تیپ شخصیتی ESTJ (شخصیت اجرایی)

شخصیت اجرایی ESTJ فردی است برونگرا، مشاهده گر، متفکر و قضاوت کننده. آنها بردباری زیادی دارند و مصرانه در پی عقاید منطقی خود هستند. آنها در سختی ها مسیر استواری را طی می کنند و به همین دلیل اغلب به عنوان فرد ثبات بخش شناخته می شوند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

نظم عمومی پایه و اساس همه چیز است.

EDMUND BURKE

معرفی شخصیت اجرایی ESTJ

شخصیت اجرایی ESTJ نمایندگان سنت و نظم هستند و از فهم و شناخت خود از درست، غلط برای دور هم جمع کردن خانواده و جوامع استفاده می کنند. ESTJ ها از ارزش‌های اخلاقی مانند صداقت، فداکاری و کرامت استقبال می‌کنند، آن ها به دلیل مشاوره ها و راهنمایی های هدایت بخششان مورد اعتماد دیگران هستند و از قرار گرفتن در مسیرهای دشوار خرسند می شوند. شخصیت اجرایی از دور هم جمع کردن دیگران احساس غرور می کند و اغلب نقش سازمان دهندگان اجتماعی را ایفا می‌کنند و به طور کلی تلاش بسیاری می کند تا خانواده ها و جوامع را برای دفاع از ارزش های سنتی و شرکت در جشن ها و رویدادهای محلی گرد هم آورد.

شخصیت اجرایی ESTJشخصیت اجرایی ESTJ حدود 11% جمعیت را تشکیل می دهد. بسیاری از رهبران معروف سیاسی و کسب و کار در سراسر جهان از تیپ شخصیتی ESTJ بوده اند. ESTJ ها به حاکمیت قانونی و مشروعیت معتقد هستند، در بیشتر مواقع سرمشق دیگران هستند، تعهد و صداقت هدفمندی از خود نشان داده و به دنبال تنبلی و تقلب به خصوص در محیط کاری نیستند. اجرایی ها برای ساختن شخصیتی عالی از کارهای سخت و دشوار استقبال می کنند.

شخصیت اجرایی ESTJ از محیط اطراف خود آگاه است و در جهانی با حقایق روشن و قابل اثبات زندگی می‌کنند، آن ها در مقابل مخالفت های سخت همچنان به اصول خود پایبند هستند. شخصیت‌های اجرایی به سراغ چالش برانگیزترین پروژه ها می روند و با بررسی جزئیات و بهبود برنامه های خود، پیچیده ترین وظایف را به عمل می رسانند.

با این حال، شخصیت های اجرایی ESTJ به تنهایی کار نمی‌کنند، و انتظار اعتماد متقابل دارند. افراد دارای این تیپ شخصیتی خود به وعده های ذکر شده عمل می کنند و انتظار دارند شرکا یا کارمندان آن ها نیز وطایف خود را به درستی انجام بدهند و اگر تنبلی، بی کفایتی یا دروغگویی از طرف کارمندان مشاهده شود، خشم و ناراحتی خود را ابراز می کنند. این مسئله باعث شده است تا ESTJ ها به انعطاف ناپدیر بودن شهرت یابند البته این جدیت در کار ناشی از باور به نظم و کارآمدی در جامعه است.

شخصیت اجرایی ESTJ شهروندان قانومندی هستند که می توان آن ها سرمشق خود قرار داد. ESTJ ها به همسایگان خود کمک می‌کند، به قوانین پایبند هستند و به مشارکت در رویدادهای جامعه و سازمان ها علاقه دارند.

چالش اصلی برای تیپ شخصیتی ESTJ این است که بدانند همه افراد مسیر مشابه ای را طی نکرده و به شیوه ی یکسان عمل نمی کنند. یک رهبر واقعی نقاط قوت هر فردی را شناسایی می کند و نظرات تک به تک اعضای گروه یا سازمان را به رسمیت می شناسد. در این صورت است که ESTJ ها می توانند مسیر را طوری هموار کنند که برای همه ی اعضا مفید باشد.

