تیپ شخصیتی INFP (شخصیت میانجی گر)

شخصیت میانجی گر INFP فردی است درونگرا، شهودی، احساسی و آینده نگر. این تیپ‌های شخصیتی نادر معمولاً ساکت، روشن‌فکر و خیال پرداز هستند و در هر کاری که انجام می‌دهند رویکردی خلاقانه به کار می‌گیرند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

معرفی شخصیت میانجی گر INFP

شخصیت های میانجی گر INFP آرمانگرایانی واقعی هستند، همیشه به دنبال نشانه‌هایی از خوبی در حتی بدترین افراد و حوادث می‌گردند و در جستجوی راه‌هایی برای بهتر کردن اوضاع هستند. ممکن است میانجی‌گران را افرادی آرام، کم‌حرف یا حتی خجالتی تصور کنید، اما شعله‌ای درونی و شور و شوقی دارند که واقعاً می‌تواند بدرخشد. گونه شخصیتی میانجی فقط 4% جمعیت را تشکیل می‌دهد. متأسفانه خطر بروز سوءتفاهم برای آنها بالا است، اما وقتی افراد همفکر خود را پیدا می‌کنند تا وقتشان را با آنها بگذرانند، هماهنگی احساس می‌کنند سرچشمه شادی و الهام‌بخشی است.

شخصیت میانجی گر INFP

میانجی‌گران براساس اصول خود عمل می‌کنند تا منطق، هیجان، یا عملی بودن مسائل. آنها در هنگام تصمیم‌گیری، در پی افتخار، زیبایی، اخلاق و فضیلت هستند. میانجی‎گران به واسطه خلوص نیت خود هدایت می‌شوند نه پاداش و مجازات. افراد دارای گونه شخصیتی میانجی به‌درستی به این ویژگی افتخار می‌کنند، اما همه افراد پشتوانه این احساسات را درک نمی‌کنند و این امر می‌تواند به انزوا منجر شود.

هر چیزی که طلا باشد برق نمی‌زند؛ همه کسانی که سرگردان هستند گم نشده‌اند؛ چیزهای قدیمی که نیرومند باشند از ریخت نمی‌افتند؛ یخبندان به ریشه‌های عمیق نمی‌رسد.

J. R. R. TOLKIEN

میانجی گرها کنجکاوی صادقانه‌ای در مورد اعماق طبیعت انسان دارند. آنها به خوبی با افکار و احساسات خود هماهنگ هستند، اما مشتاق درک افراد اطراف خود نیز هستند. میانجی‌ها دلسوز و بی‌قضاوت هستند و همیشه مایلند داستان شخص دیگری را بشنوند. وقتی کسی به روی آنها باز می شود یا برای راحتی به آنها روی می آورد، از شنیدن و کمک به آنها احساس افتخار می کنند.

این ویژگی‌ها افراد شخصیت میانجی گر INFP را قادر به برقراری ارتباط عمیق با دیگران، صحبت کردن به‌سادگی با زبان استعاره و مثل، و ایجاد نمادهایی برای در میان گذاشتن ایده‌های خود می‌سازد. قوت این سبک ارتباطی شهودی تا سطح آثار هنری است و به همین دلیل جای تعجب نیست که بسیاری از میانجی‌گران معروف شاعر، نویسنده و بازیگر بوده‌اند. درک خود و جایگاه خود در جهان برای شخصیت میانجی گر مهم است، و آنها این ایده‌ها را با غرق کردن خود در کارشان ارضا می‌کنند. شخصیت میانجی گر INFP استعدادی برای ابراز خویش، آشکار کردن زیبایی و اسرار خود از طریق استعاره‌ها و شخصیت‌های داستانی دارند.

توانایی یادگیری زبان میانجی‌گران در حد زبان مادری‌شان کافی نخواهد بود. آنها در هنگام آموختن زبان دوم یا سوم نیز مستعد تلقی می‌شوند. میانجی‌گران بر خلاف تیپ های شخصیتی اجتماعی‌تر، توجه خود را تنها به چند نفر و کاری ارزشمند معطوف می‌کنند، زیرا اگر به مسائل زیادی توجه نشان دهند، انرژی خود را از دست می‌دهند و در جهانی با این همه بدی، که نمی‌توانند آن را از میان ببرند دچار افسردگی می‌شوند. چنین منظره‌ای برای دوستان میانجی‌گران غم‌انگیز است چرا که آنها به روی شاداب این افراد وابسته هستند.

