تیپ شخصیتی INFJ (شخصیت حامی)

شخصیت حامی INFJ فردی است درونگرا، شهودی، احساسی و قضاوت کننده. آن ها می خواهند با تفکر و تصورات عمیق زندگی را پیش ببرند. دیدگاه درونی، ارزش های شخصی و انسان گرایانه آنها در همه زمینه ها نقش دارد و هدایتشان می کند.

تیپ شخصیتی شما چیست!؟

یکی از ساده ترین راه های تشخیص تیپ شخصیتی خود، شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI به صورت رایگان در سایت جعبه ابزار ذهنی است.

معرفی شخصیت حامی INFJ

تیپ شخصیتی حامی به شدت نادر است و چیزی کمتر از یک درصد از جمعیت را تشکیل می دهد، اما هرگز INFJ در جامعه از بین نخواهند رفت. افراد حامی با حس ذاتی روحانیت و ایده آلیسم متولد می شوند اما چیزی که ان ها را خاص می کند این است که صرفا رویاپرداز نیستند. این افراد می توانند گام هایی عملی بردارند تا اهداف خود را به واقعیت برسانند و تاثیر مثبت ماندگاری برجا بگذارند.

شخصیت حامی INFJکسانی که تیپ شخصیتی حامی دارند کمک کردن به دیگران را هدف خود در زندگی می دانند. افراد INFJ می توانند تلاش های نجات دهنده ای انجام داده و کارهای خیرخواهانه انجام دهند. با این وجود مسیر اصلی ان ها در زندگی رسیدگی به موضوعات عمیق و اساسی است تا شرایط طوری تغییر کند که افراد اصلا نیازی به نجات یافتن نداشته باشند.

افراد حامی در حقیقت ترکیب منحصر به فردی از خصوصیات رفتاری را دارند. با وجود اینکه این افراد خیلی ملایم و آرام صحبت می کنند، نظرات و ایده هایی قوی دارند و بدون خستگی برای ایده ای که به آن باور دارند مبارزه خواهند کرد. البته آنها صلح با دیگران را بر مبارزه و چالش ترجیح می دهند.

INFJ ها عموما تلاش می کنند تا آنچه را که درست است انجام دهند. افراد با این تیپ شخصیتی احساس می کنند که از نقاط قوت خود، از جمله خلاقیت، تخیل و احساسات برای کمک به دیگران و گسترش اصول انسانی استفاده کنند. مفاهیمی مانند برابری طلبی و کارما می تواند برای حامی ها معنی زیادی داشته باشد.

افراد با تیپ شخصیتی INFJ ممکن است در ارتباطات محتاط باشند، اما آنها به شیوه ای گرم ارتباط برقرار می کنند. این صداقت و بصیرت عاطفی می تواند تأثیر زیادی بر اطرافیان بگذارد. حامی ها برای روابط عمیق و محکم با دیگران ارزش قائل هستند و تمایل زیادی به احساسات دیگران دارند.

گاه این موضوع حس می شود که دوستان و همکاران در مورد این افراد تصور می کنند شخصیتی بسیار برون گرا دارند. اما باید به یاد داشته باشند که افراد تیپ شخصیتی حامی نیاز به زمانی تنهایی دارند تا فشارها را از روی خود برداشته و دوباره شارژ شوند. وقتی این افراد به طور ناگهانی گوشه گیر می شوند نباید زیاد نگران ان ها شد. افراد حامی به شدت از احساسات دیگران مراقبت می کنند و انتظار دارند همین رفتار را در مقابل دریافت کنند، گاهی این یعنی باید چند روز فضای خصوصی که لازم دارند را داشته باشند.

در حقیقت برای افراد تیپ شخصیتی حامی بسیار مهم است که به یاد داشته باشند از خودشان مراقبت کنند. مسیر باورها و عقاید ان ها به شدت باعث می شود بتوانند از نقطه ی شکننده ی خود عبور کنند. اگر این شوق و علاقه برای آن ها از بین برود ممکن است احساس خستگی، بیماری و استرس زیاد داشته باشند.