نقاط قوت و ضعف شخصیت ESTJ

نقاط قوت ESTJ ها

نقاط قوت ESTJ

  • خود را وقف کارهای درست می کنند: دیدن هرچیز در حالت کامل و بی قص یک تعهد اخلاقی برای شخصیت اجرایی است. کسانی که تیپ شخصیتی اجرایی دارند وقتی کار درستی را انجام می دهند احساس خوبی دارد و تا زمانی که ببینند کار درستی برای انجام دادن هنوز وجود دارد به تلاش خود ادامه خواهند داد.
  • اراده قوی: اراده و خواست قوی باعث می شود ESTJ ها به خاطر مخالفت ها و مشکلات ساده از باورهای خود دست نکشند. تیپ شخصیت اجرایی شدیدا از قوانین و ایده های خود دفاع می کند و برای اینکه تغییری در نظر خود ایجاد نماید باید شفاف و با قطعیت اشتباه بودن ان به او اثبات شود.
  • روراست و صادق هستند: تیپ شخصیتی اجرایی بیشتر از ایده ها و نظریات، حقایق واقعی را باور دارد. جملات و اطلاعات درست و واضح برای او مهم هستند و شخصیت های اجرایی همیشه طرف حقیقت هستند، حتی تلخ.
  •  صبور و قابل اعتماد: تیپ شخصیتی اجرایی تلاش می کند تا صداقت و روراستی را عملا نشان دهد، و در عین حال درست بودن و ثبات و پایداری نیز برای او اهمیت دارد.
  • منظم و دقیق: آشوب و هرج و مرج باعث می شود همه چیز غیرقابل پیش بینی شود و چیزهای غیرقابل پیش بینی، قابل اعتماد نخواهند بود. شخصیت اجرایی ESTJ به ایجاد نظم و امنیت در محیط با ایجاد قوانین، ساختارها و مشخص کردن نقش ها کمک می کند.
  • در سازماندهی افرادی عالی هستند: این تعهد به صداقت و داشتن استانداردهای مشخص باعث می شود افراد ESTJ رهبرانی توانا و قابل اطمینان شوند. کسانی که تیپ شخصیتی ESTJ دارند مشکلی با تقسیم عادلانه ی کارها و وظایف با دیگران ندارند و این باعث می شوند بتوانند مدیرانی عالی باشند.

نقاط ضعف ESTJ ها

نقاط ضعف ESTJ

  • غیرقابل انعطاف و یک دنده: آنها کاری که فکر می کنند درست است را انجام می دهند و تا خلاف آن ثابت نشود بقیه چیزها را گوش نمی کنند و به نظرشان همه چیز حدس و گمان است تا زمانی که اثبات شوند.
  • با موقعیت های غیرمتعارف زیاد احساس راحتی نمی کنند: تیپ شخصیتی اجرایی از طرفداران واقعی سنت است و زمانی که ناگهان مجبور به امتحان کردن راه حل های ثابت نشده شود احساس ناراحتی و استرس زیادی خواهد داشت.
  • می خواهند همه را قضاوت کنند: تیپ شخصیتی ESTJ عقاید و باورهای خاصی در مورد چیزهای درست، غلط و قابل پذیرش در جامعه دارد. اجبار ESTJ برای داشتن روالی خاص مرتبط با همه چیز و همه افراد است، و او این احتمال که ممکن است دو راه درست برای انجام کاری وجود داشته باشد را نادیده می گیرد. تیپ شحصیتی اجرایی از اینکه دیگران بدانند چه فکری می کنند احساس خجالت نداشته و مرتب کردن همه چیز را وظیفه ی خود می دانند.
  • روی موقعیت اجتماعی تمرکز زیادی دارند: تیپ شخصیتی اجرایی برای احترام دوستان، همکاران و جامعه احساس غرور می کند و با وجودی که پذیرش آن سخت است بسیار نگران نظرات دیگران هستند. اجرایی ها  (خصوصا آن هایی که کمی سرکش تر هستند) می توانند به قدری گرفتار برآورده کردن توقعات دیگران شوند که از نیازهای خود غافل بمانند.
  • به سختی می توانند احساسات خود را بیان کنند: این از بزرگترین ضعف تیپ شخصیتی ESTJ است: بیان احساسات و داشتن حس همدردی. کسانی که تیپ شخصیتی ESTJ هستند بسیار درگیر حقایق و موثرتین راهکارها می شوند به طوری که فراموش می کنند فکر کنند چه چیزی دیگران را شاد می کند یا به چه چیزهایی حساس هستند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی اجرایی ESTJ