اگر شخصیت میانجی گر INFP خوب مراقب نباشند ممکن است در حین این تلاش نسبت به خود بی‌توجه شوند و از رسیدگی به نیازهای روزانه زندگی فافل شوند. میانجی‌گران اغلب به تفکر عمیق می‌پردازند و از تأمل ذهنی و فلسفی بیش از هر تیپ شخصیتی دیگری لذت می‌برند. اگر شخصیت‌های میانجی کنترل نشوند ممکن است کم‌کم ارتباطات خود را از دست بدهند و به “گوشه‌نشینی” روی بیاورند و بازگرداندن آنها به جهان واقعی مستلزم صرف انرژی زیاد از طرف دوستان یا شریک زندگی آنها خواهد بود.

خوشبختانه، محبت، خلاقیت، نوع‌دوستی و آرمان‌گرایی میانجی‌گران همیشه مانند گل در فصل بهار دوباره باز خواهد گشت، و به خودشان و کسانی که آنها را دوست دارند نه منطق و سود، بلکه نوعی جهان‌بینی اعطا می‌کند که هر کجا که بروند الهام‌بخش شفقت، مهربانی و زیبایی است.

نقاط ضعف و قوت شخصیت میانجی گر INFP

نقاط قوت INFP ها

  • همدلی بالا، میانجی گرها به دیگران غیر عملی و ذهنی اهمیت نمی دهند. این شخصیت‌ها در واقع می‌توانند احساسات شخص دیگری را از شادی گرفته تا اندوه و پشیمانی احساس کنند. به دلیل این حساسیت، میانجی ها متفکر و مهربان هستند و از این ایده که به کسی صدمه بزنند، حتی ناخواسته، متنفرند.
  • سخاوتمند، INFP ها به ندرت از موفقیت با زیر پا گذاشتن دیگران لذت می برند. آن‌ها احساس می‌کنند که از آنها خواسته شده است تا چیزهای خوب زندگی‌شان را به اشتراک بگذارند، در جایی که شایسته است به بقیه اعتبار ببخشند، و افراد اطرافشان را خوشحال کنند. این شخصیت ها می خواهند به جهانی کمک کنند که در آن همه صداها شنیده می شود و نیازهای همه برآورده می شود.
  • ذهن باز، بردبار و پذیرنده، افراد با تیپ شخصیتی INFP سعی می کنند در مورد عقاید، سبک زندگی یا تصمیمات دیگران قضاوت نکنند. این یک تیپ شخصیتی است که شفقت را به عیب یابی ترجیح می دهد. از آنجایی که میانجی‌ گرها بسیار پذیرنده هستند، اغلب برای دوستان و عزیزان خود و گاهی اوقات برای افراد غریبه یک فرد رازدار محسوب می شوند.
  • خلاق، میانجی گرها دوست دارند چیزها را از دیدگاه های غیرمتعارف ببینند. آنها دوست دارند فراتر از زندگی روزمره فکر کنند و رویا ببافند. پس جای تعجب نیست که بسیاری از INFP ها به سمت فعالیت های خلاقانه کشیده می شوند. این تیپ شخصیتی در بین نویسندگان و هنرمندان بیشتر یافت می شود.
  • آرمان گرا، شخصیت میانجی گر INFP تلاش می کند تا از وجدان خود پیروی کند، حتی زمانی که انجام کار درست آسان یا راحت نیست. آنها به ندرت تمایل خود را برای داشتن یک زندگی پرمعنا و هدفمند از دست می دهند، زندگی که به دیگران کمک می کند و دنیا را جای بهتری می کند.
  • پرشور و مشتاق، هنگامی که یک ایده یا تخیل آنها را تسخیر می کند، INFP ها می خواهند تمام قلب خود را به آن اختصاص دهند. افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است همیشه صریح نباشند، اما این از احساسات قوی آنها از اعتقاداتشان نمی کاهد.

