنها کمک می‌کند تا نیازهای عمیق‌تر فرزندانشان از جمله نیاز به پذیرش را درک کنند. والدین با این تیپ شخصیتی، حتی در حالی که فرزندان خود را تشویق می کنند رشد کنند و بیاموزند و رویاهایشان را دنبال کنند، می توانند بستری از حمایت عاطفی را ارائه دهند که در تمام زندگی با فرزندانشان باقی می ماند.

والدین قهرمان  به هر آنچه فرزندانشان برای رشد نیاز دارند، زمان و انرژی لازم را برای تأمین آن اختصاص می دهند. با بالغ شدن، فرزندان قهرمان ها به ندرت گرمی، مراقبت، محبت و تشویق واقعی را که از والدین خود دریافت می کردند، از دست می دهند. این کودکان تمایل دارند با قدردانی عمیق از درس هایی که در تار و پود شخصیت آنها تنیده شده است بزرگ شوند، از جمله صداقت، همدلی، مسئولیت پذیری و اهمیت حیاتی انجام کار درست.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ENFJ

وقتی نوبت به انتخاب شغل می رسد، قهرمانان ENFJ در انجام کاری که بیشتر دوست دارند یعنی کمک به افراد دیگر، احساس رضایت می کنند. و با خلاقیت و انگیزه خود، می توانند راه هایی برای خدمت و ارتقای دیگران در تقریباً هر محیط کاری بیابند، خواه پشت میز درخشان در اتاق هیئت مدیره شرکت باشند یا پشت میز در یک کافی شاپ محلی. افراد با تیپ شخصیتی ENFJ به ندرت خواهان الهام یا فرصت در جستجوی کار معنادار هستند.

به لطف هوش هیجانی و مهارت‌های اجتماعی، قهرمان‌ها می‌توانند تقریباً در هر زمینه‌ای که مردم‌محور است، مانند منابع انسانی، مدیریت، استخدام، یا روابط عمومی، برتر باشند. گفته می شود، آنها تمایل دارند در موقعیت هایی که می توانند دیگران را برای یادگیری، رشد و مستقل شدن بیشتر راهنمایی کنند، انگیزه خاصی دارند. بسیاری از افراد با این تیپ شخصیتی به سمت مشاغلی با گرایش نوع دوستانه مانند مددکاری اجتماعی، تدریس، مشاوره، مربیگری یا مراقبت های بهداشتی گرایش دارند.

قهرمان‌ها ثابت می‌کنند که میل به خدمت به دیگران می‌تواند با جاه‌طلبی‌های بزرگ سازگاری بیشتری داشته باشد. قهرمان‌ها به خاطر توانایی‌های رهبری‌شان شناخته می‌شوند و اغلب خود را در موقعیت‌های پرنفوذ می‌بینند. این شخصیت‌ها را می‌توان در مناصب دولتی و در رأس انواع سازمان‌ها؛ از گروه‌های غیرانتفاعی و مذهبی گرفته تا شرکت‌های نوپا و مدیریت شرکت‌های بزرگ پیدا کرد. آنها همچنین ممکن است خود را در مشاغلی به عنوان مشاور، مشاور مدیر یا معاون بیابند.

ENFJ ها هرجا که کار می کنند، به ندرت از ماموریت اصلی خود غافل می شوند: بهبود زندگی مردم. آنها به طور شهودی نیازهای مشتریان یا مشتریان خود را برآورده می کنند و سپس از خلاقیت شان استفاده می کنند تا این نیازها را به روش های نوآورانه و غیرمنتظره برآورده کنند. در نتیجه، این خلاقیت می تواند صداقت و حتی ایده آل گرایی را در مشاغل فروش، خدمات مشتری، بازاریابی، تبلیغات و توسعه محصولات به ارمغان بیاورد.

افرادی که دارای تیپ شخصیتی قهرمان ENFJ هستند، متمرکز و با انگیزه هستند و همیشه آماده یک چالش خوب هستند. با این حال، چالش‌های خاص بیشتر از سایرین به آنها انگیزه می‌دهند. کارهایی که تکراری، منزوی یا محدود هستند ممکن است برای آنها ناامید کننده باشد. قهرمان‌ها می‌خواهند تأثیری را که می‌گذارند ببینند، نه اینکه به تنهایی از عهده کارها بر بیایند.