ESTJ ها از این نظر نسبتاً منحصر به فرد هستند که روابط آنها با پیشرفت از مرحله آشنایی به روابط پایدارتر و طولانی مدت و بیشتر به سمت ازدواج تغییر نمی کند. از آنجایی که آنها برای صداقت و صراحت بسیار ارزش قائل هستند، افراد دارای تیپ شخصیتی اجرایی احتمالاً از ابتدا در مورد اینکه چه کسانی هستند، چگونه هستند و چه اهدافی را دنبال می کنند، واضح هستند و در درازمدت به این اظهاراتشان پایبند هستند. تا زمانی که شریک زندگی آنها بتواند به قول آنها عمل کند و از آن پیروی کند، آنها باید روابط بسیار پایداری داشته باشند.

البته این بدان معنا نیست که هیچ رشدی وجود ندارد، توسعه شخصیت همیشه اولویت بالایی برای اجرایی ها است. در عوض، تغییر خلق و خو، اهداف و تمایلات بعید است که اساس روابط اجرایی ها را تغییر دهد.

مطمئناً چالش‌هایی در همه روابط وجود دارد، اما افراد اجرایی روابط خود را جدی می‌گیرند و مایلند تلاش زیادی برای اطمینان از قوی و متعهد ماندن آنها انجام دهند و این تلاش نتیجه می‌دهد. در واقع مدیران اجرایی افراد خودجوش یا غیرقابل پیش بینی نیستند، اما از بیرون بردن شرکای خود و تفریح ​​بسیار لذت می برند. رویدادها و فعالیت‌های اجتماعی ایده ESTJ هااز یک تفریح خوب است، و اگرچه ممکن است به افراد و مکان‌های آشنا تکیه کنند، انرژی و اشتیاق زیادی به همراه دارند که به جذاب نگه داشتن چیزها کمک می‌کند.

اجرایی ها به صمیمیت فیزیکی، فعال و نسبتاً سنتی نیز برخورد می کنند. آنها ممکن است به دنبال ثبات بیشتری در زندگی جنسی خود نسبت به سایرین باشند، اما افراد اجرایی هرگز در این قسمت کوتاهی نمی کنند.

بحث عواطف و احساسات یک چالش در روابط اجرایی ها است. لحظه‌های احساسی در روابط شخصیت اجرایی ESTJ کم هستند، همانطور که اظهارات کلامی عاشقانه نیز کم است. این معمولاً بد نیست، زیرا شخصیت‌های اجرایی راه‌های ملموس‌تر دیگری برای ابراز محبت خود پیدا می‌کنند. اینکه شریک آنها به احساسات ESTJ ها اعتبار ندهند و آنها را جدی نگیرند، برای اجرایی ها به شدت آسیب زاست.

اجرایی ها با اظهارات ساده در مورد واقعیت، یک رویکرد بسیار منطقی به تعارض می پردازند، اما ظرافت و درایت احساسی در این فرآیند قربانی می شود. در حالی که رویکرد آرام اجرایی ها خیلی قدردانی می شود، برای دیگران این رویکرد مستقیم و ناراحت کننده است. با وجود تمام مهارت‌های اجتماعی، مدیران اجرایی در همدلی با دیگران بد هستند و وقتی صحبت از شریک زندگی آنها به میان می‌آید، تلاش برای بهبود بیشتر از همیشه مهم است.