نقاط ضعف INFP ها

  • غیر واقعی، هیچ چیز در این دنیا کامل نیست و پذیرش این حقیقت برای میانجی‌ گرها می‌تواند دشوار باشد. افراد با این تیپ شخصیتی می توانند مثل فیلمهای رمانتیک های ناامیدکننده باشند، با تصورات رنگی از زندگی شان. این می‌تواند INFP ها را زمانی که به خاطر واقعیت ناگزیر از رویاهایشان کوتاه می‌آید، ناامید کند.
  • منزوی، میانجی گرها آرزوی ارتباط با دیگران را دارند، اما نمی دانند چگونه. به‌ویژه در محیط‌های جدید، ممکن است افراد با تیپ شخصیتی INFP تمایلی نداشته باشند که خود را به روش‌هایی که به آنها کمک می‌کند دوستان جدیدی پیدا کنند یا در یک محیط جدید مشارکت کنند، نشان دهند. در نتیجه، افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است گاهی احساس تنهایی یا انزوا کنند.
  • تمرکز پاییین، ماهیت تخیلی و درون نگر میانجی گرها همیشه به بهره وری کمک نمی کند. بسیاری از INFP ها از این که چقدر سختی می‌بینند تا کاری را انجام دهند، نا اید می شوند. مشکل این نیست که آنها ناتوان هستند، بلکه مشکل این است که آنقدر درگیر ایده‌های مختلف می‌شوند که در انجام یک اقدام متمرکز نمی‌شوند و با مشکل مواجه می‌شوند.
  • آسیب پذیری عاطفی، هماهنگی عاطفی این شخصیت ها یکی از بزرگترین نقاط قوت آنهاست. اما اگر میانجی‌ گرها مرزهایی را تعیین نکنند، می‌توانند در خطر جذب خلق و خوی یا نگرش منفی دیگران باشند.
  • راضی نگه داشتن همه، تعارض برای میانجیگرانی که مشتاق هماهنگی و پذیرش هستند، استرس زا است. هنگامی که شخصی از آنها متنفر است یا آنها را تأیید نمی کند، این شخصیت ها ممکن است در تلاش برای تغییر نظر آن شخص متمرکز شوند. متأسفانه، تمایل INFP ها برای راضی کردن دیگران می‌تواند انرژی آنها را تخلیه کند و آگاهی آنها از نیازهای خود را تحت الشعاع قرار دهد.
  • خود سرزنشگری، شخصیت میانجی گر INFP به پتانسیل منحصربه‌فرد خود اعتقاد دارد و به شدت می‌خواهد به آن عمل کند. اما این می تواند باعث شود که آنها انتظارات غیر واقعی از خود داشته باشند. وقتی میانجی‌ گرها نتوانند به این دیدگاه‌ها عمل کنند، ممکن است خود را به بی‌فایده بودن یا خودخواه بودن یا به‌طور تاسف‌باری ناکافی متهم کنند. این انتقاد از خود می‌تواند INFP ها را دلسرد کند و حتی از عزیزترین رویاهای خود دست بکشد.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی میانجی گر INFP

شخصیت میانجی گر INFP رویاپرداز و ایده آل گرا است، به خصوص وقتی صحبت از عشق باشد. افراد با این تیپ شخصیتی به قدرت و زیبایی عشق واقعی اعتقاد دارند و دوست دارند، هرگز به چیزی کمتر از آن رضایت ندهند. منصفانه است که بگوییم میانجی‌ گرها با انتظارات زیادی به دنیای عاشقانه وارد می‌ شوند. آن‌ها ممکن است وقت زیادی را صرف خیال‌پردازی درباره‌ی یک رابطه‌ی عالی کرده باشند. اما در واقعیت قرار ملاقات می‌تواند برای INFP ها شوکه‌کننده باشد و آنها را مجبور کند با یک سوال چالش‌برانگیز دست و پنجه نرم کنند: اگر می‌خواهند در یک رابطه باشند، آیا باید در مورد ایده‌آل‌های نجدید نظر کنند؟

میانجی‌ گرها نمی‌خواهند فقط یک شریک پیدا کنند و به دنبال ایده آل خود هستند. این شخصیت‌های متفکر و با ذهن باز، عموماً مایلند با انواع افراد بیرون بروند. INFP ها به توانایی‌شان در نگاه کردن به ویژگی‌های سطحی مانند ظاهر، موقعیت اجتماعی یا دارایی‌ها افتخار می‌کنند ولی بر فاکتورهای عمیق‌تر و معنادارتر تمرکز می‌کنند.