این موضوع خصوصا زمانی مشهود می شود که افراد حامی خود را مقابل تنش ها و انتقادها می بینند. حساسیت آن ها این شخصیت ها را مجبور می کند تا هرکاری که می توانند انجام دهند تا از این حملات شخصی بتوانند فرار کنند. و البته در مقابل وقتی این اتفاقات اجتناب ناپذیر شوند آن ها با روش های غیرمنطقی و بی فایده ای مبارزه خواهند کرد.

برای افراد حامی جهان جایی سرشار از بی عدالتی هاست و البته فکر می کنند که نباید اینطور باشد. هیچ تیپ شخصیتی دیگری نمی تواند به خوبی افراد حامی کاری انجام دهد تا یک اشتباه را درست کند، چه موضوع کوچکی باشد یا چیزی بزرگ. افراد حامی تنها نیاز دارند به یاد داشته باشند در عین اینکه برای مراقبت از جهان مشغله ی زیادی دارند باید از خودشان نیز مراقبت داشته باشند.

نقاط قوت و ضعف شخصیتی حامی INFJ

نقاط قوت INFJها

  • خلاق، شخصیت های حامی از یافتن راه حل عالی برای افرادی که به آنها اهمیت می دهند لذت می برند. برای انجام این کار، آنها از تخیل زنده و حس قوی شفقت خود استفاده می کنند. این می تواند آنها را به مشاوران عالی تبدیل کند.
  • بصیرت، INFJ ها معمولاً تلاش می‌کنند تا ظاهر قبلی همه چیز را تغییر دهند و به عمق اتفاقات برسند. این می تواند به آنها توانایی تقریباً عجیبی برای درک انگیزه ها، احساسات و نیازهای واقعی افراد بدهد.
  • الهام بخش و قانع کننده، صحبت کردن با اصطلاحات انسان گرایانه، باعث می شود افراد حامی سبک الهام بخشی داشته باشند که برای شنونده ایده آل به نظر می رسد. افراد حامی می توانند حتی سخن رانان خوبی باشند که با گرمی و صمیمت با شما حرف می زنند. این موضوع خصوصا زمانی درست خواهد بود که خودشان نسبت به چیزی که می گویند احساس غرور دارند.

نقاط قوت INFJها

  • قاطع، افراد حامی با خلاقیت، بصیرت و الهام بخشی می توانند تاثیری واقعی روی جهان داشته باشند. علت این است که می توانند ایده های خود را با اراده، اعتقاد قوی و برنامه ریزی لازم برای دیدن انتهای پروژه های پیچیده، هرچیز را دنبال نمایند. افراد با تیپ شخصیتی حامی تنها روش های از پیش تعیین شده را نمی بینند، بلکه بر اساس دیدگاه خود عمل می کنند.
  • مصمم و پرشور، وقتی افراد حامی به این باور می رسند که چیزی اهمیت دارد ان ها هدف خود را با انرژی و عقیده ی محکمی دنبال می کنند و هر فرد مزاحمی را از راهشان برمی دارند. ان ها اگر بخواهند سخت ترین موانع را کنار می زنند. همه دوست ندارند این برخورد را ببینند اما مسیر آن ها بنا به علت انتخاب شده بخش جدانشدنی از شخصیت حامی ان هاست.
  • نوع دوست، افراد حامی در کارهاییی که انجام می دهند، تنها برای نفع شخصی خوشان کار نمی کنند. ان ها باورهای عمیق و قوی دارند که بر اساس ان عمل می کنند زیرا سعی دارند ایده ای را بسط دهند که خود عمیقا باور دارند دنیا را تبدیل به جای بهتری خواهد کرد.