ESTJ ها، افرادی با اصول قوی و اعتماد به نفس بالا هستند. آنها از این ویژگی ها برای محافظت از شرکای خود استفاده می کنند. اما افراد دارای تیپ شخصیتی اجرایی سرسخت هستند و به درستی خود ایمان دارند و می توانند به سرعت به احساسات شکننده شرکای حساس تر آسیب بزنند. با در نظر گرفتن این موضوع، اغلب برای اجرایی بهتر است شرکای مشاهده‌کننده (S) را پیدا کنند تا موانع ارتباطی را به حداقل برسانند، با یک یا دو ویژگی متضاد برای متعادل کردن شخصیت نیرومندشان و ایجاد فرصت‌هایی برای رشد.

زوج مناسب تیپ شخصیتی ESTJ

ISTP و ISFP تیپ‌های شخصیتی بیش از حد احساسی نیستند، اما گرایش ESTJ به ساختارمندی، بی‌نظمی این دو تیپ درون‌گرا را متعادل می‌کند.

روابط دوستانه ESTJ ها

اجرایی ها، دوستان قوی و سنتی هستند که قدردان وفاداری و ارزش های مشترک هستند. دوستی با تیپ شخصیتی اجرایی بیشتر با فعالیت‌ها و کارهای عملی بین دوستان شناخته می شوند تا مباحث عرفانی و تحلیلی. اما این به هیچ وجه روابط را کاهش نمی دهد، دوستی های قابل اعتماد و علاقه متقابل ESTJ ها می تواند ارتباطات قدرتمندی باشد که تغییرات زندگی را با ثبات تغییرناپذیر تحمل می کند.

در میان دوستان ثابت خود، اجرایی ها خود را برون‌گرا و مشتاق نشان می‌دهند، و همیشه بیشتر از اینکه دیگران را برای ورزش سالم و فعالیت در فضای باز همراهی کنند، خوشحال هستند. افراد اجرایی گاهی به فشارهای خود در رابطه غلبه می کنند، اما این فقط به این دلیل است که می خواهند همه اوقات خوبی داشته باشند. دوستان تیپ ESTJ هرگز از دعوت به فعالیت‌ها و رویدادهای اجتماعی کوتاهی نمی‌کنند، از بلیط یک سینما گرفته تا یک سفر کمپینگ آخر هفته.

تیپ های اجرایی به دنبال دوستی های قوی هستند که بر پایه اعتماد و وفاداری باشد (اگرچه وفاداری به خانواده حرف اول را می زند). روشی که مدیران روابط دوستانه خود را برقرار می کنند و حفظ می کنند، ارتباطاتشان را محدود می کند، زیرا آنها تمایل دارند به دنبال افرادی باشند که شبیه خودشان باشند، که در احترام آنها برای سنت ها شریک باشند. شخصیت‌های اجرایی به طور طبیعی سرسخت هستند و یافتن زمینه‌های مشترک کافی با افرادی که دائماً با اصول و عقاید آنها مخالف هستند برای ایجاد پیوندهای دوستی برای آنها دشوار است.

چالش اجرایی ها در دوستی، یافتن کارهای سرگرم کننده برای انجام دادن یا افرادی برای انجام آنها نیست، بلکه در یافتن تنوع در دوستان و فعالیت هایشان است. افراد با تیپ اجرایی با همه وجود در جامعه مشارکت می کنند، حتی در گوش دادن به نظرات متفاوت، چه برسد به دوستی با افرادی که به طور مداوم دیدگاه های متفاوتی را بیان می کنند. چه در مورد مسائل سیاسی و چه در مورد مسائل احساسی، افراد با تیپ اجرایی باید تلاش کنند تا این دیدگاه های جایگزین را به درستی درک کنند.

به بیان ساده، برای مدیران اجرایی بهتر است که دوستان مخالف اما وفادار داشته باشند. قرار گرفتن در معرض ایده‌های جدید در میان آشنایان که متفاوت فکر می‌کنند، نمی‌تواند آسیبی به همراه داشته باشد – یا افرادی با تیپ شخصیتی اجرایی راه‌های بهتر و پایه قوی‌تری را پیدا می‌کنند، یا به خاطر دفاع موفقیت‌آمیز از آن‌ها، اعتماد بیشتری به باورهای خود پیدا می‌کنند. همانطور که ESTJ ها ممکن است فکر کنند آن دسته از افراد تنها که زندگی خود را در زیرزمین خود به بازی های ویدیویی می گذرانند باید بیشتر بیرون بروند، اجرایی ها نیز باید مطمئن شوند که از حباب های عقاید و باورهای بی چون و چرای خود خارج می شوند.