افراد با این تیپ شخصیتی با ذهن و تخیلات فعال خود تمایل دارند بینشی از شریک ایده آل خود ایجاد کنند، بینشی که ممکن است بر اساس یک شخصیت داستانی مورد علاقه یا شخصی که زمانی می شناختند، باشد. هنگامی که آنها با شخص جدیدی ملاقات می کنند، اکثر INFP ها نمی توانند آن شخص را با ایده آلی که تصور می کردند مقایسه کنند. جای تعجب نیست که چنین مقایسه هایی باعث از بین رفتن روابط می شود. برای یک فرد واقعی، دشوار است که طبق رویاهای یک میانجی گر زندگی کند.

با گذشت زمان، بسیاری از INFP ها متوجه می‌شوند که عشق واقعی، مانند فیلم ها اتفاق نمی افتد، بلکه به سازش، درک و تلاش نیاز دارد. به هر حال، هیچ شریکی کامل نیست، و حتی بهترین روابط نیز چالش های خود را دارند. خوشبختانه، افراد با این تیپ شخصیتی در جهت تقویت یک رابطه، تلاش می کنند. هنگامی که شخصیت میانجی گر INFP عاشق می شود، شور و اشتیاق زیادی در کنار ظاهر آرام آنها مشخص می شود. آنها فداکار و وفادار هستند، به استقلال شریک خود احترام می گذارند و هدفشان این است که شریک زندگی خود را آنطور که هستند بپذیرند. گفته می‌شود، این شخصیت‌ها همچنین می‌خواهند به شرکای خود در یادگیری، رشد و دستیابی به اهدافشان کمک کنند. میانجی‌ گرها همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود خود و دنیای اطرافشان هستند و نمی خواهند شریک خود را دلسرد و ناراحت کنند.

شخصیت‌های میانجی از مهربانی و بینش خود برای درک افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند استفاده می‌کنند و از خلاقیت خود برای روابطشان کمک می گیرند تا شریک زندگی شان احساس خاص بودن کند. بسیاری از افراد با این تیپ شخصیتی خود را وقف کمک به شریک زندگی خود می کنند. در حالی که این یک هدف خوب است، میانجی گرها باید به نیازهای خود نیز رسیدگی کنند.

INFP ها تمایل دارند به جای اختلاف و بحث، هماهنگی و صمیمیت را افزایش دهند. اگرچه این امر به روابط آنها ثبات می بخشد، اما می تواند منجر به مشکلاتی نیز بشود. برای جلوگیری از ایجاد تعارض، میانجی‌ گرها ممکن است از صحبت آشکار در مورد چیزهایی که آنها را آزار می‌دهند اجتناب کنند، در عوض، ممکن است از نظر ذهنی روی مشکل متمرکز شوند یا سعی کنند به تنهایی آن را حل کنند. افراد با تیپ شخصیتی INFP گاهی لازم است به خود یادآوری کنند که ارتباط باز و صادقانه در یک رابطه ضروری است، حتی اگر همیشه آسان نباشد.

تا زمانی که میانجی‌ گرها آشکارا ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند در یک رابطه وفادار بمانند وشریکشان را تشویق کنند تا همین کار را انجام دهد. INFP ها تمام قلب و ذهن خود را وقف رابطه می کنند و نشان می دهند که واقعاً دوست داشتن و دوست داشته شدن به چه معناست.

زوج مناسب تیپ شخصیتی INFP

افراد با تیپ شخصیتی INFP انسان های احساسی ای هستند، برای همین تیپ‌های برون‌گرا و شهودی مانند ENFJ و ENTJ می‌توانند آن‌ها را به خوبی درک کنند.