قهرمان‌ها در قلب خود می‌خواهند شاهد تأثیرات مثبت کار خود باشند، قدردانی و قدردانی از افرادی را که به آنها کمک کرده‌اند احساس و تجربه کنند.
قهرمان‌ها با کاری که به آن‌ها اجازه می‌دهد عقب‌نشینی کنند و به هدف ها و تصاویر بزرگ فکر کنند، احساس رضایت و انرژی می‌کنند. برای این نوع شخصیت، به جا گذاشتن یک میراث مثبت یک اولویت کلیدی است. اکثر افراد با تیپ شخصیتی ENFJ از انرژی حرفه ای خود برای حل حداقل برخی از مسائل عمیق تری که مشتریان یا همکارانشان با آن مواجه هستند استفاده می کنند.

قهرمان ها همه کاره و روشنگر، نقاط قوت زیادی را به حرفه خود می آورند. گاهی اوقات، آنها ممکن است احساس گیر افتادن یا بی حوصلگی کنند و آرزو می کنند که ای کاش کارهای روزانه آنها می توانست تفاوت آشکار بیشتری در جهان ایجاد کند. اما این شخصیت‌ها با روحیه نوع‌دوستانه و خلاق خود، تقریباً ناگزیر راه‌هایی را پیدا می‌کنند تا از کار خود، هر چه که باشد، برای کمک به خیر و خدمت بیشتر استفاده کنند.

شغل های مناسب شخصیت قهرمان ENFJ

  • مدیر بخش تبلیغات
  • مسئول استخدام
  • مدیر منابع انسانی
  • نویسنده
  • روزنامه نگار
  • گرافیست
  • گزارشگر
  • خبرنگار
  • مدیر بازاریابی
  • روانشناس
  • مترجم
  • مشاور شغلی و تحصیلی
  • مشاور مدیر
  • استاد دانشگاه
  • معلم
  • جامعه شناس
  • مددکار اجتکاعی
  • مدیر مهد یا مدرسه
  • گفتار درمانگر
  • مدیر فروش
  • کانتر آژآنس های مسافرتی
  • مدیر هتل و رستوران
  • برنامه ریز، کمدین
  • متخصص تغذیه

شخصیت قهرمان ENFJ در کار

شخصیت‌های قهرمان ENFJ خونگرم، ایده‌آلیست، کاریزماتیک، خلاق و اجتماعی هستند. با این صفات، این تیپ‌ها می‌توانند در نقش‌های مختلف، در هر سطحی از حرفه شان، پیشرفت کنند. علاوه بر این، آنها عموماً دوست داشتنی و خوش اخلاق هستند، ویژگی هایی که می تواند آنها را در هر کجا که فرصت همکاری با دیگران را داشته باشند به موفقیت سوق دهد.

ENFJ ها به عنوان کارمند

به عنوان کارمند، شخصیت‌های قهرمان اغلب به خود فشار می‌آورند تا شایستگی خود را ثابت کنند و تأثیر خوبی بر مدیران خود بگذارند. افراد باهوش و فداکار، با این تیپ شخصیتی می توانند مسئولیت های متعددی را با شایستگی و خرسندی بر عهده بگیرند. قهرمان‌ها سخت‌کوش، قابل اعتماد و مشتاق کمک هستند، اما این نقاط قوت می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

متأسفانه، برخی از مدیران ممکن است از اخلاق کاری ENFJ ها با درخواست‌های بیش از حد سو استفاده کنند یا کار اضافی را به آنها تحمیل کنند. اگرچه این شخصیت ها بیش از حد توانایی اثبات خود را دارند، اما ممکن است برای حفظ آرامش و اجتناب از ناامید کردن دیگران، همه این وظایف اضافی را بپذیرند.