والدین با تیپ شخصیتی ESTJ

شعار “سخت کوشی، سنت، احترام” ESTJ ها به بهترین وجه در روابط آنها با فرزندانشان نشان داده می شود. از بسیاری جهات، افراد با تیپ شخصیتی اجرایی، مانند شخصیت پدرهای کلاسیک دهه 50 هستند؛ بسیار سخت گیر، و نگهبانان سنت های خانوادگی که در اجرای قوانین و استانداردهایی که وضع کرده اند، مشکلی ندارند. افراد اجرایی که اغلب به عنوان شهروندان نمونه دیده می شوند، از فرزندانشان انتظار دارند که این تصویر را داشته باشند و با رعایت ادب و احترام به الگوی خود ادامه دهند و نافرمانی قابل تحمل نیست.

اجرایی ها یک نگاه بسیار مسئولیت‌گرا به زندگی دارند، اعتقاد راسخی به این ایده دارند که هر کاری می‌تواند انجام دهد تا به خانواده و جامعه کمک کند. این دیدگاه البته به فرزندان آنها نیز تعمیم داده می شود و به محض اینکه آنها بتوانند، از فرزندانشان انتظار می رود با تمیز کردن بشقاب ها و اتاق هایشان و به موقع خوابیدن، با حفظ نظم و ترتیب کارها، به شیوه خودشان کمک کنند.

این انعطاف ناپذیری می تواند به چالش تبدیل شود زیرا فرزندان آنها در سال های نوجوانی سرکش تر می شوند. تیپهای اجرایی از روابط خود دفاع می کنند و روابط آنها با فرزندانشان تفاوتی با بقیه روابط ندارد، اما آنها از فرزندان خود انتظار دارند که به ساختارهایی که برای اطمینان از این حمایت ایجاد کرده اند پایبند باشند. شخصیت اجرایی ESTJ از ایجاد محیط‌های امن و باثبات لذت می‌برد و رد این ملاحظات را توهین آمیز می‌داند.

اینطور نیست که آنها توقعات غیر منطقی برای کمال فرزندان خود داشته باشند، افراد اجرایی افرادی سر به زیر هستند و صرفاً می خواهند ببینند که فرزندانشان به بزرگسالانی محترم و مسئول تبدیل می شوند. اما شخصیت‌های اجرایی همچنین می‌خواهند فرزندانشان دارای اراده قوی و توانا باشند، و این چیزی است که تنها زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که آنها شانس تصمیم‌گیری خودشان را داشته باشند و شانس مواجهه با پیامدهای آن تصمیم‌ها، خوب یا بد، را داشته باشند. محبت و حمایت والدینشان

آن‌ها ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوند که فرزندانشان یاد می‌گیرند میل فزاینده به استقلال را با احترام و پایبندی به وظایفشان که از آنها خواسته می‌شود متعادل کنند، اما افراد اجرایی مزیت آشکاری در مورد ثبات و صداقت مستقیم دارند که هرگز انتظارات آنها را مبهم نمی‌گذارد. فرزندان ESTJ ها همیشه می دانند که چه چیزی باید بگویند، و بیشتر آنها فداکاری و تلاش سختی که والدینشان در ازای آن انجام داده اند را تشخیص داده و قدردانی می کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی ESTJ

مسیرهای شغلی شخصیت اجرایی ESTJ اغلب مانند خودشان واضح و سرراست است. اگرچه مسیرهای زیادی وجود دارد که می‌توانند انتخاب کنند، اما افراد با تیپ شخصیتی اجرایی تقریباً همیشه در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که این فرصت را دارند تا تمایل خود را به سازمان، ساختار و پیگیری انجام دهند. افراد اجرایی با ارائه تمرکز بیشتر، احترام عمیق برای سنت، ثبات و امنیت دارند، ویژگی هایی که به خوبی به پیشرفت در مسیرهای روشن برای افزایش مسئولیت و قابلیت اطمینان کمک می کند.

