دلایل ازدواج نکردن پسر ها و فرار کردن آنها از ازدواج

ازدواج نکردن پسرها دلایل متعددی دارد. برخی از این دلایل اقتصادی و مادی هستند که در این مقاله به آن ها اشاره نخواهیم کرد. در این مطلب از جعبه ابزار ذهنی، دلایل روانشناسی ازدواج نکردن مردان را بررسی می کنیم.

دلایل ازدواج نکردن مردان

دلایل ازدواج نکردن مردان

 ازدواج عاشقانه گذرا

تست آنلاین عشق و عاشقی واقعیقبل از سال 2000 میلادی، ازدواج ها عموما به صورت سنتی انجام می شد. به این شکل که پدر و مادر یا دیگر اقوام و آشنایان، دختری را برای پسر انتخاب می کردند و به سمت ازدواج پیش می رفتند. امروزه اما اکثریت معتقدند که بدون عشق نباید ازدواج کرد. ازدواج عاشقانه هم کار ساده ای نیست و به همین علت بسیاری از پسران تا حتی 40 سالگی مجرد باقی می مانند. دختران نیز برای انتخاب همسر، بیشتر به پول و منابع فرد توجه دارند و به همین علت ازدواج کردن با این شرایط سخت خواهد بود.

آزادی

 آزادی

زنان و مردان پس از ازدواج بسیاری از آزادی های خود را محدود شده می بینند. مردان دوست دارند با دوستان خود مدتی به گذران وقت بپردازند و اگر این آزادی از آن ها گرفته شود احساس سرخوردگی و افسردگی به آنان دست خواهد داد. زنان نیز تمایل دارند بتوانند همسر خود را در این زمینه کنترل کنند و درصورت رعایت نکردن توسط مرد، احساس بی ارزش بودن خواهند کرد. بنابراین در ازدواج هر دو طرف خصوصا مردان احساس کاهش آزادی خواهند داشت.

فوبیای غریبه ها

فوبیای غریبه ها

دو نفر تا باهم در یک خانه زندگی نکنند هرچقدر هم که باهم رفت و آمد داشته باشند همچنان در اعماق وجود احساس غریبگی دارند. به همین علت ممکن است حتی وقتی که مرد متوجه نیست، به صورت ناخودآگاه به خاطر فوبیای غریبه ها از ازدواج فرار کند.

تنوع طلبی

تنوع طلبی

تنوع طلبی در ذات انسان ها وجود دارد. همانطور که همه ی ما خوردن غذاهای متنوع و جذاب رستوران ها را به خوردن یک غذای تکراری داخل خانه ترجیح می دهیم، بسیاری از مردم نیز نسبت به ازدواج همین حس را دارند و ممکن است صرفا به همین خاطر، از مزایای ازدواج صرف نظر کنند و از تعهد گریزان شوند.

عدم تحمل یک فرد همیشه چسبیده

عدم تحمل یک فرد همیشه چسبیده

بسیاری از مردان ترجیح می دهند در رابطه از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی کنند. برای همین نمی خواهند با ازدواج کردن، وابستگی دائمی ایجاد کنند و همیشه حضور یک فرد دیگر را در کنار خود ببینند. این گونه مردان با یک زن هستند و به محض اینکه صحبت از ازدواج می شود، سریعا از این رابطه فرار می کنند.

تجربه های ناخوشایند

مردانی که از روابط خود با زنان تجربه های ناخوشایندی دارند یا فردی از بستگانشان در ازدواج ناموفق بوده است از ازدواج کردن متواری هستند تا مبادا این اتفاق برای آن ها تکرار شود.

عدم مسئولیت پذیری

عدم مسئولیت پذیری

اگر تا پایان عمر تنها زندگی کنید، نیاز نیست مسئولیت هیچ کس را بر عهده بگیرید. وقتی تنها و مجرد هستید، بقیه ی جامعه روی این شخص حساب خاصی باز نمی کنند اما خود او از اینکه از زیر بار مسئولیت ها رها و آزاد هست احساس رضایت دارد.

صرفه اقتصادی

صرفه اقتصادی

ازدواج کردن، از همان ابتدا با هزینه های سرسام آور شروع می شوند و در طول زندگی نیز این هزینه ها به نسبت زندگی مجردی بیشتر است. بنابراین، حتی افرادی که مشکل مادی ندارند نیز ممکن است ازدواج را از لحاظ اقتصادی به صرفه نبینند و از ازدواج فرار کنند.

خودخواهی

خودخواهی

مردان، خصوصا هرچه سن آن ها بالاتر می رود، خودخواهی و خود رائ بودن در آن ها افزایش می یابد و تصویر اینکه پس از ازدواج فردی بخواهد با آن ها مخالفت کند برای آن ها غیرقابل تحمل خواهد بود و به همین علت از ازدواج کردن گریزان می شوند.

اهداف کاری

اهداف کاری

بسیاری از مردان در زندگی مجردی برای خود اهدافی تعیین می کنند و برای رسیدن به این اهداف کار و تلاش می کنند. اما این اهداف خصوصا اگر بزرگ باشند ممکن است به آسانی به دست نیایند. به همین علت مردان برای پیشبرد اهدافی که به آن نرسیده اند از ازدواج دوری می کنند و احساس می کنند ازدواج بین آن ها و اهدافشان فاصله می اندازد.

از بین بردن ترس مردان از ازدواج

از بین بردن ترس مردان از ازدواج

به جز مسائل اقتصادی، اکثر این ترس‌ها و ناتوانی‌ها غیر واقعی و ناشی از باورها و تربیت‌های غلط است. بنابراین اولین کار این است که مردانی که قصد ازدواج دارند، سلامت روان و باورهای شناختی خود را زیر نظر یک درمانگر بررسی کرده و آنها را اصلاح کنند. سپس باید به خودشناسی رسیده و بدانند از زندگی و همسر خود چه می‌خواهند و چه توقعاتی دارند. همچنین نیاز است که مردان، کسانی را انتخاب کنند که توانایی پذیرش وضعیت مالی فعلی آن‌ها را داشته و شرایط اقتصادی کنونی را درک کنند. برای این کار می‌توانید از مشاوره پیش از ازدواج بهره مند شوید.

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    به نظرم واقعا حق دارن هرچند زنا هم حق دارن شاکی باشن چون خونه بابامون می خوریم و می خوابیم خونه ی شوهر ۳۰۰ تا کار با همکاری۵۰ ۵۰ باید انجام داد تازه تخریب هیکل و اعصاب هم هستش🤦

  2. Javad Amini می گوید

    یکی از دلایل وجود قوانین فمینیستی در ازدواج هست. اشتغال و تحصیل زن که در دست مرد هست، نسبی می باشد و مرد نمی تواند مطلقا مانع شود. مرد در حالی که جسم و عمر خود را صرف تامین معاش خانواده می کند، زن می تواند تحصیل کند و به اهداف خود برسد و حتی خانه داری جزو وظایف زن نیست.

  3. سپهر می گوید

    چرا به فرهنگ غلط خانوما اشاره نمیکنید ! اینایی که میگین‌واسه ۲۰-۳۰٪ آقایون ! ما کسیو پیدا کنیم که ۷۰٪ مطابق میلمون باشه ولش نمیکنیم ، تو‌این شرایط که همه با همه هستن ترجیح میدیم که یه رابطه سطحی داشته باشیم تا اینکه ازدواج کنیم و ریسک کنیم ، تو این‌ دوره زمونه خانومای ایرانی هم منفعت ازدواج سنتی رو میخوان هم منافع زنان و ازدواج‌های غربی! حاضر نیستن یکیشو انتخاب کنن

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.