روابط دوستانه INFP ها

وقتی که به زندگی اجتماعی آنها می رسیم، میانجی گرها ممکن است خود را در دنیایی از تناقضات ببینند. افراد با این شخصیت به تنهایی تمایل دارند، اما نسبت به تنهایی آسیب پذیر نیز هستند. INFP ها احساس پذیرفته شدن را دوست دارند، اما از تظاهر کردن برای دیگران متنفرند.

خبر خوب این است که معاشرت با دوستان واقعی، شخصیت میانجی گر INFP را ازین تناقض نجات می دهد. برای این شخصیت ها، دوستی یک چیز ارزشمند است، فرصتی برای توسعه یکدیگر و تغییر زندگی یکدیگر برای بهتر شدن. INFP ها بیشتر تمایل تمایل دارند وقتشان را با یک دایره کوچک و صمیمی از دوستان بگذرانند. شاید افراد دیگری وارد زندگی آنها شوند اما هرکسی وارد این دایره دوستی نخواهد شد.

اگرچه میانجی‌ گرها صمیمی و پذیرنده هستند، اما دوست‌یابی برای آنها همیشه آسان نیست. این ممکن است به این دلیل باشد که روابط سطحی و کوتاه مدت باعث می شود این شخصیت ها احساس پوچی کنند. INFP ها به دنبال دوستی‌های پایدار و واقعی با افرادی هستند که عمیق تر هستند و دغدغه های بزرگ تری دارند.

گفته می شود، تیپ های شخصیتی میانجی گر قادر به دوست داشتن همه مردم هستند. ترکیبی از ویژگی های شخصیتی آنها باعث می شود دیدگاه های گوناگون را درک کنند. این یعنی آنها قابلیت ارتباط گرفتن با طیف گسترده ای از افراد را دارند، اما این خودشان هستند که انتخاب می کنند به چه کسی نزدیک شوند. برای INFP ها، یک دوستی واقعی بر ارزش های مشترک، نه فقط تجربیات به وجود می آید. افراد با این شخصیت بعید است که دوستی های قوی و پایدار را به همین راحتی ایجاد کنند. به عنوان مثال، در حالی که با همکارشان مهربان هستند، به این معنی نیست که می خواهند با او دوستی شکل دهند.

اگرچه تیپ های شخصیتی میانجی گر برای دوستی‌های خود ارزش قائل هستند، اما به فضای شخصی و زمان تنهایی نیاز دارند. گاهی اوقات، افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است حتی از نزدیکترین دوستان خود کناره گیری کنند تا دوباره با خود ارتباط برقرار کنند و انرژی خود را بازیابی کنند، همانطور که همه درونگراها باید اینکار را انجام دهند. این تنهایی ها معمولاً موقتی هستند، اما INFP ها د مطمئن شوند که دوستانشان از غیبت آنها احساس بی‌اعتنایی نمی‌کنند.

INFP ها به دنبال راه هایی برای بهبود دوستی خود هستند و احساسات خود را با کسانی که به آنها اهمیت می دهند، به اشتراک می گذارند. اما حتی زمانی که واسطه ها به طور کامل به تنهایی هستند، آنها همیشه دوستان خود را در قلب خود نگه می دارند.

والدین با تیپ شخصیتی INFP

برای شخصیت میانجی گر INFP، زندگی یک سفر است. اما حتی زمانی که آنها راه خود را در زندگی پیدا می کنند، به دنبال کمک به دیگران برای سفرهای خودشان به سمت معنا، تحقق هدف و خوشبختی می روند. میانجی گرها دوست دارند دیگران را به یادگیری و رشد تشویق کنند و پدر و مادر شدن فرصتی فوق العاده با ارزش برای این کار است.

والدین INFP قصد دارند گرم، مراقب و پذیرا باشند. افراد با این شخصیت از شگفتی و یادگیری کودکان خود لذت می برند. آنها می خواهند تا جای ممکن به کودکان خود آزادی دهند؛ آزادی برای بیان نظرات، کشف خود و رشد در مسیر مناسب. والدین میانجیگر این آزادی ها را با ایجاد محیطی مملو از حمایت و پذیرش، ایجاد می کنند و امیدوارند که فرزندانشان هرگز فراموش نکنند که چقدر دوستشان دارند. INFP ها نیازها و دیدگاه های فرزندان خود را در اولویت می گذارند و می خواهند فرزندان خود را به عنوان افراد منحصر به فرد رشد دهند، نه مطابق ارزش ها و باورهای خودشان.