نقاط ضعف INFJ ها

  • حساسیت، وقتی فردی قوانین و ارزش های INFJ ها را به چالش کشیده یا از ان ها انتقاد می کند، این افراد به احتمال زیاد واکنش هشداردهنده ی قوی خواهند داشت. کسانی که دارای شخصیت حامی هستند به شدت به انتقاد و تنش ها حساس اند. زیر سوال بردن انگیزه ها سریع ترین راه برای دیدن چهره ی بد ان هاست.
  • فضای خصوصی بیش از حد، افراد حامی می خواهند خود را در بالاترین نقطه ی یک ایده نشان دهند. بخشی از ان به این علت است که به این ایده عمیقا باور دارند اما علت دیگر اینکه وقتی موضوع به زندگی شخصی شان می رسد بسیار تودار و درن گرا هستند. اعتماد کردن به یک دوست جدید می تواند برای افراد حامی بسیار چالش برانگیز باشد.
  • نقاط ضعف شخصیت حامیکمال گرایی، افراد دارای شخصیت حامی اغلب برای دنبال کردن ایده های خود شناخته می شوند. شاید این خصلت به شکل های مختلفی خوب دیده شود اما همیشه یک موقعیت ایده آل ممکن نخواهد بود. در سیاست، در کار یا روابط عاشقانه. افراد با شخصیت حامی، خصوصا کسانی که شخصیتی یاغی دارند، به روابط و موقعیت های سالم و سازنده بی توجه هستند و همیشه باور دارند گزینه ی بهتری در مسیر وجود خواهد داشت.
  • همیشه نیاز به یک هدف والا  دارند، افراد با تیپ شخصیت حامی INFJ به قدری درگیر دنبال کردن کارهای خود می شوند که هر کار مزاحم دیگری که در این برایشان پیش می آید و برخلاف دیدگاه ایده آلشان است را شدیدا ناخوشایند می دانند. افراد حامی دوست دارند بدانند که گام هایی عملی به سمت هدف خود برمی دارند. اگر حس کنند کارهای روتین مانعی در راه ان هاست و یا بدتر اصلا هدف و انگیزه ای برای این کار ندارند، احساس ناامیدی و ناراحتی خواهند داشت.
  • به سادگی عصبانی می شوند، عدم صبر و تحمل آن ها برای کارهای روتین، ایده ال گرایی و فضای خصوصی زیاد می تواند باعث شود افراد حامی گزینه های کمی برای آرام شدن داشته باشند. افرادی که در این تیپ شخصیتی قرار دارند اگر نتوانند راهی برای برقراری تعادل در ایده آل های خود با حقایق روزانه ی زندگی پیدا کنند به احتمال زیاد به زودی خسته می شود.

روابط عاشقانه شخصیت حامی INFJ

وقتی صحبت از روابط رمانتیک و عاشقانه می شود شخصیت حامی INFJ یافتن شریک برای خود را کاری جدی می دانند. افراد حامی در روابط خود به عمق و معنای رابطه فکر می کنند.

افراد حامی برای یافتن فردی که واقعا بتوانند با او ارتباط برقرار کنند نیاز به زمان دارند. وقتی ان ها فردی را پیدا کردند روابط ان ها می تواند به سطحی از ایثار و علاقه برسد که اغلب افراد فقط می توانند آن را تصور کنند.

رسیدن به این نقطه گاه چالشی برای پیدا کردن شریک عاطفی است، خصوصا اگر فردی صبور نباشد، زیرا افراد حامی اغلب کمال گرا بوده و به دنبال بهترین ها هستند. کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند به سادگی در مورد چیزی که دوست ندارند وارد صحبت نخواهند شد. اگر فردی این موضوع را نداند، ان ها به سادگی نمی توانند او را ببخشند، خصوصا در مراحل اولیه ی آشنایی.

روابط عاشقانه INFJ

بدتر از آن زمانی است که شریک عاطفی شان سعی داشته باشد دروغ بگوید یا کاری را با تقلب انجام دهد، زیرا شخصیت حامی INFJ می توانند متوجه حقیقت ماجرا شوند. اگر چیزی در رابطه وجود داشته باشد که فرد حامی در مورد آن صبور نیست، این به نوعی برای او به معنای عدم درست بودن رابطه می باشد.