احساس وفاداری ESTJ ها باعث می شود تا زمانی که ممکن است با یک کارفرما بمانند و احترام آنها نسبت به افراد مهم شغلشان اغلب منجر به همکاری با سازمان های معتبر می شود. مجریان قانون، خدمت برای ارتش، بیمارستان ها و شرکت های حقوقی همگی مکان های خوبی برای کار طولانی مدت برای اجرایی ها هستند.

شخصیت‌های اجرایی تعهدات خود را با ثباتی قوی انجام می‌دهند و آنها را به انتخاب روشنی برای پیشرفت تبدیل می‌کنند. ESTJ ها نمونه شهروند نمونه هستند و تلاش می کنند تا این ایده آل را در طول حرفه خود حفظ کنند. این به آنها کمک می کند تا به سمت مدیریت نیز حرکت کنند، افراد با این تیپ شخصیتی دارای ویژگی های ذاتی رهبری هستند، چیزی که اغلب بدون توجه به صنعت انتخابی آنها شناخته می شود. از لذت واقعی مدیریت و سازماندهی افراد دیگر گرفته تا مهارت آنها برای بیان واضح اصول، ارزش ها و انتظارات خود، ESTJ ها مدیران بسیار موثری هستند.

همچنین، مدیران اجرایی از بی‌سازمانی، بی‌لیاقتی، تنبلی و به‌ویژه دروغگویی متنفرند، و زمانی که این ارزش‌ها تجاوز می‌کنند، شخصیت‌های اجرایی تردیدی نمی‌کنند که مخالفت خود را نشان دهند. تا زمانی که همه طبق قوانین عمل می کنند، مدیران اجرایی فوق العاده کارآمد هستند، عشق آنها به ساختار و دقیق بودن، سابقه ای از کار دقیق و کامل را به جا می گذارد که به موقع و هماهنگ با بودجه است. مدیران اجرایی حسابرسان ذاتی، افسران مالی و مدیران بازرگانی هستند و هر نقشی از این قبیل و مشابه انتخاب های بسیار خوبی برای آنهاست.

سخت کوشی و خودانگیزه بودن نیز از اصول اجرایی قوی هستند که آنها را به نمایندگان فروش عالی تبدیل می کند، چه در پست های خرده فروشی، چه بخشی از تیم های اداری و چه به عنوان نمایندگان مستقل. افراد با تیپ شخصیتی اجرایی پروژه‌ها را تا زمانی که به پایان نرسیده‌اند، آن را ادمه می دهند و به اندازه‌ای منظم و دقیق اند که از هر گونه ناراحتی برای مشتریان جلوگیری می کنند. این ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا گام‌های واضحی را برای پیشرفت اجرایی ها برای حفظ حس موفقیت ایجاد کنند.

شغل های مناسب شخصیت نماینده ESTJ

آشپز، مسئول فروش بیمه، کارمند دولتی، معلم، دستیار قضایی، کارمند بانک، مامور بیمه، منشی دادگاه، مامور حراست، رئیس هتل، مربی ورزش، افسر پلیس یا انتظامی، خلبان، مسئول خرید، حسابدار و حسابرس، داروساز، کشاورز، مدیر پروژه، مدیر لجستیک، مدیر بانک، مشاور کسب و کار، پزشک، دندانپزشک، قاضی، مدیر مدرسه، حقوقدان، مهندس برق، مهندس صنایع، مدرس دروس فنی و حرفه ای، مهندس مکانیک

شخصیت نماینده ESTJ در کار

شخصیت های اجرایی ESTJ تمایلات واضح و ثابتی از خود نشان می دهند و اینها به ویژه در محل کار نمایان می شود. چه به عنوان کارمند، چه در میان همکاران و چه به عنوان مدیر، افرادی با تیپ شخصیتی اجرایی نظم ایجاد می کنند، قوانین را رعایت می کنند و تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کار آنها و اطرافیانشان با بالاترین استانداردها انجام می شود. کوتاهی و فرار از مسئولیت سریعترین راه برای از دست دادن احترام ESTJ ها است.