واسطه ها ممکن است از پرورش آزادی لذت ببرند، اما این بدان معنا نیست که آنها قرار نیست کاری کنند. آنها می خواهند ارزش های کلیدی را به فرزندان خود، از جمله صداقت، شفقت و اهمیت مراقبت از دیگران آموزش دهند. آنها همچنین می خواهند فرزندان خود را به درک معنای مسئولیت شخصی برسانند.

والدین INFP مسئولیت های والدینی خود را جدی می گیرند، زمانی که فرزندانشان به نحوی مرتکب اشتباه می شوند، این شخصیت ها ممکن است ناراحت شوند. همچنین زمانی که فرزندانشان به نحوی رفتار می کنند که اخلاقی نیست. INFP ها با وجدان زیاد خود ممکن است خود را برای سوء رفتار فرزندان سرزنش کنند، حتی زمانی که این کار منطقی یا سازنده نیست. هنگامی که فرزندانشان کار اشتباهی انجام می دهند، میانجی گرها ممکن است به خود و تربیتشان شک کنند.

والدین INFP سعی می کنند به فرزندان خود بهترین شخصیت خودشان را نشان دهند و مشکلات، احساسات منفی و ناامیدی هایشان را حفظ کنند. این می تواند حس هماهنگی در خانواده را حفظ کند و به فرزندان کمک کند تا احساس امنیت و مراقبت کنند. به همین ترتیب، INFP ها اغلب سعی می کنند فرزندان خود را از مشکلات جامعه محافظت کنند. این قطعا مناسب زمانی است که فرزندانشان هنوز کودک و نوجوان هستند، اما در نهایت، میانجی گرها باید راهی برای صحبت کردن در مورد مسائل سخت با فرزندانشان پیدا کنند.

یکی دیگر از موانع بسیاری از والدین با شخصیت میانجی گر INFP، این است که ساختارها و قواعد زیادی، را برای فرزندان خود را ایجاد می کنند. خوشبختانه، واسطه ها می توانند از انرژی خلاقانه خود برای ایجاد مرزها استفاده کنند بدون اینکه کنجکاوی و شور و شوق کودکان خود را خنثی کنند. این والدین توانایی قابل توجهی برای همدلی با افراد دارند و این امر آنها را قادر می سازد تا برنامه ها و قوانینی را که واقعا برای نیازهای فردی فرزندان خود کار می کنند، ارائه دهند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP

هر میانجی گر INFP در آرزوی شغلی است که فقط برای اهداف مادی نباشد، بلکه احساس رضایت هم می‌کند. آن‌ها می‌خواهند روزهای خود را صرف کاری کنند که واقعاً دوست دارند، ترجیحاً بدون استرس یا هیجان زیاد. برای INFP ها، یک مسیر شغلی ایده‌آل باید یک مسیر رشد باشد، نه فقط یک شغل. و اگر شامل بسیاری از تعاملات اجتماعی یا تماس های تلفنی خسته کننده نباشد، خیلی بهتر است.میانجی گرها ممکن است در تلاش برای پیدا کردن شغل رویاهای خود نا امید شوند. چیزی به عنوان یک کار کامل وجود ندارد. خوشبختانه، خلاقیت، استقلال و میل صادقانه برای ارتباط و کمک به دیگران، می تواند به آنها کمک کند.

به نظر می رسد برخی از شغل ها و حرفه ها به خاطر این شخصیت ها جذابیت خاصی داشته باشند. این افراد در هر شغلی که باشند، با خلاقیت و دید عمیق خود، حتی شغل های خشک را جذاب می کنند. INFP ها علاقه زیادی به نویسندگی دارند که این علاقه می تواند با دیگر مشاغل ترکیب شود، مثلا دراره حرف های مختلف تولید محتوا کنند یا کتاب بنویسند.