افراد حامی تنها زمانی موفق می شوند که به دنبال افرادی باشند که علاقه ی مشترکی برای کشف و گسترش حقیقت دارند و یا از کسانی که اینطور نیستند اجتناب نمایند، خصوصا زمانی که به دنبال یافتن یک شریک عاطفی هستند. همانطور که قبلا گفته شد افراد این گروه شخصیتی اغلب از خصوصیات و اشتیاق زیاد خود سود می برند. آن ها گرم و دوستانه بوده و می توانند افکار و احساسات دیگران را به خوبی درک کنند.

شخصیت حامی INFJ در روابط خود اشتیاق زیادی دارند. آن ها حس خوشایندی دارند که باعث می شود شریک خود را بارها و بارها به شکل خوبی شگفت زده کنند. این نوع شخصیتی هیچگاه از نشان دادن علاقه ی خود نمی ترسند و بدون هیچ قید و شرطی احساسات خود را بیان می کنند.

زوج مناسب تیپ شخصیتی INFJ

زوج ایده آل این تیپ شخصیتی، شخصیت ENTP است. ENTP یک زوج عالی است زیرا می تواند الهام بخش INFJ ها باشد، همچنین ENFJ می تواند از عملکرد انسان گرایانه INFJ ها پشتیبانی کند. تیپ های INFJ و INFP نیز تفکرات عمیق تیپ حامی را درک می کند و با او همراه است.

روابط دوستانه INFJ ها

بیشترین کاری که می توانم برای دوستم انجام دهم این است که دوست او باشم.

هنری دیوید تورو

INFJ ها در هر کاری که انجام می دهند، از فعالیت های روزانه گرفته تا روابطشان، تمایل عمیقی به اصالت و صداقت دارند. در نتیجه، افراد با این تیپ شخصیتی به ندرت به دوستی های سطحی رضایت می دهند. به‌جای تکیه بر تعاملات سطحی با افرادی که هر روز در محل کار یا مدرسه می‌بینند، معمولا ترجیح می‌دهند حلقه نزدیکی از افراد مورد اعتماد داشته باشند. افراد با تیپ شخصیتی حامی تمایل دارند در اطراف دوستانی که علایق و عقاید خود را به اشتراک می گذارند، باشند.

چیزهای بیش از ارتباط با دیگران مثل، بحث درباره ایده ها و فلسفه های معنادار به این شخصیت ها لذت می بخشد. هنگامی که حامی ها بدانند می توانند به کسی کاملا اعتماد کنند، به اشتراک گذاشتن درونی ترین افکار، ایده ها و احساسات خود با آنها را بسیار لذت بخش می یابند. همانطور که حامی ها استانداردهای بالایی برای خود دارند، استانداردهای بالایی برای دوستی خود نیز دارند. آنها می خواهند در سطح عمیقی با دوستان خود احساس سازگاری کنند. علاوه بر این، شخصیت‌های INFJ عموما می‌خواهند خود را با افرادی احاطه کنند که الهام‌بخش رشد و پیشرفت باشند. اکثر افراد با تیپ شخصیتی حامی نمی خواهند فقط با دوستان خود سرگرم شوند، آنها همچنین می خواهند چیزهای جدید بیاموزند، اکتشافات جدید انجام دهند و پیوندهای خود را عمیق تر کنند.

INFJ ها ممکن است احساس کنند که ملاقات با دوستانی که به دنبال آنها هستند دشوار است. از آنجایی که حامی ها تیپ شخصیتی کمیاب هستند، ممکن است افراد نسبتا کمی را ملاقات کنند که واقعا خودشان را به آنها نشان دهند. در نتیجه، ممکن است احساس کنند که باید به چیزی کمتر از انجام دوستی رضایت دهند یا در غیر این صورت تنها بودن را بپذیرند.