ENFJ ها به عنوان همکار

به عنوان همکاران، شخصیت‌های ENFJ به خاطر تمایلشان به همکاری متمایز می‌شوند. آنها همیشه به دنبال فرصت هایی برای ایجاد موقعیت های برد-برد هستند و به همکاران خود کمک می کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند. این شخصیت‌ها محیط‌های تیمی عادلانه‌ای را ایجاد می‌کنند که در آن همهt صرف نظر از عنوان شغلی، می‌توانند در بیان نظرات و ایده‌های خود احساس راحتی کنند.

تحمل بالا و معاشرت آسان قهرمانان باعث می شود که آنها به راحتی با همکاران خود ارتباط برقرار کنند. با این اوصاف، گرایش قهرمانان داستان به مسئولیت گاهی اوقات ممکن است قهرمان ها با انگیزه قوی خود برای رهبری، وسوسه شوند که تصمیماتی بگیرند یا تغییراتی را پیشنهاد کنند که فراتر از محدوده اختیارات آنها است، و این موضوع برای همکارانشان ناخوشایند خواهد بود.

ENFJ ها به عنوان مدیر

بسیاری از ENFJ ها احساس می کنند که باید به عنوان مدیر و رهبر به ایفای نقش بپردازند. افراد با این تیپ شخصیتی با کاریزمایی که دارند، بینش و روش الهام بخش خود برای بیان خود، اغلب زمانی که فرصت رهبری یک تیم به آنها داده می شود، می درخشند و مطمئن می شوند که تیمشان نیز می درخشد.

به عنوان مدیران، شخصیت‌های قهرمان باعث می‌شوند افرادی که برای آن‌ها کار می‌کنند نه تنها با انگیزه، بلکه الهام‌بخش هم باشند. این افراد تمایل دارند هر یک از اعضای تیم خود را فردی با استعدادهای مهم و پتانسیل منحصر به فرد ببینند. در نتیجه، کار کردن برای یک شخصیت قهرمان ENFJ می‌تواند معنادار و هیجان‌انگیز باشد؛ این فرصتی است که می توانید هم به عنوان یک انسان و هم به عنوان یک کارمند رشد کنید.

با این حال، آرمان گرایی قهرمانان داستان ممکن است مانع از آن شود که محدودیت های واقعی کارکنان خود را تشخیص دهند. گاهی اوقات، مدیران با این تیپ شخصیتی ممکن است به اعضای تیم تکالیفی بدهند که به سادگی برای آن آماده نیستند، رویکردی که اغلب نتیجه معکوس دارد. خوشبختانه، قهرمانان داستان می توانند از هوش هیجانی و قضاوت شخصی خود برای یافتن تعادلی بین تشویق کارمندان خود به رشد و فشار بیش از حد آنها استفاده کنند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENFJ

  • باراک اوباما: رئیس جمهور سابق آمریکا
  • نلسون ماندلا: رهبر انقلابی و رئیس جمهور آفریقای جنوبی
  • میخائیل گورباچف: نخست وزیر شوروی
  • جنیفر لارنس: بازیگر زن آمریکایی
  • مورگان فریمن: بازیگر مرد آمریکایی
  • داکوتا فانینگ: بازیگر زن آمریکایی
  • بن افلک: بازیگر مرد آمریکایی
  • اما استون: بازیگر زن آمریکایی
  • جیمی استورات: بازیگر مرد آمریکایی
  • متیو مک کانهی: بازیگر مرد آمریکایی
  • لورن گراهام: بازیگر زن آمریکایی
  • اپرا وینفری: مجری آمریکایی برنامه تلویزیونی
  • فردی مرکوری: ستاره افسانه ‎ای موسیقی راک
  • کتی پری: خواننده آمریکایی
  • مایکل جوردن: بازیکن افسانه ‎ای بسکتبال آمریکا
  • کریستین رونالدو: بازیکن پرتغالی فوتبال
  • یوهان ولفگانگ فون گوته: نویسنده و فیلسوف آلمانی
  • آبراهام مزلو: روانشناس آمریکایی
  • آلفرد آدلر: پزشک و روان درمانگر اتریشی
  • اریک فروم: جامعه‎ شناس و روانشناس آلمانی
امتیاز 4.4 (20 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.