میانجی گرها هوش زیبایی شناختی و هنری بالایی دارند. برخی از INFP ها از نوشتن، موسیقی، درام، یا رقص، بسیار لذت می برند. اگر چه این نوع شخصیت به دنبال کانون توجه بودن نیست، برخی میانجی گرها هدف زندگی خود را در هنرهای نمایشی پیدا می کنند. آنها همچنین می توانند آثار خود را به عنوان نمایشنامه نویسان، آهنگسازان و یا نویسندگان ایجاد کنند.

INFP ها هر کاری که انجام می دهند،می خواهند احساس کنند که کارشان به دیگران کمک می کند. پس تعجب آور نیست که بسیاری از افراد با شخصیت میانجی گر INFP شغل هایی را انتخاب می کنند که بر خدمات متمرکزاند، مانند مشاوره، روانشناسی، آموزش، مراقبت های بهداشتی، کارهای اجتماعی یا توانبخشی.

میانجی گرها هوش زیبایی شناختی و هنری بالایی دارند. برخی از INFP ها از نوشتن، موسیقی، درام، یا رقص، بسیار لذت می برند. اگر چه این نوع شخصیت به دنبال کانون توجه بودن نیست، برخی میانجی گرها هدف زندگی خود را در هنرهای نمایشی پیدا می کنند. آنها همچنین می توانند آثار خود را به عنوان نمایشنامه نویسان، آهنگسازان و یا نویسندگان ایجاد کنند.

میانجی گرها قابلیت انطباق بالایی دارند، اما ممکن است نتوانند در محیطهای شلوغ، استرس زا یا خشک کار کنند. آنها همچنین از محل های کاری که بسیار انتقادی یا رقابتی هستند، ناامید می شوند. محل کاری که استقلال عمل به آنها بدهد بسیار برایشان مناسب است. هرچند ممکن است برخی از نظام ها و ساختارها به آنها کمک کند تا از غرق شدن در تفکراتشان جلوگیری شود.

گفته می شود، میانجی ها برای پیشرفت حرفه ای به شرایط ایده آل نیاز ندارند. این شخصیت‌ها می‌خواهند در حرفه‌شان و در هر جنبه دیگری از زندگی‌ با ارزش‌هایشان زندگی کنند، آن‌ها می‌توانند با چالش‌ها کنار بیایند و بر آن غلبه کنند، زیرا احساس مأموریت و مسئولیت را در کار خود دنبال می‌کنند.

شغل های مناسب شخصیت میانجی گر INFP

نقاش، مدیر هنری و سردبیر مجلات، نويسنده، شاعر، تولید کننده محتوا، روزنامه نگار، آهنگساز، معمار، بازیگر، طراح صحنه، ویراستار، طراح داخلی، موسیقی دان، ناشر، طراح گرافیک، مشاور، روانشناس، مددکار اجتماعی، معلم، پژوهشگر، مترجم، منتقد، مبلغ دینی، فیزیوتراپ، متخصص ژنتیک، مدیر منابع انسانی، مدیر پروژه، مدیر روابط عمومی، استاد دانشگاه، گفتار درمانگر، هنر درمانگر، متخصص بهداشت

شخصیت میانجی گر INFP در کار

میانجی گرها می خواهند احساس هدف خود را در کار خود احساس کنند. آنها سعی می کنند ارتباطات عاطفی و اخلاقی را به آنچه که انجام دهند، پرورش دهند و اطمینان حاصل کنند که تلاش های روزمره آنها به دیگران کمک می کند. این تمایل به خدمت به دیگران است که پاسخ INFP ها را به محیط مشخص می کند.

INFP ها به عنوان کارمند

به عنوان کارمندان، INFP ها تمایل دارند وفادار و محترم باشند. آنها افتخار می کنند که صادقانه در هر شرایطی کار درست را انجام می دهند.  شخصیت میانجی گر INFP با خشنود کردن دیگران، کارفرمایان و مشتریان خود لذت می برند. میاجی گرها هنگامی که برای کمک کردن به دیگران فکر می کنند، انگیزه بیشتری دارند. این توضیح می دهد که چرا ستایش و بازخورد مثبت می تواند آنها را خوشحال کند.