حامی ها شخصیت آرامی دارند که می تواند کاملا کاریزماتیک باشد، توانایی آنها در بیان واضح و پرشور خود می تواند آنها را واقعا درخشان جلوه دهد. گاهی اوقات، این ویژگی ها ممکن است منجر به توجه و محبوبیت ناخواسته برای حامی هایی شود که تمایل به تنها بودن دارند. گاهی اوقات ممکن است INFJ ها خود را در محاصره افرادی بیابند که می خواهند آنها را تحت تأثیر قرار دهند. به طور متناقض، این می تواند یافتن دوستانی را که با آنها احساس راحتی می کنند برای افراد با این تیپ شخصیتی دشوارتر کند. به هر حال، تنها راهی که می‌توان کسی را از دوستان واقعی حامی ها به حساب آورد، صادق بودن و واقعی بودن است.

وقتی افراد با تیپ شخصیتی INFJ دوستان واقعی پیدا می کنند، همراهانی وفادار و دلسوز پیدا می کنند. آنها با گرما و اشتیاق خود، از تلاش های دوستان خود برای رشد و گسترش زندگی خود حمایت می کنند. به طور کلی، شخصیت های حامی نیازی به توجه روزانه زیادی از دوستان خود ندارند. برای آنها، کیفیت بر کمیت برتری دارد.

با افزایش اعتماد، حامی ها تمایل دارند بیشتر زندگی درونی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اگر این مکاشفات با پذیرش و حمایت مواجه شود، این می تواند نویدبخش دوستی ای باشد که فراتر از زمان و فاصله است و مادام العمر خواهد بود. در طول سال ها، شخصیت حامی INFJ ممکن است به جای یک دایره وسیع از آشنایان معمولی، تنها با چند دوستی واقعی احساس رضایت کند.

والدین با تیپ شخصیتی INFJ

“غریزه من محافظت از فرزندانم در برابر درد است. اما سختی ها اغلب چیزی است که به ما شخصیت و ستون فقرات می دهد.”

نیکول کیدمن

به عنوان والدین، INFJ ها تمایل دارند روابط خود با فرزندانشان را به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد با کسی که به او اهمیت می دهند نگاه کنند. این تیپ های شخصیتی برای رسیدن به هدف مهم دیگری نیز کار می کنند: تربیت فرزندان خود به گونه ای مستقل و اصیل.

والدین با تیپ شخصیتی حامی عموما تلاش می کنند همیشه نسبت به فرزندان خود فداکار و  با محبت باشند. همانطور که آنها آینده فرزندان خود را تصور می کنند، چیزی که INFJ ها واقعاً منتظر آن هستند این است که بتوانند با افرادی که به تربیت آنها کمک کرده اند تعامل داشته باشند و ارتباط برقرار کنند. همانطور که فرزندانشان رشد می کنند، INFJ ها ممکن است به طور ناخودآگاه مقدار زیادی از باورهای خود را بر روی آنها فرافکنی کنند. افراد با این تیپ شخصیتی اغلب از فرزندانشان انتظار دارند که همان صداقتی را که خودشان دارند، نشان دهند.

در عین حال، شخصیت های حامی نیز ممکن است فرزندان خود را وادار کنند که مستقل فکر کنند، انتخاب های خود را انجام دهند و باورهای خود را توسعه دهند. بسته به مرحله رشد و خلق و خوی کودک، آنها ممکن است این انتظارات را گیج کننده یا استرس زا بدانند. حتی اگر والدین حامی آنها بهترین نیت را داشته باشند.

اگر فرزاندان آنها خیلی مستقل باشند، می‌تواند برای والدین INFJ دردسر ایجاد کند، مخصوصا وقتی فرزندانشان وارد مرحله نوجوانی می‌شوند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که فرزندان آنها عقایدی را انتخاب کنند که برخلاف ارزش های آنها به عنوان والدین حامی باشد. در این شرایط، شخصیت حامی INFJ ممکن است احساس کنند که گویی فرزندانشان از آنها انتقاد می کنند یا آنها را رد می کنند، چیزی که برای چنین تیپ شخصیتی حساسی آزاردهنده است. در نهایت، والدین حامی تمایل دارند متوجه شوند که اگر فرزندانشان متفاوت از آنچه انتظار داشتند رفتار کنند، نشانه شکست نیست. در عوض، آن‌ها این را نشانه‌ای می‌دانند که به پرورش فردی که توانایی شکل‌دهی ایده‌آل‌های خود را دارد، کمک کرده‌اند. فرزندان INFJ ها معمولاً از ترکیب استقلال و صداقتی که با آن بزرگ شده‌اند قدردانی می‌کنند، به‌ویژه وقتی بزرگ‌تر می‌شوند.