ESTJ ها به عنوان کارمند

اجرایی ها سخت کوش هستند و کارها را طبق دستورالعمل انجام می دهند. اگرچه گاهی اوقات سرسخت و انعطاف ناپذیر هستند، به خصوص وقتی ایده هایی ارائه می شود که به طور کامل توسعه نیافته اند، اما شخصیت های اجرایی برای روش های جدید و منطقی، ذهن بازی دارند. با این حال، پایبندی به مسئولیت های اعلام شده و انجام وظایف خود دغدغه اصلی آنها است.

ESTJ ها همچنین به دلیل وفاداری و فداکاری خود مشهور هستند، اما از برخی جهات این به احترام آنها بستگی دارد. افراد با این تیپ شخصیتی مایلند نظرات خود را بیان کنند، به ویژه در تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست، اگر پاسخ های معقولی که نگرانی های آنها را برطرف می کند، ارائه شود، اغلب از آن راضی هستند. اگر اجرایی ها، مدیران خود را غیرمنطقی، دروغگو یا ترسو بدانند، می‌توانند در بیان نظرات خود در این مورد نیز، به طرز ناراحت کننده‌ای صادق باشند.

ESTJ ها به عنوان همکار

ESTJ ها از شلوغی محیط های کاری که سازماندهی شده هستند،  لذت می برند. شخصیت‌های اجرایی صادق، صمیمی و سرسخت و اجتماعی هستند که از برقراری ارتباط با دیگران برای انجام کارها لذت می‌برند. اما آنها هیچ وقت از ارتباطات قوی خود سو استفاده نمی کنند. میانبرها برای ESTJ ها غیرمسئولانه هستند و افراد دارای تیپ شخصیتی اجرایی به سرعت احترام خود را نسبت به کسانی که سعی می کنند با خودنمایی یا ترویج ایده های جسورانه اما مخاطره آمیز پیش بروند، از دست می دهند و روابط با همکاران را به چالش تبدیل می کنند.

افراد با تیپ اجرایی دوست دارند احساس کنند که بخشی از تیم هستند و بخشی از سازمان بزرگتری هستند که برای آن کار می کنند. برای اطمینان از اینکه این امنیت اتفاق بیفتد، ESTJ ها تقریبا همیشه مایل به پذیرش انتقاداتی هستند که می تواند به بهبود اثربخشی آنها کمک کند، و همیشه مراقب اطراف خود هستند تا مطمئن شوند که آنها و تیمشان نتایجی را که از آنها انتظار می رود ارائه می دهند.

ESTJ ها به عنوان مدیر

اجرایی ها از سازماندهی دیگران در قالب تیم‌های مؤثر لذت می‌برند و به عنوان مدیران فرصت بهتری برای انجام این کار دارند. اراده قوی ESTJ ها، در حالی که گاهی اوقات سرسخت هستند، برای دفاع از تیم‌ها و اصول خود در برابر انحرافات و افت ها، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را به ارمغان می‌آورد، عمل می‌کند. تنبلی و اخلاق بد کاری توسط مدیران اجرایی تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نیست.

ESTJ ها یک اقتدار طبیعی دارند، اما آنها گاهی انتظار دارند که این اقتدار بدون قید و شرط رعایت شود، در مقابل تغییر مقاومت می کنند و می خواهند که کارها مطابق دستورالعمل انجام شود. این که آیا از دستورهای خود مدیران اجرایی یا قوانین و سنت‌های موجود استفاده می‌شود، تابع شرایط است، اما آنها بر امنیت سنت و سابقه تکیه می‌کنند. صرف نظر از این، انتظارات اجرایی ها به وضوح بیان می شود و فضای کمی برای انحراف از دستور کار باقی می گذارد.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTJ

  • میشل اوباما: بانوی اول آمریکا
  • ترسا می: نخست وزیر بریتانیا
  • صدام حسین: دیکتاتور عراقی
  • ایوانکا ترامپ: طراح آمریکایی مد
  • سلین دیون: خواننده کانادایی
  • اما واتسون: بازیگر آمریکایی

  • فرانک سیناترا: خوانده، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده آمریکایی

امتیاز 4 (9 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.