در مقابل، انتقاد می تواند این شخصیت ها را ناراحت کند. حواس پرتی با یک تلفن، زنگ، محیط کار شلوغ و دستورالعمل های خشک آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. کارکنان INFP از داشتن آزادی در کار لذت می برند. خلاقیت و بینش آنها را قادر می سازد تا راه های قدیمی و بی اثر را برای انجام کارها کنار بگذارند. میانجی گرها از انتظارات واضح خوششان می آید و وقتی همه چسز برای آنها روشن است، عملکرد بهتری دارند.

INFP ها به عنوان همکار

میانجی‌ گرها برای برابری و انصاف ارزش قائل هستند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها با سلسله مراتب محل کار احساس خفقان کنند. آن‌ها محیط‌های حرفه‌ای را ترجیح می‌دهند که در آن همه احساس ارزشمندی می‌کنند و تشویق می‌شوند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، فارغ از عنوان شغلی‌شان. به عنوان همکاران، میانجی ها هر کاری که می توانند انجام می دهند تا این ایده آل به واقعیت تبدیل شود.

اگرچه INFP ها برون گرا و پر سر و صدا نیستند، اغلب به خاطر بینش خود تحسین می شوند، و همکاران به طور مرتب به آنها رجوع می کنند. میانجی گرها سیاست های کاری را دوست ندارند. در عوض، آنها سعی می کنند به گونه ای عمل کنند که هماهنگی و همکاری را تقویت کنند. هنگامی که کسی به کمک نیاز دارد، INFP ها بدون هیچ انتظاری یا شناخت هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می دهند.

یکی از بزرگترین مزیت های شغلی INFP ها به عنوان همکاران، سبک ارتباطی آنها نسبت به همدلی است. این شخصیت ها به گونه ای صحبت می کنند که صادقانه اما مهربان است، که می تواند لحن مثبت برای کل محل کار را تنظیم کند.

INFP ها به عنوان مدیر

به عنوان مدیران، میانجی گران از جمله شخصیت هایی هستند که احتمالا به عنوان مسئول دلسوز عمل می کنند. آنها به کارکنان خود به عنوان انسانهای کامل، نه تنها به عنوان کارگران احترام می گذارند. به جای تصمیم گرفتن فردی، INFP ها اغلب افکار و نظرات کارکنان خود را می پرسند.

INFP ها مدیرانی با دید باز هستند. ممکن است، افرادی را که برای آنها کار می کنند، تشویق کنند تا ایده های خود را توسعه دهند و از بهترین بینش خود استفاده کنند.

همچنین نقاط ضعفی برای این مدیران وجود دارد. گاهی اوقات میانجی گرها ممکن است برایشان سخت باشد تا مرزها را تعیین کنند یا انتقاد کنند، حتی زمانی که لازم است. این می تواند کیفیت تیم را کاهش دهد و تنش هایی  را برای INFP ها و کارکنان خود ایجاد کند. در بعضی موارد، مدیران با این نوع شخصیت ممکن است لازم باشد جدیت بیشتری داشته باشند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFP

  • ویلیام شکسپیر: نمایشنامه ‎‎نویس انگلیسی
  • جرج اورول: نویسنده انگلیسی
  • آنتوان دو سنت-اگزوپری: نویسنده و خلبان فرانسوی
  • ویرجینیا وولف: نویسنده انگلیسی
  • وینسنت ون گوگ: نقاشی هلندی
  • مریم مقدس: مادر مسیح
  • هلن کلر: فعال سیاسی و نویسنده آمریکایی
  • باب مارلی: خواننده جاماکائی
  • جانی دپ: بازیگر آمریکایی
  • مارلون براندو: بازیگر آمریکایی
  • دیوید لینچ: کارگردان آمریکایی
  • گری اولدمن: بازیگر انگلیسی
  • آدری هپبورن: بازیگر انگلیسی
  • جولیا رابرتز: بازیگر آمریکایی
  • دالایی لاما: رهبر مذهبی
  • کرت کوبین: خواننده آمریکایی
امتیاز 4.3 (19 مشارکت)
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. یومی می گوید

    سلوم جالب بود شغل مناسبی هم داشت معماری همفکر کنم واسه infp خوب باشه به هنر این چیزا هم ربط داره خودممinfpام به هنر موسقی خیلی علاقه مندم پس فکر میکنم اطلاعاتی که دادن درست باشه ولی ممکنه اشتباه هم باشه

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.