افراد با تیپ شخصیتی حامی تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان با درک محکمی از تفاوت بین درست و غلط بزرگ می شوند. والدین با این تیپ شخصیتی فرزندان خود را تشویق می کنند تا برای هدفی که به آن اعتقاد دارند مبارزه کنند و بهترین باشند. فرزندانشان در هر سنی که باشند، حامی ها می توانند به سادگی به فرزندانشان کمک کنند تا با خودشان صادق باشند، رضایت و معنا پیدا کنند. والدین INFJ می خواهند فرزندانی با اخلاق، خلاق و مهربان تربیت کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی INFJ

INFJ ها تمایل دارند به دنبال مسیر شغلی باشند که با ارزش های آنها همسو باشد نه مسیری که موقعیت و منفعت مادی را ارضا می کند. خوشبختانه، افراد با این تیپ شخصیتی تقریباً در هر زمینه ای می توانند کاری پیدا کنند که مناسب آنها باشد. در واقع، بسیاری از INFJ ها در تصمیم گیری برای بهترین شغل مشکل دارند، زیرا می توانند موقعیت های زیادی را تصور کنند. این شخصیت ها ممکن است 10 مسیر بسیار متفاوت به جلو را ببینند که هر کدام مجموعه ای از خوبی های خاص خود را دارند. این می‌تواند هیجان‌انگیز، اما استرس‌زا نیز باشد، زیرا انتخاب تنها یکی از این موقعیت ها به معنای رها کردن بسیاری دیگر است. شخصیت حامی INFJ می خواهد در کار خود معنا پیدا کند و بداند که به مردم کمک می کند و با آنها ارتباط برقرار می کند.

گفته می‌شود، تیپ شخصیتی حامی می‌تواند در زمینه‌های مختلف سرآمد باشد. افراد با این تیپ شخصیتی در هر کجا که کار می کنند می توانند راه هایی برای کمک به دیگران بیابند. آنها همچنین می توانند راه هایی برای استفاده از خلاقیت خود در هر موقعیتی بیابند. مهم نیست که در رزومه آنها چه نوشته شده است، بینش حامی ها می تواند آنها را قادر سازد تا مشکلات را تشخیص دهند و راه حل های خلاقانه ارائه دهند و تغییر واقعی در زندگی دیگران ایجاد کنند.

برآوردن نیازهای حامی ها در برخی از محیط‌های کاری، به‌ویژه در محیط‌هایی که استقلال و اختیار کمی دارند، ممکن است دشوار باشد. شخصیت‌های INFJ گاهی به سمت پشت صحنه و نقش‌های غیررقابتی کشیده می‌شوند، اما این مشاغل اگر به حامی ها اجازه ندهند آن‌طور که صلاح می‌دانند عمل کنند، به عنوان فردی رشد کنند و تفاوت ایجاد کنند، می‌توانند منجر به سرخوردگی شوند. به همین دلیل، افراد با شخصیت حامی INFJ ممکن است با جستجوی موقعیت های رهبری یا با راه اندازی کسب و کار خود احساس رضایت کنند. با یافتن مشاغلی که استقلال بیشتری ارائه می‌دهند، حامی ها می‌توانند بر اعمال خلاقیت و صداقت خود در هر کاری که انجام می‌دهند تمرکز کنند. همچنین ممکن است ترکیب رشته‌های حرفه‌ای به ظاهر متفاوت، برای مثال، نوشتن در مورد روان‌شناسی، برای آنها رضایت بخش باشد. این مشاغل ترکیبی می‌توانند فرصت‌های زیادی را در اختیار INFJ ها بگذارند تا خلاقیت و عشق خود را به یادگیری اعمال کنند.

وقتی که تلاش حامی ها در کاری است که نیازهای شخصی را در نظر نمی گیرد، بیش از حد تکراری است، یا تعارض را ترویج می کند. مشاغل با این ویژگی ها می توانند شخصیت حامی INFJ را ناامید و ناکام بگذارند. افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است از انتقاد و فشار ناشی از محیط های کاری سخت و رقابتی نیز ناراحت شوند.

شغل های مناسب شخصیت حامی INFJ

مشاور، روانشناس، جامعه شناس، مشاور تحصیلی، طراح داخلی، طراح گرافیک، موسیقی دان، تدوین گر سینمایی، مدیر هنری، کتابدار، نمایش نامه نویس، روانپزشک، معلم، مددکار اجتماعی، مربی یوگا، رهبران معنوی، پزشک، دندان‌پزشک، متخصص بهداشت و درمان، هنرمند، موسیقی‌دان، عکاس

شخصیت حامی INFJ در کار

وقتی صحبت از یک محیط کاری رضایت بخش می شود، INFJ ها نیازهای خاصی دارند. افراد با این تیپ شخصیتی می خواهند بدانند کار آنها به افراد کمک می کند و باعث رشد شخصی آنها می شود. این بدان معناست که کار آنها باید با ارزش ها، اصول و اعتقادات آنها مطابقت داشته باشد.

INFJ ها زمانی که فرصتی برای ابراز خلاقیت و بینش خود دارند، تمایل به پیشرفت دارند، به ویژه زمانی که بدانند کاری که انجام می‌دهند معنی دار است، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. آنها همچنین زمانی بهترین عملکرد را دارند که بتوانند سیاست ها و سلسله مراتب محل کار را نادیده بگیرند و به سادگی کارهایی را انجام دهند که برایشان مهم است. اکثر افراد با این تیپ شخصیتی ترجیح می دهند خود را بالاتر یا پایین تر از دیگران تصور نکنند.

خوشبختانه، حامی ها مدبر و خلاق هستند و می توانند راه هایی را بیابند که تقریباً هر موقعیتی را برای آنها کارآمد کنند.

INFJ ها به عنوان کارمند

به عنوان کارمند، آنها تمایل دارند به سمت مدیرانی گرایش پیدا کنند که ذهن باز و مایل به در نظر گرفتن نظرات آنها باشند. شخصیت های حامی ممکن است زمانی که احساس می کنند شنیده نمی شوند ناامید می شوند. در حالت ایده‌آل، تیپ شخصیتی INFJ  مدیری را پیدا می‌کند که ارزش‌هایش با ارزش‌های خودشان همخوانی داشته باشد و آنها را تشویق و تحسین کند. از آنجایی که آنها تمایل دارند بر اساس اعتقادات خود عمل کنند و هدف خود را به بهترین نحو انجام دهند، روحیه آنها می تواند در برابر انتقاد آسیب پذیر باشد، به خصوص اگر انتقاد غیرموجه باشد. قوانین سختگیرانه، ساختارهای رسمی و وظایف معمولی، می توانند قاتل انگیزه این افراد  باشند.

البته پیدا کردن یک محیط کاری عالی همیشه امکان پذیر نیست. کارمندان INFJ بهتر است گاهی از انعطاف پذیری درونی خود استفاده کنند. خبر خوب این است که افراد با این تیپ شخصیتی توانایی زیادی برای مقابله با چالش های محل کار از جمله چالش داشتن یک مدیر دشوار دارند.

INFJ ها به عنوان همکار

به عنوان همکاران، حامی ها می توانند بسیار محبوب و قابل احترام باشند. افراد با این تیپ شخصیتی احتمالاً به عنوان همکارانی مثبت و توانا دیده می شوند. یکی از بزرگترین نقاط قوت آنها توانایی آنها در شناسایی انگیزه های دیگران، قبل از اینکه دیگران حتی آن را احساس کنند، و خنثی کردن درگیری ها و تنش ها می باشد.

گاهی اوقات، ممکن است حمایت از همکارانی که نیاز به کمک دارند، برای INFJ اولویت داشته باشد. در حالی که این معمولاً یک نقطه قوت است، اما این خطر وجود دارد که دیگران از تمایل آنها برای کمک سو استفاده کنند. اگرچه آنها تمایل دارند همکارانی خونگرم و خوش برخورد باشند، اما مدافعان همچنان درونگرا هستند. گاهی اوقات، ممکن است نیاز داشته باشند که عقب نشینی کنند و به تنهایی کار کنند و اهداف خود را به روش خود دنبال کنند.

INFJ ها به عنوان مدیر

به عنوان مدیران، مدافعان ممکن است از اعمال قدرت خود متنفر باشند. این شخصیت ها ترجیح می دهند کسانی را که زیر نظر آنها کار می کنند برابر ببینند. به جای مدیریت خرد زیردستان، مدافعان غالباً ترجیح می دهند به آنها قدرت دهند تا مستقل فکر کنند و عمل کنند. آنها سخت کار می کنند تا دیگران را تشویق کنند.

این بدان معنا نیست که شخصیت حامی INFJ استانداردهای پایینی دارند. احساس برابری آنها به این معنی است که آنها از زیردستان خود انتظار دارند استانداردهایی را که آنها برای خود تعیین می کنند، رعایت کنند. شخصیت‌های حامی می‌خواهند کارمندانشان سخت‌گیر، باانگیزه، قابل اعتماد و بی‌وقفه صادق باشند. مدیران دلسوز و منصف، اغلب به شناسایی نقاط قوت منحصر به فرد زیردستان خود افتخار می کنند. آنها تلاش می کنند تا انگیزه های کارکنان خود را درک کنند.

با این حال، افراد با این تیپ شخصیتی اگر رفتار شخصی را به گونه‌ای ببینند که آن را غیراخلاقی می‌دانند، می‌توانند کاملاً سختگیر باشند. INFJ ها تحمل کمی برای نقص در اصول یا اخلاقیات دارند. با این حال، هنگامی که نیت خوب کارمندان آنها با آنها مطابقت داشته باشد، حامی ها به طور خستگی ناپذیر تلاش خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که کل تیم آنها احساس ارزشمندی و رضایت می کنند.

افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFJ

  • مریلین منسون: موسیقیدان آمریکایی
  • لئونارد کوهن: ترانه ‎سرا و خواننده کانادایی
  • تیلور سوئیفت: خواننده و ترانه ‎سرای آمریکایی
  • کارل یونگ: روانشناسی و روان‎ درمانگر سوئیسی
  • افلاطون: فیلسوف یونانی
  • لئو تولستوی: نویسنده روسی
  • دانته آلیگیری: شاعر ایتالیایی
  • سیمون دو بووار: فمینیست و فیلسوف فرانسوی
  • فئودور داستایوفسکی: نویسنده روسی
  • باروخ اسپینوزا: فیلسوف هلندی
  • مهاتما گاندی: رهبر حقوق مدنی هند
  • آدولف هیتلر: دیکتاتور نازی
  • آل پاچینو: بازیگر آمریکایی
  • نیکول کیدمن: بازیگر استرالیایی
  • دنی دی- لوئیس: بازیگر بریتانیایی
  • مل گیبسون: بازیگر آمریکایی
  • هیلاری داف: بازیگر آمریکایی
  • جی.کی. رولینگ: نویسنده انگلیسی
  • کیت وینسلت: بازیگر آمریکایی
  • لیدی گاگا: خواننده آمریکایی
  • مورگان فریمن: بازیگر آمریکایی
  • نلسون ماندلا: رئیس جمهور سابق آفریقا
امتیاز 4.4 (18 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.